Punkowa energia we wściekle wykrzyczanym, wyśpiewanym i dowcipnym spektaklu, czerpiącym inspiracje z popkultury i malarstwa. To ciąg scen teatru w teatrze, w którym scenografia powstaje na oczach widzów, a wszystko zmierza do zaskakującego finału. Reżyser Marcin Liber dał upust swojej wyobraźni i pozwolił wyszaleć się dwunastu aktorom, wcielającym się w barwne i wyraziste postaci. Marat/Sade to tragikomiczna opowieść o uniwersalnych mechanizmach rządzących naszym światem, a wciąż aktualne pozostaje pytanie: „Maracie, co się stało z naszą rewolucją?". Spektakl Marat/Sade powstał na podstawie dramatu Petera Weissa zatytułowanego Męczeństwo i śmierć Jean Paul Marata przedstawione przez zespół aktorski przytułku w Charenton pod kierownictwem Pana de Sade. Marat/Sade to słynna sztuka, grana od Berlina po Nowy Jork, wystawiana m.in. na Broadwayu i nagrodzona prestiżowymi nagrodami Tony. Peter Brook wyreżyserował na jej podstawie nie tylko spektakl teatralny, ale też filmowy musical. Jakie spojrzenie na ten szalony i wciąż aktualny tekst zaproponuje Marcin Liber? Spektakl na podstawie dramatu Petera Weissa zdecydował się wystawić z trzech powodów – dlatego że opowiada o śmierci, o rewolucji i o teatrze. – Posługujemy się skrótem Marat/Sade, bo w spektaklu ważną rolę odgrywa tych dwóch bohaterów i dialog, jaki między sobą prowadzą. Marat jest opętany ideą rewolucji, a markiz sceptycznie podchodzi do poczynań ludzkości. Dramat Petera Weissa powstał w latach 60., rewolucja była więc prosta w interpretacji –sztuka opowiadała o kompromitacji systemu komunistycznego oraz o wojnie w Wietnamie – mówi Marcin Liber. I dodaje, że postanowił pozostawić dla widzów przestrzeń interpretacyjną tak, żeby sami zdecydowali, przez pryzmat której rewolucji będą czytać ten tekst. – Marat/Sade to uniwersalna opowieść o mechanizmach, jakie pojawiają się w jej trakcie, niezależnie od tego, czy jest to rewolucja francuska, październikowa czy krwawa rewolucja Czerwonych Khmerów albo inne przewroty, które znamy z historii – podkreśla reżyser spektaklu.

Czas trwania: 130 minut

Organizator: Wrocławski Teatr Współczesny im. Marii i Edmunda Wiercińskich

Występują

Miłosz Pietruski

Tadeusz Ratuszniak

Rafał Cieluch

Jerzy Senator

Przemysław Kozłowski

więcej+

Realizacja

reżyseria: Marcin Liber współpraca dramaturgiczna: Michał Kmiecik scenografia, światło: Mirek Kaczmarek muzyka: Tomasz Leszczyński inspicjentka: Elżbieta Kozak

Opinie naszych Widzów

(2)

10/10

Daje do myślenia i prowokuje do dyskusji. Pierwszorzędna gra aktorów.

mo.....@gm...il.com | 17.05.2023

10/10

POLECAM- kontrowersyjny zaskakujący i trzymający w napięciu spektakl

kr.....@gm...il.com | 15.05.2023

Adres i dojazd

Wrocławski Teatr Współczesny im. Marii i Edmunda Wiercińskich, Duża Scena

ul. Rzeźnicza 12, Wrocław

Marat/Sade

Wrocław, Wrocławski Teatr Współczesny im. Marii i Edmunda Wiercińskich

sb., 18.05

19:15

od 45 zł

dostępne miejsca

nd., 19.05

18:15

od 45 zł

dostępne miejsca

wt., 21.05

19:15

od 35 zł

dostępne miejsca

Bilety dostępne do 18.05 godz. 18:15

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!