Wielka Gala Otwarcia 28. Festiwalu Mozartowskiego w Warszawie - zdjęcie

Średnia ocena

2 oddane głosy

8.5 / 10

Wielka Gala Otwarcia 28. Festiwalu Mozartowskiego w Warszawie

Zapraszamy na Wielką Galę Otwarcia 28. Festiwalu Mozartowskiego w Warszawie!

W programie:

arie, duety, chóry i uwertury z oper Wolfganga Amadeusza Mozarta

Verónica Cangemi, argentyńska sopranistka, specjalizująca się w operze XVII i XVIII wieku.

Wierzyć się nie chce, że ta dzisiaj uznawana za jeden z najlepszych głosów świata artystka, planowała zostać…wiolonczelistką. To na tym instrumencie rozpoczęła naukę a po jej ukończeniu grała w Mendoza Symphony Orchestra. Jednak nagle wszystko zmieniło się jak w filmowym scenariuszu, bowiem po wygraniu Argentina National Singing Competition ostatecznie zajęła się karierą śpiewaczki.

Studiowała w londyńskiej Akademii Królewskiej u Heather Harper. Zdobyła następnie pierwsze nagrody w Concurso Francisco Viñas w Barcelonie oraz w ramach Buenos Aires Mozart Competition. W Europie zadebiutowała w „Armide” Christopha Willibalda Glucka we współpracy z Les Musiciens du Louvre pod dyrekcją samego Marca Minkowskiego.

Współpracowała z takimi zespołami jak Les Arts Florissants, Il Giardino Armonico, Freiburg Baroque Orchestra czy dyrygentami jak René Jacobs, William Christie i sir Neville Marriner. Koncertowała w Paryżu (w Radio France, Théâtre des Champs Élysées, Opéra-Comique), w Teatro Comunale we Florencji, Teatro Colón, Vlaamse Opera, Bayerische Staatsoper, Staatsoper Unter den Linden, Teatro Real w Madrycie, a także w Salzburgu, Grazu, Innsbrucku, Lizbonie i wielu innych. Nagrania z jej udziałem zdobyły wiele wyróżnień, m.in. Diapason d’Or i Orpheé d’Or w 1998 za operę „Ariodante” Jerzego Fryderyka Händla zarejestrowaną dla Deutsche Grammophon, jak i Diapason d’Or z 2006 za „Griseldę” Domenico Scarlattiego wydaną przez Naïve.

W czasie Gali Operowej otwierającej 28. Festiwal Mozartowski usłyszymy w wykonaniu Argentynki prawdziwe perły – arie i duety z oper „Cosi fan tutte”, „Don Giovanni”, „Wesele Figara”, „Czarodziejski flet”, „Idomeneo”. Nie zabraknie też mozartowskich uwertur.

Obsada

Verónica Cangemi – sopran

Artur Janda – baryton

Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej „Musicae Antiquae Collegium Varsoviense”

José Maria Florêncio – dyrygent

Opinie naszych widzów (2)

  • 10.0/ 10

    Niezapomniane wydarzenie.

    ma.....@gm...il.com / 27 June 2018

  • 7.0/ 10

    Wydaje mi się, że p. Cangemi jest nieco przecenioną śpiewaczką, choć niewątpliwie ma ładny, dobrze ustawiony głos i znakomicie prezentuje się na scenie. Nie wszystkie jednak role z repertuaru koncertowego do tego głosu "pasują", przez co zdecydowanie słabiej wypadła w ariach Donny Anny i Fiordiligi. Ponadto, dwu- lub trzykrotnie można było odnieść wrażenie, że nie była najlepiej dysponowana wokalnie tamtego wieczoru. Natomiast chcę wyrazić mocną dezaprobatę wobec konferansjerki; profesjonalne, wysokiej klasy koncerty muzyki poważnej, do których wydrukowane są programy z repertuarem tego nie potrzebują i odbywają się bez konferansjera. Zwłaszcza, że zapowiedzi poszczególnych części koncertu nie zawierały żadnych wartościowych informacji.

    gn.....@....edu.pl / 29 June 2018

Warszawska Opera Kameralna

Warszawska Opera Kameralna jest instytucją muzyczną o ponad 50-letniej historii. Została założona w 1961 roku przez Stefana Sutkowskiego, późniejszego wieloletniego dyrektora naczelnego i artystycznego, Joannę i Jana Kulmów, Zofię Wierchowicz, Andrzeja Sadowskiego i Juliusza Borzyma. Pierwszą premierą sceniczną tego Zespołu była La serva padrona G. B. Pergolesiego, wykonana 4 września 1961 r. Repertuar Opery Kameralnej cechuje ogromna różnorodność muzycznych stylów i form prezentowanych dzieł: od średniowiecznych misteriów, poprzez opery wczesnego i późnego baroku, opery klasyczne, XVIII-wieczne pantomimy, opery Rossiniego, Donizettiego, po sceniczne dzieła współczesne, spośród których kilka powstało na zamówienie Warszawskiej Opery Kameralnej. Artyści Opery z powodzeniem wykonują również muzykę kameralną, oratoryjną i symfoniczną różnych epok.

Od 15 października 1986 roku Warszawska Opera Kameralna występuje we własnym teatrze mieszczącym się w zabytkowym budynku z 1775 roku przy al. Solidarności 76b. Siedziba Opery, o kameralnym wnętrzu z doskonałą akustyką, wpisana jest do rejestru zabytków Warszawy

Warszawska Opera Kameralna jest organizatorem wielu festiwali, m. in. Festiwalu Mozartowskiego, Festiwalu Oper Barokowych, Festiwalu Claudia Monteverdiego, Festiwalu Gioacchina Rossiniego czy Festiwalu Polskich Oper Współczesnych.

Widzowie, którym podobało się to wydarzenie, byli również na:

8.3
Średnia ocena
Dla mnie było to nietuzinkowe przeżycie
- Tomasz

Dziś / 17:00

+ inne terminy

Gatunek: Koncert
10.0
Średnia ocena
Niesamowite wrażenie. Przez moment człowiek może przenieść się w inny świat
- Agnieszka

Dziś / 19:00

+ inne terminy

Gatunek: Koncert
9.0
Średnia ocena

15.12 / 16:00

+ inne terminy

Gatunek: Koncert

Inne wydarzenia w tej instytucji:

Kup bilet
× 2 osoby obecnie przeglądają tę ofertę.