Średnia ocena

11 oddanych głosów

9,0 / 10

"Uprowadzenie z Seraju" W. A. Mozart - 31. Festiwal Mozartowski w Warszawie

31. Festiwal Mozartowski w Warszawie

Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej

Wolfgang Amadeus Mozart

"UPROWADZENIE Z SERAJU" ("Die Entführung aus dem Serail")

Singspiel w trzech aktach, w oryginalnej niemieckiej wersji językowej z dialogami w języku polskim

Kompozytor | Wolfgang Amadeus Mozart

Libretto | Johann Gottlieb Stephanie der Jüngere

Premiera | 20 kwietnia 2018 r.

OBSADA:

Konstanze – Joanna Moskowicz

Belmonte – Jacek Szponarski

Pedrillo – Bartosz Nowak

Blonde – Paulina Horajska

Osmin – Dariusz Górski

Selim – Maciej Miecznikowski

Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej

Kierownik: Krzysztof Kusiel-Moroz

Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej

Musicae Antiquae Collegium Varsoviense

Aleksander Słojewski – mistrz ceremonii

Mariusz Karpiński – mim

Radosław Kamieniarz – stary skrzypek

Katarzyna Reisch – taniec

Liliana Rogowska-Tylman, Gabriel Zorzano-Chmielewski – dzieci

DYRYGENT

Marcin Sompoliński

O miłość trzeba walczyć

W złożonym labiryncie spektaklu szanowny widz zobaczy nie tylko zajmującą wesołą historię przygód młodych zakochanych osób w bajecznie nieprzewidywalnej Turcji XVIII stulecia, ale i liryczną opowieść i nieprostych relacjach Wolfganga Amadeusza Mozarta i jego żony Konstancji. Dzieło jest o miłości, o tym, że trzeba o nią walczyć. Miłość należy zdobyć, a potem ją utrzymać. Belmonte trafia do obcego kraju z powodu miłości i cierpi ogromnie z powodu miłości, a potem przezwycięża wszystko dzięki miłości. W naszym spektaklu są równoległe dwa wątki: komiczna fabuła i dramatyczna linia życia Mozarta. To nie przypadek, że główna bohaterka ma na imię Konstancja, tak jak żona kompozytora. Urzekł mnie polski teatr. Nie zabiegam i nie planuję swoich prac, po prostu Bóg tak mnie prowadzi. Dzięki temu na swojej drodze życiowej poznałem Warszawską Operę Kameralną i powróciłem do swojej dawnej idei. Śmiech w operze to wielce skomplikowana sprawa, a ja chciałbym, aby te dwa przeciwstawne sobie bieguny – komiczny i dramatyczny – były przedstawione w sposób interesujący dla widza. Ja z natury jestem bardzo ciekawski i w tym przypominam małpę. Z tego powodu reżyserowałem Borysa Godunowa Modesta Musorgskiego oraz Eugeniusza Oniegina Piotra Czajkowskiego we Wrocławiu. Mam w życiu dużo szczęścia. Pragnę wyrazić wdzięczność Pani Dyrektor Alicji Węgorzewskiej-Whiskerd za to, że jest mi dane współpracować ze wspaniałym zespołem artystów. Czerpię z tej pracy ogromną radość i zadowolenie.

Jurij Aleksandrow, reżyser

Realizacja

Reżyseria i Inscenizacja | Jurij Aleksandrow

Dyrygent | Marcin Sompoliński

Scenografia, Kostiumy i Światła | Paweł Dobrzycki

Współpraca scenograficzna | Katarzyna Gabrat-Szymańska

Choreografia | Natalia Madejczyk

Asystent dyrygenta | Agata Zając

Asystent reżysera |Tatiana Korpaczowa

Inspicjent | Maria Grąbkowska

Opinie naszych widzów (5)

  • 10,0/ 10

    Bardzo piękne przedstawienie. Jak zawsze kameralnie. Piękne głosy, dekoracje i ruch sceniczny.

    ru.....@gm...il.com / 15 maja 2022

  • 10,0/ 10

    Piękne dekoracje i kostiumy. Świetny poziom śpiewaków

    kr.....@op...na.pl / 21 czerwca 2021

  • 10,0/ 10

    Wspaniała, pełna kunsztu i brawury gra artystów!

    mo.....@ro...ka.pl / 22 lipca 2018

  • 8,0/ 10

    Bardzo barwne przedstawienie. Świetna scenografia.

    ag.....@tl...en.pl / 29 stycznia 2019

  • 5,0/ 10

    Minusem był "balet", poza tym w miarę OK, świetna Konstancja

    gr.....@....pl / 13 stycznia 2019

Warszawska Opera Kameralna - Adres i dojazd

al. Solidarności 76b, 00-145 Warszawa

http://www.operakameralna.pl/

Kup bilet