Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

Bitwa o Broadway

Gdynia
Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

#kopciuszek

Warszawa
Teatr Capitol

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Wzrusz Moje Serce

Warszawa
Teatr Ateneum

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

GREASE

Warszawa
Scena Relax

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Kwartet

Warszawa
Teatr Ateneum

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

Boeing Boeing

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

SEN NOCY LETNIEJ / FELIX MENDELSSOHN-BARTHOLDY

Warszawa
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

Once

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Gaye Su Akyol - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Niepamięć

Warszawa
Garnizon Sztuki

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Września
Wrzesiński Ośrodek Kultury w Wrześni

LA FINTA GIARDINIERA / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Wirtuoz wiolonczeli: Roberto Trainini i Orkiestra MACV

PROGRAM: Franz Xaver Richter – Ouvertore D major op.2 no 1 (ok. 1760)Carl Philipp Stamitz – Cello Concerto G majorFranz Ignaz Beck – Sinfonia g-minor op.3 no 3 (1762) U progu Baroku i Klasycyzmu Co łączy kompozytorów których dzieła zabrzmią w czasie koncertu? Otóż Franz Xaver Richter (1709-1789), Carl Philipp Stamitz znany też jako Karel Filip Stamic (1745-1801) oraz Franz Ignaz Beck (1734-1801), to kompozytorzy którzy potwierdzają teorię, iż muzyka na całej palecie swej historii to niekończąca się sztafeta przekazywania wiedzy. Pochód mistrzów i uczniów. Łączy ich również fakt przynależności do szkoły mannheimskiej. Richter był nauczycielem Stamitza, ten zaś był synem Johanna Stamitza, założyciela szkoły mannheimskiej. Cała trójka kompozytorów – bohaterów koncertu – balansowała między muzyką barokową a wczesnym klasycyzmem. O Richterze w korespondencji z ojcem wspomina sam Wolfgang Amadeus Mozart. Dzieła Richtera łączą stylistykę baroku ze stylem galant i reprezentują styl przedklasycznych utworów symfonicznych. Imponująca jest spuścizna po kompozytorze obejmująca 70 symfonii, koncert obojowy F-dur, oratorium wielkopiątkowe „La deposizione dalla croce”, 30 mszy, 40 motetów, liczne koncerty na różne instrumenty, kwartety i sonaty. Carl Philipp Stamitz, muzyki uczył się u ojca, później u Christiana Cannabicha, Ignaza Holzbauera i wspomnianego Franza Xavera Richtera. W latach 1762–1770 był drugim skrzypkiem orkiestry dworskiej w Mannheim, w 1770 roku wyjechał do Strasburga, gdzie w latach 1771–1777 był kapelmistrzem i nadwornym kompozytorem na dworze Ludwika, księcia de Noailles. Koncertował w całej zachodniej Europie, aby w 1795 roku zamieszkał w Jenie, gdzie wykładał na tamtejszym uniwersytecie. Jego dorobek obejmuje ponad 50 symfonii, 38 symfonii koncertujących, ponad 80 koncertów (w tym 20 na skrzypce, 3 na altówkę, 6 na wiolonczelę, 11 na flet, 4 na obój, 15 na klarnet, 12 na fagot, 5 na róg), 7 partit na instrumenty dęte, 22 serenady na instrumenty dęte, 6 kwintetów smyczkowych, 21 kwartetów smyczkowych, 12 kwintetów dętych, 35 triów smyczkowych, 6 triów fortepianowych, 90 duetów, 15 sonat skrzypcowych, dwie opery, dwie kantaty, jedną mszę. Ciekawostką jest dwuaktowy żart muzyczny (quodlibet) z 1788 roku skomponowany dla upamiętnienia lotu balonowego Jeana-Pierre’a Blancharda. Mniej kompozycji pozostawił po sobie Franz Ignaz Beck, niemiecki kompozytor zaliczany do tzw. młodszej szkoły mannheimskiej. Grał w mannheimskiej kapeli książęcej, jednak musiał uciekać z ojczyny, z powodu pojedynku, w którym uśmiercił rywala. W Wenecji studiował u Baldassare Galuppiego, koncertował też jako skrzypek, by przez Neapol i Marsylię dotrzeć do Bordeaux, gdzie w 1764 roku został kierownikiem Grand Théâtre, a 10 lat później organistą kościoła Saint-Seurin. Skomponował 29 symfonii, 18 oper, 24 sonaty, hymny oraz Stabat Mater (1783) dedykowane w 1806 roku Napoleonowi Bonaparte. W czasie koncertu dzieła wymienionych kompozytorów zabrzmią na instrumentach dawnych bądź ich wiernych kopiach z zachowaniem kanonu wykonawczego epoki, dzięki temu usłyszymy je takimi, jak rozbrzmiewały w czasach gdy powstały. Obok Orkiestry Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej, gościnnie wystąpi Roberto Trainini – wybitny włoski wiolonczelista młodego pokolenia.

Występują

Roberto Trainini – wiolonczela Orkiestra Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense Grzegorz Lalek – prowadzenie od skrzypiec

Wirtuoz wiolonczeli: Roberto Trainini i Orkiestra MACV

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!