Gala Finałowa 31. Festiwalu Mozartowskiego w Warszawie - zdjęcie

Średnia ocena

6 oddanych głosów

9,8 / 10

Gala Finałowa 31. Festiwalu Mozartowskiego w Warszawie

Mozart Night vol. 2

Gala Finałowa 31. Festiwalu Mozartowskiego w Warszawie

Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana

Tomasz Cyz – reżyseria

Sebastian Piotrowicz – choreografia

Natalia Jóźwiak – asystent choreografa

Alicja Węgorzewska, Jerzy Snakowski – prowadzenie

Występują:

Joanna Freszel – sopran

Ruslana Koval – sopran

Julia Malik – sopran

Natalia Rubiś – sopran

Ewa Majcherczyk – mezzosopran

Roksana Wardenga- mezzosopran

Jakub Borowczyk – kontratenor

Krystian Krzeszowiak – tenor

Damian Wilma – baryton

Artur Janda – bas

Dariusz Machej – bas

Muzycy Orkiestry Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej

Musicae Antiquae Collegium Varsoviense

Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej

Kierownik Zespołu Wokalnego – Krzysztof Kusiel- Moroz

Weronika Bartold, Paulina Lasota, Sylwia Gola, Zuzanna Lit, Magdalena Różańska, Natalia Lange, Marta Maria Wiśniewska, Karolina Bruchnicka, Anna Bieżyńska, Emma Giegżno

Marcin Sompoliński – dyrygent

W programie m.in:

Wolfgang Amadeusz Mozart

Così fan tutte (KV 588)

Uwertura

Duet Ah, guarda sorella

Kwintet Di scrivermi ogni giorno

Tercet Soave sia il vento

Aria Un’aura amorosa

Duet Prendero quel brunettino

Cavatina Tradito, schernito

Duet Il core vi dono

Finale Stelle, che veggo

Zapraszamy Państwa na Galę Mozart Night, niezwykły spektakl gdzie Don Giovanni może zaśpiewać do Fiordiligi, Idomeneo spotyka Królową Nocy, to magia. Magia, która za chwilę udzieli się Państwu.

Dwuczęściowe show mozartowskie, w którym – jak w szekspirowskim Śnie nocy letniej – mylą się kochankowie, pojawiają się niezapowiedziani goście, dochodzi do zaskakujących qui pro quo. Podstawą fabularną jest Così fan tutte, ale w trakcie tej przedziwnej i przepięknej nocy usłyszymy także wyimki z Don Giovanniego, Wesela Figara oraz Czarodziejskiego fletu.

Nasi młodzi bohaterowie doświadczą przygód, zamiany ról, niespodziewanych połączeń, podmiany partnerów, które – być może – tylko ta noc może wytłumaczyć i wyjaśnić. A wszystko po to, by powrócić do siebie: być może mądrzejsi, bardziej doświadczeni, czulsi.

Wspaniały wydarzenie muzyczne, do własnego scenariusza wyreżyserował Tomasz Cyz. Katarzyna Szymańska przygotowała scenografię, łącząc w dość nieoczekiwany sposób różne światy i inscenizacje. Nieoczywistą choreografię wyczarowali dla Państwa Sebastian Piotrowicz i Natalia Jóźwiak. Artystom towarzyszyć będzie Orkiestra Warszawskiej Opery Kameralnej – Musicae Antiquae Collegium Varsoviense pod dyrekcją Radosława Kamieniarza.

***

Gale z lubianymi ariami, duetami, ansamblami często pojawiają się jako specjalne wydarzenia operowe. Nie wszyscy za nimi przepadają, ale Gala Mozart Night była inna. Tomasz Cyz, jej reżyser i scenarzysta, ułożył z fragmentów różnych oper Mozarta nową historię. Postacie z Così fan tutte spotykają się z bohaterami Wesela Figara, Don Giovanniego i Czarodziejskiego fletu, a śpiewane przez nich arie nabierają nowych znaczeń. Coś w rodzaju osiemnastowiecznej opery pasticcio. Śpiewacy występują w kostiumach. Scenografię tworzą zmieniające się w każdym utworze projekcje. Chętnie używane w dzisiejszych teatrach projekcje dla małych scen są dobrodziejstwem. Umiejętnie stosowane mogą olśniewać. I tu należą się słowa uznania Katarzynie Gabrat-Szymańskiej, scenografce tej gali.

Alina Ert-Eberdt

Kluczem do połączenia wszystkich dzieł wydają się miłosne wątki, które przewijają się w czterech Mozartowskich operach: „Così fan tutte”, „Don Giovannim”, „Weselu Figara” oraz „Czarodziejskim flecie”. Miłości te są jednak różnorodne. W dziełach Mozarta pojawiają przewrotne romanse, wielkie miłości, romantyczne relacje i dziecinne miłostki.

… Jak połączyć kilka dzieł wiedeńskiego klasyka i nie ująć im zbyt wiele? Oczywiście, że rezygnacja z niektórych aspektów jest konieczna, jeżeli twórca chce wysunąć pewien wątek do przodu. Trzeba jednak pamiętać, co i sama WOK zaznacza, że choć wszystkie dzieła dotykają miłości, są niezwykle różne. Żartobliwe „Così fan tutte” spotka się z nie aż tak komicznym „Don Giovannim” czy nieco tajemniczym „Czarodziejskim fletem”.

Wojciech Gabriel Pietrow, Presto

Czas trwania: 120 minut

Obsada

Joanna Freszel – sopran

Ruslana Koval – sopran

Julia Malik – sopran

Natalia Rubiś – sopran

Ewa Majcherczyk – mezzosopran

Roksana Wardenga- mezzosopran

Jakub Borowczyk – kontratenor

Krystian Krzeszowiak – tenor

Damian Wilma – baryton

Artur Janda – bas

Dariusz Machej – bas

Muzycy Orkiestry Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej

Musicae Antiquae Collegium Varsoviense

Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej

Kierownik Zespołu Wokalnego – Krzysztof Kusiel- Moroz

Weronika Bartold, Paulina Lasota, Sylwia Gola, Zuzanna Lit, Magdalena Różańska, Natalia Lange, Marta Maria Wiśniewska, Karolina Bruchnicka, Anna Bieżyńska, Emma Giegżno

Marcin Sompoliński – dyrygent

Realizacja

Tomasz Cyz – reżyseria

Sebastian Piotrowicz – choreografia

Natalia Jóźwiak – asystent choreografa

Opinie naszych widzów (3)

  • 10,0/ 10

    Rewelacja

    vi.....@....pl / 17 lipca 2021

  • 10,0/ 10

    bardzo różnorodny repertuar, przez to ciekawy dla wszytkich; solistki nie znałam i chociaż Niemka, to ma temperament iście słowiański; wspaniały głos, ale i kontakt z publicznością wyjątkowy, cechy rzadkie u śpiewaków. Pomysł P. Dyrektor na finał jak zawsze na medal !

    22.....@gm...il.com / 05 lipca 2021

  • 10,0/ 10

    Wspaniały finał. Gratuluję. 🌹🌹🌹

    ma.....@gm...il.com / 05 lipca 2021

Warszawska Opera Kameralna - Adres i dojazd

al. Solidarności 76b, 00-145 Warszawa

http://www.operakameralna.pl/

Kup bilet
× 2 osoby obecnie przeglądają tę ofertę.