Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

Pan Kleks. Powrót

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Bitwa o Broadway

Poznań
Aula ARTIS

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

#kopciuszek

Warszawa
Teatr Capitol

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Wzrusz Moje Serce

Warszawa
Teatr Ateneum

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Kwartet

Warszawa
Teatr Ateneum

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Boeing Boeing

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

VICTORIA / True Woman Show

Warszawa
Garnizon Sztuki

Once

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

SEN NOCY LETNIEJ / FELIX MENDELSSOHN-BARTHOLDY

Warszawa
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Gaye Su Akyol - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Dziady

Kraków
Teatr Współczesny w Krakowie

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Żory
Miejski Ośrodek Kultury w Żorach

LA FINTA GIARDINIERA / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Niepamięć

Warszawa
Garnizon Sztuki

„Company” / Stephen Sondheim

6.67
(3 oceny)
Basen Artystyczny Warszawskiej Opery Kameralnej Stephen Sondheim "Company" Libretto | George Furth Tłumaczenie | Maciej Glaza Company – musical, który wspaniale przechodzi próbę czasu „Company” jeden z największych broadwayowskich hitów, to amerykański musical zaliczany do kanonu gatunku, bazujący na libretcie George’a Furtha, na tle całego gigantycznego dorobku Stephena Sondheima o tyle szczególny, że zarówno muzyka jak i warstwa tekstowa są autorstwa twórcy dzieła. Co więcej musical ten, uznawany za jeden z pierw­szych społecznie zaangażowanych, nie stracił nic na aktualności przez pół wie­ku od swej prapremiery w 1970 roku. A warto wiedzieć, że otrzymał wówczas 14 nominacji do najważniejszej broadwayowskiej nagrody Tony, ostatecznie zdobywając 6 statuetek. W ślad za sukcesem scenicznym poszły liczne znakomite recenzje prasowe w wiodących mediach. Jonathan Mandell, jeden z najbardziej wpływowych krytyków Broadway, uznał „Company” za dzieło nasycona mistrzowskimi tekstami, a recenzując grudniowe wznowienie w Nowym Jorku (2021, Teatr Ethel Barrymore, czwarte nowojor­skie w historii musicalu) pokusił się o stwierdzenie, że jest to: kilkanaście piosenek z jed­nymi z najmądrzejszych tekstów w historii teatru muzycznego. Partytura jest znakomita. Fabuła „Company” obraca się wokół Roberta, przystojnego i lubianego samot­nego mężczyzny, pięciu małżeństw, które są jego najlepszymi przyjaciółmi, jak również trzech jego dziewczyn. O ile klasyczny musical zbudowany jest w opar­ciu o jednolitą fabułę, a my jesteśmy świadkami linearnego rozwoju akcji, to tu­taj dostajemy niezależne wątki ściśle związane z poszczególnymi małżeństwa­mi czy partnerkami bohatera, a wszystkie połączone są ze sobą obchodami kolejnych urodzin Roberta. Jak ujął to Sondheim: są to ludzie z klasy średniej z problemami klasy średniej. Charles Isherwood z „Broadway News’’ idzie w interpretacji dalej: Ogólnie rzecz biorąc, Company to muzyczna medytacja nad emocjonalną ambiwalencją, po­czuciem, że „droga, której nie wybrałeś” – cytując samego Sondheima – mogła być lepsza niż ta, na której jesteś. Praktycznie wszystkie zamężne postacie za­dają pytania dotyczące decyzji, które podjęły – w szczególności wyboru, aby powierzyć swoje życie swoim małżonkom – i dla większości z nich odpowiedzi na te pytania zawsze pozostaną nieuchwytne lub niejednoznaczne. Ilekroć musical powraca na teatralny afisz, czy to w Stanach Zjednoczonych czy na londyńskim West Endzie, budzi zdumienie aktualnością swojej treści, nieprzemijającym charakterem ludzkich rozterek. To, co w 1970 roku szoko­wało formalnie, bowiem musical przeciwstawił się konwencji będąc ciągiem zszytych pozornie samoistnych jednoaktowych sztuk, jest dzisiaj jego znakiem rozpoznawczym. Główny bohater rozważa zalety i wady relacji swojego we­wnętrznego kręgu, stopniowo dochodząc do wniosku, że istnieje więcej powo­dów, aby otworzyć się na miłość i zaangażowanie, niż pozostać samemu. Czy zatem ostatecznie wygrywa optymizm? Z tym pytaniem widz pozostaje sam ze sobą.

Występują

ROBERT/BOBBY: Miłosz Gałaj SARA: Marta Burdynowicz / Ewa Puchalska HARRY: Maciej Miecznikowski / Rafał Supiński SUSAN: Anna Sroka-Hryń / Dorota Solecka PETER: Przemysław Glapiński / Łukasz Górczyński JENNY: Bogumiła Dziel-Wawrowska / Sylwia Stępień DAVID: Wojciech Stolorz / Łukasz Geryń AMY: Anastazja Simińska / Monika Łopuszyńska PAUL: Andrzej Skorupa / Jakub Pawlik JOANNE: Alicja Węgorzewska / Ewelina Rzezińska LARRY: Zbigniew Konopka / Marek Sadowski MARTHA: Iga Caban-Pawnuk / Magdalena Pikuła KATHY: Paulina Janczak / Aleksandra Biskot APRIL: Aleksandra Borkiewicz-Cłapińska / Karolina Trojanowska-Geryń ANIOŁ: Paulina Łysikowska-Dorocka Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej Kierownik Zespołu Wokalnego – Krzysztof Kusiel-Moroz Zespół Baletowy: Ewelina Kruk, Dominika Lewandowska, Joanna Lichorowicz-Greś, Wiktoria Ratyńska, Paulina Wojtkowska, Marta Żabka, Joanna Kierzkowska Zespół Instrumentalny: Mariusz Mielczarek – saksofon, Paweł Gusnar – saksofon, Konrad Gzik – saksofon, Jakub Wydrzyński – saksofon, Łukasz Dzikowski – obój, Łukasz Dzikowski – obój, Kuba Waszczeniuk – trąbka, Andrzej Rękas – puzon, Sebastian Frankiewicz – perkusja, Paweł Dobrowolski – perkusja, Jan Zeyland – klawisze, Marcin Trojanowicz – klawisze, Patryk Stachura – bass, Bartosz Szetela – bass, Jakub Grott – skrzypce, Jacek Wachnik – skrzypce, Dariusz Wachnik – altówka, Karol Wachnik – wiolonczela

Realizacja

Inscenizacja i reżyseria: Michał Znaniecki Kierownictwo muzyczne: Tomasz Szymuś Scenografia: Luigi Scoglio Kostiumy: Ewa Minge Choreografia: Inga Pilchowska Reżyseria światła: Dawid Karolak Multimedia: Karolina Jacewicz Asystent reżysera: Rafał Supiński Asystent reżysera: Rafał Supiński Asystent reżysera WOK: Jolanta Denejko Asystent choreografa: Joanna Kierzkowska Asystentka scenografa: Elwira Szyszka Asystentka scenografa WOK: Urszula Bartos-Gęsikowska Konsultacja do spraw mody: Marta Ręczajska-Kalinowska Stylizacja postaci: Adrianna Chocholska Budowa dekoracji: PROPS Kierownik produkcji: Robert Kęsik

Opinie naszych Widzów

(1)

8/10

Bardzo dynamiczny - na luzie, ale daje do przemyślenia. Musical stracił pod koniec tempo (scena w restauracji - dość nudna), stąd -2 punkty. Super gra stewardessy - świetna rola i gra (modulacja głosem, ruchy sceniczne). Teatr: (ogólne uwagi, nie uwzględniony w ocenie, bo oceniam tylko spektakl) + pomysłowe wykorzystanie dawnego basenu na aranżację sceny, widowni, - muzyka w pierwszej części bardzo niewyraźna, nie można było zrozumieć poszczególnych słów aktorów (przez moment zastanawiałam się nawet, czy śpiewają po polsku, czy w obcym języku), - słabe oznaczenie dojście do teatru (wiele osób to komentowało, że miało problem ze znalezieniem), - umiejscowienie krzeseł - siedziałam na przodzie z boku (strefa I), ale nie było widać boku sceny, jakieś 10-15% (pierwszy raz zdarzyło mi się w teatrze/operze), - mało miejsca w foyer (ścisk przed wejściem i w przerwie), - brak wiatrołapu/przedsionka/kotary przy drzwiach - zimne powietrze z zewnątrz wpadało do foyer oraz klimatyzacja w foyer w zimny dzień nastawiona na bardzo niską temperaturę. - nieczynny bufet, dostępny tylko automat (!) z kawą w papierowych kubkach, - bardzo krótka lada w szatni, duży zator przy oddawaniu i odbieraniu kurtek, - orkiestra - niestety niewidoczna podczas przedstawienia (dopiero na koniec, przy oklaskach okazało się, że byli obecni na sali i muzyka była na żywo), - organizacja na minus (na plus tylko panie w niebieskich marynarkach) - miałam wrażenie, że jestem niechcianym gościem (pośpiech, chaos przed przedstawieniem lub niepotrzebne przeciąganie przerwy).

ka.....@....pl | 2.04.2022

„Company” / Stephen Sondheim

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!