Wracać wciąż do domu - zdjęcie

Średnia ocena

4 oddane głosy

5,8 / 10

Wracać wciąż do domu

Akcja spektaklu "Wracać wciąż do domu" opartego na książce Ursuli K. Le Guin rozpoczyna się w momencie, w którym kończy się większość dystopijnych opowieści science-fiction.

To historia o tym, co dzieje się po zniknięciu współczesnej cywilizacji, setki lat po katastrofie klimatycznej. Zamiast pokazywać wizję zaawansowanej technologicznie przyszłości, w której dochodzi do zderzenia największych ludzkich osiągnięć i naszych najgorszych instynktów, twórcy sięgają dalej, przenosząc się w czasie aż do momentu, kiedy ludzie ponownie żyją blisko natury. Poznajemy społeczeństwo, w którym najważniejszą rolę odgrywa wspólnotowość i pozbawiona hierarchii więź z otaczającym światem. Bohaterka spektaklu, kobieta o imieniu Stone Telling (pol. Mówiący Kamień) ma podwójną tożsamość - jest przedstawicielką dwóch plemion: ludu Kesh i ludu Kondora. Zafascynowane wizją rozwoju plemię Kondorów nie boi się konfliktów z innymi społecznościami. Ludzie Kesh natomiast są niechętni wobec postępu technologicznego, pozostają w duchowej więzi z naturą, a w ich języku brać i dawać znaczy to samo. Amerykański pisarz Jonathan Franzen pisał niedawno na łamach New Yorkera: Nadchodzi apokalipsa klimatyczna. Aby się na nią przygotować, musimy przyznać, że nie umiemy jej zapobiec. Życzliwość wobec sąsiadów i szacunek do ziemi będą niezbędne w dobie kryzysu i w społeczeństwie, które go przetrwa. Podobną wizję przyszłości nakreśliła Le Guin w swojej książce z 1985 roku.

"Wracać wciąż do domu" to koprodukcja Festival/Tokyo, TR Warszawa oraz Instytutu Adama Mickiewicza.

Premiera wersji japońskiej, w ramach obchodów 100-lecia polsko-japońskich stosunków dyplomatycznych, odbyła się 8 listopada 2019 roku podczas Festival/Tokyo w Japonii. Idea projektu prezentowana była także na TPAM 2019 – Performing Arts Meeting in Yokohama, które odbyło się w lutym 2019 roku. Przedstawienie ma dwie wersje obsadowe: polsko-japońską (prezentowaną w Tokio) i polską (graną w siedzibie TR Warszawa w marcu 2020 roku).

W spektaklu występują między innymi Sara Celler-Jezierska, Monika Frajczyk, Mateusz Górski, Paweł Smagała, Dobromir Dymecki, Małgorzata Biela.

Realizacja

reżyseria: Magda Szpecht

scenariusz i dramaturgia: Łukasz Wojtysko

scenografia, kostiumy, światła: Michał Korchowiec

muzyka: Krzysztof Kaliski

choreografia: Paweł Sakowicz

wideo: Ryohei Tomita

kierowniczka produkcji: Karolina Pająk

inspicjentka i asystentka reżyserki: Malwina Szumacher

Opinie naszych widzów (1)

  • 1,0/ 10

    Lepiej "wracać wciąż do domu" niż wybrać się na ten spektakl. Współczuję aktorom, że musieli wziąć w nim udział. Jestem otwarty na teatr poszukujący nowych form i oryginalnych treści, ale to jest chyba najgorszy spektakl, jaki widziałem w życiu.

    ma.....@gm...il.com / 09 marca 2020

TR Warszawa - Adres i dojazd

http://www.trwarszawa.pl/

Kup bilet
× 1 osoba obecnie przegląda tę ofertę.