Inni ludzie - zdjęcie Inni ludzie - zdjęcie Inni ludzie - zdjęcie Inni ludzie - zdjęcie

Średnia ocena

27 oddanych głosów
78 zainteresowanych osób

9,3 / 10

Inni ludzie

Spektakl w reżyserii Grzegorza Jarzyny oparty jest na hiphopowym poemacie Doroty Masłowskiej, jednej z najważniejszych polskich pisarek młodego pokolenia, znanej z bestsellerów "Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną" i "Paw królowej" oraz głośnych dramatów "Między nami dobrze jest" i „Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku”. Miejscem akcji, a zarazem zbiorowym bohaterem tej miejskiej antyballady jest Warszawa; pogrążona w smogu i depresji metropolia, napędzana narkotykami i alkoholem. Miasto, które przyciąga karierowiczów i nieudaczników, artystów i pracowników korporacji, studentów i emigrantów, obiecując złudne szczęście i podrabiany sukces. Przewodnikiem po miejskiej dżungli jest 32-letni Kamil, chłopak z warszawskiego Grochowa, który dorabia sprzedażą narkotyków i marzy o karierze hiphopowca. Razem z nim wyruszamy w podróż w głąb miasta, konfrontując się z różnymi środowiskami i społecznymi klasami, od celebrytów po parkingowych meneli i od lokatorów śródmiejskich apartamentów po mieszkańców peryferyjnych blokowisk.

Luksusowe samochody i wagony tramwajowe, siłownie i sieciowe sklepy, centra handlowe i nocne kluby – wszędzie toczy się bezwzględna walka o uwagę, miłość i akceptację.

„Inni ludzie” to próba portretu Polski trzy dekady po transformacji, opowieść o wspólnocie, którą od środka rozsadzają uprzedzenia i nienawiść. Rzecz o polskim społeczeństwie, w którym pęka międzyludzka więź, a narodowa tożsamość budowana jest na wrogości do innych: Ukraińców, Wietnamczyków czy gejów. To historia ludzi, opętanych wizją wirtualnego szczęścia, opowiedziana trashowym językiem reklam, internetowych wpisów i medialnych doniesień, który zatruwa jak smog i blokuje autentyczną komunikację.

Czy umiemy przekroczyć klasowe bariery?

Czy jesteśmy w stanie przebić informacyjną bańkę i zrozumieć Innych – tych, którzy myślą inaczej, mają inny system wartości, inny język i gust?

Czy łączy nas coś więcej poza dostępem do Internetu?

Spektakl ma charakter partycypacyjny, zrealizował go kolektyw, w skład którego weszli m.in. aktorzy z zespołu TR Warszawa, kompozytorzy, artyści warszawskiej sceny hip-hopu, graficy, animatorzy, artyści wizualni i twórcy wideo. Kilkadziesiąt mieszkańców i mieszkanek Warszawy z różnych środowisk użyczyło swoich wizerunków i głosów do nagrań audio i wideo, wykorzystanych w przedstawieniu.

W spektaklu występują między innymi Tomasz Tyndyk, Sebastian Pawlak, Agnieszka Podsiadlik, Adam Woronowicz, Monika Frajczyk, Agnieszka Żulewska, Justyna Wasilewska, Mateusz Górski, Rafał Maćkowiak, Natalia Kalita, Paweł Smagała, Dobromir Dymecki, Yacine Zmit, Magdalena Kuta, Aleksandra Popławska, Maria Maj, Marcin Czarnik , Lech Łotocki.

Czas trwania: 130 minut

Realizacja

tekst: Dorota Masłowska

reżyseria: Grzegorz Jarzyna

kostiumy: Anna Axer-Fijałkowska

światło: Aleksandr Prowaliński

choreografia: Agnieszka Kryst

kompozytorzy: Piotr Kurek i Krzysztof Kaliski

asystentka reżysera: Katarzyna Gawryś-Rodriguez

inspicjent: Wojtek Sobolewski

kierowniczka produkcji: Karolina Pająk

Prosto Label:

MC Ras: Arek Sitarz

Bity: Bartosz Kruczyński

DJ B: Michał Olszański

Opinie naszych widzów (6)

  • 10,0/ 10

    Znakomita sztuka, połączenie medialnego świata że sztuką aktorską. Aktualne tematy i super show.

    wl.....@ga...ta.pl / 10 listopada 2019

  • 10,0/ 10

    Znakomity. Zarowno forma jak i tresc. Aktorzy rewelacyjni

    mr.....@gm...il.com / 28 kwietnia 2019

  • 10,0/ 10

    Wspaniały spektakl.

    da.....@....pl / 15 marca 2019

  • 8,0/ 10

    Spektakl o tym jacy jesteśmy - my Polacy bez wyjątku. Polecam.

    ka.....@gm...il.com / 12 listopada 2019

  • 8,0/ 10

    Znakomity. Dużo śmiechu w trakcie, ale tak naprawdę smutny.

    ja.....@st...ka.pl.pl / 06 maja 2019

  • 4,0/ 10

    Pomijajac to, ze spektakl rozpoczal sie z praie 20 minutowym opoznieniem moge stwierdzic, ze nie jest to najwybitniejsza produkcja TR Warszawa. Dosc chaotyczna, nachalnie publicystyczna, nie poruszajaca widza emocjonalnie. Zastosowanie blueboxow ciekawe formalnie, jednak widoczne dzialania aktorskie poza nimi zdecydowanie rozpraszaly uwage. W momentach wzmozonej emocjonalnie aktywnosci werbalnej, kiedy kilka osob mowi w tym samym czasie, tekst jest praktycznie niezrozumialy. Zabieg z usytuowaniem, nie bioracych akurat w akcji wykonawcow na scenie, stwarza wrazenie , ze to wszystko jakas proba generalna a nie gotowe przedstawienie. Zamiast sledzic akcje, troche sie ich podglada. Nie rozumiem czemu to mialo sluzyc.

    Co.....@in...ia.eu / 24 marca 2019

TR Warszawa - Adres i dojazd

http://www.trwarszawa.pl/

Kup bilet
× 2 osoby obecnie przeglądają tę ofertę.