Śpiewak jazzbandu - zdjęcie Śpiewak jazzbandu - zdjęcie Śpiewak jazzbandu - zdjęcie Śpiewak jazzbandu - zdjęcie Śpiewak jazzbandu - zdjęcie Śpiewak jazzbandu - zdjęcie Śpiewak jazzbandu - zdjęcie Śpiewak jazzbandu - zdjęcie Śpiewak jazzbandu - zdjęcie Śpiewak jazzbandu - zdjęcie

Średnia ocena

6 oddanych głosów
10 zainteresowanych osób

5,8 / 10

Śpiewak jazzbandu

„Śpiewak jazzbandu” światowa prapremiera musicalu z librettem i w reżyserii Wojciecha Kościelniaka, na podstawie sztuki Samsona Raphaelsona, z muzyką Mariusza Obijalskiego odbędzie się w warszawskim Teatrze Żydowskim już 14 czerwca.

„Śpiewak jazzbandu” w reż. Alana Croslanda z 1927 roku jest właściwie ikoną, bo to pierwszy film dźwiękowy w historii kina. Według Amerykańskiego Instytutu Filmowego jest jednym ze stu najlepszych amerykańskich filmów wszechczasów, laureatem honorowego Oscara. Główną rolę, Jakiego Rabinowitza, młodego muzyka jazzowego próbującego wymknąć się rygorom religijnego żydowskiego domu i kantoralnej przyszłości, zagrał Al Jolson. W domu kantora Rabinowitza muzyka rozrywkowa, jazz to niewyobrażalne sprzeniewierzenie się tradycji, właściwie zerwanie z korzeniami.

Jakie próbuje walczyć o swoje prawo do realizacji marzeń, co skazane jest na klęskę. Musi opuścić dom. Postanawia za wszelką cenę zrealizować swój plan. Przemalowany na czarno, zaczyna karierę „śpiewaka jazzbandu”. Znakomita i barwna adaptacja Wojciecha Kościelniaka pokazuje obie rzeczywistości: show-biznesu i synagogi, jazzowej wolności i kantoralnych uniesień, dowodząc, że w obu możliwe jest głębokie przeżycie, bliskie oczyszczenia.

W spektaklu występują między innymi Agata Sierecka, Małgorzata Majewska , Izabella Rzeszowska, Maciej Winkler, Henryk Rajfer.

Realizacja

Autor: WOJCIECH KOŚCIELNIAK na motywach sztuki SAMSONA RAPHAELSONA „THE JAZZ SINGER”

Przekład techniczny: MARIA KOŚCIELNIAK, DAVID DOMISIEWICZ

Reżyseria: WOJCIECH KOŚCIELNIAK

Muzyka: MARIUSZ OBIJALSKI

Scenografia i kostiumy: ANNA CHADAJ

Choreografia: EWELINA ADAMSKA-PORCZYK

Reżyseria świateł: TADEUSZ TRYLSKI

Projekcje: ANNA KOŚCIELNIAK

Przygotowanie wokalne: TERESA WROŃSKA

Asystentka reżysera: MARTA PARZYCHOWSKA

Asystent choreografa: KRZYSZTOF TYSZKO

Inspicjentka: BEATA SZARADOWSKA

TANCERZE:

Ewelina Adamska-Porczyk, Marzena Hovhannisyan, Sara Kaźmierska, Joanna Kierzkowska, Anna Pacocha, Nika Warszawska, Adam Beta, Marek Bratkowski, Krzysztof Tyszko, Rafał Wiewióra, Tomek Ziółek.

Opinie naszych widzów (4)

  • 10,0/ 10

    Jestem zachwycony, urzekła mnie Renia Gosławska jako Taper. Świetne pieśni i taniec. Dawno nie byłem na tak dobrym przedstawieniu. Wybieram się jeszcze kilka razy Janusz

    cl.....@....pl / 01 lipca 2019

  • 8,0/ 10

    Za dużo sexapilu ale może w tamtych czasach tak było. .

    Ew.....@....pl / 16 czerwca 2019

  • 6,0/ 10

    Zaznaczę na wstępie, że nie jestem miłośnikiem musicali. To nie jest moja ulubiona forma teatralna i przekonałem się o tym po raz kolejny... W tym spektaklu bardzo dobra jest Renia Gosławska jako Taper – to zdecydowanie najciekawsza postać. Tak mogą i powinny prezentować się również inne role! Aż chciałoby się jej więcej (choć widać, że jest wyraźnie lepsza aktorsko niż wokalnie). Adrianna Dorociak jako Mary – poprawna, nie jest to typ gwiazdy, który uwodzi tłumy. Kamil Krupicz jako Jack ciekawszy, jego również jest za mało na scenie. A to przecież spektakl o nim! Piosenki poprawne, naprawdę dobre są może ze trzy. Wartość muzyczną przedstawienia podnosi muzyka na żywo, choć wolałbym, by orkiestra grała z większym jajem, tak jak w... ostatnim utworze. Zespół taneczny niezły, też chciałoby się oglądać go więcej. Fabuła wątła, dłużyzny dramaturgiczne, aktorskie płycizny – tak jak w większości musicali. Ale największe chyba rozczarowanie to – o dziwo – wątek kantora: po Teatrze Żydowskim oczekiwać można znakomitych utworów i kolorytu śpiewu religijnego, tymczasem cały ten wątek wypada dość bezbarwnie. Podobały mi się stroje. Pomysł wyświetlania tekstów uważam za nietrafiony zupełnie, są nieczytelne. Oczywiście powinna je wygłosić znakomita R. Gosławska jako Taper. Ogólnie rzecz biorąc to niestety dość przeciętny musical, przy czym zastrzeżenia największe budzą nie aktorzy (gra aktorska i wokal) , ale warstwa muzyczna i reżyserska. Natomiast lubiącym tę formę teatralną Śpiewaka jazzbandu polecam: jest muzyka na żywo, jest śpiew, taniec i ruch, energia… i znakomity Taper-opowiadacz.

    a......@up...ta.pl / 04 października 2019

  • 1,0/ 10

    Najsłabszą stroną spektaklu jest gra aktorska pary głównych wykonawców - w przedstawieniu, które widziałem wystąpili Adrianna Dorociak i Kamil Krupicz, którzy nie podołali zadaniu. Nie stworzyli pełnokrwistych postaci, lecz jedynie skoncentrowali się na wykonaniu piosenek i na tańcu. To zdecydowanie obniża poziom całości. Do tego pretensjonalny, mizdrzący się do publiczności Arkadiusz Borzdyński w roli Tapera. Nie polecam "Spiewaka jazzbandu". Przereklamowany spektakl.

    ar.....@ga...ta.pl / 26 sierpnia 2019

Teatr Żydowski - Adres i dojazd

http://www.teatr-zydowski.art.pl/

Kup bilet
× 2 osoby obecnie przeglądają tę ofertę.