Teatr Współczesny

ul. Mokotowska 13
00-640 Warszawa

Teatr Współczesny powstał w 1949 roku za sprawą przeniesienia Teatru Kameralnego z Łodzi do Warszawy, który po zmianie lokalizacji zaczął funkcjonować już pod nazwą Teatr Współczesny. Do 1981 roku teatrem zarządzał Erwin Axer, zaś od 1981 roku funkcję tę pełni Maciej Englert – aż do dnia dzisiejszego. Siedziba Teatru Współczesnego znajduje się w samym sercu Mokotowa – jest to była sala parafialna kościoła Najświętszego Zbawiciela.

Spektakle Teatru Współczesnego od wielu lat cieszą się ogromnym uznaniem wśród widzów i krytyków teatralnych. W repertuarze Teatru Współczesnego znaleźć można wiele spektakli inspirowanych wielkimi dziełami polskim i światowymi – jest to przede wszystkim sztuka współczesna, ale nie tylko – wystawiane są tu również spektakle oparte na wielkich dziełach klasycznych, którym w umiejętny i wyszukany sposób nadawany jest współczesny charakter.

Spektakle Teatru Współczesnego są niezwykle aktualne – znaleźć w nich możemy niekiedy cenny komentarz dotyczący aktualnych wydarzeń i problemów, które są ważne dla współczesnego społeczeństwa.

Z Teatrem Współczesny od zawsze związani byli wielcy aktorzy, tacy jak Tadeusz Łomnicki, który był twórcą wielu wspaniałych ról, a także inni wybitni artyści m. in Zofia Mrozowska, Henryk Borowski, Zbigniew Zapasiewicz. Również dziś na deskach teatru zobaczyć możemy znakomitych aktorów, takich jak Marta Lipińska, Stanisława Celińska, Borys Szyc, Damian Damięcki, Andrzej Zieliński.

Teatr Współczesny dysponuje dwoma scenami – Sceną Główna oraz mającą znacznie bardziej kameralny charakter Sceną w Baraku, która funkcjonuje od 1997 roku, a nazwę swą zawdzięcza miejscu, w którym się znajduje – jest to dawny barak usytuowany niedaleko głównego budynku Teatru Współczesnego.

Bilety i wejściówki do Teatru Współczesnego kupić można przez internet za pomocą portalu www.eWejsciowki.pl lub strony internetowej teatru oraz standardowo w kasie teatru, która czynna jest od wtorku do soboty od godz. 11.00 do rozpoczęcia spektaklu, w poniedziałki i inne dni, w które nie są grane spektakle od godz. 11.00 do godz. 17.00, zaś w niedziele i święta od godz. 13.00 do rozpoczęcia spektaklu.

Czas barbarzyńców

Dramat

Polska prapremiera sztuki z gatunku political fiction cenionego angielskiego dramaturga, tłumacza i reżysera, Dona Taylora (1936 – 2003).

To przypowieść o słabnącej demokracji liberalnej w Imperium Rzymskim, dawnym, a zarazem współczesnym, w którym niespodziewanie władzę przejmują barbarzyńcy. W wyniku radykalnych decyzji nowej ekipy rządzącej rozpoczyna się proces upadku dotychczasowych wartości, obyczajów i kultury. Jednak autor nie koncentruje się wyłącznie na politycznym wymiarze tej historii, pokazuje, jak barbarzyński żywioł wpływa na codzienne życie, jak rozpadają się przyjaźnie, kompromitują elity. Czy Julia dla kariery poświęci swoje przekonania i kochanka? Czy Adrian, idąc na dalekie artystyczne kompromisy, zachowa fotel dyrektora teatru? I jak te zdarzenia zmienią Marcusa? Don Taylor daje nam okazję prześledzić losy ludzi, którzy zostali zmuszeni podjąć – być może – najważniejsze decyzje w swoim życiu.

Szczegóły spektaklu

21.11Tue

22.11Wed

23.11Thu

24.11Fri

25.11Sat

26.11Sun

27.11Mon

28.11Tue

29.11Wed

30.11Thu

01.12Fri

02.12Sat

03.12Sun

04.12Mon

05.12Tue

06.12Wed

07.12Thu

08.12Fri

09.12Sat

10.12Sun

11.12Mon

12.12Tue

13.12Wed

14.12Thu

15.12Fri

16.12Sat

17.12Sun

18.12Mon

21.11Tue

22.11Wed

23.11Thu

24.11Fri

25.11Sat

26.11Sun

27.11Mon

28.11Tue

29.11Wed

30.11Thu

01.12Fri

02.12Sat

03.12Sun

04.12Mon

05.12Tue

06.12Wed

07.12Thu

08.12Fri

09.12Sat

10.12Sun

11.12Mon

12.12Tue

13.12Wed

14.12Thu

15.12Fri

16.12Sat

17.12Sun

Psie serce

Dramat

Adaptacja opowiadania Michała Bułhakowa – "PSIE SERCE". Spektakl przygotowany przez Macieja Englerta z udziałem zespołu teatru z Borysem Szycem i Krzysztofem Wakulińskim na czele.

Zima 1925 roku w Moskwie. Świat kończącego się okresu NEP (Nowej Ekonomicznej Polityki) w państwie radzieckim, w dobie nadchodzącego stalinizmu, widziany oczami bezdomnego psa. Profesor Preobrażeński, luminarz nauki radzieckiej i europejskiej, prowadzi eksperymenty naukowe w poszukiwaniu sposobów odmładzania ludzkiego organizmu. Pies zostaje poddany eksperymentalnemu przeszczepowi, który przynosi nieoczekiwane skutki.

To zdarzenie rodem z science fiction, staje się dla autora pretekstem do niezwykle przenikliwej, gorzkiej diagnozy świata stworzonego przez rewolucyjną ideologię, napisanej przez autora ze specyficznym poczuciem humoru i w formie ocierającej się o groteskę. Wielowarstwowość utworu zmusza do stawiania sobie pytań uniwersalnych o wartości i o porządek świata, szczególnie aktualnych gdy „świat wypadł z formy*”.

* W.Szekspir – „Hamlet”

Szczegóły spektaklu

21.11Tue

22.11Wed

23.11Thu

24.11Fri

25.11Sat

26.11Sun

27.11Mon

28.11Tue

29.11Wed

30.11Thu

01.12Fri

02.12Sat

03.12Sun

04.12Mon

05.12Tue

06.12Wed

07.12Thu

08.12Fri

09.12Sat

10.12Sun

11.12Mon

12.12Tue

13.12Wed

14.12Thu

15.12Fri

16.12Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

21.11Tue

22.11Wed

23.11Thu

24.11Fri

25.11Sat

26.11Sun

27.11Mon

28.11Tue

29.11Wed

30.11Thu

01.12Fri

02.12Sat

03.12Sun

04.12Mon

05.12Tue

06.12Wed

07.12Thu

08.12Fri

09.12Sat

10.12Sun

11.12Mon

12.12Tue

13.12Wed

14.12Thu

15.12Fri

16.12Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

"Mimo wszystko"

Dramat psychologiczny

"Mimo wszystko" - to była dewiza życiowa francuskiej aktorki, Sary Bernhardt, legendy teatru z przełomu XIX i XX wieku, gwiazdy o randze światowej, zwanej przez wielbicieli "boską". Kanadyjski dramaturg przedstawił wielką aktorkę u schyłku życia; z pomocą zaufanego sekretarza spisuje ona, uzupełnia i koryguje wspomnienia, przeprowadzając swego rodzaju rachunek sumienia. A ponieważ osobowość miała niezwykłą, a życie burzliwe i nadzwyczaj barwne...

Szczegóły spektaklu

21.11Tue

22.11Wed

23.11Thu

24.11Fri

25.11Sat

26.11Sun

27.11Mon

28.11Tue

29.11Wed

30.11Thu

01.12Fri

02.12Sat

03.12Sun

04.12Mon

05.12Tue

06.12Wed

07.12Thu

08.12Fri

09.12Sat

10.12Sun

11.12Mon

12.12Tue

13.12Wed

14.12Thu

15.12Fri

16.12Sat

17.12Sun

18.12Mon

21.11Tue

22.11Wed

23.11Thu

24.11Fri

25.11Sat

26.11Sun

27.11Mon

28.11Tue

29.11Wed

30.11Thu

01.12Fri

02.12Sat

03.12Sun

04.12Mon

05.12Tue

06.12Wed

07.12Thu

08.12Fri

09.12Sat

10.12Sun

11.12Mon

12.12Tue

13.12Wed

14.12Thu

15.12Fri

16.12Sat

17.12Sun

Hamlet

Tragedia

„Hamlet”, najbardziej zagadkowa z tragedii Szekspira, wg Eliota - literacki odpowiednik Mony Lisy, daje pole do wielu, często rozbieżnych, interpretacji.

Przez 400 lat realizacje sceniczne „Hamleta” modelowano na obraz i podobieństwo kolejnych pokoleń, wyłuskiwano z tego arcydramatu najbardziej palące współczesnych widzów problemy, przymierzano go do najnowszych odkryć psychoanalityków (np. Freuda), czy hamletologów (np. Kotta). Może warto spróbować uwolnić go z narosłych komentarzy, oswobodzić z uzbieranych przez lata etykiet i ze spreparowanych interpretacji? Przyjrzeć mu się na nowo?

Szczegóły spektaklu

21.11Tue

22.11Wed

23.11Thu

24.11Fri

25.11Sat

26.11Sun

27.11Mon

28.11Tue

29.11Wed

30.11Thu

01.12Fri

02.12Sat

03.12Sun

04.12Mon

05.12Tue

06.12Wed

07.12Thu

08.12Fri

09.12Sat

10.12Sun

11.12Mon

12.12Tue

13.12Wed

14.12Thu

15.12Fri

16.12Sat

17.12Sun

18.12Mon

21.11Tue

22.11Wed

23.11Thu

24.11Fri

25.11Sat

26.11Sun

27.11Mon

28.11Tue

29.11Wed

30.11Thu

01.12Fri

02.12Sat

03.12Sun

04.12Mon

05.12Tue

06.12Wed

07.12Thu

08.12Fri

09.12Sat

10.12Sun

11.12Mon

12.12Tue

13.12Wed

14.12Thu

Lepiej już było...

Komedia

Esmeralda Quipp, była aktorka szekspirowska na emeryturze, bardzo skromnej emeryturze , nie dość, że traci ukochanego kota , to również dach nad głową. Jako osoba niekonwencjonalna i bardzo zdesperowana usiłuje w niebanalny sposób rozwiązać swoje problemy.

W staraniach o przetrwanie uroczej starszej pani bardzo się przydają aktorskie umiejętności, poczucie humoru, optymizm i empatia. Śledzimy jej zabiegi - rodem z komedii gangsterskich - z podziwem i rozbawieniem, co nie przeszkadza nam zadumać się nad smutnym losem wielu samotnych, niedofinansowanych, ale mniej sprytnych życiowo emerytek.
W roli Esmeraldy Quipp – Marta Lipińska.

Szczegóły spektaklu

21.11Tue

22.11Wed

23.11Thu

24.11Fri

25.11Sat

26.11Sun

27.11Mon

28.11Tue

29.11Wed

30.11Thu

01.12Fri

02.12Sat

03.12Sun

04.12Mon

05.12Tue

06.12Wed

07.12Thu

08.12Fri

09.12Sat

10.12Sun

11.12Mon

12.12Tue

13.12Wed

14.12Thu

15.12Fri

16.12Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

21.11Tue

22.11Wed

23.11Thu

24.11Fri

25.11Sat

26.11Sun

27.11Mon

28.11Tue

29.11Wed

30.11Thu

01.12Fri

02.12Sat

03.12Sun

04.12Mon

05.12Tue

06.12Wed

07.12Thu

08.12Fri

09.12Sat

10.12Sun

11.12Mon

12.12Tue

13.12Wed

14.12Thu

15.12Fri

16.12Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

Bucharest Calling

Dramat

W Bukareszcie panuje upał. Jest duszno, gorąco. Noc trwa długo, dzień krótko. Wszyscy znają wszystkich. No prawie. Możliwości są ograniczone. Pragnienia – nieskończone. Bieg wydarzeń wyznacza przypadek. A może nie ma przypadków? Prywatne utopie, popkultura i głośna muzyka nakręcają mocniej niż używki. Wydaje się, że życie jest gdzie indziej. A przecież jest tutaj. Zawsze tutaj. #drugaszansa

„Bucharest Calling” to portret pokolenia, które się nie załapało. Bo w rzeczywistości potransformacyjnej marzenia nie spełniają się bardziej.

Szczegóły spektaklu

21.11Tue

22.11Wed

23.11Thu

24.11Fri

25.11Sat

26.11Sun

27.11Mon

28.11Tue

29.11Wed

30.11Thu

01.12Fri

02.12Sat

03.12Sun

04.12Mon

05.12Tue

06.12Wed

07.12Thu

08.12Fri

09.12Sat

10.12Sun

11.12Mon

21.11Tue

22.11Wed

23.11Thu

24.11Fri

25.11Sat

26.11Sun

27.11Mon

28.11Tue

29.11Wed

30.11Thu

01.12Fri

02.12Sat

03.12Sun

04.12Mon

05.12Tue

06.12Wed

07.12Thu

08.12Fri

Ludzie i anioły

Komedia

Nocą w mieszkaniu Iwana Paszkina, moskiewskiego biznesmena, pojawia się nieoczekiwanie tajemniczy gość. Jego wiedza o prywatnym życiu gospodarza i jego intymnych szczegółach ( w większości niezbyt pochlebnych) jest imponująca a zarazem przerażająca , bo celem wizyty okazuje się załatwienie formalności koniecznych do przeniesienia biznesmena... na tamten świat.

"Ludzie i anioły" to doskonale napisana komedia, obfitująca w nieoczekiwane, nierzadko komiczne zwroty akcji i jak każda inteligentna zabawa, nie pozbawiona jest poważnych refleksji. Wiktor Szenderowicz (rocznik 1958) jest satyrykiem, scenarzystą i reżyserem, znanym z wnikliwej i ciętej krytyki rosyjskich elit.

Szczegóły spektaklu

21.11Tue

22.11Wed

23.11Thu

24.11Fri

25.11Sat

26.11Sun

27.11Mon

28.11Tue

29.11Wed

30.11Thu

01.12Fri

02.12Sat

03.12Sun

04.12Mon

05.12Tue

06.12Wed

07.12Thu

08.12Fri

09.12Sat

10.12Sun

11.12Mon

12.12Tue

13.12Wed

14.12Thu

15.12Fri

16.12Sat

17.12Sun

18.12Mon

21.11Tue

22.11Wed

23.11Thu

24.11Fri

25.11Sat

26.11Sun

27.11Mon

28.11Tue

29.11Wed

30.11Thu

01.12Fri

02.12Sat

03.12Sun

04.12Mon

05.12Tue

06.12Wed

07.12Thu

08.12Fri

09.12Sat

10.12Sun

11.12Mon

12.12Tue

13.12Wed

14.12Thu

15.12Fri

16.12Sat

17.12Sun