Teatr Współczesny

ul. Mokotowska 13
00-640 Warszawa

Teatr Współczesny powstał w 1949 roku za sprawą przeniesienia Teatru Kameralnego z Łodzi do Warszawy, który po zmianie lokalizacji zaczął funkcjonować już pod nazwą Teatr Współczesny. Do 1981 roku teatrem zarządzał Erwin Axer, zaś od 1981 roku funkcję tę pełni Maciej Englert – aż do dnia dzisiejszego. Siedziba Teatru Współczesnego znajduje się w samym sercu Mokotowa – jest to była sala parafialna kościoła Najświętszego Zbawiciela.

Spektakle Teatru Współczesnego od wielu lat cieszą się ogromnym uznaniem wśród widzów i krytyków teatralnych. W repertuarze Teatru Współczesnego znaleźć można wiele spektakli inspirowanych wielkimi dziełami polskim i światowymi – jest to przede wszystkim sztuka współczesna, ale nie tylko – wystawiane są tu również spektakle oparte na wielkich dziełach klasycznych, którym w umiejętny i wyszukany sposób nadawany jest współczesny charakter.

Spektakle Teatru Współczesnego są niezwykle aktualne – znaleźć w nich możemy niekiedy cenny komentarz dotyczący aktualnych wydarzeń i problemów, które są ważne dla współczesnego społeczeństwa.

Z Teatrem Współczesny od zawsze związani byli wielcy aktorzy, tacy jak Tadeusz Łomnicki, który był twórcą wielu wspaniałych ról, a także inni wybitni artyści m. in Zofia Mrozowska, Henryk Borowski, Zbigniew Zapasiewicz. Również dziś na deskach teatru zobaczyć możemy znakomitych aktorów, takich jak Marta Lipińska, Stanisława Celińska, Borys Szyc, Damian Damięcki, Andrzej Zieliński.

Teatr Współczesny dysponuje dwoma scenami – Sceną Główna oraz mającą znacznie bardziej kameralny charakter Sceną w Baraku, która funkcjonuje od 1997 roku, a nazwę swą zawdzięcza miejscu, w którym się znajduje – jest to dawny barak usytuowany niedaleko głównego budynku Teatru Współczesnego.

Bilety i wejściówki do Teatru Współczesnego kupić można przez internet za pomocą portalu www.eWejsciowki.pl lub strony internetowej teatru oraz standardowo w kasie teatru, która czynna jest od wtorku do soboty od godz. 11.00 do rozpoczęcia spektaklu, w poniedziałki i inne dni, w które nie są grane spektakle od godz. 11.00 do godz. 17.00, zaś w niedziele i święta od godz. 13.00 do rozpoczęcia spektaklu.

Ludzie i anioły

Komedia

Nocą w mieszkaniu Iwana Paszkina, moskiewskiego biznesmena, pojawia się nieoczekiwanie tajemniczy gość. Jego wiedza o prywatnym życiu gospodarza i jego intymnych szczegółach ( w większości niezbyt pochlebnych) jest imponująca a zarazem przerażająca , bo celem wizyty okazuje się załatwienie formalności koniecznych do przeniesienia biznesmena... na tamten świat.

"Ludzie i anioły" to doskonale napisana komedia, obfitująca w nieoczekiwane, nierzadko komiczne zwroty akcji i jak każda inteligentna zabawa, nie pozbawiona jest poważnych refleksji. Wiktor Szenderowicz (rocznik 1958) jest satyrykiem, scenarzystą i reżyserem, znanym z wnikliwej i ciętej krytyki rosyjskich elit.

Szczegóły spektaklu

29.07Sat

30.07Sun

31.07Mon

01.08Tue

02.08Wed

03.08Thu

04.08Fri

05.08Sat

06.08Sun

07.08Mon

08.08Tue

09.08Wed

10.08Thu

11.08Fri

12.08Sat

13.08Sun

14.08Mon

15.08Tue

16.08Wed

17.08Thu

18.08Fri

19.08Sat

20.08Sun

21.08Mon

22.08Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

29.07Sat

30.07Sun

31.07Mon

01.08Tue

02.08Wed

03.08Thu

04.08Fri

05.08Sat

06.08Sun

07.08Mon

08.08Tue

09.08Wed

10.08Thu

11.08Fri

12.08Sat

13.08Sun

14.08Mon

15.08Tue

16.08Wed

17.08Thu

18.08Fri

19.08Sat

20.08Sun

21.08Mon

Najdroższy

Komedia

Komedia lekka, zwana też „komedią bulwarową”, to typowa specjalność Francuzów, a jej najlepszym współczesnym twórcą jest niewątpliwie Francis Veber (ur.1937). Dramaturg, scenarzysta, reżyser, producent filmowy znany jest w Polsce głównie z filmów m.in.: „Tajemniczy blondyn w czarnym bucie” (1972), „Pechowiec” (1981), „Kolacja dla palanta” (1998 – Cezar za scenariusz, nominacja za reżyserię), „Plotka” (2001), „Czyja to kochanka?”(2006). Widzowie teatralni znają przede wszystkim jego brawurową komedię „Kolacja dla głupca”.

François Pignon, ulubiony bohater Vebera - niezaradny życiowo przeciętniak, pechowiec - pojawia się również w najnowszej komedii „Najdroższy…” (prapremiera w Paryżu jesienią 2012 w reżyserii samego autora). Tym razem, jako bezrobotny prawnik, porzucony mąż, szukający sposobu na odmianę losu. Jak zwykle u Vebera, twórcy o ogromnym poczuciu humoru, starania bohatera, po serii zabawnych wypadków i zaskakujących zmianach akcji, kończą się w sposób zupełnie nieprzewidziany…

Szczegóły spektaklu

29.07Sat

30.07Sun

31.07Mon

01.08Tue

02.08Wed

03.08Thu

04.08Fri

05.08Sat

06.08Sun

07.08Mon

08.08Tue

09.08Wed

10.08Thu

11.08Fri

12.08Sat

13.08Sun

14.08Mon

15.08Tue

16.08Wed

17.08Thu

18.08Fri

19.08Sat

20.08Sun

21.08Mon

22.08Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

29.07Sat

30.07Sun

31.07Mon

01.08Tue

02.08Wed

03.08Thu

04.08Fri

05.08Sat

06.08Sun

07.08Mon

08.08Tue

09.08Wed

10.08Thu

11.08Fri

12.08Sat

13.08Sun

14.08Mon

15.08Tue

16.08Wed

17.08Thu

18.08Fri

19.08Sat

20.08Sun

21.08Mon

22.08Tue

23.08Wed

24.08Thu

Czas barbarzyńców

Dramat

Polska prapremiera sztuki z gatunku political fiction cenionego angielskiego dramaturga, tłumacza i reżysera, Dona Taylora (1936 – 2003).

To przypowieść o słabnącej demokracji liberalnej w Imperium Rzymskim, dawnym, a zarazem współczesnym, w którym niespodziewanie władzę przejmują barbarzyńcy. W wyniku radykalnych decyzji nowej ekipy rządzącej rozpoczyna się proces upadku dotychczasowych wartości, obyczajów i kultury. Jednak autor nie koncentruje się wyłącznie na politycznym wymiarze tej historii, pokazuje, jak barbarzyński żywioł wpływa na codzienne życie, jak rozpadają się przyjaźnie, kompromitują elity. Czy Julia dla kariery poświęci swoje przekonania i kochanka? Czy Adrian, idąc na dalekie artystyczne kompromisy, zachowa fotel dyrektora teatru? I jak te zdarzenia zmienią Marcusa? Don Taylor daje nam okazję prześledzić losy ludzi, którzy zostali zmuszeni podjąć – być może – najważniejsze decyzje w swoim życiu.

Szczegóły spektaklu

29.07Sat

30.07Sun

31.07Mon

01.08Tue

02.08Wed

03.08Thu

04.08Fri

05.08Sat

06.08Sun

07.08Mon

08.08Tue

09.08Wed

10.08Thu

11.08Fri

12.08Sat

13.08Sun

14.08Mon

15.08Tue

16.08Wed

17.08Thu

18.08Fri

19.08Sat

20.08Sun

21.08Mon

22.08Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

29.07Sat

30.07Sun

31.07Mon

01.08Tue

02.08Wed

03.08Thu

04.08Fri

05.08Sat

06.08Sun

07.08Mon

08.08Tue

09.08Wed

10.08Thu

11.08Fri

12.08Sat

13.08Sun

14.08Mon

15.08Tue

16.08Wed

17.08Thu

18.08Fri

19.08Sat

20.08Sun

21.08Mon

22.08Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

Hamlet

Tragedia

„Hamlet”, najbardziej zagadkowa z tragedii Szekspira, wg Eliota - literacki odpowiednik Mony Lisy, daje pole do wielu, często rozbieżnych, interpretacji.

Przez 400 lat realizacje sceniczne „Hamleta” modelowano na obraz i podobieństwo kolejnych pokoleń, wyłuskiwano z tego arcydramatu najbardziej palące współczesnych widzów problemy, przymierzano go do najnowszych odkryć psychoanalityków (np. Freuda), czy hamletologów (np. Kotta). Może warto spróbować uwolnić go z narosłych komentarzy, oswobodzić z uzbieranych przez lata etykiet i ze spreparowanych interpretacji? Przyjrzeć mu się na nowo?

Szczegóły spektaklu

29.07Sat

30.07Sun

31.07Mon

01.08Tue

02.08Wed

03.08Thu

04.08Fri

05.08Sat

06.08Sun

07.08Mon

08.08Tue

09.08Wed

10.08Thu

11.08Fri

12.08Sat

13.08Sun

14.08Mon

15.08Tue

16.08Wed

17.08Thu

18.08Fri

19.08Sat

20.08Sun

21.08Mon

22.08Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

29.07Sat

30.07Sun

31.07Mon

01.08Tue

02.08Wed

03.08Thu

04.08Fri

05.08Sat

06.08Sun

07.08Mon

08.08Tue

09.08Wed

10.08Thu

11.08Fri

12.08Sat

13.08Sun

14.08Mon

15.08Tue

16.08Wed

17.08Thu

18.08Fri

19.08Sat

20.08Sun

21.08Mon

22.08Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun