Przebudzenie wiosny - zdjęcie Przebudzenie wiosny - zdjęcie Przebudzenie wiosny - zdjęcie Przebudzenie wiosny - zdjęcie Przebudzenie wiosny - zdjęcie Przebudzenie wiosny - zdjęcie Przebudzenie wiosny - zdjęcie Przebudzenie wiosny - zdjęcie Przebudzenie wiosny - zdjęcie Przebudzenie wiosny - zdjęcie

Średnia ocena

34 oddanych głosów

8.5 / 10

Przebudzenie wiosny

Gdy rozum śpi, budzą się... hormony.

W większości rodzin seks jest tematem tabu. Edukacja seksualna istnieje tylko w Internecie, w gazetach młodzieżowych i pokątnych rozmowach.

Z iloma z nas rodzice normalnie rozmawiali o seksie i dojrzewaniu ludzkiego ciała? Przeważnie odkrywaliśmy wszystko sami. Czy warto te tematy odkładać na później?

Podtytuł napisanej w 1891 roku sztuki Franka Wedekinda brzmi „Tragedja dziecięca”. Co może się wydarzyć, gdy młodzież sama będzie szukać odpowiedzi na „pierwsze pytania życiowe”? Czy wiosna w końcu przebudzi się z koszmaru?

Czas trwania: 70 minut

Obsada

Wendla Bergman – Magdalena Siudyka

Melchior Gabor – Jan Różacki

Maurycy Stiefel – Kacper Putynkowski

Pani Bergman – Agata Darnowska

Ilza – Magdalena Dwurzyńska

Pani Gabor – Agnieszka Wrona/Katarzyna Kobylińska

Marta Bessel – Antonina Cydzik

Realizacja

ADAPTACJA I REŻYSERIA: Leszek Spychała

CHOREOGRAFIA: Monika Domagała

CHARAKTERYZACJA: Dominika Godziemba-Trytek

KOSTIUMY: Sonia Jachymiak

PRODUCENT: Marta Wódz

Opinie naszych widzów (10)

  • 10.0/ 10

    Polecam!!!

    ma.....@....pl / 17 July 2017

  • 10.0/ 10

    Rewelacja! Każda postać odpowiednio dopasowana. Nie ma najlepszych lub najgorszych. Wszyscy super!

    ra.....@....pl / 25 April 2017

  • 10.0/ 10

    Przebudziło na pewno Minęło już 126 lat, ale poruszone problemy są nadal aktualne. Wątpię, czy stracą swoją aktualność. Teatr Wolandejski w tę sobotę i niedzielę przedstawił dramat według książki ‘Przebudzenie wiosny” Franka Wedekinda z 1891 roku. Zrealizowany pod tym samym tytułem spektakl ukazuje widzom świat nastolatków, którzy dopiero zaczynają zastanawiać się nad ważnymi sprawami życiowymi. Są oni ciekawi życia, samych siebie i osób płci przeciwnej. Dramat rozgrywa się wokół czterech kolegów z gimnazium: Wendli (Magdalena Siudyka), Melchiora (Jan Różacki), Maurycego (Kacper Putynkowski), Ilzy (Magdalena Dwurzyńska) i ich rodziców. Wendla chce dowiedzieć się skąd się biorą dzieci. Melchior stara się być we wszystkim pierszy i lepszy. Maurycy, z natury nieśmiały, próbuje zająć się nauką, aby nie myśleć o niczym nieprzyzwoitym. Ilza, młoda dziewczyna, już jest ‘osobą lekkich obyczajów”. Bohaterzy próbują wyrazić swoje zaniepokojenie, gwałtowne uczucia i zmagania z własnym „ja” w okresie dojrzewania. Aktorzy pokazują tę burzę hormonów, która w tych postaciach dochodzi do głosu. Dosłownie dochodzi do głosu. Aktorzy mówią wyraźnie, w sposób słyszalny nawet w najdalszych rzędach, co jest jedną z najistotniejszych rzeczy w sztuce teatralnej. Ich sposób mówienia dopasowany był do wyrażanych uczuć. Nie trzeba być specjalistą, żeby zauważyć bardzo szeroką skalę głosu u Melchiora podczas monologu o masturbacji ¬- od szeptu, przez mówienie półgłosem, aż po krzyk i wrzask. Treść dramatu wymagała od aktorów modulowania głosu, w tym wyrażania euforii przez Wendlę (okrzyki) podczas rozmów z Melchiorem czy rozpaczy (płacz, szloch) po pierwszym doświadczeniu seksualnym i jego skutkach. Wykorzystywano różne tonacje, na przykład w przemówieniu Ilzy, gdy opowiada o mężczyznach, którym „pozuje”. Najpierw posługuje się obniżoną tonacją, a dalej piskiem. Gra aktorów jest naturalna i przemawia do widza, ponieważ tak bardzo wcielają się w swoich bohaterów. Zachowują się na scenie tak, jakby żyli ich życiem. Wydawanie rożnych dźwięków i modulowanie głosu w sposób szczególny wyraża cały wachlarz uczuć. Umiejętnie wkomponowana w tło fabuły muzyka oraz minimalna ilość rekwizytów pozwoliła na całkowite skupienie się na akcji dramatu. Przekształcone przez Sonię Jachmiak kostiumy na styl współczesny, idealnie dopasowana przez Monikę Domagałę choreografia, a także poruszająca adaptacja i reżyseria Leszka Spychały kreuje niesamowite poczucie obecności w toczącej się akcji, pozostawiającej widzom wiele do myślenia. Z przyjemnością polecam ten spektakl do obejrzenia.

    ya.....@gm...il.com / 10 January 2017

  • 10.0/ 10

    Super spektakl,polecam każdemu od 15 r.ż wzwyż :) świetna gra aktorów, dobór muzyki, dialogi. Problem przedstawiony takim, jakim jest, przedstawienie ponadczasowe.

    ax.....@....pl / 14 November 2016

  • 9.0/ 10

    Temat dojrzewania seksualnego młodzieży od wieków stanowi wyzwanie dla kolejnych pokoleń. Tu przedstawiony i zagrany wyraziście i profesjonalnie. Gratuluję efektu aktorom i twórcom spektaklu.

    mi.....@gm...il.com / 18 July 2017

Teatr Wolandejski

Teatr Wolandejski jest teatrem dramatycznym, realizującym sztuki o tematyce współczesnej lub adaptującym w sposób współczesny dzieła literatury, jest teatrem opowieści i silnych postaci. Teatrem wierzącym w siłę konstrukcji dramaturgicznej.

Teatr Wolandejski jest teatrem, w którym pokazuje się różne punkty widzenia na dany temat i odrzuca każde podejście jednoznacznie ideologiczne. Teatr Wolandejski nie jest teatrem formy, ale korzysta z formy w swoich spektaklach. Wierzymy, że wszelkie symbole i działania formalne są ważne dla istoty teatru, ale muszą one być komunikatywne, zrozumiałe dla widza i podporządkowane opowieści, jaką przedstawiamy, a nie oderwane od niej.

Teatr Wolandejski nie jest teatrem eksperymentalnym ani awangardowym. Teatru Wolandejskiego nie interesuje bycie nowoczesnym i nowatorskim. Teatr Wolandejski chce być rzetelny, szczery i zrozumiały. Ambitny, ale nie hermetyczny. Powszechny, ale nie bulwarowy.

Bilety do Teatru Wolandejskiego kupić można przez internet za pomocą portalu www.eWejsciowki.pl lub wchodząc na stronę internetową teatru.

Scena Teatru Wolandejskiego znajduje się w Domu Kultury Stokłosy przy ul. Lachmana 5 w Warszawie - jest to główna siedziba teatru.

Adres i dojazd

ul.Lachmana 5

http://www.wolandejski.pl/

Widzowie, którym podobało się to wydarzenie, byli również na:

8.0
Średnia ocena
Gra aktorska fantastyczna!
- Agnieszka

22.07 / 19:00

Gatunek: Dramat
6.2
Średnia ocena

21.09 / 19:30

22.09 / 19:30

+ dostępnych 2 innych terminów

Gatunek: Dramat
8.3
Średnia ocena
Męskie emocje - warte obejrzenia.
- Anna

26.09 / 19:00

27.09 / 19:00

Gatunek: Dramat
Kup bilet
× 1 osoba obecnie przegląda tę ofertę.