Teatr WARSawy

ul. Rynek Nowego Miasta 5/7
00-229 Warszawa

Teatr WARSawy jest wyjątkowym miejscem na teatralnej mapie Warszawy - zaczął działać w 1997 roku jako Teatr Konsekwentny. Pierwotną siedzibą teatru była Stara Prochownia, jednak w wyniku rozwiązania umowy teatr zmuszony był do znalezienia nowego miejsca, w którym mógłby działać. Przez jakiś czas była to Hala Dawnej Fabryki Wódek, zaś w 2013 roku miejscem tym stał się budynek znajdujący się na Rynku Nowego Miasta - Teatr WARSawy swoją obecną nazwę zawdzięcza istniejącemu niegdyś w tym miejscu dawnemu Kinu Wars. Nowa siedziba Teatru WARSawy oficjalnie została otwarta 18 maja 2013 roku - pierwszym spektaklem, który został zagrany na deskach Teatru WARSawy był spektakl “Wstydźcie się żyć” Studia Teatralnego.

Dyrektorem artystycznym Teatru WASRawy jest Adam Sajnuk. Teatr WARSawy wpisuje się w koncepcję teatru "miejskiego", który jest blisko ludzi i wsłuchuje się w “bijące serce miasta”, obserwuje otaczającą nas rzeczywistość i zaprasza widza do dialogu. Teatr WARSawy prowadzony jest przez organizację pozarządową. Działalność Teatru WARSawy nie pozostała niezauważona - repertuar Teatru WARSawy i grane w nim spektakle były wielokrotnie doceniane przez krytyków teatralnych i nagradzane w ogólnopolskich festiwalach.

Repertuar, który Teatr WARSawy prezentuje swoim widzom, jest niezwykle różnorodny - na deskach Teatru WARSawy zobaczyć możemy spektakle mające formę kabaretu literackiego, takie jak „Pożar w burdelu”, a także spektakle, które zmuszają nas do refleksji, podejmują tematy ważne i trudne. W Teatrze WARSawy zobaczyć można było do tej pory wiele wspaniałych spektakli, takich jak „Ślad”, „Tato nie wraca”, „Wenus w futrze”, “Wraki” i wiele innych.

Teatr WARSawy nie ma stałej grupy aktorskiej, która byłaby z nim związana, lecz stały zespół osób współpracujący z nim - są to reżyserzy, aktorzy, scenografowie.

Sprzedaż biletów do Teatru WARSawy prowadzona jest przez internet - kupić je można za pomocą portalu www.eWejsciowki.pl lub strony internetowej teatru, a także w kasie teatru, która czynna jest od wtorku do piątku od godz. 12.30 do godz. 19.00 (lub do rozpoczęcia ostatniego spektaklu) oraz w soboty i niedziele od godz. 14.00 do godz. 19.00 (lub do rozpoczęcia ostatniego spektaklu).

Wejściówki do Teatru WARSawy również można kupić przez internet kilka godzin przed spektaklem za pośrednictwem portalu www.eWejsciowki.

NOCNE METRO Musical Infrastrukturalny

Musical

Włosko-tureckie konsorcjum budujące II nitkę metra przerywa budowę, gdy robotnicy znajdują tajemniczy szkielet pod Bródnem. Wysłana z Muzeum Archeologicznego doktorantka musi zdecydować, kiedy zostaną wznowione prace. W męskim świecie włoskich, tureckich i polskich robotników, którzy od tygodni nie widzieli powierzchni i kobiet rozegra się dramat, w którym maszyny staną naprzeciwko ludzi, robotnicy naprzeciw inteligencji, a modernizacja zderzy się z historią Bródna – najstarszej osady na terenie Warszawy. Co kryją podziemia stolicy? Czy uda się dokończyć budowę II nitki – i wrócić bezpiecznie na powierzchnię?

Polski robotniczy punk, italo disco i turkish dance zmieszają się w pełnym namiętności, metafizyki i podziemnej poezji musicalu infrastrukturalnym „Nocne metro”, w którym wystąpią debiutanci: Marta Parzychowska, Patryk Wereszczyński oraz młodzi aktorzy scen teatralnych – Michał Bajor i Karol Włoch.
Spektakl inauguruje działalność nurtu teatru muzycznego START-UP MUSICAL w ramach Społecznej Sceny Debiutów w Teatrze Warsawy. START-UP MUSICAL to prowadzone przez Michała Walczaka laboratorium polskiego musicalu, w ramach którego młodzi reżyserzy, dramatopisarze i aktorzy będą tworzyli oryginalny repertuar dla teatrów muzycznych.

Szczegóły spektaklu

Obsesje

Muzyczny

"Obsesje" to muzyczny stand-up powstały z rozmów, plotek, anegdot, obserwacji. Wszystkie dotyczyły obsesji. Jest zatem trochę śmiesznie, trochę wzruszająco - o urodzie, miłości, pracy, ambicjach, kompleksach, zawiedzionych uczuciach, terapii, dietach, zazdrości i namiętności. Z kilkunastu piosenek, wyłania się portret współczesnej kobiety z całym bagażem lęków i nadziei, które towarzyszą jej na co dzień. Teksty Julii Holewińskiej balansujące pomiędzy liryzmem a groteską, okazują się krzywym zwierciadłem, w którym zobaczy się nie jeden z nas.
Anna Smołowik została nagrodzona Talentem Trójki (w kategorii Teatr) za swoje dokonania aktorskie, a w szczególności za spektakl OBSESJE. Rok później Polskie Radio zaprosiło ją, żeby przygotowała koncertową wersję spektaklu i zagrała na żywo w Studiu Osieckiej na antenie Trójki. Koncert odbył się 22 czerwca 2016 roku. Spektakl ciągle się zmienia, powstają nowe piosenki, coraz to odważniejsze, często są one reakcją na obecną sytuację polityczną i to, co dzieje się z prawami kobiet.
Artystka zaśpiewa koncert po długiej przerwie, jest to rozgrzewka przed nowym repertuarem nad którym trwają prace.
Autorem muzyki jest Marcin Macuk - (wybitny polski multiinstrumentalista i kompozytor, na stałe współpracujący z Kasią Nosowską i Heyem, autorem muzyki m.in. do filmów "Chrzest", "Demon" Marcina Wrony) oraz Paweł Stankiewicz, jeden z najzdolniejszych polskich gitarzystów, który towarzyszy Annie Smołowik na scenie.
Spektakl "Obsesje" grany był na wielu warszawskich scenach, m.in. w Teatrze Muzycznym Roma, Teatrze Studio, Instytucie Teatralnym, Klubie Komediowym, na Placu Defilad, Sali Koncertowej Polskiego Radia a także Teatru Starego w Lublinie.
"Liczy się sama Anna Smołowik, która wypełnia sobą całą scenę, kipi energią, uwodzi publiczność. Bywa zabawna albo bardzo zabawna, czasami też wzruszająca. (...) Wróżę temu wieczorowi duże powodzenie, bo niewiele mamy tak uzdolnionych i zwyczajnie sympatycznych aktorek, no i niewiele scenicznej rozrywki w dobrym guście." Jacek Wakar

Szczegóły spektaklu

Miłość szuka mieszkania

Komedia

"Miłość Szuka Mieszkania" to brawurowa komedia. Tekst tej sztuki cudem uchował się od czasów wojny i stanowi pod tym względem unikat na skalę światową! W końcu ile jest komedii o gettach II Wojny Światowej? Raczej nie wiele... Kiedy dodamy do tego, że tekst ten powstał podczas okupacji i w krzywym zwierciadle o niej opowiada, mamy prawdziwą bombę! Wykopana spod ziemi "Miłość Szuka Mieszkania" to spektakl niepowtarzalny. Przezabawne postaci co chwilę spotyka coś nowego, a każda kolejna sytuacja wprowadza jeszcze więcej humoru. Ponadto w sposób inteligentny i kulturalny przybliża nam wojenną Warszawę, której przecież tak niewiele przetrwało, przy okazji upamiętniając kulturę żydowską stolicy Polski. Niechaj młodzi bohaterowie zdobędą wasze serca i przekonajcie się czy Miłość jaką się darzą znajdzie wreszcie swoje mieszkanie!

Młoda para, Ada i Mundek wprowadzają się do ciasnego pokoju, przydzielonego im w biurze kwaterunkowym. Gdy formalności dobiegły już końca, a Gospodyni wprowadziła ich w zasady obowiązujące w mieszkaniu, pojawia się mężczyzna, który twierdzi, że też taki przydział otrzymał, to Marian. Sytuacja i tak skomplikowana, gmatwa się jeszcze bardziej gdy dołącza do nich Stefcia, jak się okazuje żona Mariana, a koleżanka Mundka. Druga para jest tuż po ślubie a w tej sytuacji nawet kategoryczna zazwyczaj Ada nie może się nie zlitować. Wszyscy więc zamieszkują razem na zaledwie paru metrach kwadratowych. Tu historia mogłaby się kończyć gdyby nie splot nieoczekiwanych i zabawnych, pełnych namiętności wydarzeń…

Szczegóły spektaklu

Beginning

Dramat

Polska prapremiera sztuki „Beginning” Davida Edridge’a w reżyserii Adama Sajnuka, z rolami Marii Seweryn i Tomasza Borkowskiego,

Sztuka miała swoją prapremierę światową na londyńskim West Endzie zaledwie wiosną tego roku, gdzie spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. To opowieść o spotkaniu pary singli w jednej z europejskich aglomeracji. Próba opisania rodzącej się relacji między czterdziestoletnimi samotnymi Europejczykami, których dotychczasowe wybory, tak prywatne, jak i zawodowe, doprowadziły do miejsca, w którym bliskość, tradycyjne rozumienie związku, partnerstwo czy rodzina stały się pojęciami abstrakcyjnymi, ideami, nie tyle niepożądanymi, ile niemożliwymi.

„Beginning” będzie próbą skomentowania nie tylko kondycji współczesnego singla, ale przede wszystkim przeanalizowania mechanizmów społecznych doprowadzających do sytuacji, w której co szósty mieszkaniec Unii Europejskiej deklaruje się jako „singiel z wyboru”, a statystyki w Polsce wskazują już na ponad 7 milionów samotnych. „Cywilizacja samotnych” jako współczesny obraz spełnionego, szczęśliwego modelu życia czy może „epidemia samotności” jako zaraza XXI w.

„Beginning” to metafizyczna, psychologiczna opowieść inicjacyjna. Rzecz dotyczy dwójki czterdziestokilkuletnich mieszkańców wielkiego, europejskiego miasta, którzy po wielu życiowych zakrętach podejmują próbę zawiązania uczuciowej relacji.
Ona - niezależna, nowoczesna, zaangażowana feministka skupiona na karierze i samorealizacji. Cyniczna, krytycznie odnosząca się do pojęć „tradycyjna rodzina”, „wspólnota”, „małżeństwo”. Nastawiona na niezobowiązujące przygody i szeroko rozumiany „związek otwarty”.

On – rozwodnik pozbawiony praw opieki nad jedyną córką, mieszkający z emerytowaną matką. Silny, ale złamany mężczyzna, zgorzkniały, pozbawiony złudzeń i wiary w możliwość kolejnego początku. Wrażliwy, zagubiony idealista.
Jest to niezwykle przejmująca opowieść o samotności i potrzebie bliskości w świecie, który kreuje wizerunek niezależnego, spełnionego singla jako jedyną słuszną drogę ku szczęściu i samozadowoleniu. W świecie, który krytykuje i odrzuca tradycyjne wartości, lansuje kult jednostki i koncentruje nas na „ja” i „dla mnie”. W świecie w którym nie ma miejsca na słabość i brzydotę, na przegranych i sfrustrowanych, gdzie tryskający kolorowym optymizmem profil na Facebooku czy Instragramie stał się jedyną miarą spełnienia. W świecie, w którym kult pozytywnego myślenia wyparł potrzebę refleksji czy melancholijną wrażliwość i zdegradował - wydawałoby się - naturalną potrzebę posiadania punktu odniesienia w drugim człowieku: „Jestem sam z wyboru”, „Mam pracę i pieniądze”, „Nie muszę się przed nikim tłumaczyć”, „Chodzę na jogę, japoński, kurs samodoskonalenia, gram w tenisa, mam psychoterapeutę, coacha, trenera, niczego więcej nie potrzebuję”.

„Beginning” jest złożoną analizą współczesnej, zachodniej cywilizacji pełnej lukrowanych obietnic i nośnych haseł. Jest brutalną i szczerą próbą zajrzenia w serca i umysły „postaci”, które na co dzień widujemy „naturalnie” roześmiane na słonecznym selfie. To historia miłości niemożliwej, owszem – kuszącej i wyczekiwanej, ale jednocześnie skomplikowanej, a przede wszystkim wymagającej od nas częściowego ustąpienia ze swoich z góry upatrzonych pozycji. Miłości dla której coraz trudniej zrezygnować z wygodnego, niezobowiązującego życia niezależnego, nowoczesnego singla.

Szczegóły spektaklu

Bądź taka, nie bądź taka

Muzyczny

"Bądź taka, nie bądź taka" to spektakl muzyczny, na który składają się nowe aranżacje największych przebojów z repertuaru Kory i zespołu Maanam w wykonaniu Karoliny Gibki, która w wizualizacjach filmowych wciela się w rolę legendarnej wokalistki. Na scenie towarzyszy jej gitarzysta. W spektaklu usłyszmy m. in.: "Stoję, stoję, czuję się świetnie", "Bądź taka, nie bądź taka", "Oddech szczura", "Ta noc do innych jest niepodobna", "Jesteśmy ze stali", "Taczi, tacz", "Nocny Patrol", "Boskie Buenos".

Jest rok 1984, wytwórnia Rogot współpracująca wówczas z zespołem Maanam wpada na pomysł, aby zagrali oni na zjeździe młodzieży komunistycznej w Sali Kongresowej. Gościem specjalnym ma być premier Związku Radzieckiego Nikołaj Ryżkow. Kora musi podjąć decyzję o udziale w koncercie, licząc się z konsekwencjami w przypadku odmowy.

Spektakl w reżyserii Joanny Satanowskiej to nie tylko opowieść o jednej z najbardziej barwnych postaci polskiej sceny muzycznej, ale także o godnej naśladowania postawie niezłomności, bezkompromisowości i konsekwencji w walce z przeciwnościami losu, systemem i politycznymi naciskami oraz własnymi słabościami.

Scenariusz spektaklu powstał na podstawie książki „Kora, Kora. A planety szaleją” Kamila Sipowicza (Wydawnictwo Agora S.A., wydanie III na podstawie książki Olgi Jackowskiej i Kamila Sipowicza „Kora i Maanam. Podwójna linia życia” z 1998 r.).

Karolina Gibki w lutym 2019 r. została nową wokalistką zespołu ex Maanam www.exmaanam.pl

Prapremiera odbyła się 11 lutego 2018 roku.

Szczegóły spektaklu

Kompleks Portnoya

Tragikomedia

Oto Alexander Portnoy: Żyd i antysemita, seksoholik i onanista, maminsynek i buntownik, szowinista i zastępca komisarza Nowego Jorku ds. równouprawnienia. Bohater spektaklu stara się odnaleźć własną tożsamość, jej czystą i niezapisaną formę - wolną od semickiego wychowania, powinowactwa i przywiązania. Jeszcze nie wie, że to niemożliwe.

Wielokrotnie nagradzana inscenizacja głośnej powieści Philipa Rotha w reżyserii Adama Sajnuka i Aleksandry Popławskiej. Spektakl jest adaptacją powieści, która w latach 70. stała się manifestem ówczesnego pokolenia amerykańskiego. Sztukę doceniono dwoma Feliksami Warszawskimi: w najważniejszej kategorii, czyli za reżyserię - dla Adama Sajnuka (który również wciela się w postać Alexa) i Aleksandry Popławskiej oraz za debiut aktorski dla Anny Smołowik, grającej i skromną siostrę Portnoya, i liczne wcielenia jego kochanek.

Realizację Sajnuka można zachwalać długo i na różne sposoby. Ale najlepszą recenzją niech będą słowa Lecha Śliwonika, byłego rektora Akademii Teatralnej i redaktora naczelnego "Sceny", na której łamach tak pisał o "Kompleksie": Naprawdę dobra robota. No niech będzie - bardzo dobra.

Szczegóły spektaklu

Zaklęte rewiry

Komedia

Widzowie zostają zaproszeni do stolików restauracji hotelu Pacyfik, gdzie staną się obserwatorami i uczestnikami wyścigu szczurów.

Wszystko zaczyna się, gdy do pracy zostaje przyjęty "nowy" - Romek Boryczko (Mateusz Banasiuk, nagrodzony za tę rolę Feliksem Warszawskim w 2012 roku). Od zwykłego zmywacza pnie się w hierarchii i zaczyna uczestniczyć w bezpardonowej rywalizacji kelnerów o wpływy w poszczególnych rewirach restauracji. Mimo to na scenie panuje przedwojenna, baśniowa, sielska atmosfera, a widzowie wciągani są do akcji. Nie można być pewnym czy osoba siedząca obok to zwykły widz, czy może podstawiony aktor.

Widzowie w "Zaklętych rewirach" stają się nie tylko obserwatorami, czy wręcz podglądaczami, nie tylko sędziami, ale wręcz inspiratorami konfliktu. – mówi reżyser spektaklu Adam Sajnuk - Zmuszam w ten sposób odbiorców do refleksji i oceny, daleko wykraczającej poza ramy zwykłego odbierania treści i emocji w teatrze.

Nagroda Feliks Warszawski 2012 dla Mateusza Banasiuka - odtwórcy głównej roli.

Koprodukcja z Teatrem Studio.

Szczegóły spektaklu

Calineczka dla dorosłych

Komedia

Calineczka to jedna z najbardziej znanych baśni Andersena. Przez 180 lat od momentu jej powstania ukazała się niezliczona ilość adaptacji tego utworu: spektakli teatralnych, musicali i filmów. Mimo iż interpretatorzy twórczości Andersena często wskazywali na silny związek tematyki jego bajek z poszukiwaniem tożsamości seksualnej, wszystkie one, zgodnie z oficjalnym zamysłem autora, były skierowane do widza dziecięcego.

A przecież już pierwsze słowa baśni o Calineczce silnie uruchamiają wyobraźnię współczesnego dorosłego odbiorcy: „Była sobie pewnego razu kobieta, która bardzo, bardzo pragnęła mieć malutkie dziecko, ale nie wiedziała, skąd je wziąć.” Medycyna skutecznie służy dziś pomocą w podobnych sytuacjach. I to bynajmniej nie za pośrednictwem zasadzonego w doniczce ziarenka jęczmienia… Podobnie przygody małej, bezbronnej dziewczynki, opis jej kolejnych spotkań z Ropuchem, Motylem, Chrabąszczem, Myszą, Szczurem i Jaskółką – ich opis i to, co on pomija stanowią inspirujący punkt wyjścia do opowiedzenia alternatywnej wersji historii Calineczki, czyli spektaklu o tym, co baśń Andersena skrzętnie w sobie ukrywa.

Ośmioro aktorów, korzystając z różnych konwencji teatralnych, w zabawny, bezpretensjonalny sposób ujawnia to, co mimo, że oczywiste, przez wiele pokoleń było, jest i zapewne będzie upraszczane i infantylizowane. Środkami pozwalającymi na opowiedzenie Calineczki dla dorosłych są świeże spojrzenie na baśń Andersena, humor i lalki pozwalające w nieobsceniczny sposób ukazać dwuznaczność przygód małej bohaterki. Spektakl jest owocem spotkania dwóch teatrów niezależnych, dwóch pokoleń i dwóch teatralnych języków – dramatycznego i lalkarskiego.

Szczegóły spektaklu