BEM! Powrót Człowieka-Armaty - zdjęcie BEM! Powrót Człowieka-Armaty - zdjęcie BEM! Powrót Człowieka-Armaty - zdjęcie

Średnia ocena

24 oddanych głosów
4 zainteresowane osoby

8,6 / 10

BEM! Powrót Człowieka-Armaty

Musical, który jest ukłonem w stronę naszej historii. Chcemy pokazać Państwu nieznane oblicze jednego z największych bohaterów Polski i Węgier.

Ale nie ma się czego obawiać: to nie będzie „akademia ku czci”, a raczej szalony rajd, historyczny „roller coster” przez zakręty XIX-wiecznych dziejów, z paroma wycieczkami w stronę współczesności. No i oczywiście dobrze zrobiony musical – zabawny, czasem poruszający, zawsze nasycony znakomitą muzyką Wiktora Stokowskiego i intrygującymi tekstami Macieja Łubieńskiego.

Co ciekawe, "BEM!" jest koprodukcją aż trzech teatrów: Syreny, Pożaru w Burdelu i Teatru im. S. Żeromskiego w Kielcach, i we wrześniu cała inscenizacja zostanie przeniesiona do Kielc. Następnie będzie „podróżować” pomiędzy naszymi miastami.

W spektaklu występują między innymi Mariusz Drężek jako Generał Bem, Łukasz Wójcik jako Generał Bem, Magdalena Placek-Boryń jako Polska, Wojan Trocki jako Zgliszczak, Agnieszka Rose jako Pola Zgliszczak, Hurysa, Warszawianka, Prostytutka, Bartłomiej Cabaj jako Abdul, Aziz, Pasierbski, Sułtan, Kołodziejski, Mariusz Laskowski jako Abdul, Aziz, Pasierbski, Sułtan, Kołodziejski, Lena Piękniewska Bem jako Fatima, Przemysław Glapiński jako Mikołaj I, Jacek Mąka jako Mikołaj I, Jolanta Litwin-Sarzyńska jako Działyńska, Hurysa, Warszawianka, Prostytutka, Beata Wojciechowska jako Działyńska, Hurysa, Warszawianka, Prostytutka, Filip Kosior jako Zamoyski, Mickiewicz, Petofi, Dresiarz, Jacek Pluta jako Dębiński, Dmowski, Słowacki, Freud, Andrzej Plata jako Dębiński, Dmowski, Słowacki, Freud, Krzysztof Broda-Żurawski jako Lelewel, Wysocki, Piotr Siejka jako Skrzynecki, Piłsudski, Dresiarz, Mieszko, Grzegorz XVI, Janusz Głogowski jako Skrzynecki, Piłsudski, Dresiarz, Mieszko, Grzegorz XVI, Kornelia Raniszewska jako Dr Golgociuk, Hurysa, Warszawianka, Prostytutka, Swarożyc, Anna Terpiłowska jako Dr Krwawicz, Hurysa, Warszawianka, Prostytutka, Drakula, Monika Babula jako Abira, Armata, Wernyhora, Aneta Wirzinkiewicz jako Abira, Armatlaskoa, Wernyhora.

Czas trwania: 90 minut

Zwiastuny

Obsada

Mariusz Drężek - zdjęcie

Mariusz Drężek
Generał Bem

Łukasz Wójcik - zdjęcie

Łukasz Wójcik
Generał Bem

Wojan Trocki - zdjęcie

Wojan Trocki
Zgliszczak

Agnieszka Rose - zdjęcie

Agnieszka Rose
Pola Zgliszczak, Hurysa, Warszawianka, Prostytutka

Bartłomiej Cabaj - zdjęcie

Bartłomiej Cabaj
Abdul, Aziz, Pasierbski, Sułtan, Kołodziejski

Mariusz Laskowski - zdjęcie

Mariusz Laskowski
Abdul, Aziz, Pasierbski, Sułtan, Kołodziejski

Jacek Mąka - zdjęcie

Jacek Mąka
Mikołaj I

Jolanta Litwin-Sarzyńska - zdjęcie

Jolanta Litwin-Sarzyńska
Działyńska, Hurysa, Warszawianka, Prostytutka

Beata Wojciechowska - zdjęcie

Beata Wojciechowska
Działyńska, Hurysa, Warszawianka, Prostytutka

Filip Kosior - zdjęcie

Filip Kosior
Zamoyski, Mickiewicz, Petofi, Dresiarz

 Jacek Pluta - zdjęcie

Jacek Pluta
Dębiński, Dmowski, Słowacki, Freud

Andrzej Plata - zdjęcie

Andrzej Plata
Dębiński, Dmowski, Słowacki, Freud

Piotr Siejka - zdjęcie

Piotr Siejka
Skrzynecki, Piłsudski, Dresiarz, Mieszko, Grzegorz XVI

Janusz Głogowski - zdjęcie

Janusz Głogowski
Skrzynecki, Piłsudski, Dresiarz, Mieszko, Grzegorz XVI

Kornelia Raniszewska - zdjęcie

Kornelia Raniszewska
Dr Golgociuk, Hurysa, Warszawianka, Prostytutka, Swarożyc

Anna Terpiłowska - zdjęcie

Anna Terpiłowska
Dr Krwawicz, Hurysa, Warszawianka, Prostytutka, Drakula

Monika Babula - zdjęcie

Monika Babula
Abira, Armata, Wernyhora

Aneta Wirzinkiewicz - zdjęcie

Aneta Wirzinkiewicz
Abira, Armatlaskoa, Wernyhora

Realizacja

Reżyseria: Michał Walczak

Scenariusz: Maciej Max Łubieński

Muzyka: Wiktor Stokowski

Dramaturgia: Jacek Mikołajczyk

Choreografia: Jarosław Staniek

Choreografia: Katarzyna Zielonka

Kostiumy: Bożena Ślaga-Śmierzyńska

Scenografia i światła: Mariusz Napierała

Asystentka reżysera i choreografów: Agnieszka Rose

inspicjentka: Marta Skoczek

Kierowniczka produkcji: Monika Walecka

Suflerka: Katarzyna Kulik

Zespół muzyczny:

Perkusja, elektroniczna perkusja: Marcin Wippich

Kontrabas, bas: Marcin Jadach

Saksofon, elektroniczny saksofon, syntezator: Bolo Jezierski

Klawisze, gitara, dyrygent: Wiktor Stokowski

Opinie naszych widzów (11)

  • 10,0/ 10

    Józef Bem z martwych powstał

    od.....@ga...ta.pl / 27 maja 2019

  • 10,0/ 10

    historia Polski bez przysłowiowego zadęcia. Dobry głos aktorki grającej Polskę. "Libretto" jak zwykle w przypadku duetu Walczak/Łubieński pełne humoru ale także znajomości historii Polski

    ck.....@....waw.pl / 11 grudnia 2018

  • 10,0/ 10

    Więcej takich. Świetny pomysł na nietuzinkową lekcję historii.

    lu.....@....edu.pl / 19 października 2018

  • 10,0/ 10

    Rewelacyjnie przygotowany i odegrany spektakl - zabawny i zaskakujący - brawo!

    kr.....@gm...il.com / 24 czerwca 2018

  • 9,0/ 10

    Jeden z lepszych spektakli jakie widziałem w tym roku, dlatego też wybrałem się drugi raz, tym razem ze znajomymi. Byłem trochę zawiedziony, może przez to, że wiedziałem już czego się spodziewać, ale wydaje mi się, że wiele kwestii było tym razem gorsze - coś było zdecydowanie nie tak z synchronizacją świateł i nagłośnieniem. Widownia też niestety trochę umierała, a spektakl oglądało dużo dzieci (nie bierzcie na ten spektakl bardzo młodych pociech bo przez to, że jest mocno polityczno-historyczny, po prostu go nie zrozumieją), więc atmosfera na sali była też dość drętwa. Mimo wszystko, wciąż polecam, uważam że to jeden z lepszych spektakli tego roku z dość niekonwencjonalnym humorem, bardzo dobrą muzyką (choć nieco gorszym libretto) i przede wszystkim oryginalnym, ciekawym, dobrze wdrożonym w życie pomysłem.

    sz.....@gm...il.com / 30 listopada 2018

  • 9,0/ 10

    Bardzo dobry;)

    ma.....@....pl / 29 listopada 2018

  • 9,0/ 10

    Spektakl na czasie, duża doza humoru, nawiazanie do historii Polski, wydaje mi się że do takich wątków które większej części społeczeństwa są nieznane ze szkoły , chociażby to że Bem pod koniec życia przeszedł na islam Polecam

    mk.....@po...ta.onet.pl / 23 czerwca 2018

  • 8,0/ 10

    Bem. No cóż, pomimo zachwytu krytyków teatralnych, miłośnicy Pożaru w Burdelu mogą być nieco zawiedzeni zbytnim uporządkowaniem spektaklu, brakiem burdelu właśnie. Nie pada tam ani razu słowo "kurwa". Nie ma budowniczego metra ani Pauli z Wilanowa. Nie ma cudownych, niekończących się bisów na koniec. Nie ma spontaniczności, wszystko jest dopracowane, co wzbudza zachwyt profesjonalnych krytyków w licznych recenzjach i mój osobisty żal i tęsknotę za prawdziwym burdelem, za tym żarem i chaosem na scenie. Typowa dla "Pożaru" więź z widzami buduje się tak naprawdę na krótko w jednej scenie rzucania się poduszkami, swoją drogą, akcja perfekcyjnie przeprowadzona przez Zgliszczaka, który swoją bezpośredniością uruchamia w widzach energię do wspólnej zabawy. Są dwie dobre role. Bem i Zgliszczak. Bez Zgliszczaka utwór zrobiłby się patetyczny. Stanowi on bardzo ciekawą przeciwwagę dla całego ciężaru opowieści, dla tych ciężkich wojskowych mundurów i ciężkich losów Polaków - on akurat jest lekki jak pszczółka. Jego postać i rzucanie się poduszkami nadaje lekkości całemu utworowi. Nawet powiedziałabym, że w niektórych scenach, kiedy go nie ma, przedstawienie staje się patetyczne. A w niektórych innych scenach - on rządzi całą sceną. Postać Bema. Wow, naprawdę fajny, dobrze zagrany, emocjonalny Bem. Bardzo mnie tu pozytywnie zaskoczył Mariusz Drężek. Ale śpiewać mógłby lepiej. W ogóle, dobrze, że twórcy przypomnieli postać Bema - to musiał być niezwykły człowiek. Niewielu takich jest w polskiej historii.

    m......@gm...il.com / 05 lipca 2018

  • 6,0/ 10

    Spektakl ma potencjał i widać jak wiele pracy w niego włożyli aktorzy i reżyser - i chwała Pożarowi w Burdelu za to. Jednak odniosłam wrażenie że scenariuszowo zostało to mocno niedopracowane, zaś zakończenie nie zachwyciło. Drugą sprawą jest otoczka musicalowa... Dykcja i emisja głosu siadła. Powiem tak, rozumiałam bezproblemowo tylko Bema, Polskę i różową Hurysę. Innymi słowy pomysł świetny, ale zabrakło chyba czasu aby ten projekt dopracować tak na 100%.

    sh.....@in...ia.pl / 22 października 2018

  • 3,0/ 10

    Musical o trudnej tematyce podany nieczytelnie. Słowo śpiewane przez 90 min zabija odbiór. Na tle dziesiątek musicali, które widziałem wypada bardzo słabo.

    ma.....@gm...il.com / 09 czerwca 2019

  • 2,0/ 10

    Zastanawiam się w jakim kierunku podąża sztuka w dzisiejszych czasach? Przedstawienie porusza ważny temat stulecia istnienia Polski, opowiada o ważnej osobie - zapewne nieznanej młodej publiczności. Aktorzy próbują tego dokonać w nieszablonowany sposób. Czy jednak musi to być ograniczone i przedstawione w kontekście prymitywnych odczuć seksualnych? Historia Polski nie była łatwa ale była bogata i wydaje mi się, że można było o wiele więcej treści przekazać publiczności.

    za.....@gm...il.com / 27 maja 2018

Teatr Syrena - Adres i dojazd

http://teatrsyrena.pl/

Kup bilet