Teatr Studio

pl. Defilad 1 PKiN (wejście od ulicy Marszałkowskiej)
00-901 Warszawa

Teatr Studio to niezwykle ważne miejsce na teatralnej mapie Warszawy. Jego siedziba znajduje się w Pałacu Kultury i Nauki.

Teatr Studio powstał w 1972 roku dzięki Józefowi Szajnie, wybitnemu reżyserowi, scenografowi, który w 1971 roku został dyrektorem Teatru Klasycznego. Józef Szajna w 1972 roku postanowił przekształcić Teatr Klasyczny w nieco bardziej eksperymentalny i otwarty na nowe rozwiązania formalne Teatr Studio. Teatr Studio od początku miał charakter autorski - zobaczyć w nim można było wiele spektakli, w których ograniczone było znaczenie słowa, zaś eksponowany były inne środki ekspresji. Dzięki Józefowi Szajnie w 1972 roku w strukturach teatru zaczęła również funkcjonować Galeria Sztuki STUDIO, w której zobaczyć można było wiele dzieł sztuki współczesnej, zaś w 1980 roku Józef Szajna doprowadził do zmiany nazwy teatru na Centrum Sztuki Studio - Teatr Galeria.

W 1985 roku patronem teatru został Stanisław Ignacy Witkiewicz - nazwa teatru ponownie została zmieniona, tym razem na Centrum Sztuki Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza. Obowiązywała ona do 2008 roku, kiedy to przywrócono dawną nazwę funkcjonującą do dziś - Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza.

Funkcję dyrektora artystycznego teatru pełnili również: Jerzy Grzegorzewski, Zbigniew Brzoza, Bartosz Zaczykiewicz, Grzegorz Bral, a także Agnieszka Glińska. Obecnie dyrektorem artystycznym teatru jest Natalia Korczakowska.

W Teatrze Studio znaleźć możemy niezwykle bogaty repertuar. Spektakle grane w Teatrze Studio tworzone są na podstawie tekstów klasycznych interpretowanych na nowo oraz tekstów współczesnych. Oprócz niepowtarzalnych spektakli w Teatrze Studio zobaczyć można również liczne wystawy organizowane w Galerii Teatru Studio, a także wiele wyjątkowych projektów, takich jak The Met Opera HD, a także Scenę Tańca Studio. Teatr Studio zajmuje się również działalnością edukacyjną - organizuje lekcje teatralne, warsztaty charakteryzacji, zabawy teatralne i wiele innych.

Teatr Studio oddaje do dyspozycji swoim widzom Dużą Scenę oraz sceny nieco bardziej kameralne, do których należy Malarnia, Foyer, Modelatornia, a także Bar Studio, w którym odbywa się wiele ważnych wydarzeń kulturalnych.

Z Teatrem Studio związanych było wielu wybitnych aktorów, do których należeli m. in. Olga Bielska, Jolanta Hanisz, Leszek Herdege, Wiesława Niemyska, Mariusz Benoit, Stanisława Celińska, Bogusław Linda, Olgierd Łukaszewicz, Jan Peszek, Zbigniew Zamachowski, Wojciech Malajkat i wielu innych. Również dziś z Teatrem Studio związanych jest wielu ważnych aktorów m. in. Stanisław Brudny, Irena Jun, Marcin Bosak, Ewa Błaszczyk, Dominika Ostałowska, Mirosław Zbrojewicz i wielu innych.

Bilety i wejściówki do Teatru Studio kupić można przez internet - za pośrednictwem portalu www.eWejsciowki.pl lub strony internetowej teatru, a także standardowo w kasie teatru, która czynna jest od poniedziałku do piątku od godz. 9.00 do godz. 19.00 (z przerwą od godz. 15.00 do godz. 15.30) oraz w sobotę i w niedzielę od godz. 11.00 do godz. 19.00 (z przerw od godz. 15.00 do godz. 15.30).

Berlin Alexanderplatz

Dramat

Adaptacja jednej z najgłośniejszych niemieckich powieści. Alfredowi Döblinowi udało się stworzyć wyjątkowy portret międzywojennych Niemiec, portret niepokojąco dziś aktualny. W opisywanym przez Döblina Berlinie lat 20. XX wieku, bardzo często odkrywamy nasz współczesny świat. Dzięki swojej unikalnej formie Berlin Alexanderplatz od lat fascynuje twórców teatralnych i filmowych. Na jego podstawie powstał m.in. świetny serial w reżyserii Rainera Wernera Fassbindera i głośny spektakl w reżyserii Franka Castorfa. W Polsce z powieścią Döblina nie zmierzył się dotychczas nikt, a spektakl Natalii Korczakowskiej będzie jej pierwszą realizacją. To jest opowieść o Franciszku Biberkopfie - byłym robotniku przemysłu cementowego w Berlinie. Właśnie zwolniono go z więzienia, gdzie siedział z powodu dawniejszych wydarzeń. I oto znów stoi na berlińskiej ulicy i chce być porządny.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

03.04Mon

04.04Tue

05.04Wed

06.04Thu

07.04Fri

08.04Sat

09.04Sun

10.04Mon

11.04Tue

12.04Wed

13.04Thu

14.04Fri

15.04Sat

16.04Sun

17.04Mon

18.04Tue

19.04Wed

20.04Thu

21.04Fri

22.04Sat

23.04Sun

24.04Mon

25.04Tue

26.04Wed

27.04Thu

28.04Fri

29.04Sat

30.04Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

03.04Mon

04.04Tue

05.04Wed

06.04Thu

07.04Fri

08.04Sat

09.04Sun

10.04Mon

11.04Tue

12.04Wed

13.04Thu

14.04Fri

15.04Sat

16.04Sun

17.04Mon

18.04Tue

19.04Wed

20.04Thu

21.04Fri

22.04Sat

23.04Sun

24.04Mon

25.04Tue

26.04Wed

27.04Thu

28.04Fri

29.04Sat

30.04Sun

01.05Mon

02.05Tue

This is a musical - STS

Performance

Muzyka elektroniczna została przeniesiona do sfery wirtualnej poprzez wynalezienie sampla. "This is a musical" na nowo ufizycznia instrument poprzez użycie ciała performera jako źródła dźwięku. Człowiek, jak i żywa materia, z której jest zbudowany, nabierają cech instrumentu, przedmiotu. Jest ono jednocześnie doświadczane i doświadczające, staje się receptorem samego siebie. Potrzeba doznania pełnego, gdzie samo obcowanie z fizyczną tkanką nie jest wystarczająco satysfakcjonujące, popycha performera do skrajnych działań. Balansuje on na granicy brutalności i czułości, zacierając granicę między nimi.

Musical ten mówi o śmierci istoty ludzkiej na rzecz narodzin obiektu- seksualnej maszyny. Jest to poezja pragnień wyrecytowana nie tylko z serca ale również przez represję, której to serce jest poddane.

"Jedno z najważniejszych wydarzeń kulturalnych roku 2015." dwutygodnik.com

"Otwarta pogoń za queerowym pragnieniem to nadal radykalna propozycja, a śpiewające/krzyczące/pragnące ciało Tymińskiego jest paląco piękne." contemporaryperformance.com

***

Wydarzenie organizowanie w ramach Sceny Tańca Studio - program regularnej prezentacji najciekawszych spektakli tanecznych z całej Polski, zrealizowanych przez polskich artystów i zespoły lub twórców działających na stałe w Polsce. Cyklicznie przez kilka dni Teatr Studio stanie się przestrzenią dedykowaną wyłącznie wydarzeniom tanecznym – w programie znajdują się wydarzenia pokazujące różnorodność form i stylów tańca współczesnego.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

pURe - STS

Taneczny

Solo Ramony Nagabczyńskiej podejmuje temat naturalności ciała, przywołując koncepcję ur-materii Tadeusza Kantora. Ur-materia to byt poprzedzający iluzję, autonomiczna preegzystencja samej przestrzeni teatru. Ur-materia jest kluczem, którym choreografka bada przestrzeń własnego ciała. Pytanie o to, na ile jest to przestrzeń oswojona, a na ile obca, jest pytaniem o pierwotną relację – matrycę ruchu i znaczenie tańca.

Ciało, pomyślane jako prototyp kulturowej sceny, wymusza pytanie o dyscyplinę, która w alfabecie Kantora byłaby cechą manekina, pozorną martwicą powracającą natrętnie w jego sztuce. Idąc tym tropem, choreografka wywraca na lewą stronę dotychczasowe pytanie o opresję, której poddawane jest ciało. Zamiast tego próbuje wskazać na żądania ciała, na jego sprawczość, zdolność do emancypacji i chęć ustanawiania własnego porządku. Odwrócenie pytania o to, czego wymaga się od ciała na pytanie o to, czego ciało chce, z warstwy znaczeń przenosi je w sferę potrzeb, pragnień i wyobrażeń. Ciało roszczeniowe, wyeksponowane, paradoksalnie przesuwa się w stronę tego, co niewidoczne i przeczuwalne. Ur-materialna energia multiplikuje się: wypełnia przestrzeń sceny i przestrzeń organizmu, rozbraja fetyszyzm i animizm, przekracza funkcjonalność i symbolikę. Ciało w kompulsywnym procesie zyskuje formę niezależnego życia. Cielesność jawi się nie jako drzemiąca, wyciszona i podporządkowana siła, ale forma aktywności, która porządkuje całą resztę. Umiejscowienie ciała tancerza na punkcie styku dyskursywnej kultury i intuicyjnej natury, rzuca nowe światło na funkcje i istotę tańca. Cielesność nie jest oczywistością, lecz wymaga ponownego odczytania. Kontekst ur-materii tasuje przynależące ciału kategorie szaleństwa, fizjologii i seksualności, wprowadza także problem pełni – a więc przekroczenia ciała. Solo pURe to cykl poddany rekompozycji, próba odpowiedzi na pytanie, czy istnieje i czym może być pierwotność dzisiaj.

Spektakl jest częścią wydarzenia MaatFestival "Kantor Now!", platformy w ramach którego produkowane są dzieła choreograficzne odnoszące się do dorobku Tadeusz Kantora. Projekt dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

***

Wydarzenie organizowanie w ramach Sceny Tańca Studio - program regularnej prezentacji najciekawszych spektakli tanecznych z całej Polski, zrealizowanych przez polskich artystów i zespoły lub twórców działających na stałe w Polsce. Cyklicznie przez kilka dni Teatr Studio stanie się przestrzenią dedykowaną wyłącznie wydarzeniom tanecznym – w programie znajdują się wydarzenia pokazujące różnorodność form i stylów tańca współczesnego.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

Come Together

Come Together to opowieść o ciągłym, niezbędnym, tandetnym oszukiwaniu się, że się jednoczymy. Pojawią się w niej wątki autobiograficzne, fragment żenującej interakcji z widzem, żałosna historia piosenki Come Together, a także opowieści o paru rajskich wyspach i paru ludach, o których nic nie wiemy.

Warto zobaczyć ten spektakl, bo jest naprawdę dobry. Przede wszystkim, jest inteligentny. Oczywiście, nie obywa się bez prowokacji, ale to jest śmieszna prowokacja. Aktorzy grają doskonale, tak że nigdy nie wiadomo, kiedy mówią we własnym imieniu, a kiedy odtwarzają role. Nieraz trudno się zorientować, czy w tym, co mówią, prawda jest prawdziwa, czy udawana. I przede wszystkim, sztuka ta tworzy rzecz w teatrze najważniejszą - poczucie bliskości widzów z przedstawionym światem.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

03.04Mon

04.04Tue

05.04Wed

06.04Thu

07.04Fri

08.04Sat

09.04Sun

10.04Mon

11.04Tue

12.04Wed

13.04Thu

14.04Fri

15.04Sat

16.04Sun

17.04Mon

18.04Tue

19.04Wed

20.04Thu

21.04Fri

22.04Sat

23.04Sun

24.04Mon

25.04Tue

26.04Wed

27.04Thu

28.04Fri

29.04Sat

30.04Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

03.04Mon

04.04Tue

05.04Wed

06.04Thu

07.04Fri

08.04Sat

09.04Sun

10.04Mon

11.04Tue

12.04Wed

13.04Thu

14.04Fri

15.04Sat

16.04Sun

17.04Mon

18.04Tue

19.04Wed

20.04Thu

21.04Fri

22.04Sat

23.04Sun

24.04Mon

25.04Tue

26.04Wed

Per-sona - STS

Taneczny

"Per-sona" wsłuchuje się w dźwięk głosu, w jego materialność, a zarazem nieuchwytność. Daje czas i przestrzeń na wybrzmiewanie plastyczności głosu, który nieustannie wymyka się znaczeniom i rezonuje na poziomie afektów i emocji. "Per-sona" składa soniczną sygnaturę ciała, rozprasza ją, kształtuje na nowo, tak że przenika się ona z tym, co ją poprzedziło. Granice między tym, co wewnątrz, a tym, co na zewnątrz zacierają się. Głos jest obecnością wykraczającą poza ciało, penetrującą przestrzenie, otwierającą możliwości dla wspólnego brzmienia. Jest siłą jednoczącą sensualność i intymność; dynamiką wibrującą w przyjemności, brzydocie, pięknie czy szaleństwie, w tym, co znane i obce. "Per-sona" nieustannie pulsuje pomiędzy głosem ciała a ciałem głosu, pomiędzy tym, co (nie)widzialne a tym, co (nie)słyszalne.

Katarzyna Sitarz dziękuje uczestnikom sesji feedbackowych za cenne uwagi i spostrzeżenia, jak też wszystkim, którzy wspierali i inspirowali ją w procesie twórczym.

***

Wydarzenie organizowanie w ramach Sceny Tańca Studio - program regularnej prezentacji najciekawszych spektakli tanecznych z całej Polski, zrealizowanych przez polskich artystów i zespoły lub twórców działających na stałe w Polsce. Cyklicznie przez kilka dni Teatr Studio stanie się przestrzenią dedykowaną wyłącznie wydarzeniom tanecznym – w programie znajdują się wydarzenia pokazujące różnorodność form i stylów tańca współczesnego.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

Ślepowidzenie - STS

Performance

Żyjemy w splątanych sieciach, nie jesteśmy indywidualnościami, oddzielonymi podmiotami: żyjemy pomiędzy dyskursami, innymi podmiotami, przedmiotami, wieloma językami, które przekraczają nasze „dobrze ustabilizowane granice”. Rzeczywistość nie działa wzdłuż linii prostych, na zgrabnie wydrukowanej stronie. Na pewno nie ta tutaj.

Performance powstał w ramach programu "Powrót (do) przyszłości" w Galerii Sztuki im. Jana Tarasina w Kaliszu.

Szczególne podziękowania dla programu MA SODA Solo/Dance/Authorship HZT w Berlinie.

***

Wydarzenie organizowanie w ramach Sceny Tańca Studio - program regularnej prezentacji najciekawszych spektakli tanecznych z całej Polski, zrealizowanych przez polskich artystów i zespoły lub twórców działających na stałe w Polsce. Cyklicznie przez kilka dni Teatr Studio stanie się przestrzenią dedykowaną wyłącznie wydarzeniom tanecznym – w programie znajdują się wydarzenia pokazujące różnorodność form i stylów tańca współczesnego.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

Raw Light - STS

Taneczny

Spektakl powstał z ogromnej potrzeby bycia na scenie i „przetańczenia” tematów, które artystka badała przez ostatnich sześć lat: uwagi, snów i wyobraźni. "Raw Light" jest wymierną, fizyczną podróżą stającego się ciała; ulotną próbą nadania formy nieustannie zmieniającemu się doświadczeniu, działaniem umożliwiającym wyłonienie się migoczących obrazów; bezpośrednim uobecnieniem płynnego, wielowarstwowego ciała kalejdoskopowego, które tańczy w surowym świetle na styku realnego i wyobrażonego, odczuwanego i śnionego, odważnie wskazując niewidzialne i nieznane; język, oczy i kończyny zwrócone ku jasności. Z naciętej tkanki czasu i przestrzeni wyrasta trwałe zaufanie.

Ogromne podziękowania: DOCK11 i Petera Pleyer, Fabrik Potsdam, Richard Aslan, Bonnie Buckner, Chris Gylee, Sanja Gergoric, Claudia Hill, Jessica Ekomane Etoua, Tabei Xenia Magyar, Lulu Obermayer, Tanja Padan, Aurora Rodriguez, Katarzyny Szugajew, Mateusz Szymanówka (za zainicjowanie procesu twórczego).

***

Wydarzenie organizowanie w ramach Sceny Tańca Studio - program regularnej prezentacji najciekawszych spektakli tanecznych z całej Polski, zrealizowanych przez polskich artystów i zespoły lub twórców działających na stałe w Polsce. Cyklicznie przez kilka dni Teatr Studio stanie się przestrzenią dedykowaną wyłącznie wydarzeniom tanecznym – w programie znajdują się wydarzenia pokazujące różnorodność form i stylów tańca współczesnego.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

Back - STS

Performance

Performance taneczny "Back" jest dla twórców miejscem potencjału, gdzie czas, przestrzeń i ciało są w ciągłym procesie konstrukcji. Aleksandra Lemm i Riccardo Guratti badają i kwestionują najbardziej podstawową i uniwersalną czynność fizyczną – chód. Starają się przy tym stworzyć warunki, w których ciało i umysł performera nie są nastawione na wytwarzanie konkretnej formy czy stylu ruchu lub tańca. Performerzy nie są tu indywidualnymi wykonawcami zadania. Koncentrują się raczej na pojęciu „wspólnoty” – relacji, w której granica między „Ja” a „Innym” zamazuje się.

***

Wydarzenie organizowanie w ramach Sceny Tańca Studio - program regularnej prezentacji najciekawszych spektakli tanecznych z całej Polski, zrealizowanych przez polskich artystów i zespoły lub twórców działających na stałe w Polsce. Cyklicznie przez kilka dni Teatr Studio stanie się przestrzenią dedykowaną wyłącznie wydarzeniom tanecznym – w programie znajdują się wydarzenia pokazujące różnorodność form i stylów tańca współczesnego.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

Don’t Go For Second Best, Baby! disc 1 - STS

Taneczny

Don’t Go For Second Best, Baby! disc 1" to choreografia wspierania i ujawniania.

Backup dancing – taniec drugiego planu – wprowadza w ruch ciała, które ćwiczą bycie w relacji do planu głównego, do siebie nawzajem i do choreografii rozumianej jako wspólny, spontaniczny plan działania. Ten taniec tworzony jest razem, z wielości przecinających się monologów. Tancerki towarzyszące generują ruch wsparcia w samotności, wobec braku klarownego centrum, któremu mogłyby towarzyszyć. Czym może być troska o czyjś taniec, czym towarzyszenie poprzez ruch?

Ten taniec traktuje improwizację jako strategię oporu przeciwko polityce nakazów i zakazów. Ciała drugiego planu poruszają się w przekonaniu, że taniec może tworzyć formy bycia i myślenia, które nie muszą pozostawać na peryferiach.

Podziękowania dla HZT Berlin.

***

Wydarzenie organizowanie w ramach Sceny Tańca Studio - program regularnej prezentacji najciekawszych spektakli tanecznych z całej Polski, zrealizowanych przez polskich artystów i zespoły lub twórców działających na stałe w Polsce. Cyklicznie przez kilka dni Teatr Studio stanie się przestrzenią dedykowaną wyłącznie wydarzeniom tanecznym – w programie znajdują się wydarzenia pokazujące różnorodność form i stylów tańca współczesnego.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

Valentyna Tanz przedstawia: Notatki o miłości i innych sprawach - STS

Performance

"Drag queen" to nie konwencja teatralna, ale wzburzona odpowiedź ucieleśnionego miłosierdzia. Queer to sposób ciągłego redefiniowania swojej tożsamości, nie tylko tej, mieszczącej się w ramach seksualności, ale także – dotyczącej artystycznych wyborów i procesów myślenia. Androgyniczność to stanowisko polityczne, a nie styl. Porażka i bezbronność są siłą, a nie słabością. Praktyka choreograficzna wyznacza trajektorię oporu i buntu. Sztuka performance jest działaniem w trybie pilnym. Dzielenie się historią stwarza intymność. Rytuał jest procesem artystycznym, w którym możliwe są wspólność i jedność. To, co niewidzialne staje się fundamentalne.

"Valentyna Tanz" jest eksperymentalnym projektem artystycznym stworzonym przez Tomasza Foltyna, znanego również jako Vala. Warszawska odsłona projektu jest kolażem dotychczasowych działań Valentyny, które odwołując się do historii i estetyki drag, oscylują pomiędzy groteskowym teatrem, tańcem ekspresyjnym, sztuką performance i słowną improwizacją. Valentyna o miłości i innych sprawach opowiadał/a/li już w Krakowie, Warszawie, Lublanie, San Francisco, Portland, Berlinie, a ostatnio w Paryżu.

Specjalne podziękowania dla: Walentyna Foltyn, Anna Halprin, Nina Simone, Jada Sirkin, Aneta Żukowska, Justyna Stasiowska, Magda Wajda, Marta Sala, female trouble collective, Grace Towers, Julia Rodriguez.

***

Wydarzenie organizowanie w ramach Sceny Tańca Studio - program regularnej prezentacji najciekawszych spektakli tanecznych z całej Polski, zrealizowanych przez polskich artystów i zespoły lub twórców działających na stałe w Polsce. Cyklicznie przez kilka dni Teatr Studio stanie się przestrzenią dedykowaną wyłącznie wydarzeniom tanecznym – w programie znajdują się wydarzenia pokazujące różnorodność form i stylów tańca współczesnego.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

Pocałunek kobiety pająka

Dramat

Rzecz w tym, że ona jest najbardziej kobiecą kobietą na ziemi, bardziej wspaniałą, niż mógłbyś to sobie wyobrazić. Ale pochodzi z takiej małej, rumuńskiej wioski, gdzie w zimie zawsze panuje straszny głód. I kiedyś jedna z tamtejszych kobiet, bardzo odważna, w zamian za jedzenie, oddała się diabłu. Ten diabeł przyjął wtedy akurat postać pantery. I od tej pory tam się rodzą kobiety-pantery, bardzo, bardzo niebezpieczne. I to jest to, czego ona boi się najbardziej na świecie: boi się, że gdy pocałuje mężczyznę, to natychmiast sama zmieni się w panterę i rozszarpie go na strzępy.

A on to jest z wyglądu taki typowy brunet-skurwysyn: wąsik, szerokie czoło, wściekle przystojny. Jest architektem, bardzo ją kocha i z cierpliwością znosi to, że ona nie chce go w ogóle całować. Wysyła ją na terapię do psychoanalityka, a sam spędza czas w swoim biurze projektów. W tym biurze pracuje także jego koleżanka architektka, która jest w nim szaleńczo zakochana. Ale wcale nie próbuje go uwieść, od kiedy wie, że on ma żonę…

To wszystko dzieje się w Santiago de León de Caracas, jedenaście kilometrów od malowniczego wybrzeża Morza Karaibskiego. Caracas to miasto założone przez hiszpańskiego odkrywcę, Diego de Losadę. Diego de Losada odkrył Caracas i zginął dwa tygodnie później, bo rozszarpała go dzika pantera. Mimo tego niefortunnego zdarzenia, losy miasta potoczyły się potem naprawdę dobrze. Kondycja mieszkańców polepszyła się znacznie w XX wieku, kiedy to nastąpił rozkwit, dzięki znacznemu zwiększeniu wydobycia ropy naftowej.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

03.04Mon

04.04Tue

05.04Wed

06.04Thu

07.04Fri

08.04Sat

09.04Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

03.04Mon

04.04Tue

05.04Wed

Wichrowe Wzgórza

Melodramat

Hollywood zobaczyło w Wichrowych wzgórzach materiał na wielki melodramat, opowieść o tragicznej miłości w efektownej scenerii ponurych wrzosowisk.

Adaptując powieść na potrzeby filmu uproszczano jej wymowę, uładzano bohaterów, wreszcie amputowano jej kluczową drugą część – banalizując w ten sposób arcydzieło Emily Brontë. (...) Próbujemy z Julią Holewińską spojrzeć na Wichrowe Wzgórza jak na swoistą „encyklopedię miłości”. Brontë zawarła w swojej powieści niezliczoną ilość wzorców miłosnych relacji, od tych bratersko-siostrzanych, poprzez miłość rodzicielską i synowską, koncentrując się wreszcie na związkach kochanków. Dokonując wiwisekcji uczuć stawia swoją główną bohaterkę Katarzynę przed fundamentalnym wyborem między tym, co racjonalne, kontrolowane, gwarantujące rozwój, ale i stawiające wzajemne ograniczenia, a tym, co irracjonalne, niebezpieczne, twórcze, ale i autodestrukcyjne. Relacja Katarzyny i Heathcliffa, najistotniejsza zarówno w powieści, jak i naszej adaptacji, to utopijna wizja miłosnego związku funkcjonującego poza jakimkolwiek kontekstem kulturowym: uczucie łączące przybrane rodzeństwo wymyka się klasyfikacji, istnieje poza językiem czy konwenansem, jest gwałtowne, nie uznaje kompromisów, jest wreszcie niebezpieczne i destrukcyjne.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

03.04Mon

04.04Tue

05.04Wed

06.04Thu

07.04Fri

08.04Sat

09.04Sun

10.04Mon

11.04Tue

12.04Wed

13.04Thu

14.04Fri

15.04Sat

16.04Sun

17.04Mon

18.04Tue

19.04Wed

20.04Thu

21.04Fri

22.04Sat

23.04Sun

24.04Mon

25.04Tue

26.04Wed

27.04Thu

28.04Fri

29.04Sat

30.04Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

03.04Mon

04.04Tue

05.04Wed

06.04Thu

07.04Fri

08.04Sat

09.04Sun

10.04Mon

11.04Tue

12.04Wed

13.04Thu

14.04Fri

15.04Sat

16.04Sun

17.04Mon

18.04Tue

19.04Wed

20.04Thu

21.04Fri

22.04Sat

23.04Sun

24.04Mon

25.04Tue

26.04Wed

27.04Thu

28.04Fri

29.04Sat

30.04Sun

01.05Mon

02.05Tue

Wyzwolenie

Dramat

„Tak upływa nam życie nasze. Synowie nasi zburzą, co my zbudujemy. Burzymy, co zbudowali ojcowie nasi” – pisał Stanisław Wyspiański.

Rodacy La la land Poland! Czas Wyzwolin się zbliża! Czy to, czego potrzebujemy, to rzeczywiście zemsta? Nowy narodowy dramat pt. "Najnowsze Wyzwolenie", w skrócie "Wyzwolenie", na podstawie arcydzieł mistrzów pióra Stanisława Wyspiańskiego i Stanisława Ignacego Witkiewicza aka Witkacego, opowiada o życiu mieszkańców San Escobar, a szczególnie o perypetiach mentalnych jednego z nich w wielu osobach obecnego wybrańca - Florestana Wężymorda aka Konrada.

Spektakl ten realizowany jest przez znakomity zespół aktorów Teatru Studio. To pewne, choć niejednokroć zadajesz sobie to słuszne pytanie, jaki to ma związek z moim życiem, z moją pracą lub czymkolwiek innym, choćby nieokreślonym pierwiastkiem, który łączy nas z ludźmi bliskimi (co to jest, co każe mi wypisywać te wszystkie wiadomości do ciebie, listy, słowa rzucane w wir historii, Ola?).

Dlaczego my, obywatele!, mieszkańcy tej z puzzli mapy się nienawidzimy, kiedy powinniśmy jedynie kochać nasze kobiety i naszych mężczyzn, nasze dzieci, bracia i siostry! Pozdrowić sąsiadów, przejechać przez miasto niezatrute smogiem i pyłem, i mgłą znad bagnisk i trzęsawisk marginesu myśli, jak jakaś potworna anomalia odstająca od reszty alabastrowego landszaftu San Escobar (JP2 pisał o patriotyzmie realizującym się wystarczająco w samej miłości do krajobrazu, po cóż coś więcej).

Nasze rany są głębokie, ponieważ czujemy głęboko. Ale te namiętności muszą nas kierować ku dobru wspólnemu. Godność pracy musi zostać przywrócona! Godność instytucji i kultury! Sztuki! Wyspiański, którego ingerencje w architekturę narodowych marzeń uśpionych na Wawelu miały rozmach i kolorystykę, Hans Frank czy różni inni uzurpatorzy nie mieli już tego co on gestu, nie mają, posiądą? Czy pragną? Wyspiański słowo sztuka pisał przez wielkie S! Też chciałbym, żeby San Escobar było nową Grecją, z Akropolem, documenta, Exarchią zamiast Żoliborza i drzewkami oliwnymi. To raczej urozmaicanie krajobrazu nas łączy, a dzieli niepotrzebna frustracja i brak edukacji, a zatem brak radości, jaką daje wolność, wszelka wolność.

Wyzwolin pragniesz? Po co ci ten mesjanistyczny sadyzm? Na żer? Na żer? Na żer? Myślisz, że dzisiejszego wieczoru harpia czy sęp nie rozszarpie ci wątroby? Ból przemijania jest do złagodzenia, życie może być do wytrzymania, jeżeli odpowiedzialnie realizujesz swoje marzenia, sport, muzyka, turystyka. Ludzie zadowoleni z dobrze wykonanej roboty, to jest widok! Zjednoczeni w rytuale, który natychmiast przynosi ulgę i wolę, by budować i burzyć, burzyć i budować. Znajdź dla siebie sens! No może jak masz alergię na kota, to jest rzeczywiście problem, współczuję, ale może choć jakiś inny zwierz lub rośliny, ej, rośliny są extra! Nie jedz mięsa, wiadomo. Wiem, wiem, jest dużo problemów, ale tym tu poruszanym jest Śmierć i Zmierzch, seks i śmierć, Śmierć, śmierć. A daj spokój, haruję 24h, jestem wypruty, szef w pracy nigdy nie zapytał mnie o zdanie.

Przychodzę was wyzwolić? Nie! Ogłosić! Jesteście wolni. Nie wracajmy tam. Patrz przed siebie i nie pisz wiadomości, jak prowadzisz, Ola, proszę.

Spektakl jest koprodukcją Festiwalu Nowe Epifanie / Gorzkie Żale 2017.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

03.04Mon

04.04Tue

05.04Wed

06.04Thu

07.04Fri

08.04Sat

09.04Sun

10.04Mon

11.04Tue

12.04Wed

13.04Thu

14.04Fri

15.04Sat

16.04Sun

17.04Mon

18.04Tue

19.04Wed

20.04Thu

21.04Fri

22.04Sat

23.04Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

03.04Mon

04.04Tue

05.04Wed

06.04Thu

07.04Fri

08.04Sat

09.04Sun

10.04Mon

11.04Tue

12.04Wed

13.04Thu

14.04Fri

15.04Sat

16.04Sun

17.04Mon

18.04Tue

19.04Wed

20.04Thu

21.04Fri

22.04Sat

23.04Sun

Jaskinia

Dramat

Spektakl inspirowany m. in. "Jesienną sonatą" Ingmara Bergmana i "Notatkami z podziemia" Fiodora Dostojewskiego.

Motyw jaskini przywołuje opowieść o legendarnych młodzieńcach z 18 sury Koranu, którzy uciekając przed prześladowaniem, znaleźli schronienie i spoczynek w grocie. Zasnęli, nie przeczuwając, że ich sen będzie trwał tak długo, że w istocie staną się nieśmiertelni. Jaskinia jest miejscem snu, umierania, ale też narodzin nowego życia. To kapsuła, w której człowiek wylęga się na nowo. Wiąże się to jednak z koniecznością wejścia w głąb siebie. W tej introwersji napotykamy nieznane, często niezrozumiałe strzępy utkane z pamięci i obrazów emocji, z baśni, dzieciństwa, snu. Ze spotkania z tym nowym, zrazu obcym, dochodzącym tu dopiero do głosu sobą, może wyniknąć brzemienna w skutki przemiana osobowości i narodziny nowego człowieka.

Jaskinia to także łono matki. To do niej instynktownie zawraca człowiek, uciekając przed starciem z rzeczywistością. Pamięć o tym szoku wyrwania z bezpiecznego miejsca i tęsknota za powrotem do niego tkwią głęboko w każdym człowieku. Wracamy tam zresztą w pewnym sensie co noc, zaraz po zamknięciu oczu. Czy na tym polega sens snu?

Tak można rozumieć ten niemal niemożliwy do przezwyciężenia związek syna i matki, matki i syna. Taki jest sens powrotu syna do rodzinnego domu w Ślubie Gombrowicza czy w Krumie Hanocha Levina, powrotu do dzieciństwa, do fantazji. To bolesny proces, wymagający zerwania z iluzją bezpieczeństwa i oderwania się od matki, ale niezbędny dla wewnętrznej przemiany człowieka i jego powtórnych narodzin.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

03.04Mon

04.04Tue

05.04Wed

06.04Thu

07.04Fri

08.04Sat

09.04Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

03.04Mon

04.04Tue

05.04Wed

06.04Thu

07.04Fri

08.04Sat

Rachatłukum

Monodram

Fizyczna miłość pozbawiona uczuć. Namiętność bez zobowiązań. Mechanika rozkoszy. Przekraczanie granic budzi jednocześnie strach i ekscytację. Co można czuć, kiedy żyje się już poza wszelkimi ograniczeniami?

Historia artysty plastyka i jego znajomości z tajemniczą Olgą stanie się studium wnikliwej analizy mrocznych zakątków psychiki współczesnego hedonisty. Podróż ta niesie w sobie ryzyko gorzkiego rozczarowania, ale i obietnicę oczyszczającej wiedzy, pozwalającej bez złudzeń spojrzeć w głąb ludzkiej natury. Historia tragicznego romansu wg powieści Jana Wolkersa stała się materiałem monodramu Marcina Bosaka.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

03.04Mon

04.04Tue

05.04Wed

06.04Thu

07.04Fri

08.04Sat

09.04Sun

10.04Mon

11.04Tue

12.04Wed

13.04Thu

14.04Fri

15.04Sat

16.04Sun

17.04Mon

18.04Tue

19.04Wed

20.04Thu

21.04Fri

22.04Sat

23.04Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

03.04Mon

04.04Tue

05.04Wed

06.04Thu

07.04Fri

08.04Sat

09.04Sun

10.04Mon

11.04Tue

12.04Wed

13.04Thu

14.04Fri

15.04Sat

16.04Sun

17.04Mon

18.04Tue

19.04Wed

20.04Thu

Tata wiesza się w lesie

Monodram

Nieokreślona przyszłość. Mamy Bohatera zamkniętego w doskonałym azylu i w doskonałej traumie dorastania. Nieszczęśliwe dzieciństwo jest tylko kolejnym gadżetem w jego gabinecie osobliwości. Mamy też Dziewczynę z Kamerki, która przypadkiem trafia do tego świata. Dziewczyna nie ma uszu, ale ma rower. Bohater nie ma siły, ale ma las. Oboje próbują znaleźć obrazy i słowa, które pozwolą im się porozumieć i wyzwolić z przeszłości. Powtarzany jak mantra zwrot „Pobawisz się ze mną?” prowadzi nas przez najróżniejsze gry i zabawy, ale nie wiadomo, czy któraś z tych gier doprowadzi ich oboje do szczęśliwego zakończenia.

Czy Bohater opuści swój azyl, a Dziewczyna odzyska uszy? Podróż przez śmietnik podświadomości i internetowego imaginarium, multimedialna jazda przez traumy i terapie, wzruszająca opowieść o bezbronności i bestii ukrytej w lesie. Śmiesznie, strasznie, groźnie.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

Bydło

Dramat psychologiczny

Radykalizacja postaw, podążanie za „mocnymi ludźmi”, którzy zaprowadzą porządek, pogarda współczesnych społeczeństw dla politycznej poprawności czy zwykłej przyzwoitości, lęk przed obcymi, zohydzenie wszelkich autorytetów, rozhuśtanie nastrojów roszczeniowych i klaustrofobiczny egoizm. Źródło tych zjawisk tkwi w gniewie i frustracji społeczeństwa, a te biorą się z poczucia bezradności, gdy kartka wyborcza nie ma żadnego wpływu na naszą sytuację, gdy „zmiana” oznacza tylko przyklejenie nowej etykiety.

Szczepan Orłowski w dramacie Bydło nie dotyka wprost kwestii politycznych. Bohaterowie – być może tylko symbolicznie – mordują swoich rodziców, by przez ten gwałt odciąć pępowinę ciągłości, zmieść stary porządek, przejść radykalny proces indywiduacji, aby odzyskać podmiotowość. Podpowiada nam, że tylko na ruinach starego można zbudować nowe i tylko wówczas cały ten zamęt ma głębszy sens.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

Dziewczynki

Kim jest współczesna dziewczynka? Czym jest dla niej bycie "dziewczynką"? Co jej wypada, a czego nie powinna robić?

Małgorzata Wdowik bada powstawanie stereotypów wokół dziewczęcego ciała, które często postrzegane jest jako fizycznie słabsze. A przecież bycie dziewczynką też może wiązać się z poczuciem siły.

Szczegóły spektaklu

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

03.04Mon

04.04Tue

05.04Wed

06.04Thu

07.04Fri

08.04Sat

09.04Sun

10.04Mon

11.04Tue

12.04Wed

13.04Thu

14.04Fri

15.04Sat

16.04Sun

17.04Mon

18.04Tue

19.04Wed

20.04Thu

21.04Fri

22.04Sat

23.04Sun

24.04Mon

25.04Tue

26.04Wed

27.04Thu

28.04Fri

29.04Sat

30.04Sun

20.02Mon

21.02Tue

22.02Wed

23.02Thu

24.02Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

01.04Sat

02.04Sun

03.04Mon

04.04Tue

05.04Wed

06.04Thu

07.04Fri

08.04Sat

09.04Sun

10.04Mon

11.04Tue

12.04Wed

13.04Thu

14.04Fri

15.04Sat

16.04Sun

17.04Mon

18.04Tue

19.04Wed

20.04Thu

21.04Fri

22.04Sat

23.04Sun

24.04Mon

25.04Tue

26.04Wed