STUDIO teatrgaleria

pl. Defilad 1 PKiN (wejście od ulicy Marszałkowskiej)
00-901 Warszawa

Teatr Studio to niezwykle ważne miejsce na teatralnej mapie Warszawy. Jego siedziba znajduje się w Pałacu Kultury i Nauki.

Teatr Studio powstał w 1972 roku dzięki Józefowi Szajnie, wybitnemu reżyserowi, scenografowi, który w 1971 roku został dyrektorem Teatru Klasycznego. Józef Szajna w 1972 roku postanowił przekształcić Teatr Klasyczny w nieco bardziej eksperymentalny i otwarty na nowe rozwiązania formalne Teatr Studio. Teatr Studio od początku miał charakter autorski - zobaczyć w nim można było wiele spektakli, w których ograniczone było znaczenie słowa, zaś eksponowany były inne środki ekspresji. Dzięki Józefowi Szajnie w 1972 roku w strukturach teatru zaczęła również funkcjonować Galeria Sztuki STUDIO, w której zobaczyć można było wiele dzieł sztuki współczesnej, zaś w 1980 roku Józef Szajna doprowadził do zmiany nazwy teatru na Centrum Sztuki Studio - Teatr Galeria.

W 1985 roku patronem teatru został Stanisław Ignacy Witkiewicz - nazwa teatru ponownie została zmieniona, tym razem na Centrum Sztuki Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza. Obowiązywała ona do 2008 roku, kiedy to przywrócono dawną nazwę funkcjonującą do dziś - Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza.

Funkcję dyrektora artystycznego teatru pełnili również: Jerzy Grzegorzewski, Zbigniew Brzoza, Bartosz Zaczykiewicz, Grzegorz Bral, a także Agnieszka Glińska. Obecnie dyrektorem artystycznym teatru jest Natalia Korczakowska.

W Teatrze Studio znaleźć możemy niezwykle bogaty repertuar. Spektakle grane w Teatrze Studio tworzone są na podstawie tekstów klasycznych interpretowanych na nowo oraz tekstów współczesnych. Oprócz niepowtarzalnych spektakli w Teatrze Studio zobaczyć można również liczne wystawy organizowane w Galerii Teatru Studio, a także wiele wyjątkowych projektów, takich jak The Met Opera HD, a także Scenę Tańca Studio. Teatr Studio zajmuje się również działalnością edukacyjną - organizuje lekcje teatralne, warsztaty charakteryzacji, zabawy teatralne i wiele innych.

Teatr Studio oddaje do dyspozycji swoim widzom Dużą Scenę oraz sceny nieco bardziej kameralne, do których należy Malarnia, Foyer, Modelatornia, a także Bar Studio, w którym odbywa się wiele ważnych wydarzeń kulturalnych.

Z Teatrem Studio związanych było wielu wybitnych aktorów, do których należeli m. in. Olga Bielska, Jolanta Hanisz, Leszek Herdege, Wiesława Niemyska, Mariusz Benoit, Stanisława Celińska, Bogusław Linda, Olgierd Łukaszewicz, Jan Peszek, Zbigniew Zamachowski, Wojciech Malajkat i wielu innych. Również dziś z Teatrem Studio związanych jest wielu ważnych aktorów m. in. Stanisław Brudny, Irena Jun, Marcin Bosak, Ewa Błaszczyk, Dominika Ostałowska, Mirosław Zbrojewicz i wielu innych.

Bilety i wejściówki do Teatru Studio kupić można przez internet - za pośrednictwem portalu www.eWejsciowki.pl lub strony internetowej teatru, a także standardowo w kasie teatru, która czynna jest od poniedziałku do piątku od godz. 9.00 do godz. 19.00 (z przerwą od godz. 15.00 do godz. 15.30) oraz w sobotę i w niedzielę od godz. 11.00 do godz. 19.00 (z przerw od godz. 15.00 do godz. 15.30).

Narkotyki

Dramat

„Narkotyki” Witkacego to pozycja przewrotna. Publicystyka pisana przez kontrowersyjnego artystę w okresie, kiedy czuł się odrzucony, nierozumiany przez krytykę oraz czytelników miała prowokować publiczność, oczyścić pisarza z niepochlebnych opinii i ukazać Witkacego w nowej roli - artysty zaangażowanego. Zaangażowanego w sprawy doczesne, w przekazywanie konkretnego doświadczenia i wiedzy, pouczającego - nie tylko dlaczego nie zażywać substancji odurzających, ale, w „Appendixie”, jak golić się, czy leczyć hemoroidy - oraz wskazującego remedia, jak w dołączonych do tomu „Niemytych duszach”, na paskudne psychiczne i duchowe przywary pobratymców. Oto więc literacka hybryda: poradnik i kompendium, zjadliwa krytyka społeczna obfitująca w wątki autobiograficzne, próba opisania społecznego tabu z zawartym wewnątrz programem naprawczym i mini-wykładem parapsychologicznym.

Te gesty pisarza wskazują nam kierunek teatralnych poszukiwań. Krajobraz używek i narkotyków zmienił się znacząco, choć główne substancje bywają takie same, to występuje obok nich całe mnóstwo nowych środków. Od legalnych farmaceutyków regulujących nastrój, po dopalacze i narkotyki eksperymentalne, które jeszcze nie zdążyły znaleźć się na liście zakazanych substancji. Tabu z nimi związane wymaga innej optyki, by oświetlić zaułki społecznej hipokryzji, która uznaje, że skoro sprawa jest regulowana prawnie, to problemu praktycznie nie ma. Tym czasem nasza praca, gospodarka, myśli, emocje tworzone są przez napędzane teiną, kofeiną, cukrem, tytoniem i alkoholem mózgi, a kto wie, czy nie jeszcze czymś znacznie bardziej wyginającym karty umysłowych klaserów. Tak, dyskusja o tym, jak traktujemy środki odurzające, to dyskusja o stanie świadomości społeczeństwa, dojrzałości jego struktur oraz o tym, czym są dla nas relacje z własną Tajemnicą Istnienia oraz Tajemnicą Innego. Korzystając z tekstów dramatycznych Witkacego, jego listów i publicystyki, przyglądamy się jak figura skandalisty i eksperymentatora może dziś wypełnić zadany jej przez autora cel: na nowo, na własnych warunkach nawiązać dialog ze społeczeństwem, rozbić przezroczyste gabloty hipokryzji, doświadczyć innych sposobów odczuwania, zajrzeć w delikatną tkankę naszych relacji, tych relacji, które były obsesją Witkiewicza, relacji z rodzicami, kochankami, grupami społecznymi, ze sztuką i polityką.

Uwaga! Spektakl dla widzów pełnoletnich.

Miejsca siedzące - biletowane.
Miejsca stojące - wstęp wolny.

Szczegóły spektaklu

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

Psalm

Opera

W nowatorskiej formie modernistycznego spektaklu operowego zostanie przywołany podstawowy mit ideologii chrześcijańskiej – opowieść o wypędzeniu z raju Adama i Ewy. Pod postaciami pary kochanków, którzy próbują szukać zrozumienia i akceptacji w świecie zewnętrznym, kryją się dzisiejsi uchodźcy. Dla tych, co utracili „raj”, podstawową wartością jest miłość, ale dla świata zewnętrznego – wierność dogmatom. Wolności pragniemy wszyscy, ale często tylko dla siebie. Łatwo zapominamy o drugich, a oni, niezależnie od koloru skóry i wyznawanej religii, też mają prawo do wolności.

Szczegóły spektaklu

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

Come Together

Dramat

Kultura dla ducha i słodkości dla ciała. W specjalnie zaaranżowanej przerwie na Scenie, BATIDA zaprasza do skosztowania swoich słodkich i wybornych wyrobów w przerwie spektakli 12 i 13 kwietnia w ramach inauguracyjnego wydarzenia wiosennej edycji Festiwalu Restaurant Week!

Come Together to opowieść o ciągłym, niezbędnym, tandetnym oszukiwaniu się, że się jednoczymy. Pojawią się w niej wątki autobiograficzne, fragment żenującej interakcji z widzem, żałosna historia piosenki Come Together, a także opowieści o paru rajskich wyspach i paru ludach, o których nic nie wiemy.

Warto zobaczyć ten spektakl, bo jest naprawdę dobry. Przede wszystkim, jest inteligentny. Oczywiście, nie obywa się bez prowokacji, ale to jest śmieszna prowokacja. Aktorzy grają doskonale, tak że nigdy nie wiadomo, kiedy mówią we własnym imieniu, a kiedy odtwarzają role. Nieraz trudno się zorientować, czy w tym, co mówią, prawda jest prawdziwa, czy udawana. I przede wszystkim, sztuka ta tworzy rzecz w teatrze najważniejszą - poczucie bliskości widzów z przedstawionym światem.

Szczegóły spektaklu

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

Berlin Alexanderplatz

Dramat

Adaptacja jednej z najgłośniejszych niemieckich powieści. Alfredowi Döblinowi udało się stworzyć wyjątkowy portret międzywojennych Niemiec, portret niepokojąco dziś aktualny. W opisywanym przez Döblina Berlinie lat 20. XX wieku, bardzo często odkrywamy nasz współczesny świat. Dzięki swojej unikalnej formie Berlin Alexanderplatz od lat fascynuje twórców teatralnych i filmowych. Na jego podstawie powstał m.in. świetny serial w reżyserii Rainera Wernera Fassbindera i głośny spektakl w reżyserii Franka Castorfa. W Polsce z powieścią Döblina nie zmierzył się dotychczas nikt, a spektakl Natalii Korczakowskiej będzie jej pierwszą realizacją. To jest opowieść o Franciszku Biberkopfie - byłym robotniku przemysłu cementowego w Berlinie. Właśnie zwolniono go z więzienia, gdzie siedział z powodu dawniejszych wydarzeń. I oto znów stoi na berlińskiej ulicy i chce być porządny.

Szczegóły spektaklu

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

13.10Fri

14.10Sat

15.10Sun

16.10Mon

17.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

25.10Wed

26.10Thu

27.10Fri

28.10Sat

29.10Sun

30.10Mon

31.10Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

13.10Fri

14.10Sat

15.10Sun

16.10Mon

17.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

25.10Wed

26.10Thu

27.10Fri

28.10Sat

29.10Sun

30.10Mon

31.10Tue

01.11Wed

02.11Thu

Dziewczynki

Dramat

Dziewczynkę zazwyczaj definiuje się poprzez to co wolno i czego nie wolno. Niby może zrobić wszystko, ale tak naprawdę po prostu nie warto przekraczać pewnych granic. Stereotypy wytworzone wokół ciała dziewczynki, postrzeganego “jako to słabsze” często blokują eksploracje ich ciał i ich emocji. Bo czy dziewczynka może się złościć, krzyczeć i sięgać po swoje?

Marzenie o oglądaniu czystej i niewinnej istoty, która jest nadal wolna od odpowiedzialności, bezpieczna i ufna to nieśmiertelna utopia. Potrzeba utrzymania tej figury stała się filarem bezpieczeństwa. Lubimy na nie patrzeć, lubimy je podziwiać. Lubimy wtłaczać je we wzorzec prawdziwego piękna. Bez taryfy ulgowej. Scenariusz na przyszłość to tylko i wyłącznie „kobieta”. „Księżniczki” często definiują to, co nie jest chłopięce – zawsze w takim zestawieniu – po prostu piękne tło.
Pomysł na bycie kimś innym wydaje się bardzo ryzykowny. Zawsze ktoś patrzy. A jakie jest jej spojrzenie? Czy rzeczywiście wstydzi się być oglądana, czy może po prostu jest łaskawa dla obserwatora? Jak budują siłę i gdzie ją ulokowuje? Kiedy ona powie dość, to wywoła lęk. Kiedy ona zaczyna krzyczeć, wywołuje trwogę. Kiedy ona przestanie być nią, stanie się bestią.

Ten kto patrzy, boi się wzroku dziewczynki. Na podstawie wywiadów przeprowadzonymi z kilkunastoma dziewczynkami oraz materiałów wypracowanych w procesie prób z pięcioma z nich, tworzymy fantazje o byciu “dziewczynką”. Dorosły wkracza do tego świata na własną odpowiedzialność. Ta opowieść jest opowieścią dla dorosłych. Świat dziewczynek otwiera się tylko na moment.

Szczegóły spektaklu

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

13.10Fri

14.10Sat

15.10Sun

16.10Mon

17.10Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

Jaskinia

Dramat

Spektakl inspirowany m. in. "Jesienną sonatą" Ingmara Bergmana i "Notatkami z podziemia" Fiodora Dostojewskiego.

Motyw jaskini przywołuje opowieść o legendarnych młodzieńcach z 18 sury Koranu, którzy uciekając przed prześladowaniem, znaleźli schronienie i spoczynek w grocie. Zasnęli, nie przeczuwając, że ich sen będzie trwał tak długo, że w istocie staną się nieśmiertelni. Jaskinia jest miejscem snu, umierania, ale też narodzin nowego życia. To kapsuła, w której człowiek wylęga się na nowo. Wiąże się to jednak z koniecznością wejścia w głąb siebie. W tej introwersji napotykamy nieznane, często niezrozumiałe strzępy utkane z pamięci i obrazów emocji, z baśni, dzieciństwa, snu. Ze spotkania z tym nowym, zrazu obcym, dochodzącym tu dopiero do głosu sobą, może wyniknąć brzemienna w skutki przemiana osobowości i narodziny nowego człowieka.

Jaskinia to także łono matki. To do niej instynktownie zawraca człowiek, uciekając przed starciem z rzeczywistością. Pamięć o tym szoku wyrwania z bezpiecznego miejsca i tęsknota za powrotem do niego tkwią głęboko w każdym człowieku. Wracamy tam zresztą w pewnym sensie co noc, zaraz po zamknięciu oczu. Czy na tym polega sens snu?

Tak można rozumieć ten niemal niemożliwy do przezwyciężenia związek syna i matki, matki i syna. Taki jest sens powrotu syna do rodzinnego domu w Ślubie Gombrowicza czy w Krumie Hanocha Levina, powrotu do dzieciństwa, do fantazji. To bolesny proces, wymagający zerwania z iluzją bezpieczeństwa i oderwania się od matki, ale niezbędny dla wewnętrznej przemiany człowieka i jego powtórnych narodzin.

Szczegóły spektaklu

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

Pocałunek kobiety pająka

Dramat

Rzecz w tym, że ona jest najbardziej kobiecą kobietą na ziemi, bardziej wspaniałą, niż mógłbyś to sobie wyobrazić. Ale pochodzi z takiej małej, rumuńskiej wioski, gdzie w zimie zawsze panuje straszny głód. I kiedyś jedna z tamtejszych kobiet, bardzo odważna, w zamian za jedzenie, oddała się diabłu. Ten diabeł przyjął wtedy akurat postać pantery. I od tej pory tam się rodzą kobiety-pantery, bardzo, bardzo niebezpieczne. I to jest to, czego ona boi się najbardziej na świecie: boi się, że gdy pocałuje mężczyznę, to natychmiast sama zmieni się w panterę i rozszarpie go na strzępy.

A on to jest z wyglądu taki typowy brunet-skurwysyn: wąsik, szerokie czoło, wściekle przystojny. Jest architektem, bardzo ją kocha i z cierpliwością znosi to, że ona nie chce go w ogóle całować. Wysyła ją na terapię do psychoanalityka, a sam spędza czas w swoim biurze projektów. W tym biurze pracuje także jego koleżanka architektka, która jest w nim szaleńczo zakochana. Ale wcale nie próbuje go uwieść, od kiedy wie, że on ma żonę…

To wszystko dzieje się w Santiago de León de Caracas, jedenaście kilometrów od malowniczego wybrzeża Morza Karaibskiego. Caracas to miasto założone przez hiszpańskiego odkrywcę, Diego de Losadę. Diego de Losada odkrył Caracas i zginął dwa tygodnie później, bo rozszarpała go dzika pantera. Mimo tego niefortunnego zdarzenia, losy miasta potoczyły się potem naprawdę dobrze. Kondycja mieszkańców polepszyła się znacznie w XX wieku, kiedy to nastąpił rozkwit, dzięki znacznemu zwiększeniu wydobycia ropy naftowej.

Szczegóły spektaklu

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

13.10Fri

14.10Sat

15.10Sun

16.10Mon

17.10Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

13.10Fri

14.10Sat

15.10Sun

Rachatłukum

Monodram

Fizyczna miłość pozbawiona uczuć. Namiętność bez zobowiązań. Mechanika rozkoszy. Przekraczanie granic budzi jednocześnie strach i ekscytację. Co można czuć, kiedy żyje się już poza wszelkimi ograniczeniami?

Historia artysty plastyka i jego znajomości z tajemniczą Olgą stanie się studium wnikliwej analizy mrocznych zakątków psychiki współczesnego hedonisty. Podróż ta niesie w sobie ryzyko gorzkiego rozczarowania, ale i obietnicę oczyszczającej wiedzy, pozwalającej bez złudzeń spojrzeć w głąb ludzkiej natury. Historia tragicznego romansu wg powieści Jana Wolkersa stała się materiałem monodramu Marcina Bosaka.

Szczegóły spektaklu

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

13.10Fri

14.10Sat

15.10Sun

16.10Mon

17.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

25.10Wed

26.10Thu

27.10Fri

28.10Sat

29.10Sun

30.10Mon

31.10Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

13.10Fri

14.10Sat

15.10Sun

16.10Mon

17.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

25.10Wed

26.10Thu

27.10Fri

Tata wiesza się w lesie

Monodram

Sztuka o trudnym dzieciństwie, o problemach z męskością, seksualnością, ale przede wszystkim satyra na nieskuteczność terapii.

Nowa odsłona spektaklu „Tata wiesza się w lesie” Przemysława Pilarskiego w reżyserii Moniki Rejtner w przestrzeni Izolatki - instalacji Olgi Mokrzyckiej-Grospierre i Nicolasa Grospierre na małej scenie STUDIO teatrgalerii.

Spektakl miał swoją premierę w ramach 14. Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w sierpniu 2016. Wznowienie inscenizacji uwzględnia i wpisuje ją w specyfikę Izolatki, instalacji i anty-scenografii Grospierre’ów, o której sami twórcy mówią, że jej przestrzeń jest metaforą wyobcowania i izolacji. „Izolatka nie ma podziału na scenę i widownię. Została pozbawiona iluzji scenografii, dekoracji, teatralnego oświetlenia. To przestrzeń niekomfortowa dla widza i dla aktora. Obnaża, pozbawia aktora bezpiecznej maski, a widza bezpiecznej pozycji obserwatora. Cała sala staje się sceną.”

Spektakl „Tata wiesza się w lesie” w wyjątkowy sposób rezonuje z ideą przestrzeni scenicznej zaproponowanej przez Grospierre’ów, stąd pomysł Natalii Korczakowskiej, żeby odtworzyć go w rzeczywistości Izolatki. Spektakl dzieję się bowiem w nieokreślonej przyszłości, a Bohater zamknięty jest w doskonałym azylu i w swojej doskonałej traumie dorastania. Nieszczęśliwe dzieciństwo jest tylko kolejnym gadżetem w jego gabinecie osobliwości. Dziewczyna z Kamerki przypadkiem trafia do jego świata odizolowanej egzystencji. Oboje próbują znaleźć obrazy i słowa, które pozwolą im się porozumieć i wyzwolić z przeszłości. Dziewczyna nie ma uszu, ale ma rower. Bohater nie ma siły, ale ma las. Powtarzany jak mantra zwrot „Pobawisz się ze mną?” prowadzi nas przez najróżniejsze gry i zabawy, ale nie wiadomo, czy któraś z tych gier doprowadzi ich oboje do szczęśliwego zakończenia. Czy Bohater opuści swój azyl, a Dziewczyna odzyska uszy? Podróż przez śmietnik podświadomości i internetowego imaginarium, multimedialna jazda przez traumy i terapie, wzruszająca opowieść o bezbronności i bestii ukrytej w lesie. Śmiesznie, strasznie, groźnie.

Szczegóły spektaklu

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

Ripley pod ziemią

Dramat

Po oddaleniu od siebie wszelkich podejrzeń związanych ze śmiercią Dickiego Greenleafa Tom Ripley wiedzie beztroskie życie w luksusowej willi pod Paryżem u boku pięknej żony Heloise. Co pewien czas świadczy również drobne usługi przemytnicze oraz wspiera działalność spółki Derwatt Ltd. zajmującej się m.in. fałszowaniem obrazów nieżyjącego malarza. Jego spokój burzy pojawienie się pewnego amerykańskiego konesera sztuki, który podejrzewa, że posiadany przez niego „Derwatt” nie jest autentyczny...

Jak daleko posunie się Tom Ripley, aby ocalić firmę przed zdemaskowaniem? Czy tym razem również uda mu się uniknąć odpowiedzialności?

Ripley pod ziemią to kontynuacja przygód jednego z najsłynniejszych bohaterów amerykańskiego kryminału. Autorka Ripliady Patricia Highsmith stworzyła fascynującą postać zręcznego manipulatora i mordercy, który niczym aktor z łatwością żongluje tożsamościami, by ukryć swoje zbrodnie. Trzymająca w napięciu i pełna zwrotów akcji fabuła wprowadza w świat highlife’u, wypełnionego ekskluzywnymi podróżami po Europie, towarzyskimi spotkaniami i rozmowami o współczesnej sztuce. Świat, w którym obraca się Tom Ripley, przypomina teatralny spektakl, w którym wszystko zostało wystawione na pokaz. Najciekawsze jednak jest to, co kryje się za jego kulisami.

Szczegóły spektaklu

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

Rachela

Monodram

Fundacja Trzeci Wymiar Kultury zaprasza na spektakl - monodram, pod tytułem „Rachela", na podstawie pism Racheli Auerbach z Getta Warszawskiego. Postanowiliśmy zmierzyć się z tekstem o wielkiej sile rażenia, który jest jednym z najważniejszych dokumentarnych i literackich świadectw czasu Zagłady. W ten sposób psycholog i pisarka Rachela Auerbach, pisząc swój dziennik współtworzyła podziemne archiwum getta warszawskiego, tzw. Archiwum Ringelbluma.

JOWITA BUDNIK – odtwórczyni głównej roli
Polska aktorka telewizyjna i filmowa. Największy sukces artystyczny Jowicie Budnik przyniosła rola Beaty w filmie "Plac Zbawiciela" Krzysztofa Krauze i Joanny Kos - Krauze. Film został obsypany nagrodami na całym świecie, a Jowita Budnik za tę kreację otrzymała na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych nagrodę za pierwszoplanową rolę kobiecą (2006), Orła oraz nominację do Złotego Lwa. W 2017 r. będzie można obejrzeć Jowitę Budnik w roli Racheli Auerbach w amerykańsko-polskim filmie o Podziemnym Archiwum Getta Warszawskiego opartym na książce o Archiwum Ringelbluma "Who Will Write Our History?" ("Kto napisze naszą historię?") amerykańskiego historyka
Samuela D. Kassowa. Autorką scenariusza i reżyserem jest amerykańska dokumentalistka Roberta Grossman a producentką, Nancy Spielberg.

Szczegóły spektaklu

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

Wyzwolenie

Dramat

„Tak upływa nam życie nasze. Synowie nasi zburzą, co my zbudujemy. Burzymy, co zbudowali ojcowie nasi” – pisał Stanisław Wyspiański.

Rodacy La la land Poland! Czas Wyzwolin się zbliża! Czy to, czego potrzebujemy, to rzeczywiście zemsta? Nowy narodowy dramat pt. "Najnowsze Wyzwolenie", w skrócie "Wyzwolenie", na podstawie arcydzieł mistrzów pióra Stanisława Wyspiańskiego i Stanisława Ignacego Witkiewicza aka Witkacego, opowiada o życiu mieszkańców San Escobar, a szczególnie o perypetiach mentalnych jednego z nich w wielu osobach obecnego wybrańca - Florestana Wężymorda aka Konrada.

Spektakl ten realizowany jest przez znakomity zespół aktorów Teatru Studio. To pewne, choć niejednokroć zadajesz sobie to słuszne pytanie, jaki to ma związek z moim życiem, z moją pracą lub czymkolwiek innym, choćby nieokreślonym pierwiastkiem, który łączy nas z ludźmi bliskimi (co to jest, co każe mi wypisywać te wszystkie wiadomości do ciebie, listy, słowa rzucane w wir historii, Ola?).

Dlaczego my, obywatele!, mieszkańcy tej z puzzli mapy się nienawidzimy, kiedy powinniśmy jedynie kochać nasze kobiety i naszych mężczyzn, nasze dzieci, bracia i siostry! Pozdrowić sąsiadów, przejechać przez miasto niezatrute smogiem i pyłem, i mgłą znad bagnisk i trzęsawisk marginesu myśli, jak jakaś potworna anomalia odstająca od reszty alabastrowego landszaftu San Escobar (JP2 pisał o patriotyzmie realizującym się wystarczająco w samej miłości do krajobrazu, po cóż coś więcej).

Nasze rany są głębokie, ponieważ czujemy głęboko. Ale te namiętności muszą nas kierować ku dobru wspólnemu. Godność pracy musi zostać przywrócona! Godność instytucji i kultury! Sztuki! Wyspiański, którego ingerencje w architekturę narodowych marzeń uśpionych na Wawelu miały rozmach i kolorystykę, Hans Frank czy różni inni uzurpatorzy nie mieli już tego co on gestu, nie mają, posiądą? Czy pragną? Wyspiański słowo sztuka pisał przez wielkie S! Też chciałbym, żeby San Escobar było nową Grecją, z Akropolem, documenta, Exarchią zamiast Żoliborza i drzewkami oliwnymi. To raczej urozmaicanie krajobrazu nas łączy, a dzieli niepotrzebna frustracja i brak edukacji, a zatem brak radości, jaką daje wolność, wszelka wolność.

Wyzwolin pragniesz? Po co ci ten mesjanistyczny sadyzm? Na żer? Na żer? Na żer? Myślisz, że dzisiejszego wieczoru harpia czy sęp nie rozszarpie ci wątroby? Ból przemijania jest do złagodzenia, życie może być do wytrzymania, jeżeli odpowiedzialnie realizujesz swoje marzenia, sport, muzyka, turystyka. Ludzie zadowoleni z dobrze wykonanej roboty, to jest widok! Zjednoczeni w rytuale, który natychmiast przynosi ulgę i wolę, by budować i burzyć, burzyć i budować. Znajdź dla siebie sens! No może jak masz alergię na kota, to jest rzeczywiście problem, współczuję, ale może choć jakiś inny zwierz lub rośliny, ej, rośliny są extra! Nie jedz mięsa, wiadomo. Wiem, wiem, jest dużo problemów, ale tym tu poruszanym jest Śmierć i Zmierzch, seks i śmierć, Śmierć, śmierć. A daj spokój, haruję 24h, jestem wypruty, szef w pracy nigdy nie zapytał mnie o zdanie.

Przychodzę was wyzwolić? Nie! Ogłosić! Jesteście wolni. Nie wracajmy tam. Patrz przed siebie i nie pisz wiadomości, jak prowadzisz, Ola, proszę.

Spektakl jest koprodukcją Festiwalu Nowe Epifanie / Gorzkie Żale 2017.

Szczegóły spektaklu

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

Dobra terrorystka

Dramat

Spektakl na podstawie głośnej powieści Doris Lessing, laureatki Nagrody Nobla z roku 2007. Dobra terrorystka w reżyserii Agnieszki Olsten jest pierwszym wystawieniem tego dzieła w Polsce.

Doris Lessing o swojej powieści powiedziała: „Pomyślałam, że ciekawie byłoby napisać historię grupy amatorów, osób niekompetentnych, którzy zamierzają podłożyć bombę. Miałam główną bohaterkę, bo znam kilka osób podobnych do Alice - tej mieszanki matczynej miłości, troski o wieloryby, foki i środowisko, która w tym samym czasie potrafi powiedzieć: „nie można zrobić omletu bez rozbijania jajek" i która bez mrugnięcia okiem może rozważać zabicie dużej ilości osób. Im więcej o tym myślałam, tym bardziej stawało się to interesujące. No więc miałam ją, miałam jej chłopaka i z grubsza wiedziałam, jakich potrzebuję ludzi. Chciałam różnorakich bohaterów, więc wymyśliłam parę lesbijek. Ale wtedy zainteresowały mnie postaci, które pojawiły się same z siebie, jak Faye. Potem Faye zmieniła się w osobę destrukcyjną, co mnie zaskoczyło. Mały facecik Philip pojawił się ot tak: usłyszałam wtedy o niezwykle drobnym młodym człowieku, lat dwadzieścia jeden, może dwadzieścia dwa który nie miał pracy i któremu pracę zawsze proponował urząd zatrudnienia. Na przykład załadunek na ciężarówki bardzo ciężkich roli papieru! Więc nieustannie co trzy dni wylatywał z roboty. Można pomyśleć, że to szaleńcy. Myślę, że to dość zabawna książka. Odczytuję tę książkę też jako opowieść o domu, jego idei, rzeczach, które nas otaczają, o codziennym krzątactwie i całym tym bajzlu, bajzlu - w którym w przypadkowy sposób rodzi się impuls do stanięcia przeciwko.”
„Dobra terrorystka. Poradnik kulinarny” nieco na wzór „The Anarchist Cookboook” Williama Powella jest zbiorem przepisów, jak z domowych przedmiotów codziennego użytku zbudować pokojowe, „dobre” narzędzia do podminowania systemu lub – odwrotnie – do czerpania z niego rozlicznych radości, do stawania się systemu ukontentowanym beneficjentem.

Czy zatem dom, ten nasycony opiatami prywatny porządek nagromadzonych rzeczy, z jego wygodami, przytulnością i poczuciem bezpieczeństwa usypia naszą czujność?
Jeśli dom, jak w powieści Doris Lessing, to anarchistyczny squat wypełniony amatorskimi pomysłami na lepszy ład świata, p o r z ą d e k r o z j e ż d ż a s i ę , r z e c z y m a j ą s i ę i n a cz e j…

Szczegóły spektaklu

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

13.10Fri

14.10Sat

15.10Sun

16.10Mon

17.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

16.09Sat

17.09Sun

18.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

13.10Fri

14.10Sat

15.10Sun

16.10Mon

17.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue