STUDIO teatrgaleria

pl. Defilad 1 PKiN (wejście od ulicy Marszałkowskiej)
00-901 Warszawa

Teatr Studio to niezwykle ważne miejsce na teatralnej mapie Warszawy. Jego siedziba znajduje się w Pałacu Kultury i Nauki.

Teatr Studio powstał w 1972 roku dzięki Józefowi Szajnie, wybitnemu reżyserowi, scenografowi, który w 1971 roku został dyrektorem Teatru Klasycznego. Józef Szajna w 1972 roku postanowił przekształcić Teatr Klasyczny w nieco bardziej eksperymentalny i otwarty na nowe rozwiązania formalne Teatr Studio. Teatr Studio od początku miał charakter autorski - zobaczyć w nim można było wiele spektakli, w których ograniczone było znaczenie słowa, zaś eksponowany były inne środki ekspresji. Dzięki Józefowi Szajnie w 1972 roku w strukturach teatru zaczęła również funkcjonować Galeria Sztuki STUDIO, w której zobaczyć można było wiele dzieł sztuki współczesnej, zaś w 1980 roku Józef Szajna doprowadził do zmiany nazwy teatru na Centrum Sztuki Studio - Teatr Galeria.

W 1985 roku patronem teatru został Stanisław Ignacy Witkiewicz - nazwa teatru ponownie została zmieniona, tym razem na Centrum Sztuki Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza. Obowiązywała ona do 2008 roku, kiedy to przywrócono dawną nazwę funkcjonującą do dziś - Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza.

Funkcję dyrektora artystycznego teatru pełnili również: Jerzy Grzegorzewski, Zbigniew Brzoza, Bartosz Zaczykiewicz, Grzegorz Bral, a także Agnieszka Glińska. Obecnie dyrektorem artystycznym teatru jest Natalia Korczakowska.

W Teatrze Studio znaleźć możemy niezwykle bogaty repertuar. Spektakle grane w Teatrze Studio tworzone są na podstawie tekstów klasycznych interpretowanych na nowo oraz tekstów współczesnych. Oprócz niepowtarzalnych spektakli w Teatrze Studio zobaczyć można również liczne wystawy organizowane w Galerii Teatru Studio, a także wiele wyjątkowych projektów, takich jak The Met Opera HD, a także Scenę Tańca Studio. Teatr Studio zajmuje się również działalnością edukacyjną - organizuje lekcje teatralne, warsztaty charakteryzacji, zabawy teatralne i wiele innych.

Teatr Studio oddaje do dyspozycji swoim widzom Dużą Scenę oraz sceny nieco bardziej kameralne, do których należy Malarnia, Foyer, Modelatornia, a także Bar Studio, w którym odbywa się wiele ważnych wydarzeń kulturalnych.

Z Teatrem Studio związanych było wielu wybitnych aktorów, do których należeli m. in. Olga Bielska, Jolanta Hanisz, Leszek Herdege, Wiesława Niemyska, Mariusz Benoit, Stanisława Celińska, Bogusław Linda, Olgierd Łukaszewicz, Jan Peszek, Zbigniew Zamachowski, Wojciech Malajkat i wielu innych. Również dziś z Teatrem Studio związanych jest wielu ważnych aktorów m. in. Stanisław Brudny, Irena Jun, Marcin Bosak, Ewa Błaszczyk, Dominika Ostałowska, Mirosław Zbrojewicz i wielu innych.

Bilety i wejściówki do Teatru Studio kupić można przez internet - za pośrednictwem portalu www.eWejsciowki.pl lub strony internetowej teatru, a także standardowo w kasie teatru, która czynna jest od poniedziałku do piątku od godz. 9.00 do godz. 19.00 (z przerwą od godz. 15.00 do godz. 15.30) oraz w sobotę i w niedzielę od godz. 11.00 do godz. 19.00 (z przerw od godz. 15.00 do godz. 15.30).

Jaskinia

Dramat

Spektakl inspirowany m. in. "Jesienną sonatą" Ingmara Bergmana i "Notatkami z podziemia" Fiodora Dostojewskiego.

Motyw jaskini przywołuje opowieść o legendarnych młodzieńcach z 18 sury Koranu, którzy uciekając przed prześladowaniem, znaleźli schronienie i spoczynek w grocie. Zasnęli, nie przeczuwając, że ich sen będzie trwał tak długo, że w istocie staną się nieśmiertelni. Jaskinia jest miejscem snu, umierania, ale też narodzin nowego życia. To kapsuła, w której człowiek wylęga się na nowo. Wiąże się to jednak z koniecznością wejścia w głąb siebie. W tej introwersji napotykamy nieznane, często niezrozumiałe strzępy utkane z pamięci i obrazów emocji, z baśni, dzieciństwa, snu. Ze spotkania z tym nowym, zrazu obcym, dochodzącym tu dopiero do głosu sobą, może wyniknąć brzemienna w skutki przemiana osobowości i narodziny nowego człowieka.

Jaskinia to także łono matki. To do niej instynktownie zawraca człowiek, uciekając przed starciem z rzeczywistością. Pamięć o tym szoku wyrwania z bezpiecznego miejsca i tęsknota za powrotem do niego tkwią głęboko w każdym człowieku. Wracamy tam zresztą w pewnym sensie co noc, zaraz po zamknięciu oczu. Czy na tym polega sens snu?

Tak można rozumieć ten niemal niemożliwy do przezwyciężenia związek syna i matki, matki i syna. Taki jest sens powrotu syna do rodzinnego domu w Ślubie Gombrowicza czy w Krumie Hanocha Levina, powrotu do dzieciństwa, do fantazji. To bolesny proces, wymagający zerwania z iluzją bezpieczeństwa i oderwania się od matki, ale niezbędny dla wewnętrznej przemiany człowieka i jego powtórnych narodzin.

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

27.02Tue

28.02Wed

01.03Thu

02.03Fri

03.03Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

Dobra terrorystka

Dramat

Spektakl na podstawie głośnej powieści Doris Lessing, laureatki Nagrody Nobla z roku 2007. Dobra terrorystka w reżyserii Agnieszki Olsten jest pierwszym wystawieniem tego dzieła w Polsce.

Doris Lessing o swojej powieści powiedziała: „Pomyślałam, że ciekawie byłoby napisać historię grupy amatorów, osób niekompetentnych, którzy zamierzają podłożyć bombę. Miałam główną bohaterkę, bo znam kilka osób podobnych do Alice - tej mieszanki matczynej miłości, troski o wieloryby, foki i środowisko, która w tym samym czasie potrafi powiedzieć: „nie można zrobić omletu bez rozbijania jajek" i która bez mrugnięcia okiem może rozważać zabicie dużej ilości osób. Im więcej o tym myślałam, tym bardziej stawało się to interesujące. No więc miałam ją, miałam jej chłopaka i z grubsza wiedziałam, jakich potrzebuję ludzi. Chciałam różnorakich bohaterów, więc wymyśliłam parę lesbijek. Ale wtedy zainteresowały mnie postaci, które pojawiły się same z siebie, jak Faye. Potem Faye zmieniła się w osobę destrukcyjną, co mnie zaskoczyło. Mały facecik Philip pojawił się ot tak: usłyszałam wtedy o niezwykle drobnym młodym człowieku, lat dwadzieścia jeden, może dwadzieścia dwa który nie miał pracy i któremu pracę zawsze proponował urząd zatrudnienia. Na przykład załadunek na ciężarówki bardzo ciężkich roli papieru! Więc nieustannie co trzy dni wylatywał z roboty. Można pomyśleć, że to szaleńcy. Myślę, że to dość zabawna książka. Odczytuję tę książkę też jako opowieść o domu, jego idei, rzeczach, które nas otaczają, o codziennym krzątactwie i całym tym bajzlu, bajzlu - w którym w przypadkowy sposób rodzi się impuls do stanięcia przeciwko.”
„Dobra terrorystka. Poradnik kulinarny” nieco na wzór „The Anarchist Cookboook” Williama Powella jest zbiorem przepisów, jak z domowych przedmiotów codziennego użytku zbudować pokojowe, „dobre” narzędzia do podminowania systemu lub – odwrotnie – do czerpania z niego rozlicznych radości, do stawania się systemu ukontentowanym beneficjentem.

Czy zatem dom, ten nasycony opiatami prywatny porządek nagromadzonych rzeczy, z jego wygodami, przytulnością i poczuciem bezpieczeństwa usypia naszą czujność?
Jeśli dom, jak w powieści Doris Lessing, to anarchistyczny squat wypełniony amatorskimi pomysłami na lepszy ład świata, p o r z ą d e k r o z j e ż d ż a s i ę , r z e c z y m a j ą s i ę i n a cz e j…

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

27.02Tue

28.02Wed

01.03Thu

02.03Fri

03.03Sat

04.03Sun

05.03Mon

06.03Tue

07.03Wed

08.03Thu

09.03Fri

10.03Sat

11.03Sun

12.03Mon

13.03Tue

14.03Wed

15.03Thu

16.03Fri

17.03Sat

18.03Sun

19.03Mon

20.03Tue

21.03Wed

22.03Thu

23.03Fri

24.03Sat

25.03Sun

26.03Mon

27.03Tue

28.03Wed

29.03Thu

30.03Fri

31.03Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

27.02Tue

28.02Wed

01.03Thu

02.03Fri

03.03Sat

04.03Sun

05.03Mon

06.03Tue

07.03Wed

08.03Thu

09.03Fri

10.03Sat

11.03Sun

12.03Mon

13.03Tue

14.03Wed

15.03Thu

16.03Fri

17.03Sat

18.03Sun

19.03Mon

20.03Tue

21.03Wed

22.03Thu

23.03Fri

24.03Sat

25.03Sun

Oriana Fallaci. Chwila, w której umarłam

Monodram

Monodram na podstawie życiorysu Oriany Fallaci, wpisującego się w kontekst współczesnych rozważań społeczno-politycznych.

Fallaci, jedna z najbardziej wyrazistych i „słyszanych” dziennikarek swojej epoki, tłumaczyła zawsze, że pisze o wojnie, bo wojna odsłania w ludziach to, co jest prawdziwe. Obnaża ich piękno i brzydotę, tchórzostwo i odwagę. Mówiła, że rozumie ludzi lepiej w stanie wojny niż w czasie pokoju.

Inspiracją dla monodramu były także osobiste fragmenty Listu do nienarodzonego dziecka. Bolesna rozmowa z kimś, kto nie istniał. Tym razem osobista wojna. Bohaterka opowiada o sobie „w chwili, w której umarła”, w momencie przejścia. O najtrudniejszych doświadczeniach opowiada nie tylko rewolucjonistka, ale także kobieta.

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

27.02Tue

28.02Wed

01.03Thu

02.03Fri

03.03Sat

04.03Sun

05.03Mon

06.03Tue

07.03Wed

08.03Thu

09.03Fri

10.03Sat

11.03Sun

12.03Mon

13.03Tue

14.03Wed

15.03Thu

16.03Fri

17.03Sat

18.03Sun

19.03Mon

20.03Tue

21.03Wed

22.03Thu

23.03Fri

24.03Sat

25.03Sun

26.03Mon

27.03Tue

28.03Wed

29.03Thu

30.03Fri

31.03Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

27.02Tue

28.02Wed

01.03Thu

02.03Fri

03.03Sat

04.03Sun

05.03Mon

06.03Tue

07.03Wed

08.03Thu

09.03Fri

10.03Sat

11.03Sun

12.03Mon

13.03Tue

14.03Wed

15.03Thu

16.03Fri

17.03Sat

18.03Sun

19.03Mon

20.03Tue

21.03Wed

22.03Thu

23.03Fri

24.03Sat

25.03Sun

26.03Mon

27.03Tue

28.03Wed

Berlin Alexanderplatz

Dramat

Adaptacja jednej z najgłośniejszych niemieckich powieści. Alfredowi Döblinowi udało się stworzyć wyjątkowy portret międzywojennych Niemiec, portret niepokojąco dziś aktualny. W opisywanym przez Döblina Berlinie lat 20. XX wieku, bardzo często odkrywamy nasz współczesny świat. Dzięki swojej unikalnej formie Berlin Alexanderplatz od lat fascynuje twórców teatralnych i filmowych. Na jego podstawie powstał m.in. świetny serial w reżyserii Rainera Wernera Fassbindera i głośny spektakl w reżyserii Franka Castorfa. W Polsce z powieścią Döblina nie zmierzył się dotychczas nikt, a spektakl Natalii Korczakowskiej będzie jej pierwszą realizacją. To jest opowieść o Franciszku Biberkopfie - byłym robotniku przemysłu cementowego w Berlinie. Właśnie zwolniono go z więzienia, gdzie siedział z powodu dawniejszych wydarzeń. I oto znów stoi na berlińskiej ulicy i chce być porządny.

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

27.02Tue

28.02Wed

01.03Thu

02.03Fri

03.03Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

27.02Tue

28.02Wed

01.03Thu

02.03Fri

03.03Sat

04.03Sun

Pocałunek kobiety pająka

Dramat

Rzecz w tym, że ona jest najbardziej kobiecą kobietą na ziemi, bardziej wspaniałą, niż mógłbyś to sobie wyobrazić. Ale pochodzi z takiej małej, rumuńskiej wioski, gdzie w zimie zawsze panuje straszny głód. I kiedyś jedna z tamtejszych kobiet, bardzo odważna, w zamian za jedzenie, oddała się diabłu. Ten diabeł przyjął wtedy akurat postać pantery. I od tej pory tam się rodzą kobiety-pantery, bardzo, bardzo niebezpieczne. I to jest to, czego ona boi się najbardziej na świecie: boi się, że gdy pocałuje mężczyznę, to natychmiast sama zmieni się w panterę i rozszarpie go na strzępy.

A on to jest z wyglądu taki typowy brunet-skurwysyn: wąsik, szerokie czoło, wściekle przystojny. Jest architektem, bardzo ją kocha i z cierpliwością znosi to, że ona nie chce go w ogóle całować. Wysyła ją na terapię do psychoanalityka, a sam spędza czas w swoim biurze projektów. W tym biurze pracuje także jego koleżanka architektka, która jest w nim szaleńczo zakochana. Ale wcale nie próbuje go uwieść, od kiedy wie, że on ma żonę…

To wszystko dzieje się w Santiago de León de Caracas, jedenaście kilometrów od malowniczego wybrzeża Morza Karaibskiego. Caracas to miasto założone przez hiszpańskiego odkrywcę, Diego de Losadę. Diego de Losada odkrył Caracas i zginął dwa tygodnie później, bo rozszarpała go dzika pantera. Mimo tego niefortunnego zdarzenia, losy miasta potoczyły się potem naprawdę dobrze. Kondycja mieszkańców polepszyła się znacznie w XX wieku, kiedy to nastąpił rozkwit, dzięki znacznemu zwiększeniu wydobycia ropy naftowej.

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

Rachatłukum

Monodram

Fizyczna miłość pozbawiona uczuć. Namiętność bez zobowiązań. Mechanika rozkoszy. Przekraczanie granic budzi jednocześnie strach i ekscytację. Co można czuć, kiedy żyje się już poza wszelkimi ograniczeniami?

Historia artysty plastyka i jego znajomości z tajemniczą Olgą stanie się studium wnikliwej analizy mrocznych zakątków psychiki współczesnego hedonisty. Podróż ta niesie w sobie ryzyko gorzkiego rozczarowania, ale i obietnicę oczyszczającej wiedzy, pozwalającej bez złudzeń spojrzeć w głąb ludzkiej natury. Historia tragicznego romansu wg powieści Jana Wolkersa stała się materiałem monodramu Marcina Bosaka.

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

Come Together

Dramat

Kultura dla ducha i słodkości dla ciała. W specjalnie zaaranżowanej przerwie na Scenie, BATIDA zaprasza do skosztowania swoich słodkich i wybornych wyrobów w przerwie spektakli 12 i 13 kwietnia w ramach inauguracyjnego wydarzenia wiosennej edycji Festiwalu Restaurant Week!

Come Together to opowieść o ciągłym, niezbędnym, tandetnym oszukiwaniu się, że się jednoczymy. Pojawią się w niej wątki autobiograficzne, fragment żenującej interakcji z widzem, żałosna historia piosenki Come Together, a także opowieści o paru rajskich wyspach i paru ludach, o których nic nie wiemy.

Warto zobaczyć ten spektakl, bo jest naprawdę dobry. Przede wszystkim, jest inteligentny. Oczywiście, nie obywa się bez prowokacji, ale to jest śmieszna prowokacja. Aktorzy grają doskonale, tak że nigdy nie wiadomo, kiedy mówią we własnym imieniu, a kiedy odtwarzają role. Nieraz trudno się zorientować, czy w tym, co mówią, prawda jest prawdziwa, czy udawana. I przede wszystkim, sztuka ta tworzy rzecz w teatrze najważniejszą - poczucie bliskości widzów z przedstawionym światem.

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

27.02Tue

28.02Wed

01.03Thu

02.03Fri

03.03Sat

04.03Sun

05.03Mon

06.03Tue

07.03Wed

08.03Thu

09.03Fri

10.03Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

27.02Tue

28.02Wed

01.03Thu

02.03Fri

03.03Sat

04.03Sun

Dziewczynki

Dramat

Dziewczynkę zazwyczaj definiuje się poprzez to co wolno i czego nie wolno. Niby może zrobić wszystko, ale tak naprawdę po prostu nie warto przekraczać pewnych granic. Stereotypy wytworzone wokół ciała dziewczynki, postrzeganego “jako to słabsze” często blokują eksploracje ich ciał i ich emocji. Bo czy dziewczynka może się złościć, krzyczeć i sięgać po swoje?

Marzenie o oglądaniu czystej i niewinnej istoty, która jest nadal wolna od odpowiedzialności, bezpieczna i ufna to nieśmiertelna utopia. Potrzeba utrzymania tej figury stała się filarem bezpieczeństwa. Lubimy na nie patrzeć, lubimy je podziwiać. Lubimy wtłaczać je we wzorzec prawdziwego piękna. Bez taryfy ulgowej. Scenariusz na przyszłość to tylko i wyłącznie „kobieta”. „Księżniczki” często definiują to, co nie jest chłopięce – zawsze w takim zestawieniu – po prostu piękne tło.
Pomysł na bycie kimś innym wydaje się bardzo ryzykowny. Zawsze ktoś patrzy. A jakie jest jej spojrzenie? Czy rzeczywiście wstydzi się być oglądana, czy może po prostu jest łaskawa dla obserwatora? Jak budują siłę i gdzie ją ulokowuje? Kiedy ona powie dość, to wywoła lęk. Kiedy ona zaczyna krzyczeć, wywołuje trwogę. Kiedy ona przestanie być nią, stanie się bestią.

Ten kto patrzy, boi się wzroku dziewczynki. Na podstawie wywiadów przeprowadzonymi z kilkunastoma dziewczynkami oraz materiałów wypracowanych w procesie prób z pięcioma z nich, tworzymy fantazje o byciu “dziewczynką”. Dorosły wkracza do tego świata na własną odpowiedzialność. Ta opowieść jest opowieścią dla dorosłych. Świat dziewczynek otwiera się tylko na moment.

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

27.02Tue

28.02Wed

01.03Thu

02.03Fri

03.03Sat

04.03Sun

05.03Mon

06.03Tue

07.03Wed

08.03Thu

09.03Fri

10.03Sat

11.03Sun

12.03Mon

13.03Tue

14.03Wed

15.03Thu

16.03Fri

17.03Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

27.02Tue

28.02Wed

01.03Thu

02.03Fri

03.03Sat

04.03Sun

05.03Mon

06.03Tue

07.03Wed

08.03Thu

09.03Fri

10.03Sat

11.03Sun

12.03Mon

13.03Tue

Biesy

Dramat

Jakiekolwiek jest imię Idola - Lenin, Stalin, Hitler, Mao - tyran to zawsze karykatura zdewaluowanego Ojca. Absurdalni bojownicy rzucają się w wir masakry, by samemu pozostać przy życiu - tak mnożą się zbrodnie będące ojcobójstwami. Strażnicy ze stalinowskich łagrów, oprawcy Szoa, czerwoni gwardziści Mao, z błogosławieństwem swoich Partii mordują nie tylko własnych królów, ale również własne rodziny - bredzą o nowych początkach. Biesy, demony chcą zaszczepić w naszych głowach myśl, że zabójstwo przestało być zabójstwem i że jesteśmy wolni, aż po upojenie zabijania siebie i innych. To lekcja totalitaryzmu i nauka nieszczęścia.

Po adaptacji Berlin Alexanderplatz Natalia Korczakowska znów sięga po wielką literaturę, klasykę powieści społecznej. Niebezpiecznie aktualną.

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

27.02Tue

28.02Wed

01.03Thu

02.03Fri

03.03Sat

04.03Sun

05.03Mon

06.03Tue

07.03Wed

08.03Thu

09.03Fri

10.03Sat

11.03Sun

12.03Mon

13.03Tue

14.03Wed

15.03Thu

16.03Fri

17.03Sat

18.03Sun

19.03Mon

20.03Tue

21.03Wed

22.03Thu

23.03Fri

24.03Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

27.02Tue

28.02Wed

01.03Thu

02.03Fri

03.03Sat

04.03Sun

05.03Mon

06.03Tue

07.03Wed

08.03Thu

09.03Fri

10.03Sat

11.03Sun

12.03Mon

13.03Tue

14.03Wed

15.03Thu

16.03Fri

17.03Sat

18.03Sun

19.03Mon

20.03Tue

21.03Wed

22.03Thu

Tata wiesza się w lesie

Monodram

Sztuka o trudnym dzieciństwie, o problemach z męskością, seksualnością, ale przede wszystkim satyra na nieskuteczność terapii.

Nowa odsłona spektaklu „Tata wiesza się w lesie” Przemysława Pilarskiego w reżyserii Moniki Rejtner w przestrzeni Izolatki - instalacji Olgi Mokrzyckiej-Grospierre i Nicolasa Grospierre na małej scenie STUDIO teatrgalerii.

Spektakl miał swoją premierę w ramach 14. Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w sierpniu 2016. Wznowienie inscenizacji uwzględnia i wpisuje ją w specyfikę Izolatki, instalacji i anty-scenografii Grospierre’ów, o której sami twórcy mówią, że jej przestrzeń jest metaforą wyobcowania i izolacji. „Izolatka nie ma podziału na scenę i widownię. Została pozbawiona iluzji scenografii, dekoracji, teatralnego oświetlenia. To przestrzeń niekomfortowa dla widza i dla aktora. Obnaża, pozbawia aktora bezpiecznej maski, a widza bezpiecznej pozycji obserwatora. Cała sala staje się sceną.”

Spektakl „Tata wiesza się w lesie” w wyjątkowy sposób rezonuje z ideą przestrzeni scenicznej zaproponowanej przez Grospierre’ów, stąd pomysł Natalii Korczakowskiej, żeby odtworzyć go w rzeczywistości Izolatki. Spektakl dzieję się bowiem w nieokreślonej przyszłości, a Bohater zamknięty jest w doskonałym azylu i w swojej doskonałej traumie dorastania. Nieszczęśliwe dzieciństwo jest tylko kolejnym gadżetem w jego gabinecie osobliwości. Dziewczyna z Kamerki przypadkiem trafia do jego świata odizolowanej egzystencji. Oboje próbują znaleźć obrazy i słowa, które pozwolą im się porozumieć i wyzwolić z przeszłości. Dziewczyna nie ma uszu, ale ma rower. Bohater nie ma siły, ale ma las. Powtarzany jak mantra zwrot „Pobawisz się ze mną?” prowadzi nas przez najróżniejsze gry i zabawy, ale nie wiadomo, czy któraś z tych gier doprowadzi ich oboje do szczęśliwego zakończenia. Czy Bohater opuści swój azyl, a Dziewczyna odzyska uszy? Podróż przez śmietnik podświadomości i internetowego imaginarium, multimedialna jazda przez traumy i terapie, wzruszająca opowieść o bezbronności i bestii ukrytej w lesie. Śmiesznie, strasznie, groźnie.

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

Ripley pod ziemią

Dramat

Po oddaleniu od siebie wszelkich podejrzeń związanych ze śmiercią Dickiego Greenleafa Tom Ripley wiedzie beztroskie życie w luksusowej willi pod Paryżem u boku pięknej żony Heloise. Co pewien czas świadczy również drobne usługi przemytnicze oraz wspiera działalność spółki Derwatt Ltd. zajmującej się m.in. fałszowaniem obrazów nieżyjącego malarza. Jego spokój burzy pojawienie się pewnego amerykańskiego konesera sztuki, który podejrzewa, że posiadany przez niego „Derwatt” nie jest autentyczny...

Jak daleko posunie się Tom Ripley, aby ocalić firmę przed zdemaskowaniem? Czy tym razem również uda mu się uniknąć odpowiedzialności?

Ripley pod ziemią to kontynuacja przygód jednego z najsłynniejszych bohaterów amerykańskiego kryminału. Autorka Ripliady Patricia Highsmith stworzyła fascynującą postać zręcznego manipulatora i mordercy, który niczym aktor z łatwością żongluje tożsamościami, by ukryć swoje zbrodnie. Trzymająca w napięciu i pełna zwrotów akcji fabuła wprowadza w świat highlife’u, wypełnionego ekskluzywnymi podróżami po Europie, towarzyskimi spotkaniami i rozmowami o współczesnej sztuce. Świat, w którym obraca się Tom Ripley, przypomina teatralny spektakl, w którym wszystko zostało wystawione na pokaz. Najciekawsze jednak jest to, co kryje się za jego kulisami.

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

Matka Makryna

Monodram

Monodram Ireny Jun na podstawie poematu Juliusza Słowackiego Rozmowa z Matką Makryną Mieczysławską i książki Jacka Dehnela Matka Makryna.

W XIX wieku, kilkanaście lat po upadku powstania listopadowego, siostrę Makrynę Mieczysławską uznano za uosobienie męczeńskich losów Polski. Czcili ją wszyscy romantyczni wieszczowie: Krasiński, Mickiewicz, Norwid i Słowacki. Historia zbiegłej, prześladowanej przez prawosławny kler unickiej mniszki z Mińska, stała się sensacją w Paryżu i Rzymie. Jej relacji wysłuchał sam papież Grzegorz XVI, a Adam Mickiewicz za jej namową powrócił na łono Kościoła. Uciekinierka z carskiej Rosji, obwołana za życia cudotwórczynią i świętą, została przeoryszą nowo powołanego zakonu, któremu klasztor w Wiecznym Mieście ufundowała polska emigracja.

Po latach okazało się, że Matka Makryna tak naprawdę nazywała się Irina Wińczowa. Nigdy nie była zakonnicą, a ślady jej „męczeństwa” to pamiątka po mężu: uzależnionym od alkoholu, używającym przemocy carskim oficerze. W zakonie była tylko szafarką – świecką osobą, która pomagała w rozdawaniu posiłków.

„To niewątpliwie opowieść o tym, jak jako społeczeństwo dajemy się wodzić za nos, zwłaszcza gdy w grę wchodzi zbitka pojęciowa „Polak-katolik”. Ale jest to też opowieść o osobie, która doświadczała wykluczenia” – tak o swojej książce mówił Jacek Dehnel.

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

27.02Tue

28.02Wed

01.03Thu

02.03Fri

03.03Sat

04.03Sun

05.03Mon

06.03Tue

07.03Wed

08.03Thu

09.03Fri

10.03Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

27.02Tue

28.02Wed

01.03Thu

02.03Fri

03.03Sat

04.03Sun

05.03Mon

06.03Tue

07.03Wed

Kartoteka

Dramat

Tekst kanoniczny. Jego kanoniczność zaklęta jest w wiecznie otwartej formie. Kartoteka Różewicza funduje widzowi jakże znany obraz pokoju Bohatera, przez który „przechodzi ulica“ przepełniona głosami. Te głosy są rozszczepione i zwielokrotnione. Obraz tego doświadczenia jest doświadczeniem rozbitego zwierciadła, czyli obrazu świata i historii, której nie da się scalić. To doświadczenie jest strukturą Różewiczowskiej Kartoteki. Na tym polega jej otwarta forma. Nie jest, albo nie musi być biografią tylko jednego pokolenia, jej potencjał jest uniwersalny. To forma, która zawsze zwrócona jest ku przyszłości.

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

27.02Tue

28.02Wed

01.03Thu

02.03Fri

03.03Sat

04.03Sun

05.03Mon

06.03Tue

07.03Wed

08.03Thu

09.03Fri

10.03Sat

11.03Sun

12.03Mon

13.03Tue

14.03Wed

15.03Thu

16.03Fri

17.03Sat

18.03Sun

19.03Mon

20.03Tue

21.03Wed

22.03Thu

23.03Fri

24.03Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

04.02Sun

05.02Mon

06.02Tue

07.02Wed

08.02Thu

09.02Fri

10.02Sat

11.02Sun

12.02Mon

13.02Tue

14.02Wed

15.02Thu

16.02Fri

17.02Sat

18.02Sun

19.02Mon

20.02Tue

21.02Wed

22.02Thu

23.02Fri

24.02Sat

25.02Sun

26.02Mon

27.02Tue

28.02Wed

01.03Thu

02.03Fri

03.03Sat

04.03Sun

05.03Mon

06.03Tue

07.03Wed

08.03Thu

09.03Fri

10.03Sat

11.03Sun

12.03Mon

13.03Tue

14.03Wed

15.03Thu

16.03Fri

17.03Sat

18.03Sun

19.03Mon