Ości - zdjęcie Ości - zdjęcie

Średnia ocena

48 oddanych głosów

8,4 / 10

Ości

8,4/ 10

Możliwe, że nie uzyskamy tego, czego chcemy, a zamiast tego dostaniemy coś zupełnie innego wręcz niepożądanego, coś, czego wolelibyśmy uniknąć – pisał Zygmunt Bauman w swojej książce „Płynny lęk”. Miał na myśli ludzkie działania podejmowane w celu okiełznania wszechobecnego lęku lub przeżycia spełniania w teraźniejszości, nie w przyszłości. Ignacy Karpowicz „przyłapuje” swoich bohaterów w takim właśnie momencie: podjęcia działania, przeformułowania dotychczasowego życiowego porządku po to, by spróbować spełnić się teraz, zaraz albo by okiełznać lęk. Ich przedsięwzięciom towarzyszy poczucie porażki, katastrofy, zaskoczenia, zadziwienia. „Królikom jest fajnie. Zanim pojawią się konsekwencje fajności, lądują w potrawce.”, powie jedna z bohaterek. Co wydarza się z tymi, których los nie pokrywa się z losem królika? O czym zaczną śnić, gdy odwrócą się na chwilę od tego, co zbudowali do tej pory? Kto niespodziewany pojawi się w miejscu, gdzie jeszcze przed chwilą stał ktoś inny?

Epizody, wyzwania i lęki poszczególnych bohaterów krzyżują się ze sobą, spotykają, mijają i wypierają. Co zrobić? Czego chwycić i nie puszczać? Jesteś lewicowcem czy prawicowcem, zadają sobie pytanie bohaterowie. Czy ta magma przypadku, dezorientacji i chwytanej panicznie ideologii to wszystko, na co przedstawiciele inteligenckiej klasy średniej mogą się zdobyć? Czy odbijemy się głową od samodzielnie wzniesionego muru?

W spektaklu występują między innymi Roma Gąsiorowska, Iwona Bielska, Marcin Kowalczyk, Łukasz Garlicki, Szymon Czacki, Hiroaki Murakami.

Czas trwania: 240 minut

Realizacja

Reżyser: Paweł Miśkiewicz

Adaptacja: Joanna Bednarczyk, Paweł Miśkiewicz

Dramaturgia: Joanna Bednarczyk

Scenografia: Barbara Hanicka

Kostiumy: Barbara Hanicka, Katarzyna Załęcka

Projekcje multimedialne: Przemysław Brynkiewicz, Michał Jankowski

Reżyser światła: Marek Kozakiewicz

Obsada filmu: Katarzyna Gniewkowska, Klara Bielawka, Paweł Tomaszewski, Grzegorz Mikołajczyk, Kamil Kołodziński

Realizator dźwięku: Maciej Witkowski

Charakteryzacja: Weronika Rudajcio

Wykonawcy scenografii: Michał Kałużny, Mariusz Maciejewski

Koordynatorka produkcji: Zofia Orłowska

Producentki: Marta Wójcicka, Małgorzata Ignatowska (Studio Teatralne Koło)

Partnerzy: Soho Factory, Miejskie Zakłady Autobusowe, UrbanINFO.tv, Park Filmowy, Multiwet

Patronat medialny: Radio Chillizet, Aktivist

Finansuje: m. st. Warszawa

Autor zdjęć: Artur Wesołowski

Koncepcja identyfikacji graficznej: Anna Cygankiewicz, Michał Dąbrowski Naty

Opinie naszych widzów (19)

  • 10,0/ 10

    Bardzo ciekawa sztuka z ciekawym przekazem polecam

    bu.....@ga...ta.pl / 06 kwietnia 2019

  • 10,0/ 10

    Jestem pod wrazeniem niesamowicie poruszajacej gry aktorskiej, blyskotliwego tekstu, pieknej dbalosci o jezyk polski, po 4 godzinach mialam niedosyt i zamierzam pojsc kolejeny raz na ten spektakl

    ma.....@gm...il.com / 05 lutego 2019

  • 10,0/ 10

    GENIALNY

    bu.....@....pl / 02 lutego 2019

  • 10,0/ 10

    Polecam,świetna gra,świetny przekaz.

    a......@....pl / 08 czerwca 2018

  • 10,0/ 10

    Byłam na spektaklu po raz drugi. Świetny !!!

    j......@jo...in.pl / 08 marca 2018

  • 10,0/ 10

    Znakomita gra aktorska!!!! Pani Roma WSPANIAŁA ! Absolutnie jedna z najlepszych sztuk jaką widziałam. Wspaniałe się bawiłam a śmiechu było więcej niż na nie jednej komedii ... tylko trzeba wejść i wczuć się w sytuacje ;) spektakl trwa 4 h przerwa jest jedna. Wyjście do toalety jest zasłonięte przez cały spektakl.

    Ce.....@gm...il.com / 08 marca 2018

  • 10,0/ 10

    piękny spektakl ,cudowny klimat i wydarzenie.

    ol.....@on...et.pl / 06 marca 2018

  • 10,0/ 10

    Świetna gra wszystkich, ale Roma gwiazdą :-)

    a......@....pl / 06 marca 2018

  • 10,0/ 10

    Rewelacyjna gra aktorska , Obawialem sie jak wytrzymam 4 godziny a tu zlecialo nie wiadomo kliedy - przeczytalem Osci Karpowicza ale spektakl w tym rewelacyjnym wykonaniu otworzyl przede mna wiele dodatkowych warstw tej przenikliwej analizy ludzkich zachowan , ktorych podczas lektury nie zauwazylem. DOSKONALY SPEKTAKL !

    gr.....@gm...il.com / 23 lutego 2018

  • 9,0/ 10

    Bardzo ciekawy spektakl wystawiony bardzo pomysłowo w skromnej, nietypowej dla teatru przestrzeni. Wspaniałe kreacje aktorskie. Wszystkie, choć ze względu na poziom trudności i zawarte wyzwania, dwie z nich są absolutnie wyjątkowe - p. Romy Gąsiorowskiej (w roli Mai) i p. Michała Wanio (jako Krzysztofa). Wielkie brawa! Pozycja obowiązkowa dla wielbicieli dobrej sztuki!

    hf.....@gm...il.com / 03 lutego 2019

  • 9,0/ 10

    Bardzo polecam ten spektakl. Nie spodziewaliśmy się tak świetnie wyreżyserowanej i zagranej sztuki. Od tygodnia ciągle wracamy do niej myślami, więc było warto- nie można przejść koło niej obojętnie. Szacunek dla P. Miśkiewicza, bo na pewno niełatwo jest wyreżyserować sztukę teatralną na podstawie książki Karpowicza i nie zgubić przy tym specyficznego klimatu typowego dla pisarza. Brawo dla aktorów za świetne kreacje oraz pamięć do monologów. Roma wymiata. Sceneria, wyświetlane filmy i wciągające dialogi sprawiły , że 4 godziny minęły bardzo szybko. Sztuka momentami bawiła nas, momentami identyfikowaliśmy się z bohaterami widząc siebie jak w zwierciadle i wtedy przerażała. Dużo filozofii, egzystencjonalnych rozterek, teksty na poziomie ale bez przeintelektualizowania i z ( gorzkim) humorem. Jedyny minus to drzwi zasłonięte kurtyną w pierwszej części spektaklu, które uniemożliwiały wychodzenie do toalety. Rozumiem, że był to celowy zabieg nawiązujący do zdania, które padło na scenie: '' Gdzie w tej norze jest dziura, przez którą można wyjść?'', ale proszę nie walczmy z fizjologią, bo to się może w końcu źle skończyć. Od siebie polecam nie pić nic przed spektaklem, wtedy dobra zabawa gwarantowana.

    an.....@gm...il.com / 23 stycznia 2018

  • 8,0/ 10

    Spektakl deczko długi.Dykcja niektórych aktorów mogła być lepsza.Bardzo pomysłowo zrealizowany- pozostaje w pamięci na długi czas.

    ja.....@gm...il.com / 18 marca 2018

  • 8,0/ 10

    Spektakl bardzo dobry, natomiast sama lokalizacja Teatru Soho po przeprowadzce pozostawia nieco do życzenia. Przede wszystkim ciężko trafić do teatru będąc już na terenie Soho Factory (brak drogowskazów). Natomiast w samym teatrze rozkład foyer też powoduje utrudnienia: wejście na salę, gdzie odgrywane są przedstawienia jest na wprost drzwi wejściowych, natomiast wieszaki na ubrania są w głębi na drugim końcu pomieszczenia. W efekcie osoby próbujące odwiesić ubrania muszą przeciskać się przez tłum ludzi, którzy już czekają na wejście na salę, a dodatkowo są blokowane przez kolejkę ludzi, którzy przy kasie wymieniają bilety zakupione on-line oraz e-wejściówki na bilety drukowane. Być może dałoby się lepiej rozplanować tą przestrzeń , np. kasa oraz szatnia przeniesione do wnęki, w której obecnie rozstawione są kanapy i stoliki dla oczekujących na spektakl?

    ad.....@gm...il.com / 07 marca 2018

  • 7,0/ 10

    Dobrze zagrane ale ciut za długie 4h a mimo to pominięto parę istotnych wątków, a niektóre rozciągnięto na silę. Brakuje tu tego groteskowo-campowego nastroju z powieści.. obraz kinowy wyświetlany na zasłonach jest często pofałdowany przez co mniej czytelny. zamiast dwóch przesuwanych zasłon starczyła by centralna tylko dobrze naciągnięta. Rozumiem że sztuka nie może być brykiem z powieści ale kilka wątków wymaga dokładniejszego wyjaśnienia np żony Norberta czy niemieckiej kochanki Szymona

    da.....@....pl / 18 grudnia 2019

  • 7,0/ 10

    pierwsza część spektaklu przegadana

    so.....@....pl / 19 marca 2018

  • 3,0/ 10

    Tragiczne, ciężkie do przetrwania , „uciekliśmy „ po pierwszej połowie . Nawet gra niektórych znanych aktorów nie ratuje ! Koszmar !

    Ma.....@....pl / 27 grudnia 2019

  • 3,0/ 10

    Nie wiadomo o co w tym wszystkim chodzi...

    ka.....@gm...il.com / 12 lutego 2019

  • 1,0/ 10

    Spektakl nie miał żadnej myśli przewodniej, celu. Aktorzy starali się wykonywać gorliwie zadania aktorskie, ale były one puste - były jedynie prezentacja ich kunsztu, niczym więcej. Wyszedłem w przerwie.

    ka.....@gm...il.com / 18 grudnia 2019

  • 1,0/ 10

    Adaptacja nieadaptowalnej teatralnie sztuki. Proste ucieczki we współczesne formy z wyświetlaniem filmów. Wiele scen wręcz kuriozalnych. Spektakl niestrawny, za długi (to niestety prawda, że trwa blisko 4 godziny, problem w tym że spokojnie mógłby trwać półtorej), chaotyczny reżysersko. Kilka lepszych scen (rak, Niemen) wybudza widza letargu. Tylko dla maniaków współczesnego teatru. Na plus świetna rola Gąsiorowskiej i monumentalna syrenka.

    an.....@po...ta.wp.pl / 05 lutego 2019

Teatr Soho - Adres i dojazd

ul. Mińska 25 bud. 74
03-808 Warszawa

http://teatrsoho.pl/

Kup bilet
× 2 osoby obecnie przeglądają tę ofertę.