„Neron (…) bardzo się troszczył o lud, musiał mu dostarczać rozrywki i dlatego urządził największe święto starożytności. Jak opowiada piękną prozą Tacyt, cesarz otworzył swoje ogrody na przyjęcie. Każdy, kto był kimś, przybył na ucztę: senatorowie, arystokracja, kronikarze przekazujący sobie plotki towarzyskie - cały wielki świat. Neron miał jednak kłopot: nie wiedział jak oświetlić tak ogromną przestrzeń, rozległe ogrody. Przyszedł mu do głowy pomysł: kazał sprowadzić przestępców i spalić ich, żeby zapewnić światło. (..). Dla mnie w tym wszystkim nie jest interesujący Neron, tylko jego goście. Kim byli zaproszeni przez Nerona ludzie?” (Martín Caparrós „Głód”, tłum. Marta Szafrańska-Brandt).
Ponad dwa tysiące lat temu moralność judeochrześcijańska mieszkała w katakumbach, był to inny świat: bez tabu i poczucia winy, jednak zachowujący hierarchie, wierzenia i obrzędy. Neron jako władca absolutny i jako absolutny artysta, miał totalną kontrolę nad nastrojem, charakterem i dynamiką ucztowania. Nie miał umiaru, jego występy trwały nawet dwanaście godzin, a apetyt był wciąż niezaspokojony, dbał o to, by rozkosze trwały jak najdłużej, dlatego ucztującym zawsze zapewniano m.in. dostęp do womitoriów oraz innych form relaksu i oczyszczenia.
Twórcy spektaklu zainspirowani współczesnymi technikami sprawowania władzy, podejmują próbę rekonstrukcji jednej z legendarnych uczt Nerona. Poprzez przywołanie najważniejszych dla niego wydarzeń i osób, Neron spróbuje znieść granicę między sztuką i byciem, aktorem i widzem, widowiskiem i spotkaniem.
W spektaklu występują między innymi
Magdalena Koleśnik,
Julia Wyszyńska,
Anna Ilczuk,
Grzegorz Artman,
Julian Świeżewski,
Michał Czachor.
Czas trwania: 120 minut
Źródło zdjęcia: fot. Magda Hueckel
Zajebisty:) Świetna gra aktorów, skłania do przemyśleń (np. jak chciałbyś umrzeć?), otwiera na nowe doznania i doświadczenia, jeśli ktoś ma zahamowania natury seksualno-cielesnej.
ed.....@gm...il.com / 01 stycznia 2020
9,0/ 10
Niesztampowa, zaskakująca interpretacja postaci Nerona.
br.....@gm...il.com / 29 grudnia 2019
8,0/ 10
Mocno kontrowersyjny, zabawny ale i miejscami niekomfortowy spektakl. Dobra gra aktorów, dużo elementów angażujących publikę.
ep.....@gm...il.com / 04 stycznia 2020
4,0/ 10
Bardzo cenię sobie spektakle Teatru Powszechnego, niestety NERON to najgorszy spektakl tego Teatru.
Sprzedaż wejściówek na spektakl
()
zaczyna się
o .
Podaj swój adres email a damy Ci znać o rozpoczęciu sprzedaży.
Przypomnienie zostało ustawione.
Wyszukiwanie najbliższego miasta...
W tym momencie wyszukujemy najbliższe Ciebie miasto w którym prowadzimy sprzedaż wejściówek i
biletów. W
celu zwiększenia dokładności zaakceptuj prosbę o udostępnienie lokalizacji w Twojej
przeglądarce.