Do willi Biedermanna przychodzą podpalacze. Wyglądają bardzo niewinnie – jeden to bezrobotny zapaśnik, drugi były kelner. Biedermann daje im jeść, a nawet pozwala spać na strychu. Chce wierzyć, że nie są podpalaczami. Dwaj młodzi ludzie wcale się jednak nie krępują. Nawet nie udają. Na strychu Biedermanna magazynują beczki z benzyną.
Świat zostaje podzielony na dwoje – wewnętrzny, symbolizowany przez dom Biedermanna, i zewnętrzny, który tworzy zróżnicowana grupa: bezdomnych, uciekinierów, terrorystów. Oglądamy rzeczywistość, w której to, co sztuczne, przeciwstawia się temu, co naturalne. Prawda walczy o istnienie z fałszem, wolność próbuje nie ulec totalnej inwigilacji, a uczciwość wydaje się w zaniku. Jako "strategia na życie" dominuje Kłamstwo.
W inscenizacji Silke Johanny Fischer podpalacze przybywają jako dwa demony. Stawiają trudne pytania i rozdrapują bolesne rany, szczególnie niewygodne wtedy, gdy człowiek traci swoje człowieczeństwo, a istotą jego funkcjonowania jest bezduszność. Sztuczności Biedermanna przeciwstawiona zostaje siła naturalności.
Na scenie występują między innymi
Cezary Łukaszewicz jako Gottlieb Biedermann,
Jakub Giel jako Schmitz,
Michał Chorosiński jako Eisenring,
Paulina Chapko jako Pokojówka Anna,
Michał Białecki jako Policjant; Jezus; Bezdomny,
Agata Skowrońska jako Wdowa; Stara Kobieta; Horror Klaun; Bezdomna.
Czas trwania: 110 minut
Źródło zdjęcia: fot. Marek Grotowski
realizacja światła: DARIUSZ BARTOŁD, MAREK MATYSIAK, MAREK STUPKA
realizacja projekcji: DARIUSZ BARTOŁD, KAZIMIERZ BLACHARSKI
realizacja dźwięku: JAKUB SAPKA
więcej
Opinie naszych widzów (3)
10,0/ 10
Spektakl świetny, nie do przecenienia niemalże bezpośredni kontakt z aktorem.
mw.....@po...ta.fm / 18 lutego 2020
9,0/ 10
Wciągający--czas zleciał zaskakująco błyskawicznie. Fajnie uwspółcześniona adaptacja, ale bez przesady. Świetni aktorzy, mój faworyt to Jakub Giel jako Schmitz, i śmieszny i straszny :)
ol.....@gm...il.com / 10 lutego 2019
9,0/ 10
Przedstawienie spójne konstrukcyjnie.i jednocześnie mieniące się mnogością sensów i możliwych odczytań. Świetne role Panów Michała Chorosińskiego i Jakuba Giela (kolejne!).
W ich grze wyważona proporcja grozy i komedii. Jakże mi przypada do gustu poważna problematyka podana z przymieszką wysmakowanego komizmu, ale bez taniochy i wulgarności (takiej niesmacznej i bolesnej bezczelności artystów doświadczyłem niedawno na "Duchologii Polskiej" w Teatrze Zagłębia) Złego słowa nie powiem o innych aktorach, choć może Pan Cezary Łukaszewicz był w nieco słabszej formie (miałem drobne problemy ze słyszalnością, ach te moje stare uszy...) Wyróżniłbym jeszcze Pana Przemysława Sejmickiego ("Adorno"?) - znakomity "referat bez słów" oraz dobrze zgrany chór agentów sprawnie wpleciony w opowieść.
Publiczność była cały czas ożywiona i zaciekawiona co jest dużym sukcesem (widziałem ostatnio jak na "Idiocie" w Narodowym ludzie wychodzili w przerwie lub nawet w trakcie). Podziwiam zespół obecnego Teatru Polskiego tym bardziej, że widzę jak niektórzy Państwa niesprawiedliwie traktują. Ja jako pracownik handlu hurtowego zupełnie tego nie pojmuję. Dziękuję Państwu za waszą pracę. Czekam razem z żoną na nowe premiery.
Sprzedaż wejściówek na spektakl
()
zaczyna się
o .
Podaj swój adres email a damy Ci znać o rozpoczęciu sprzedaży.
Przypomnienie zostało ustawione.
Wyszukiwanie najbliższego miasta...
W tym momencie wyszukujemy najbliższe Ciebie miasto w którym prowadzimy sprzedaż wejściówek i
biletów. W
celu zwiększenia dokładności zaakceptuj prosbę o udostępnienie lokalizacji w Twojej
przeglądarce.