Średnia ocena
60
oddanych głosów
406
zainteresowanych osób
Zemsta
"Zemsta" to spektakl zbudowany na wyrazistych osobowościach aktorskich. Joanna Trzepiecińska, Jarosław Gajewski, Daniel Olbrychski i Andrzej Seweryn budują wielobarwne, złożone sylwetki protagonistów, łącząc tradycję teatru fredrowskiego z dystansem do konwencji w jakiej zwykło się grywać Fredrę.
Najsłynniejsza i najbardziej żywotna komedia Aleksandra Fredry. Napisana w latach 30-tych XIX wieku, doczekała się do dziś niezliczonych adaptacji scenicznych, telewizyjnych i filmowych. Inspirowana była dokumentem znalezionym przez Fredrę na zamku Kamieniec w Odrzykoniu, w którym opisana została historia poprzednich właścicieli, dwóch skłóconych ze sobą rodów: Firlejów i Skotnickich, a kres wieloletnim zatargom dał w 1630 roku ślub Mikołaja Firleja i Zofii Skotnickiej.
"Zemsta" w reżyserii Krzysztofa Jasińskiego to druga w roku jubileuszu 100-lecia Teatru Polskiego propozycja zderzenia romantycznego repertuaru z wrażliwością współczesnego odbiorcy – pierwsza to "Irydion" w reż. Andrzeja Seweryna.
Najsłynniejsza komedia Fredry jest głęboko osadzona w tradycji sceny przy ul. Karasia i tworzy kierunek myślenia o linii repertuarowej sceny Teatru Polskiego od blisko stu lat. Najnowsza inscenizacja pozwoli na nowo postawić pytania, niezmienne od stuleci: czy polskość to wieczny spór? Czy polskość to piekło sąsiedzkości?
W spektaklu występują między innymi Daniel Olbrychski jako Cześnik Raptusiewicz, Andrzej Seweryn jako Rejent Milczek, Joanna Trzepiecińska jako Podstolina, Jarosław Gajewski jako Papkin, Paweł Krucz jako Wacław.
Czas trwania: 135 minut
Źródło zdjęcia: Fot. Katarzyna Chmura-Cegiełkowska
Obsada
Daniel Olbrychski
Cześnik Raptusiewicz
Andrzej Seweryn
Rejent Milczek
Joanna Trzepiecińska
Podstolina
Jarosław Gajewski
Papkin
Paweł Krucz
Wacław
Przemysław Pawlicki
Mularz II
Henryk Łapiński
Mularz I
Adam Biedrzycki
Śmigalski
Stefan Szmidt
Dyndalski
Lidia Sadowa
Klara
Antoni Ostrouch
Perełka
więcej
Realizacja
Autor: Aleksander Fredro
Reżyseria: Krzysztof Jasiński
Scenografia: Maciej Maria Putowski
Kostiumy: Dorota Ogonowska
Muzyka: Piotr Rubik
więcej
Opinie naszych widzów (25)
-
10,0/ 10
Bardzo nam się podobało, mimo że siedzieliśmy na balkonie. Bardzo dobre przedstawienie! Aktorzy świetni!
an.....@....pl / 07 lutego 2019
-
10,0/ 10
Rewelacja!!
pa.....@gm...il.com / 30 października 2017
-
10,0/ 10
Spektakl pozwala oderwać się od codzienności i miło spędzić 135 minut.
no.....@....pl / 24 kwietnia 2017
-
10,0/ 10
Rewelacyjna gra aktorów, dużo miejsc na wejściówkach. Śmieszna cena jak na taki garnitur aktorski. Jarosław Gajewski w roli Papkina 11/10.
km.....@gm...il.com / 23 kwietnia 2017
-
9,0/ 10
Nie lubię, gdy w przedstawieniach klasycznych są intymne sceny. Zszokowało młodych widzów. Przepraszam
ik.....@li...st.ru / 11 grudnia 2019
-
9,0/ 10
Świetna, lekka komedia. Miejsca na wejściówki dobre, ale na najwyższym balkonie można czasem czegoś nie dosłyszeć. Za to dzięki ekipie aktorskiej ogólna ocena na duży plus:)
mo.....@gm...il.com / 28 października 2017
-
9,0/ 10
Wejsciowki dostaja super miejsca. Sam spektakl to klasyk interesujaco odswieżony wspolczesna muzyka.
ko.....@gm...il.com / 03 maja 2017
-
9,0/ 10
Spektakl doceniam przede wszystkim za dzieło, które zostało wystawione a nadto obsadę, która to dzieło odegrała. Mój wzrok przykuła postać Papkina, w którą, moim zdaniem, doskonale wcielił się Jarosław Gajewski (odsłonił na nowo tę postać, teraz bardziej zdała się tragiczna niż komiczna - jako personifikacja współczesnego człowieka lawirującego w gąszczu trudnych do rozwiązania dylematów). Jeśli chodzi o ścieżkę dźwiękową, która kilkukrotnie pojawiła się w trakcie przedstawienia, to niestety mam mieszane uczucia.
mi.....@gm...il.com / 23 kwietnia 2017
-
9,0/ 10
Klasyk wiecznie żywy i ma się całkiem dobrze. Nieco inna próba reżyserka, dzięki której młodzież zachowa lepsze wspomnienie spektaklu. Świetni Olbrychski i Trzepiecińska, fantastyczna Sadowa i genialny Gajewski. Po dwudziestu pięciu latach przerwy, nadal setnie bawiłem się.
le.....@gm...il.com / 23 marca 2017
-
9,0/ 10
W pierwszych pięciu minutach bałem się, że to będzie wersja hip-hopowa dramatu i byłby to faktycznie dramat. Na szczęście to tylko nowatorski wstęp, a reszta spektaklu jest już klasyczna. Doskonali aktorzy wyciskają z każdej roli wszystko co się da. Jarosław Gajewski jako Papkin jest niesamowity. Godne polecenia.
ma.....@....pl / 09 grudnia 2016
-
9,0/ 10
Gwiazdy i do tego w dobrej formie
ce.....@gm...il.com / 18 kwietnia 2016
-
9,0/ 10
Jaroslaw Gajewski w roli Papkina rewelacyjny. swietny warsztat, doswiadczenie sceniczne. Daniel Olbrychski w roli Cześnika pokazal swobodę i kunszt.
ew.....@gm...il.com / 17 listopada 2015
-
8,0/ 10
Klasyka, klasyka i pękną sala. Mistrzowie nadal nie zawodzą.
eg.....@....pl / 27 grudnia 2018
-
8,0/ 10
Świetne role starych, wybitnych aktorów, chociaż młodsi też nadążają. Trzepiecinska, Mastalerz, wspaniała gra i aktualny wciąż tekst. Spójrzmy na sąsiada.
ja.....@gm...il.com / 30 października 2017
-
8,0/ 10
Dobra obsada, a sztuka, cóż można powiedzieć - klasyka
ba.....@in...ia.pl / 02 października 2017
-
8,0/ 10
Dobry, solidny spektakl. Brakowało jednak takiej iskry, czegoś, co spowodowałoby, że chciałbym jeszcze raz go obejrzeć.
pa.....@gm...il.com / 16 listopada 2015
-
8,0/ 10
Świetna gra aktorska, trochę słabo słychać na balkonie
ag.....@gm...il.com / 09 listopada 2015
-
8,0/ 10
na balkonie dość kiepska słyszalność tekstu Fredry, a to on jest przecież podstawą spektaklu. należałoby poprawić nagłosnienie.
ma.....@....pl / 08 listopada 2015
-
8,0/ 10
Moim zdaniem muzyka nie do końca pasowała do reszty konwencji spektaklu.
k......@ya...oo.com / 31 marca 2015
-
7,0/ 10
Niestety na balkonie słaba słyszalność,lecz aktorzy świetni.
an.....@gm...il.com / 25 października 2015
-
7,0/ 10
bardzo poprawna inscenizacja:) Świetna rola Papkina i Podstoliny!
ma.....@....pl / 30 kwietnia 2015
-
6,0/ 10
Reżyser nie mógł się zdecydować, czy pójść w stronę nowoczesności, czy też klasyki. Początek i wstawki muzyczne były dość irytujące. Rola Rejenta zanadto szła w stronę krytyki klerykalizmu. Cześnik znakomity, chociaż widok dawnego Kmicica wynurzającego się z beczki budził mieszane uczucia. Klara uwodząca Papkina na stole, w pozie dość swobodnej - żenująca. Ogólnie - nie budzi zachwytu.
km.....@....pl / 28 grudnia 2018
-
6,0/ 10
Przeznaczony raczej dla młodzieży.
ka.....@in...ia.pl / 25 kwietnia 2017
-
4,0/ 10
Nuda. Brak pomyslu.
or.....@gm...il.com / 03 listopada 2015
-
3,0/ 10
Wejściówki są sprzedawane na balkon. Trzeba liczyć się z ograniczeniem widoczności i akustyki. Doceniam świetną grę aktorów lecz połącznie języka Fredry z szybkością mówienia aktorów a nadto usłyszeniem ich wyraźnie na balkonie, spowodowało, że ok. 40 % wypowiedzi było niewyraźne i niezrozumiałe.
19.....@....pl / 27 grudnia 2018
Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana - Adres i dojazd
ul. Kazimierza Karasia 2
00-327 Warszawa
tel. 22 826 92 76, bilety@teatrpolski.waw.pl
http://www.teatrpolski.waw.pl/
Wybierz termin
Zemsta
Widzowie, którym podobało się to wydarzenie, byli również na:
Inne wydarzenia w tej instytucji:
Ustaw przypomnienie
Sprzedaż wejściówek na spektakl () zaczyna się o . Podaj swój adres email a damy Ci znać o rozpoczęciu sprzedaży.
Przypomnienie zostało ustawione.