Don Juan - zdjęcie Don Juan - zdjęcie Don Juan - zdjęcie Don Juan - zdjęcie Don Juan - zdjęcie Don Juan - zdjęcie Don Juan - zdjęcie Don Juan - zdjęcie Don Juan - zdjęcie Don Juan - zdjęcie

Średnia ocena

9 oddanych głosów
21 zainteresowanych osób

8,9 / 10

Don Juan

Nie mam wątpliwości – losy klasycznej literatury teatralnej zależą nie tylko od upodobań widowni, ale przede wszystkim od twórców i ich postawy wobec szczerości i uczciwości dzieła. Konfrontację i wymianę poglądów, choćby najbardziej rozbieżnych, uważam za konieczność. Niestety coraz częściej stajemy przed wyzwaniem licznych nieporozumień, pomieszania pojęć, wieloznaczności interpretacji tych samych określeń, zawłaszczania symboli i ich znaczeń. W moim przekonaniu nieustanne pozostawanie w rzetelnym kontakcie z klasyką, pomaga odnaleźć nadzieję na sensowność Świata.

„Don Juan”, w mojej interpretacji, jest to historia młodego człowieka, który żyje w czasach niezliczonych odpowiedzi na pytania o sens życia i otrzymał wolność ich wyboru. Mógłbym go nazwać – dzieckiem naszych czasów. Słucha tylko własnych pragnień, buntuje się przeciwko społecznemu porządkowi, sam dla siebie stanowi prawo, wierzy w nieistnienie Boga. Jest w tym autentyczny, uczciwy i nieustępliwy. Trudność w ocenie jego postawy polega na tym, że niełatwo odmówić mu racji. Powstaje przy tym paradoks; to nie obecność Don Juana destabilizuje ustalony porządek, ale jego śmierć.

Intryguje mnie próba opowiedzenia tej historii widzowi, który żyje w świecie uwolnionym z dogmatów – świecie, w którym utracono tradycyjną moralność, ale nie zyskano nowej.

Piotr Kurzawa

___________________________________________________________________________________

Oświadczenie o stanie zdrowia:

KLIKNIJ TUTAJ

Drodzy Widzowie!

Od 1 grudnia prosimy tych z Państwa, którzy zaszczepili się przeciwko COVID-19, o przynoszenie ze sobą na spektakle zaświadczenia/certyfikatu o szczepieniu.

Zgodnie z nowym rozporządzeniem Rady Ministrów Poz. 2177 z dnia 29 listopada 2021 r., w instytucjach kultury aktualny limit miejsc na widowni wynosi 50%, przy czym do limitu nie są wliczane osoby zaszczepione. Jesteśmy zatem zobligowani do prowadzenia sprzedaży biletów i obsługi widowni zgodnie z obowiązującymi restrykcjami. Okazywanie zaświadczeń/certyfikatów o szczepieniu w wersji papierowej lub elektronicznej jest niezbędne do weryfikacji limitu miejsc na widowni.

Będziemy niezmiernie wdzięczni za dobrowolne okazywanie certyfikatów szczepienia przez osoby zaszczepione lub wypełnienie stosownego oświadczenia o przyjęciu szczepienia.

Udostępnienie informacji o zaszczepieniu jest dobrowolne, jednakże odmowa okazania certyfikatu może uniemożliwić udział w spektaklu (w przypadku osiągnięcia limitu miejsc dla osób niezaszczepionych lub odmawiających udzielenia informacji o zaszczepieniu).

Ogromnie dziękujemy za wyrozumiałość!

Na scenie występują między innymi Krzysztof Kwiatkowski jako Don Juan, Dorota Bzdyla jako Dona Elwira / Widmo, Ewa Makomaska jako Marcysia, Paweł Krucz jako Pietrek, Antoni Ostrouch jako Don Luis / głos Komandora, Bernadetta Statkiewicz jako Karolka / Widmo II.

Źródło zdjęcia: fot. Marta Ankiersztejn

Obsada

Dorota Bzdyla - zdjęcie

Dorota Bzdyla
Dona Elwira / Widmo

 Antoni Ostrouch - zdjęcie

Antoni Ostrouch
Don Luis / głos Komandora

Bernadetta Statkiewicz - zdjęcie

Bernadetta Statkiewicz
Karolka / Widmo II

Jakub Kordas - zdjęcie

Jakub Kordas
Stokrotka

Maksymilian Rogacki - zdjęcie

Maksymilian Rogacki
Posąg Komandora

Dominik Łoś - zdjęcie

Dominik Łoś
Guzman / Pan Niedziela

Realizacja

Autor: Molière

Przekład: Bohdan Korzeniewski

Reżyseria: Piotr Kurzawa

Dekoracje i kostiumy: Małgorzata Pietraś

Muzyka: Paweł Szamburski

Reżyseria światła: Jarosław Wardaszka

Układ walk: Przemysław Wyszyński

Inspicjent/ Asystent reżysera: Philippe Chauvin

Sufler: Małgorzata Ziemak

Producent wykonawczy: Magdalena Mróz

Opinie naszych widzów (6)

  • 10,0/ 10

    Krzysztof Kwiatkowski genialny!

    Pa.....@....pl / 26 kwietnia 2022

  • 10,0/ 10

    Świetnie zagrane role główne!

    ar.....@gm...il.com / 24 kwietnia 2022

  • 10,0/ 10

    Uwielbiam twórczość Moliera jest ponadczasowa. Spektakl świetny. Krzysztof Kwiatkowski i Adam Biedrzycki genialnie wcielili się w rolę. Spektakl długi, bo trwa prawie 3h, ale warto. Skłania do refleksji.

    St.....@ya...oo.pl / 06 lutego 2022

  • 10,0/ 10

    Cudowna sztuka, bardzo wartościowa ~ momenty poruszenia i silnych emocji. Jednej z lepszych spektakli jakie wiedziałam. Gorąco polecam!

    zg.....@....swps.edu.pl / 06 lutego 2022

  • 8,0/ 10

    Fantastyczny sługa! :) Tradycyjna adaptacja sztuki, bardzo przemyślany ruch sceniczny. Warto!

    ma.....@ya...oo.ca / 07 lutego 2022

  • 8,0/ 10

    Klasyk. Jeśli lubisz rozrywkę w iście retro stylu, będziesz zadowolony. To teatr jaki pamięta się z lat 90tych. I dobrze. Warto czuć się w teatrze jak w teatrze, a nie na dyskotece, perfomace czy innej niezidentyfikowanej imprezie. Momentami jest śmiesznie, momentami tragicznie, momentami ciut nudno. Zakończenie jak ze szkolnego przedstawienia, ale gra aktorska kilku postaci genialna. Ja uwielbiam Pietrka i wiernego służącego. Sam Don Juan tak sztampowy ze aż pretensjonalny. Jednak w wydaniu klasycznym jest to do strawienia. Miły wieczór z Molierem. Generalnie polecam!!

    we.....@....pl / 05 lutego 2022

Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana - Adres i dojazd

ul. Kazimierza Karasia 2
00-327 Warszawa
tel. 22 826 92 76, bilety@teatrpolski.waw.pl

http://www.teatrpolski.waw.pl/

Kup bilet