Gorąco zapraszamy na doceniany i nagradzany spektakl Teatru PAPAHEMA inspirowany biografią podwójnej noblistki - Marii Skłodowskiej-Curie.
Biografii Marii Skłodowskiej-Curie nie obejmują prawa autorskie. Przynależy ona do strefy publicznej. Możemy jej używać. Maria jest twarzą feminizmu, kobietą-mitem, produktem. Podobnie jak inne ikony popkultury – Madonna, Marilyn Monroe, Superman – kształtuje zbiorową wyobraźnię. Czy jednak nasza bohaterka chciałaby ją współtworzyć jako świadoma jednostka? Spektakl przewrotnie używa figury Marii, by poruszyć kwestie szeroko rozumianej wolności, respektowania praw kobiet, wieloaspektowego przekraczania własnych granic, naruszania prywatności osób publicznych, przerostu ego i ambicji, a także, przynależnej systemowi edukacji, tendencji do zamykania ludzkiego życia w banalnych formułkach. Istotne zagadnienia społeczne konfrontowane są z życiową postawą noblistki, której przywraca się prawo do szczerej, intymnej, nierzadko kontrowersyjnej wypowiedzi. Korzystając z języka teatru ożywionej formy, twórcy w dynamiczny i groteskowy sposób przybliżają bogaty w paradoksy fenomen zjawiska, jakim jest Maria Skłodowska-Curie.
SPEKTAKL ZOSTAŁ WYRÓŻNIONY I NAGRODĄ JURY XXII OGÓLNOPOLSKIEGO FESTIWALU KOMEDII TALIA 2018 W TARNOWIE I NAGRODĄ PUBLICZNOŚCI NA 26. ALTERNATYWNYCH SPOTKANIACH TEATRALNYCH KLAMRA 2018 W TORUNIU.
Spektakl zrealizowany dzięki wsparciu finansowemu Miasta Białegostoku oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego. Rejestrację video spektaklu zrealizowano dzięki wsparciu finansowemu z budżetu Narodowego Instytutu Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Programu Wsparcia Doraźnego Organizacji Pozarządowych w Zakresie Przeciwdziałania COVID-19.
// FRAGMENTY RECENZJI
// Co ciekawe, Skłodowską gra na zmianę każde z czworga aktorów. I dwóch panów (Paweł Rutkowski i wspaniały Mateusz Trzmiel) nie ustępują w interpretacji tej postaci paniom (Paulina Moś, Helena Radzikowska). / Marcin Pieszczyk, Tygodnik WPROST
// Najciekawsze są te fragmenty przedstawienia, w których twórcy snują alternatywną wizję losów Marii. Próbując na przykład zgadywać, jak wyglądałby świat, gdyby guwernantka Skłodowska wyszła za dziedzica Kazimierza Żorawskiego. / Michał Centkowski, Newsweek Polska
// "Skłodowska. Radium Girl" to gra z widzami pełna symboli i odniesień do świata popkultury. Reżyserka posłużyła się aktorami, by na oczach widzów odegrali iście chaplinowską komedię. / Jerzy Doroszkiewicz, Kurier Poranny Białystok
// Sukces tego biograficznego spektaklu to kompozycja tekstu sztuki, jego nowoczesny język oraz błyskotliwa reżyseria Agaty Biziuk i bardzo sprawne warsztatowo aktorstwo, które imponuje doskonałym przygotowaniem i kondycją. / Ewa Bąk, okiem-widza.blogspot.com
// To hipnotyzujący kolaż (znajdziemy tu między innymi elementy: poezji, piosenki, melorecytacji, publicystyki, wideo-artu), od którego nie mogłam oderwać oczu, częściowo poważny, trochę komediowy, lecz bez tanich chwytów farsowych. Tutaj każdy sens wynika z działań aktorów na scenie. / Marta Żelazowska, Nowa Siła Krytyczna
Czas trwania: 90 minut
Występują
Realizacja
Opinie naszych Widzów
(1)Zwiastuny
Skłodowska. Radium Girl | ONLINE
Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie,
ale gdy pojawi się nowy termin,
damy Ci znać!
Nasze benefity
Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem
Powiadomienia o zmianie w repertuarze
Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia