33 powieści, które każdy powinien znać
Szóstka obcych sobie ludzi spotyka się na ekspresowym kursie literackim „33 powieści, które każdy powinien znać” zorganizowanym z dala od miasta, w tajemniczym budynku odciętym od Internetu, a tym samym od reszty świata. Każdy z bohaterów trafił na kurs z innych powodów. Jedni z chęci podwyższenia intelektualnych kompetencji, drudzy z przyczyn natury osobistej. Szybko się okazuje, że zakwaterowani na odludziu kursanci są skazani na własne towarzystwo i literaturę. O poszczególnych etapach nauki grupa dowiaduje się z lakonicznych komunikatów wyświetlanych na monitorach. Zajęcia odbywają się bez udziału prowadzących. Ich przebieg oraz zaliczenie całkowicie zależy od uczestników.
Szczypior, Sasza, Magda, Miron, Merkel i Gabi wspólnie przechodzą przez świat m.in. „Niebezpiecznych związków” Choderlosa de Laclosa, „Braci Karamazow” Fiodora Dostojewskiego i „Nagiego lunchu” Williama S. Burroughsa. Z czasem grupę zaczyna łączyć intensywna literacka przygoda, w której indywidualne biografie uczestników przenikają się z losami bohaterów książek.
Obsadę przedstawienia tworzą aktorzy wyłonieni z otwartego konkursu "Polowanie na motyle".
(…) Jeżeli warto więc spędzić dwie i pół godziny w świeżo odremontowanym Teatrze Ochoty, to tylko dla aktorów. Zostali wyłonieni w castingu pod hasłem „Polowanie na motyle” i robią wszystko, by dać się zapamiętać. Jednych widziałem wcześniej – Aleksandrę Pisulę w dyplomowej „Pływalni” Krystiana Lupy w krakowskiej PWST, Krzysztofa Wacha w łódzkim Teatrze Jaracza, świetny był jako Filip w „Iwonie, księżniczce Burgunda” Agaty Dudy-Gracz, Marię Pawłowską w „Mieście 44” i jeszcze jednym filmie „Karuzela” – innych (Paulinę Komendę, Marcina Korcza, Sebastiana Perdka) albo nie widziałem, albo nie zapamiętałem. W „33 powieściach…” grają tak, jakby walczyli o życie. Mają siłę, spontaniczność młodości, odwagę, czasem zdaje się, że rozsadzą niewielką scenę. Cóż z tego, że przedstawienie przypomina szkolny dyplom, ćwiczenia dla aktorów, skoro nie można od nich oderwać wzroku. Trzymam za nich kciuki.
„Ćwiczenia dla aktorów” Jacek Wakar, Polskie Radio Dziennik Gazeta Prawna nr 65 – dodatek Kultura
Czas trwania: 140 minut
Występują
Marcin Korcz
Szczypior
Sebastian Perdek
Miron
Maria Pawłowska
Magda
Aleksandra Pisula
Sasza
Paulina Komenda
Gabi
Realizacja
Scenariusz i reżyseria: zespół aktorski pod opieką artystyczną Igora Gorzkowskiego
Muzyka na żywo: Tomasz Krzemiński
Scenografia i kostiumy: Julita Goździk
Ruch sceniczny: Iwona Pasińska
Asystenci reżysera: Paulina Szczęsna i Aleksander Zalewski
Koordynacja produkcji: Olga Stefańska
Realizacja światła Witold Juralewicz,Zofia Krystman
Realizacja dźwięku: Piotr Trojanowski
Obsługa techniczna: Marcin Chojnacki, Piotr Trojanowski
Garderobiana: Magdalena Adamczyk
Opinie naszych Widzów
(39)ma.....@....pl | 2.04.2017
Nawiązując do tytułu, wymienionych książek było na pewno mniej niż 33. Do odbioru nie trzeba być też oczytanym. Jest to raczej lekka komedia niż teatr wyższych lotów i przy takim podejściu, oceniam ją dość wysoko. Pod otoczką żartu, przy mocno przerysowanych postaciach młodych indywidualistów, ukryte są głębsze przesłania - o dorosłości, wyborach. Jednak proporcjonalnie tej głębi było nieco za mało. Za dużo czasu poświęcono popkulturze i stereotypom. które jednocześnie ułatwiały odbiór i dodają sztuce lekkości, to ograniczają ją i nie można ocenić jej przez to wyżej.
Muzyka na żywo i ciekawe wykorzystanie sceny - wielkie plusy! Aktorsko - dobrze, choć widać, że postaci pisane (lub zmieniane) pod konkretnych aktorów. I wyszło to na dobre. Środek przedstawienia był niestety najmocniejszy, a po końcu pozostawał lekki niesmak. Ileż można patrzeć na monolog w staniku, dotyczący fazy po narkotykach...
Ka.....@gm...il.com | 18.07.2017
Najgorsza gra aktorów która kiedykolwiek widziałam. Szczególnie Pani Pauliny Komedy, która Nie mogla powstrzymać sie od chichotu w trakcie swoich replik w spektaklu. Totalna porażka. Na serio. Najgorszy scenariusz. Brak sensu w scenach, brak spójnej ciekawej historii oraz logiki opowieści. Opuściłam widownię pod czas przerwy, niestety siedziałam za daleko od wejścia i nie mogłam zrobić tego wcześniej. Przeraża mnie szczególnie to, ze to „dzieło sztuki” żyje od 2015, i jeszce bardziej duża ilości pozytywnych komentarzy. Przykro mi pisać podobne rzeczy, starałam się być obiektywną w wyrażeniu swojej opinii, ale reżyseria jest zbyt słaba.
so.....@gm...il.com | 23.09.2018
- ...
33 powieści, które każdy powinien znać
Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie,
ale gdy pojawi się nowy termin,
damy Ci znać!
Nasze benefity
Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem
Powiadomienia o zmianie w repertuarze
Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia