W mrocznym mrocznym domu - zdjęcie W mrocznym mrocznym domu - zdjęcie W mrocznym mrocznym domu - zdjęcie W mrocznym mrocznym domu - zdjęcie

W mrocznym mrocznym domu

Dwaj bracia i kobieta. Świat trzeszczy żwirem pod butami i trzeszczy w posadach. W psychologicznym thrillerze – Marcin Przybylski, Grzegorz Małecki i Milena Suszyńska.

Grażyna Kania bierze na warsztat tekst głośnego dziś amerykańskiego autora Neila LaBute’a. Dramat wstrząsu i trwogi. Wycieczka w tajemnice dzieciństwa wolno odsłania dawne krzywdy i niegojące się rany. Trudno będzie rozpoznać, kto jest katem, a kto ofiarą. Kto Kainem, a kto Ablem.

Spektakl wyłącznie dla widzów dorosłych.

Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl.

Czas trwania: 120 minut
Źródło zdjęcia: fot. Andrzej Wencel

Realizacja

Reżyseria: Grażyna Kania

Scenografia: Stephan Testi

Muzyka: Dominik Strycharski

Reżyseria światła: Mirosław Poznański

Asystent reżyserki: Tomasz Walesiak

Asystentki scenografa: Elwira Szyszka iAnita Trzaskowska

Realizatorzy światła: Bartłomiej Kaczalski, Łukasz Obuch-Woszczatyński

Realizatorzy dźwięku: Piotr Gos, Marek Wojtulanis

Inspicjent: Adam Borkowski

Suflerka: Jolanta Szydłowska

Teatr Narodowy

Teatr Narodowy skończył dwieście pięćdziesiąt lat w 2015 roku. Jest czwartą pod względem starszeństwa sceną narodową Europy. W swojej burzliwej historii stanowił zarówno narzędzie władzy rozległego, wielonarodowego królestwa, jak i ostatnią publiczną placówkę kultury walczącej o przetrwanie. Parokrotnie obarczano go ciężarem ambicji i nadziei kulturalnych odradzającej się państwowości. Wielokrotnie płonął i był odbudowywany. Za każdym razem odzyskiwał pozycję jednej z najważniejszych scen w Polsce.

1 września 2003 kierownictwo artystyczne Teatru Narodowego objął Jan Englert. Jako dyrektor stanął przed dwoma podstawowymi zadaniami: po pierwsze, zachować, ochronić i podtrzymać niedoceniany a unikalny dorobek poprzednika. Po drugie: rozszerzyć działalność teatru i otworzyć go na szerszą niż do tej pory publiczność. Wedle zamierzeń obecnego dyrektora, Teatr Narodowy stał się szerokim artystycznym forum, polem spotkania różnorakich estetyk teatralnych i artystów wszystkich aktywnych pokoleń. Jego programowy eklektyzm odpowiada wielorakości polskiego życia teatralnego, podzielonego na wiele opozycyjnych wzajem nurtów i niechętnych wobec siebie obozów. Teatr zaczął pracować o wiele intensywniej, dając rocznie do dziewięciu premier i do pięciuset przedstawień, wprowadzając też nowe formy działań warsztatowych i edukacyjnych; intensywnie rozwijając przy tym kontakty zagraniczne.

Począwszy od roku 2009, w regularnym dwuletnim cyklu, teatr organizuje Spotkanie Teatrów Narodowych – unikalny festiwal skupiający najwartościowsze przedstawienia z narodowych scen Europy. Jest to zarazem okazja do rozmów i refleksji nad charakterem teatrów narodowych w XXI wieku, wyzwaniami, wobec których stoją i zadaniami, które powinny spełniać. Ważną częścią festiwalu jest sympozjum z udziałem dyrektorów scen narodowych, którzy mogą we własnym gronie porozmawiać o problemach – wspólnych lub szczególnych dla konkretnych instytucji.

Adres i dojazd

Pl. Teatralny 3
00–077 Warszawa

http://www.narodowy.pl/

Widzowie, którym podobało się to wydarzenie, byli również na:

8.1
Średnia ocena
Serdecznie polecam - prawdziwy do bólu!
- Julia

07.02 / 19:00

08.02 / 19:00

8.7
Średnia ocena
Genialny spektakl. Energia między aktorami i opowiadana historia robią wielkie wrażenie.
- Patrycja

16.02 / 19:00

17.02 / 19:00

8.7
Średnia ocena
Julia Kijowska zagrała kapitalnie, oskarowo, wyśmienicie
- Katarzyna

01.03 / 19:30

03.03 / 18:00

+ dostępnych 1 innych terminów

Kup bilet
× 2 osoby obecnie przeglądają tę ofertę.