Kordian - zdjęcie Kordian - zdjęcie Kordian - zdjęcie Kordian - zdjęcie Kordian - zdjęcie Kordian - zdjęcie Kordian - zdjęcie Kordian - zdjęcie Kordian - zdjęcie Kordian - zdjęcie

Średnia ocena

16 oddanych głosów

9,0 / 10

Kordian

Dramat polskich wyborów.

Ginąć, umierać w imię szlachetnej idei czy żyć i psom szyć buty? – polska alternatywa przedstawiona Kordianowi w dwóch przypowieściach.

Czas trwania: 125 minut
Źródło zdjęcia: Fot. Yato Photography

Zwiastuny

Realizacja

Opracowanie tekstu i reżyseria: Jan Englert

Scenografia: Barbara Hanicka

Muzyka: Stanisław Radwan

Choreografia: Tomasz Wygoda

Reżyseria światła: Jacqueline Sobiszewski

Opracowanie inżynierskie: Mirosław Łysik

Reżyseria projekcji wideo: Marek Kozakiewicz

Animacja: Michał Jankowski

Efekty kaskaderskie: Andrzej Słomiński

Asystentka reżysera: Anna Turowiec

Staż asystencki: Anna Gryszkówna (AT)

Realizatorzy dźwięku: Rafał Barański, Mariusz Maszewski

Realizatorzy światła: Bartłomiej Kaczalski, Zbigniew Szulim

Realizatorzy wideo: Mariusz Chałubek, Paweł Woźniak

Inspicjent: Krzysztof Kuszczyksuflerka Jolanta Szydłowska

W przedstawieniu wykorzystano fragmenty Fausta Johanna Wolfganga Goethego w tłumaczeniu Adama Pomorskiego, angielski przekład Kordiana autorstwa Gerarda T. Kapolki, fragmenty scenariusza spektaklu Hamlet Stanisława Wyspiańskiego Jerzego Grzegorzewskiego, fragmenty wiersza Testament mój i dramatu Samuel Zborowski Juliusza Słowackiego oraz Wyzwolenia Stanisława Wyspiańskiego.

Opinie naszych widzów (4)

  • 10,0/ 10

    Pięknie zagrany spektakl, poruszający (miałam gęsią skórkę), refleksyjny i bardzo na czasie. Jestem bardzo zadowolona, że udało mi się dzięki ewejściowki.pl kupić bilet tuż przed świętowaniem 100 lat niepodległości Polski. Dziękuję :-)

    ol.....@gm...il.com / 05 listopada 2018

  • 10,0/ 10

    Reżyser w wielu miejscach ingeruje w oryginalny tekst i wykreśla prawie wszystkie monologi Kordiana, ale to nie wpływa na jakość spektaklu.

    ma.....@au...af.pl / 05 listopada 2018

  • 10,0/ 10

    Niesamowity spektakl zrealizowany z ogromnym rozmachem. Chętnie obejrzałabym raz jeszcze.

    an.....@gm...il.com / 05 listopada 2018

  • 8,0/ 10

    Bardzo ciekawa scenigrafia i symbolika 10/10. Partner Danuty Stenki (niestety nie znam nazwiska) miał nienajlepszą dykcję, co jest o tyle istotne, że tekst nie jest prosty 6/10.

    ew.....@gm...il.com / 05 listopada 2018

Teatr Narodowy

Teatr Narodowy skończył dwieście pięćdziesiąt lat w 2015 roku. Jest czwartą pod względem starszeństwa sceną narodową Europy. W swojej burzliwej historii stanowił zarówno narzędzie władzy rozległego, wielonarodowego królestwa, jak i ostatnią publiczną placówkę kultury walczącej o przetrwanie. Parokrotnie obarczano go ciężarem ambicji i nadziei kulturalnych odradzającej się państwowości. Wielokrotnie płonął i był odbudowywany. Za każdym razem odzyskiwał pozycję jednej z najważniejszych scen w Polsce.

1 września 2003 kierownictwo artystyczne Teatru Narodowego objął Jan Englert. Jako dyrektor stanął przed dwoma podstawowymi zadaniami: po pierwsze, zachować, ochronić i podtrzymać niedoceniany a unikalny dorobek poprzednika. Po drugie: rozszerzyć działalność teatru i otworzyć go na szerszą niż do tej pory publiczność. Wedle zamierzeń obecnego dyrektora, Teatr Narodowy stał się szerokim artystycznym forum, polem spotkania różnorakich estetyk teatralnych i artystów wszystkich aktywnych pokoleń. Jego programowy eklektyzm odpowiada wielorakości polskiego życia teatralnego, podzielonego na wiele opozycyjnych wzajem nurtów i niechętnych wobec siebie obozów. Teatr zaczął pracować o wiele intensywniej, dając rocznie do dziewięciu premier i do pięciuset przedstawień, wprowadzając też nowe formy działań warsztatowych i edukacyjnych; intensywnie rozwijając przy tym kontakty zagraniczne.

Począwszy od roku 2009, w regularnym dwuletnim cyklu, teatr organizuje Spotkanie Teatrów Narodowych – unikalny festiwal skupiający najwartościowsze przedstawienia z narodowych scen Europy. Jest to zarazem okazja do rozmów i refleksji nad charakterem teatrów narodowych w XXI wieku, wyzwaniami, wobec których stoją i zadaniami, które powinny spełniać. Ważną częścią festiwalu jest sympozjum z udziałem dyrektorów scen narodowych, którzy mogą we własnym gronie porozmawiać o problemach – wspólnych lub szczególnych dla konkretnych instytucji.

Adres i dojazd

Pl. Teatralny 3
00–077 Warszawa

http://www.narodowy.pl/

Widzowie, którym podobało się to wydarzenie, byli również na:

9,0
Średnia ocena

31.03 / 20:00

+ inne terminy

Gatunek: Dramat
9,5
Średnia ocena
Wspaniała sztuka, doskonały kunszt aktorski i piękne przesłanie!
- Joanna

14.04 / 18:00

+ inne terminy

Gatunek: Dramat
Kup bilet
× 1 osoba obecnie przegląda tę ofertę.