Garderobiany - zdjęcie Garderobiany - zdjęcie Garderobiany - zdjęcie Garderobiany - zdjęcie Garderobiany - zdjęcie Garderobiany - zdjęcie Garderobiany - zdjęcie

Garderobiany

Na afiszu Szekspirowski Król Lear. Szef teatralnej trupy, dla współpracowników „Sir”, ma zagrać tytułową rolę po raz dwieście dwudziesty siódmy. Jego siły słabną. Za kulisami towarzyszy mu garderobiany Norman.

Garderobiany to należąca do współczesnego kanonu sztuka o ulotności teatru, o osobistym i artystycznym spełnieniu, o samotności, lojalności i międzyludzkich grach. W roli Sira występuje Jan Englert, Garderobianego gra Janusz Gajos.

Czas trwania: 100 minut
Źródło zdjęcia: Fot. Tomasz Urbanek

Zwiastuny

Realizacja

Reżyseria: Adam Sajnuk

Scenografia: Katarzyna Adamczyk

Muzyka: Michał Lamża

Asystentka reżysera: Karolina Matuszewska

Realizatorzy światła: Bartosz Bil, Adam Jakubowski, Dariusz Wieczorek

Realizatorzy dźwięku: Marcin Kotwa, Maciej Rybicki

Inspicjent: Krzysztof Kuszczyk

Suflerka: Jolanta Szydłowska

Teatr Narodowy

Teatr Narodowy skończył dwieście pięćdziesiąt lat w 2015 roku. Jest czwartą pod względem starszeństwa sceną narodową Europy. W swojej burzliwej historii stanowił zarówno narzędzie władzy rozległego, wielonarodowego królestwa, jak i ostatnią publiczną placówkę kultury walczącej o przetrwanie. Parokrotnie obarczano go ciężarem ambicji i nadziei kulturalnych odradzającej się państwowości. Wielokrotnie płonął i był odbudowywany. Za każdym razem odzyskiwał pozycję jednej z najważniejszych scen w Polsce.

1 września 2003 kierownictwo artystyczne Teatru Narodowego objął Jan Englert. Jako dyrektor stanął przed dwoma podstawowymi zadaniami: po pierwsze, zachować, ochronić i podtrzymać niedoceniany a unikalny dorobek poprzednika. Po drugie: rozszerzyć działalność teatru i otworzyć go na szerszą niż do tej pory publiczność. Wedle zamierzeń obecnego dyrektora, Teatr Narodowy stał się szerokim artystycznym forum, polem spotkania różnorakich estetyk teatralnych i artystów wszystkich aktywnych pokoleń. Jego programowy eklektyzm odpowiada wielorakości polskiego życia teatralnego, podzielonego na wiele opozycyjnych wzajem nurtów i niechętnych wobec siebie obozów. Teatr zaczął pracować o wiele intensywniej, dając rocznie do dziewięciu premier i do pięciuset przedstawień, wprowadzając też nowe formy działań warsztatowych i edukacyjnych; intensywnie rozwijając przy tym kontakty zagraniczne.

Począwszy od roku 2009, w regularnym dwuletnim cyklu, teatr organizuje Spotkanie Teatrów Narodowych – unikalny festiwal skupiający najwartościowsze przedstawienia z narodowych scen Europy. Jest to zarazem okazja do rozmów i refleksji nad charakterem teatrów narodowych w XXI wieku, wyzwaniami, wobec których stoją i zadaniami, które powinny spełniać. Ważną częścią festiwalu jest sympozjum z udziałem dyrektorów scen narodowych, którzy mogą we własnym gronie porozmawiać o problemach – wspólnych lub szczególnych dla konkretnych instytucji.

Adres i dojazd

Pl. Teatralny 3
00–077 Warszawa

http://www.narodowy.pl/

Widzowie, którym podobało się to wydarzenie, byli również na:

9,2
Średnia ocena

31.05 / 19:00

+ inne terminy

Gatunek: Dramat
9,4
Średnia ocena
Gra aktorów rewelacyjna. Co za emocje
- Magdalena

Dziś / 17:00

+ inne terminy

Gatunek: Dramat
9,5
Średnia ocena
Wspaniała sztuka, doskonały kunszt aktorski i piękne przesłanie!
- Joanna

02.06 / 18:00

+ inne terminy

Gatunek: Dramat

Inne wydarzenia w tej instytucji:

7,6
Średnia ocena
Rewelacyjna gra aktorska!
- Artur

Dziś / 19:00

+ inne terminy

Gatunek: Dramat
Kup bilet