- Warszawa
- Repertuar
- Teatr Narodowy
- Dziady
Średnia ocena
33 oddanych głosów
Dziady
Arcydramat Mickiewicza interpretowany przez litewskiego Mistrza, wizjonera teatru znanego ze swego unikalnego języka teatralnego. Duchowość, siła rytuału, poczucie wspólnoty i tragizm jednostki w wymiarze egzystencjalnym i narodowym. Tekst przekuty na sceniczne metafory i szlachetna prostota. W romantycznym arcydramacie wybitny litewski twórca przygląda się granicznym polskim doświadczeniom. Widzi duchowość śmiertelników, owładniętych potrzebą metafizyki, śledzi drogę poety, wnikliwie przypatruje się również człowiekowi wrośniętemu w społeczność.
Obsada z podziałem na sceny:
UWERTURA
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
DZIEWCZYNA – Anna Grycewicz
GUSŁA
GUŚLARZ – Marcin Przybylski
WIDMO / ZŁY PAN – Paweł Paprocki
SOWA – Magdalena Warzecha
ZOSIA – Joanna Gryga
GUSTAW – Grzegorz Małecki
DUSZE – Bartłomiej Bobrowski, Katarzyna Dorosińska, Karol Dziuba, Anna Grycewicz, Paulina Korthals, Kacper Matula, Kamil Mrożek, Piotr Piksa, Katarzyna Pośpiech, Paulina Szostak, Adrian Zaremba
CZĘŚĆ IV
KSIĄDZ – Piotr Grabowski
DZIECI – Paulina Korthals, Paulina Szostak
GUSTAW – Grzegorz Małecki
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
DUSZE – Anna Grycewicz, Joanna Gryga, Katarzyna Pośpiech, Katarzyna Dorosińska, Kacper Matula, Szymon Nowak, Piotr Piksa, Adrian Zaremba
CZĘŚĆ III
PROLOG
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
GUSTAW-KONRAD – Grzegorz Małecki
WIĘZIENIE
FREJEND – Bartłomiej Bobrowski
ŻEGOTA – Karol Dziuba
KAPRAL – Grzegorz Kwiecień
JAN SOBOLEWSKI – Kamil Mrożek
TOMASZ ZAN – Piotr Piksa
WIĘŹNIOWIE – Kacper Matula, Adrian Zaremba, Szymon Nowak
GUSTAW-KONRAD – Grzegorz Małecki
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
IMPROWIZACJA
KONRAD – Grzegorz Małecki
DIABŁY / WYDAWCY– Robert Jarociński, Paweł Paprocki, Marcin Przybylski, Szymon Nowak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
EGZORCYZMY
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
KONRAD – Grzegorz Małecki
DIABŁY – Robert Jarociński, Paweł Paprocki, Marcin Przybylski, Szymon Nowak
KAPRAL – Grzegorz Kwiecień
WIDZENIE KSIĘDZA PIOTRA
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak
SALON WARSZAWSKI
NIEMOJEWSKI – Robert Jarociński
ADOLF – Kacper Matula
DAMY – Anna Grycewicz, Joanna Gryga
MŁODZIEŻ – Karol Dziuba, Kacper Matula, Kamil Mrożek, Piotr Piksa, Adrian Zaremba, Katarzyna Pośpiech, Katarzyna Dorosińska, Szymon Nowak
U SENATORA
SENATOR – Arkadiusz Janiczek
DOKTOR – Paweł Paprocki
PELIKAN – Bartłomiej Bobrowski
LOKAJ – Adrian Zaremba
DAMA – Anna Grycewicz
PANI ROLLISONOWA – Kinga Ilgner
KMITOWA – Magdalena Warzecha
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
KONRAD – Grzegorz Małecki
BALETNICA – Katarzyna Pośpiech
ŻOŁNIERZE – Karol Dziuba, Piotr Piksa
FINAŁ
GUŚLARZ – Marcin Przybylski
DZIEWCZYNA – Wiktoria Gorodeckaja
W spektaklu występują między innymi Grzegorz Małecki jako Gustaw-Konrad, Marcin Przybylski jako Guślarz / Diabeł, Mateusz Rusin jako Ksiądz Piotr, Wiktoria Gorodeckaja jako Maryla, Piotr Grabowski jako Ksiądz (cz. IV), Kinga Ilgner jako Pani Rollisonowa.
Czas trwania: 240 minut
Źródło zdjęcia: fot. Krzysztof Bieliński
Zwiastuny
Obsada
Grzegorz Małecki
Gustaw-Konrad
Marcin Przybylski
Guślarz / Diabeł
Mateusz Rusin
Ksiądz Piotr
Wiktoria Gorodeckaja
Maryla
Piotr Grabowski
Ksiądz (cz. IV)
Kinga Ilgner
Pani Rollisonowa
Arkadiusz Janiczek
Senator
Bartłomiej Bobrowski
Frejend / Pelikan / Dusza
Katarzyna Dorosińska
Dusza / Młodzież (gościnnie)
Karol Dziuba
Żegota / Dusza / Młodzież / Żołnierz
Anna Grycewicz
Dziewczyna / Dusza / Dama
Joanna Gryga
Zosia / Dusza / Dama
Robert Jarociński
Niemojewski / Diabeł
Paulina Korthals
Dusza / Dziecko / Anioł
Grzegorz Kwiecień
Kapral
Kacper Matula
Adolf / Dusza / Więzień / Młodzież
Kamil Mrożek
Sobolewski / Dusza / Młodzież
Szymon Nowak
Dusza / Więzień / Diabeł / Młodzież (gościnnie)
Paweł Paprocki
Widmo / Zły Pan / Doktor / Diabeł
Piotr Piksa
Tomasz Zan / Dusza / Młodzież / Żołnierz
Mateusz Kmiecik
Dusza, Więzień, Młodzież, Lokaj
Katarzyna Pośpiech
Dusza / Młodzież / Baletnica (gościnnie)
Paulina Szostak
Dusza / Dziecko / Anioł
Magdalena Warzecha
Sowa / Kmitowa
więcej
Realizacja
Reżyseria: Eimuntas Nekrošius
Muzyka: Paweł Szymański
Scenografia: Marius Nekrošius
Kostiumy: Nadežda Gultiajeva
Reżyseria światła: Audrius Jankauskas
Opracowanie tekstu: Rolandas Rastauskas
Asystentka reżysera: Anna Turowiec
Realizatorzy dźwięku: Mariusz Maszewski, Rafał Barańskirealizatorzy
Światła: Zbigniew Szulim, Bartłomiej Kaczalski
Inspicjentka: Ewa Dworecka
Suflerka: Jolanta Szydłowska
więcej
Opinie naszych widzów (14)
-
10,0/ 10
Cudowna gra aktorska. Piękny spektakl. Grzegorz Małecki rewelacja !
ed.....@gm...il.com / 24 września 2020
-
10,0/ 10
Rewelacja
go.....@po...st.com / 24 stycznia 2020
-
10,0/ 10
wybitny, gratuluję Zespołowi i Reżyserowi..... wszystkim
ty.....@....pl / 01 listopada 2017
-
10,0/ 10
Rewelacyjna gra aktorska
bo.....@gm...il.com / 30 października 2017
-
9,0/ 10
bardzo dobry spektakl, ciekawie przygotowany, dobra gra aktorów
gr.....@po...ta.onet.pl / 25 września 2019
-
9,0/ 10
Bardzo ciekawa scenografia i oprawa muzyczna. Dobra gra aktorska. Warto!
ma.....@....pl / 22 października 2018
-
9,0/ 10
Dla mnie to było inne spojrzenie na Dziady i narodowe rozterki sprzed dwóch wieków. Spektakl próbował pokazać to z obecnego, swobodnego punktu widzenia. Było to świeże i ciekawe. Skromna scenografia pozwalała skupić się na grze aktorów a jednocześnie współgrała z całością.
mi.....@gm...il.com / 31 października 2017
-
8,0/ 10
Autorska wersja Nekrošiusa, która nie każdemu może wydać się zrozumiała. W przypadku uczniów klas licealnych i nauczycieli polskiego łatwiej będzie wyłapać treść, niż w przypadku osób, które są już dawno po lekturze Dziadów. Ciekawe spojrzenie na polski kanon oczami z zewnątrz, na pewno warte zobaczenia, choć trudno wysiedzieć cztery godziny z jedną krótką przerwą. Na marginesie, choć może właśnie przede wszystkim, dziwią ceny biletów dla młodzieży szkolnej, bo są one zaporowe (od 65 zł.) i wielu młodych ludzi nie stać na tak drogą kulturę. W przypadku dzieł polskiej literatury, a zwłaszcza tych wystawianych w Teatrze Narodowym, muszą obowiązywać inne niż komercyjne zasady, a obecnie "panujący" Minister Kultury powinien już dawno podjąć stosowne działania żeby uczynić kulturę narodową dostępną szczególnie dla młodzieży. Rozwiązanie jest dość proste, mniej kasy na głupoty pseudonarodowe, a więcej rozsądku przy realnej kulturze i dotacjach, chociażby w Teatrze Narodowym.
19.....@gm...il.com / 23 stycznia 2020
-
8,0/ 10
Zaskakująca reżyseria, dobra gra aktorska
ce.....@po...ta.onet.pl / 26 lutego 2018
-
7,0/ 10
Zdecydowanie zbyt długi spektakl i być może za szczegółowy, na pewno teatr dla cierpliwych
ew.....@....pl / 24 stycznia 2020
-
7,0/ 10
Spektakl bardzo dobry, minimalistyczny, ale bardzo wymowny. Podejście reżysera Litwina wprowadza ciekawe elementy, wywodzące się z kultury Litwińskiej. Jedyne co mi nie do końca pasowało, to niestety rola Gustawa Konrada. Z całym szacunkiem do Pana Małeckiego, jakoś nie pasuje mi do tej dramatycznej roli.
ro.....@....pl / 30 października 2017
-
5,0/ 10
Spektakl miał ciekawe momenty, ale ogolnie był nużący i meczacy. Dwie osoby siedzące obok mnie zasnely. Zdecydowanie dlugosc nie była proporcjonalna do jakości. Interpretacja nazbyt udziwniona. Brakowalo atmosfery, która poprzedni tworcy potrafili wydobyc. Poza dość ciekawa scenografia (duże makowki) i interesującymi momentami "choeograficznymi" (dłonie aktorow imitujące przeplywajacy strumien), oraz kilkoma dobrze zagranymi scenami oglada się z trudem.
ka.....@li...ro.it / 04 października 2019
-
5,0/ 10
Spektakl utrzymany był w minimalistycznej konwencji, największe wrażenie zrobiła na mnie świetnie dobrana muzyka oraz mistrzowskie operowanie światłem. Niestety wiele do życzenia pozostawiła gra aktorów. Wielka improwizacja to była najgorzej odegrana scena przemiany jaką kiedykolwiek widziałam. Pani obok mnie zasnęła. Innym razem aktor grający strażnika krzyczał coś okrutnie szybko i nie było sposób go zrozumieć. Do czego dążę? Rozumiem skomplikowane zabiegi reżyserskie, próbę ściągnięcia patosu z tego dzieła, jednak jeśli forma ma być podkreśleniem kunsztu reżysera, to ja w dalszym ciągu jestem zainteresowana treścią jaka znajduje się w "Dziadach". Obawiam się, że aktorzy po prostu tej wizji nie dźwigneli. Myślałam o tym spektaklu 3 dni, więc mimo wszystko polecam :)
ma.....@....pl / 24 września 2019
-
5,0/ 10
Pierwsza część spektaklu do przerwy bardzo świeża wizualnie i interpretacyjnie. Ale nie jest to raczej arcydzieło jak podkreślali niektórzy krytycy. Wielka Improwizacja Konrada bez wyrazu i energii. Ogołocenie tekstu z wątków polskiego mesjanizmu i dyskursu o roli poety w dziejach narodu, epoki spłyca całość pozostawia wrażenie niedosytu. Dziady nigdy nie będą tekstem uniwersalnym na miarę np. Hamleta i bez podkreślenia wątków stricte polskich tracą zupełnie na wyrazie. Całość przydługa ponad 4 h a z do zamęczenia słuchającego frazą mickiewiczowską. Mimo wszystko polecam.
ja.....@....pl / 09 listopada 2017
Teatr Narodowy - Adres i dojazd
Pl. Teatralny 3
00–077 Warszawa
http://www.narodowy.pl/
Wybierz termin
Dziady
Dziady
Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzących miesiącach
Nasze benefity
-
Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem
-
Powiadomienia o zmianie w repertuarze
-
Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia (nie dotyczy w trakcie epidemii COVID-19)
Widzowie, którym podobało się to wydarzenie, byli również na:
Ustaw przypomnienie
Sprzedaż wejściówek na spektakl () zaczyna się o . Podaj swój adres email a damy Ci znać o rozpoczęciu sprzedaży.
Przypomnienie zostało ustawione.