Teatr Imka w Warszawie

ul. M. Konopnickiej 6
00-491 Warszawa

Scena przy pl. Trzech Krzyży w Warszawie od ponad pięciu lat należy do grona najodważniejszych teatrów w Polsce. Jesteśmy teatrem młodym, zaangażowanym, posługującym się ciekawym językiem.Pokazujemy spektakle najwybitniejszych polskich reżyserów wielu pokoleń – Mikołaja Grabowskiego, Mai Kleczewskiej, Krystiana Lupy czy Moniki Strzępki. Na scenie IMKI widzowie mogą oglądać Iwonę Bielską, Magdę Cielecką, Magdę Boczarską, Piotra Adamczyka, Jana Peszka, Jana Frycza, Marka Kalitę.

Od początku istnienia staliśmy się artystycznym głosem pokolenia 40-latków. Tworzymy teatr eklektyczny, gramy klasykę i awangardę. Na scenie mówimy o kondycji współczesnego człowieka, ale w sposób, który odpowiada potrzebom kultury obrazu, kultury fragmentarycznej i szybkiej. Pluralizm tematów, skłonność do podejmowania nieoczywistych, często ryzykownych decyzji – to nasza IMKA. U nas spotyka się ksiądz Kitowicz z Witoldem Gombrowiczem oraz noblistka Elfriede Jelinek z Pawłem Demirskim. Tworzymy miejsce, które pozwala nam na teatralny wielogłos.

Tworzymy teatr poszukujący, nie wprost eksperymentalny, ale wyróżniający się formą i językiem. Tworzymy miejsce, które ściąga do stolicy zaangażowanych widzów z całej Polski, a widzom miasta stołecznego pokazuje to, co najciekawsze w teatrach poza Warszawą. Przybliżamy widzom ambitną literaturę – dzieła polskiej i światowej dramaturgii, prezentujemy nowatorskie interpretacje klasycznych tekstów.

Podejmujemy tematy kontrowersyjne dotyczące historii Polski oraz współczesnego świata i aktualnych wydarzeń politycznych. Pobudzamy do refleksji nad tematami obecnymi w dyskursie społecznym. Współpracujemy z młodymi, początkującymi aktorami oraz adeptami sztuki teatralnej. Prowadzimy edukację artystyczną i tworzymy przestrzeń dla dialogu różnych dziedzin kultury i sztuki. Popularyzujemy Polskę i polską kulturę za granicą.

Czworo do poprawki

Komedia

CZWORO DO POPRAWKI to polska komedia małżeńska w najlepszym wydaniu. W pensjonacie spotykają się dwie pary. Małżeństwo ze stażem, które wyjeżdża aby podjąć ostatnią próbę ratowania ich rozpadającego się związku. Oraz pełna emocji i namiętności para młodych ludzi, którzy na łonie natury chcą począć dziecko, aby na zawsze scementować swój związek.
Jak się okazuje, obie pary mają inne problemy, ale i jednym i drugim trudno się ze sobą porozumieć.
Jaki będzie finał tego spotkania, gdy stare skrzyżuje się z młodym? Czy starsi będą się kochać jak dawniej, a młodzi jak nigdy dotąd?
Wszystkiego dowiemy się podczas mile spędzonego wieczoru w Teatrze.
Inteligentna współczesna komedia Cezarego Harasimowicza.

Szczegóły spektaklu

Polowanie na łosia

Komedia

Plejada znakomitych gwiazd w kryminalnej komedii romantycznej POLOWANIE NA ŁOSIA

W spektaklu zobaczymy plejadę znakomitych aktorów, a wśród nich: Agnieszkę Więdłochę, Antoniego Pawlickiego, Grażynę Wolszczak, Leszka Lichotę oraz Piotra Cyrwusa. Producentem spektaklu jest Fundacja Garnizon Sztuki.

"POLOWANIE NA ŁOSIA” będzie kolejną produkcją teatralną Fundacji Garnizon Sztuki. Tak jak poprzedni spektakl, realizuje misję Fundacji podejmując ważne społecznie tematy. Spektakl „POZYTYWNI” poruszał temat szeroko pojętej tolerancji. Tym razem akcent położony zostanie na uniwersalną potrzebę wolności, konflikt pokoleń, kryzys towarzyszący wchodzeniu w dorosłość i zagubieniu człowieka we współczesnym świecie. Spektakl „POLOWANIE NA ŁOSIA” koncentruje się na sytuacji młodego człowieka, który musi poradzić sobie z otaczającą go rzeczywistością, a nierzadko ciągnąć też za sobą bagaż doświadczeń swoich rodziców.

Eliza i Konrad przygotowują uroczystą kolację dla rodziców dziewczyny. Zamierzają poinformować ich o swoich zaręczynach. Jednak niespodziewanie zjawia się były terapeuta i kochanek dziewczyny. Wybucha gwałtowna awantura, która kończy się próbą morderstwa. Niedoszły trup zostaje schowany w szafie, a rodzice już dzwonią do drzwi...

„POLOWANIE NA ŁOSIA” Michała Walczaka, jednego z najciekawszych dramatopisarzy młodego pokolenia i twórcy kultowego już dziś „Pożaru w burdelu”, to czarna komedia; humor przeplata się z grozą, groteska z realizmem. Zabawna, a przy tym mocno ironiczna. To obraz naszej niedojrzałości, niezdecydowania i problemów z uczuciami. Walczak znakomicie żongluje konwencjami, łączy różne style i gatunki. To opowieść o lękach, frustracjach i zagubieniu młodego człowieka – podana w ironiczny, metaforyczny sposób.

„POLOWANIE NA ŁOSIA” to współczesna komedia - nie dość, że czarna to jeszcze romantyczna. Niejednoznaczna, niebanalna, słodko – gorzka, znakomita!

Spektakl wystawiany jest w Teatrze IMKA w Warszawie w ramach projektu IMKA Light.

Szczegóły spektaklu

Pozytywni

Tragikomedia

Pozytywni to szalona opowieść o tolerancji, akceptacji i poszukiwaniu szczęścia w gwiazdorskiej obsadzie. Na tragikomiczną sesję terapeutyczną zapraszają Olga Bołądź, Magdalena Boczarska, Janusz Chabior, Łukasz Simlat, oraz reżyser Krzysztof Czeczot.

Będzie śmiesznie, będzie wzruszająco, będzie POZYTYWNIE!

Rzecz rozgrywa się w gabinecie terapeutycznym. EWA jest wybitną psychoterapeutką. Piękna, bogata, ciesząca się uznaniem, ma szczęśliwą rodzinę, udane życie i wydaje się, że wszystko jest piękne i idealne. Poznajemy jej pacjentów: MICHAŁA – geja, rolnika spod Mławy; ANNĘ – arystokratkę, która odkrywa swoje -bynajmniej niearystokratyczne! – korzenie oraz JANA, męża i ojca dwójki dzieci, który od dawna czuje się kobietą. Jaki będzie rezultat serii spotkań terapeutycznych? Niech pozostanie tajemnicą.

#Pozytywni Cezarego Harasimowicza to opowieść, która w przystępny, czasami wręcz zabawny sposób, dotyka naszych największych traum i lęków, która rozprawia się ze stereotypami, a do tego – co warto podkreślić – pozwala widzowi zanurzyć się w naszym przedstawieniu, bo problemy o których opowiadamy tak naprawdę dotyczą każdego z nas – mówi Krzysztof Czeczot.

Szczegóły spektaklu

Nerwica natręctw

Komedia

Gdy w poczekalni u genialnego psychiatry spotyka się kilkoro pacjentów zawsze jest ciekawie. Gdy są to osoby cierpiące na takie fobie jak: niekontrolowane przeklinanie (zespół Touretta), przeliczanie wszystkiego (arytmomania), strach przed bakteriami (nozofobia), powtarzanie każdego zdania (palialia), niemożność stanięcia na linii czy tytułowa nerwica natręctw, to robi się bardzo zabawnie. A gdy z powodu niekończącej się absencji lekarza pacjenci zaczynają się leczyć sami, zaczyna się prawdziwa jazda!



Spektakl od 18 roku życia!

Szczegóły spektaklu

Berek, czyli upiór w moherze 2

Komedia

Kultowy „Berek” powraca, a wraz z nim nasi ulubieni bohaterowie – Anna i Paweł, czyli para sąsiadów, których kiedyś połączyła nienawiść. Dziś, kiedy oboje odłożyli na bok swoje uprzedzenia, wzajemna niechęć zamieniła się w sympatię. Dobra zmiana – bez dwóch zdań! Może nawet za dobra… Kiedy bezustanna, intensywna obecność Anny w życiu sąsiada doprowadza jego związek do rozpadu, Paweł postanawia coś z tym zrobić i znaleźć sąsiadce inne zajęcie. Co skutecznie odwróciłoby od niego uwagę starszej pani? Oczywiście mężczyzna! Problem w tym, że Anna, powodowana wyrzutami sumienia, wpada na niemal identyczny pomysł i rozpoczyna poszukiwania nowego partnera dla Pawła. Szykują się więc dwie randki w ciemno! Co z nich wyniknie? Sprawdźcie sami! Niespodziewane zwroty akcji, doskonały humor i dobra zabawa gwarantowane!

Szczegóły spektaklu

Don Kichot

Balet

Prolog Don Kichot czyta księgę opowiadającą o rycerzach i ich wielkich zwycięstwach. Decyduje się wyruszyć w daleką podróż, która i jemu przyniesie sławę. Na swojego towarzysza wybiera ciekawskiego świata choć niewielkiego Sancho Panza. Akt I Ruchliwa ulica w Barcelonie. Kitri (córka karczmarza) wraz z przyjaciółmi oraz jej ukochanym Basilio tańczą i bawią się na ulicach miasta. Ojciec Kitri – Lorenzo nie jest zachwycony wybrankiem swojej córki. Wygania Basilio. Zamiast fryzjera, pragnie by poślubiła ona bogatego (choć niezdarnego i bardzo specyficznego) Gamache. Kitri jednak nie zamierza wypełnić woli ojca, odmawia jakiegokolwiek kontaktu z bogatym młodzieńcem. W momencie gdy Lorenzo planuje zaślubiny swojej córki z Gamache zjawia się Don Kichot w towarzystwie Sancho Panza. Lorenzo gości Don Kichota w swojej karczmie. Gdy Sancho zostaje na ulicy sam ludzie zaczynają go zaczepiać i wyśmiewać za niski wzrost oraz specyficzny wygląd. Don Kichot ratuje swojego towarzysza z opresji. Kiedy weszcie Don Kichot dostrzega Kitri myśli, że jest ona piękną Dulcyneą, którą widział we śnie jako wybrankę swojego życia. Ale Kitri znika. Wraz z Basilio oraz przyjaciółmi ucieka przed ojcem. Don Kichot, Lorenzo i Gamache rozpoczynają poszukiwania dziewczyny. Akt II Basilio wraz z Kitri i przyjaciółmi ukrywają się w tawernie, gdzie doskonale się bawią. Ich radość nie trwa jednak długo, ponieważ zostają nakryci przez ojca, który chce żeby Kitri natychmiast poślubiła Gamache. Basilio jednak próbuje oszukać ojca. W zmowie z Kitri udaje, że z powodu nieszczęśliwej miłości odbiera sobie życie, a Kitri rozpacza nad ciałem ukochanego. Don Kichot posądza Lorenzo o śmierć chłopaka, nieustępliwość i serce z kamienia wobec zakochanych. Zastraszając ojca mieczem zmusza go aby zgodził się na ślub Kitri z fryzjerem. Basilio nie musi już udawać martwego, wstaje na nogi i wraz z Kitri dziękują rycerzowi za okazaną pomoc. Akt III Don Kichot i Sancho Panza wyruszają w dalszą podróż. Dostrzegają oni wiatraki, które dla Don Kichota wydają się być potworami ogromnych rozmiarów. Zaczyna z nimi walczyć, ale na próżno. Rycerz upada na ziemię i ze zmęczenia zasypia. We śnie widzi Dulcyneę – wybrankę swojego życia w otoczeniu driad i wróżek. W tym samym czasie Sancho Panza wyrusza do zamku prosić Króla i Królową aby przyjęli Don Kichota. Udaje mu się przekonać Królewską parę, która zaprasza śniącego rycerza na swój dwór. Akt IV Zamek. Wszystko jest już gotowe na powitanie Don Kichota. Król i królowa słysząc o szczęśliwej historii miłości Kitri i Basilio od Sancho Panza postanowili wyprawić im wesele w murach ich zamku. Don Kichot widząc Kitri ponownie jest przekonany, że jest ona wybranką jego życia. Parze królewskiej udaje się jednak wytłumaczyć, że jest to tylko córka karczmarza, ta sama, której pomógł poślubić miłość jej życia – Basilio. Wszyscy świętują szczęście pary młodych. A wszystko dzięki śniącemu rycerzowi oraz jego przyjacielowi.

Szczegóły spektaklu

Ludzie inteligentni

Komedia

Nie ma nudnych związków. Są tylko mało kreatywni partnerzy. Na szczęście bohaterowie sztuki Fayeta to ludzie inteligentni, dlatego, kiedy ich związek wkracza w nieciekawą fazę dojrzałej harmonii, potrafią znaleźć sposób na wyjście z impasu.
Relacja Davida i Chloe przestaje przypominać “obraz w kalejdoskopie”. Po 15 latach wspólnego życia zapada decyzja o rozstaniu. Jego decyzja. Co na to Chloe? Zgadza się. David jest zaskoczony i podejrzliwy… Jego przyjaciele Alexandre, Thomas oraz ich partnerki Gina i Marina mnożą teorie i domysły. Może ona go zdradza? Sugerują kumple. Może oni wszyscy zdradzają? Zastanawiają się przyjaciółki.

Wnioski, do których dochodzą inteligentni ludzie oddalają ich coraz bardziej od sedna. Czyli od tego, co czują naprawdę. Trzy pary rywalizują w konkurencji pt. “kto najlepiej wszystko wytłumaczy?”. To niebezpieczna gra, która doprowadza do absurdalnych sytuacji, szeregu komicznych nieporozumień i manipulacji. Jak w reakcji łańcuchowej, kryzys jednego związku wywołuje kolejny… A konflikty bohaterów wywołują lawinę śmiechu na widowni.

Szczegóły spektaklu

Byk Ferdynand

Dla dzieci

Byk Ferdynand – najnowsza premiera bajki dla dzieci i dorosłych scenariusz i reżyseria Tomasz Karolak.Pełna muzyki, tańca i humoru opowieść o byku, który w dziwnych okolicznościach wyrusza w podróż do Hiszpanii. Poprzez spotkania z kolejnymi bohaterami poznaje hiszpańską kulturę, język i obyczaje. Jaki będzie finał tej historii? Czy byk skusi się na udział w corridzie, a może zatęskni za spokojnym życiem na polskim pastwisku?

Szczegóły spektaklu

Mała rzecz a cieszy

Komedia

POZNAJCIE SUSAN. Susan Love dobiega pięćdziesiątki („nowej trzydziestki”), lubi dobrą muzykę i czarno-białe filmy. Pracuje w angielskim sklepie charytatywnym, miejscu szczególnym, w którym każda oddana rzecz ma swoją historię i jest sprzedawana na cele dobroczynne. Susan pragnie miłości. Mąż odszedł do innej, nastoletnia córka się buntuje. Drugiej połówki szuka więc podczas express randek.
POZNAJCIE FRAZERA. Współpracownika Susan, zawsze gotowego jej wysłuchać, choć on sam bywa skryty. Sklep urządza z miłością. Marzy o projektowaniu kostiumów filmowych.
POZNAJCIE MARJORIE. Elegancką, energiczną damę z nieco lepszych sfer. Szefową Susan i Frazera, która potrafi dostarczyć im emocji nawet wypiekanymi przez siebie babeczkami.
POZNAJCIE DAVIDA. David mieszka niedaleko sklepu charytatywnego, właściwie po sąsiedzku. Pewnego dnia po raz pierwszy przekracza jego próg, nie spodziewając się, jak to pozornie mało znaczące wydarzenie wpłynie na przyszłość…
POZNAJCIE SPEKTAKL „MAŁA RZECZ A CIESZY”. Wyrazistych głównych bohaterów i cały korowód barwnych postaci drugoplanowych. Akcję rozpisaną na trzy dni jednego roku. Pełną czaru, angielskiego humoru i wdzięku opowieść o poszukiwaniu szczęścia, które czasem jest bliżej niż nam się wydaje.

Szczegóły spektaklu

Coppelia

Balet

„Coppelia" czyli „Dziewczyna o szklanych oczach" to balet komiczny dla dzieci i dorosłych opowiadający o miłości między Swanildą i Franzem pełen zabawnych i wzruszających scen, postaci realistycznych jak i tych zaczarowanych... „Coppelia" Muzyka: L. Delibes Choreografia oparta na oryginalnej choreografii Arthura Saint-Leon i Mariusa Petipy Kostiumy i scenografia: N. Żuk Premiera: 27 maja 2019 w Warszawie Libretto: Ch. Nuitter, A. Saint-Leon (według opowiadania E.T.A. Hoffmana pt. „Piastun") AKT I Plac w miasteczku. W oknie domu Doktora Coppeliusa nieruchomo siedzi piękna dziewczyna czytająca książkę. Uchodzi ona za jego córkę – Coppelię. Wzbudza ona niepokój w sercu Swanildy, która zauważa, że jej narzeczony – Franz interesuje się dziewczyną siedzącą w oknie. Aby sprawdzić czy Franz nie spotyka się z tajemniczą postacią z okna, Swanilda chowa się i obserwuje młodzieńca z ukrycia. Franz zaleca się do Coppelii, która odpowiada mu jedynie skinieniem głowy. Po chwili zjawia się Doktor Coppelius i zamyka okno, ale Swanilda ma już dowód niewierności swojego ukochanego. Sprzeczkę narzeczonych przerywa nadejście Burmistrza, który ogłasza, że jutro odbędzie się uroczystość poświęcenia nowego dzwonu, a z tej okazji ofiaruje on posąg tym dziewczętom, które tego dnia wyjdą za mąż. Swanilda wróży z kłosa żyta czy Franz ją kocha. Gdy wróżby wypada niepomyślnie z obojętnością przyłącza się do swoich koleżanek. Gdy zapada zmrok Doktor Coppelius wychodzi ze swojego domu. Napada go jednak gromada chłopców. Stary dziwak broniąc się przed nimi gubi klucz i nie zauważywszy tego, odchodzi. Całe zdarzenie obserwowała jednak Swanilda. Bez wahania zabiera klucz i wraz z koleżankami wkrada się do domu. Gdy dziewczęta weszły do domu zjawia się Franz, który również próbuje dostać się do wewnątrz. Płoszy go jednak powrót Doktora szukającego klucza. Otwarte drzwi wzbudzają w nim niepokój, szybko wchodzi do domu. AKT II Pracownia Doktora Coppeliusa pełna lalek. Swanilda wraz z koleżankami ostrożnie odsłania kotarę przy oknie i przekonuje się, że tajemnicza dziewczyna to lalka. Dziewczęta zafascynowane lalkami włączają je i bawią się nie spostrzegając powracającego Coppeliusa, który rzuca się na nie z laską. Wszyscy uciekają, tylko Swanilda chowa się za kotarą. Przez okno wkrada się jednak nowy intruz – Franz. Ku zdziwieniu Swanildy, Doktor ciepło go przyjmuje i częstuje winem, po którym młodzieniec zasypia. Wtedy Coppelius rozpoczyna swoje czary mające na celu ożywić lalkę. Coppelia zaczyna się poruszać i tańczyć. Wychodzi jej to bardzo niesfornie, niszczy inne, cenne lalki, przewraca je i próbuje obudzić Franza. Coppelius nie orientuje się, że lalką jest przebrana Swanilda. Łapie ją i chowa za kotarę. Kiedy Franz budzi się ze snu, Swanilda wychodzi zza kotary i pokazuje mu lalkę. Pogodzeni wybiegają z domu pozostawiając zrozpaczonego Doktora Coppeliusa samego. Na dziedzińcu odbywa się uroczystość poświęcenia dzwonu. Franz i Swanilda również biorą udział w uroczystości. Pojawia się rozzłoszczony Doktor Coppelius, któremu Swanilda pragnie wynagrodzić wyrządzone szkody w pracowni i ofiarowuje mu swój posag. Burmistrz jednak nie zgadza się i sam wręcza Doktorowi sakiewkę z pieniędzmi. Rozpoczyna się świętowanie oraz zaślubiny Swanildy i Franza, którym towarzyszą przeróżne tańce.

Szczegóły spektaklu

Dwoje na huśtawce

Tragikomedia

„Dwoje na huśtawce” – nawet ci, którzy nie czytali sztuki ani nie widzieli spektakli z Kępińską i Cybulskim albo Jandą i Machalicą, amerykańskiego filmu czy którejś z polskich adaptacji telewizyjnych, domyślą się co to za historia. Dziewczyna, chłopak i uczucie. Jeżeli ktoś z nas nie był jeszcze na takiej huśtawce, to z pewnością będzie. Raz szczerość, raz kłamstwo. Raz miłość , raz nienawiść. Raz niewypowiedziane szczęście, a raz głęboki smutek. Od wspólnych oddechów do całkowitego braku zrozumienia jest tylko jeden mały krok, a za chwilę znów euforia! Raz wesoło, dwa – ból brzucha ze śmiechu. Oglądając z boku, jest to bardzo śmieszne. Zwłaszcza, gdy obserwatorem jest William Gibson, obdarzony niezwykłym poczuciem humoru dramaturg amerykański. Bohaterami sztuki jest dwoje trzydziestolatków pochodzących z różnych środowisk, różnych miast, mających za sobą małżeństwa i romanse. W naszym przedstawieniu wcielają się w nich Anna Dereszowska i Mikołaj Roznerski. Co wyniknie z takiego spotkania? Wielka miłość, czy banalne rozczarowanie? Odpowiedź na te pytania znajdziecie w naszym przedstawieniu. A my sami, trochę mądrzejsi, w dalszym ciągu pozostaniemy na naszych huśtawkach.
William Gibson napisał kilka sztuk teatralnych. Dwie z nich zostały sfilmowane ze znakomitymi aktorami. W „Dwoje na huśtawce” zagrali Shirley MacLain i Robert Mitchum, a za role w „Cudotwórczyni” Anne Bancroft oraz Patty Duke otrzymały Oscary. „Cudotwórczyni” przyniosła autorowi prestiżową nagrodę Tony Award for Best Play.

W Polsce „Dwoje na huśtawce” reżyserowali miedzy innymi Andrzej Wajda, Krzysztof Kieślowski i Radosław Piwowarski.

Szczegóły spektaklu