Teatr Druga Strefa

ul. Magazynowa 14A
00-652 Warszawa

Teatr Druga Strefa założony został w 1997 roku, choć faktycznie działał już aktywnie jako grupa teatralna od 1989 roku -- jest to jeden z pierwszych prywatnych teatrów repertuarowych działających na terenie Warszawy. Dyrektorem teatru jest jego założyciel - Sylwester Biraga. Obecnie siedziba teatru znajduje się na warszawskim Mokotowie w postindustrialna przestrzeni przy ul. Magazynowej 14a.

Repertuar Teatru Druga Strefa jest niezwykle bogaty - znaleźć w nim możemy wiele form i gatunków teatralnych m. in. spektakle dziecięce, spektakle lalkowe, a także teatr tańca i burleską. Teatr Druga Strefa w swojej ofercie ma również spektakle reprezentujące klasykę teatralną, a także dzieła współczesne. Teatr Druga Strefa przede wszystkim tworzy własne spektakle, jednak na jego scenie pojawiają się również spektakle gościnne tworzone przez teatralnych debiutantów, artystów offowych, niezależnych oraz alternatywnych. W Teatrze Druga Strefa oglądać możemy również różnego rodzaju wystawy i wernisaże.

Teatr Druga Strefa wystawia swoje spektakle na scenach teatralnych znajdujących się na całym świecie m. in. we Francji, Rosji, na Słowacji, Ukrainie i wielu innych. Teatr Druga Strefa doczekał się również prestiżowej nagrody „Coup de Coeur 2009” na Festiwalu w Avignonie w 2009 roku za spektakl autorski „Fin de...”. Teatr Druga Strefa jest również organizatorem festiwalu Dni Teatru na Mokotowie.

Bilety do Teatru Druga Strefa kupić można przez internet za pomocą portalu www.eWejsciowki.pl, a także w kasie teatru, która czynna jest na 30 minut przed spektaklem.

Spektakle i inne wydarzenia zaczynają się punktualnie, bilet traci ważność z momentem rozpoczęcia spektaklu lub wydarzenia wskazanego na bilecie, co oznacza, że spóźniona osoba nie ma możliwości wejścia na spektakl oraz nie ma prawa do zwrotu ani wymiany biletu na inne wydarzenie. Zalecamy przybycie do teatru na 15 minut przed rozpoczęciem spektaklu.

Pompa funebris

Performance

Czekamy wieczność. Oni na scenie, ja na widowni. Chociaż mam wrażenie, że jestem tam z nimi i siedzę na jednym z krzesełek pod białą ścianą w towarzystwie hipnotycznie wirującej pralki. Obserwuję ich, patrzę na pomniejsze ruchy. Gdy coś się zaczyna, zaraz obumiera. Dwaj mężczyźni stoją w milczeniu, w tle odgłosy pralni. Są gotowi by przekazać nam swoje tajemnice, by wzburzyć polityczną mową albo wzruszyć osobistą historią. Wydaję mi się, że jeden z nich delikatnie rozchyla wargi, że zaraz nabierze powietrze w płuca. Przerywa mu muzyka. Rozchodzą się. Próbują tańczyć, kobieta dołącza do tej niechcianej choreografii, ale za chwilę wszystko się rozpada. Formy są zbyt słabe, zbyt niestabilne by trwać dłużej niż westchnięcie.
Czwórka ludzi siedzi w poczekali. Czas prześlizguje się im przez palce, ale ich zmęczone twarze są aż nadto klarowne - ta poczekalnia to najlepsze co ich spotkało. To idealna wymówka, żeby nie podejmować działania. Poczekalnia to miejsce, w którym możemy bezkarnie marnować nasz czas, wgapiając się w ścianę przed sobą i z nikim nie rozmawiając. Pytanie tylko – jak długo można trwać w tej bierności?
Pompę funebris to politycznie (nie)zaangażowany ceremoniał pogrzebowy! Święto życia i śmierci! Współczesny quasi rytuał i karykatura staropolskich obrzędów pogrzebowych!


Stowarzyszenie Sztuka Nowa (Warszawa, Polska) to kolektyw artystyczny poruszający się w obszarach performansu, tańca i działań społecznych. Od 10 lat pracuje nad przekraczaniem granic teatru fizycznego, skupia się na odkrywaniu i badaniu nowych form ekspresji. Do swoich działań artystycznych zaprasza profesjonalistów i amatorów teatru z różnych grup społecznych. Kolektyw Sztuka Nowa to zespół składający się z członkiń i członków Stowarzyszenia Sztuka Nowa, prowadzony przez Dawida Żakowskiego.

Szczegóły spektaklu

Wieczór Etiud Warszawskiego Centrum Pantomimy

Pantomima

W wieku XX sztuka pantomimy stała się teatrem autonomicznym, całkowicie niezależnym od innych form scenicznych. Pod koniec lat 40-tych ubiegłego wieku wielki mim Marcel Marceau stworzył serię etiud pantomimicznych „Pantomimes de style”, które stały się wzorem języka i zasad tej sztuki dla wielu przyszłych pokoleń. Identyfikacja aktora mima z emocjami, uczuciami, osobami, otaczającym go światem oraz interpretacja zjawisk w nim zachodzących, to istota współczesnej pantomimy.
Od wielu lat w Warszawskim Centrum Pantomimy powstają krótkie formy teatralne realizowane przez aktorów Teatru Warszawskiego Centrum Pantomimy oraz adeptów Studia Pantomimy.
Zapraszamy Państwa na Wieczór pantomimy, podczas którego zaprezentujemy różnorodne oblicza sztuki teatru poza słowami. Dla części etiud będzie to wykonanie premierowe, co nasze spotkanie z Państwem czyni dla nas jeszcze bardziej wyjątkowym.

Bartłomiej Ostapczuk

Występują: Ewelina Grzechnik, Paulina Staniaszek, Renata Birska, Małgorzata Watras, Magdalena Kultys, Gabriela Całun, Aleksandra Batko, Maja Rękawek, Maciej Jan Kraśniewski, Bartłomiej Ostapczuk.
Opieka artystyczna: Bartłomiej Ostapczuk
www.mimowie.pl

Szczegóły spektaklu

Bette & Joan

Dramat

Dwie garderoby, dwa gwiazdorskie krzesła i dwie kobiety: Bette Davis i Joan Crowford. Niegdyś gwiazdy wielkiego formatu, teraz zrobią niemal wszystko, żeby jeszcze raz stanąć w świetle reflektorów, usłyszeć klaps filmowy i magiczne słowo „action”. Nawet zagrają razem w jednym filmie, chociaż ich niechęć do siebie jest niemal legendarna.
„Bette & Joan” to sztuka, która pokazuje jeden dzień gwiazd na planie filmowym Boba Aldricha „Co się zdarzyło Baby Jane”. I chociaż obydwie są perfekcjonistkami, obydwu zależy na filmie i obydwie chcą znowu zabłysnąć, to nie przeszkodzi im to jednak w większych i mniejszych złośliwościach względem siebie. A wszystko to może i wrednie, ale w białych rękawiczkach i ze specyficznym poczuciem humoru.

Obsada:
Halina Chrobak - Joan Crawford
Marzena Trybała - Bette Davis

Autor: Anton Burge
Reżyseria i scenografia: Sylwester Biraga.
Tłumaczenie: Michał Ignar.
Kostiumy: Marcin Żak.
Make-up: Natalia Kida

Prapremiera polska – 27 grudnia 2018
Działalność Teatru Druga Strefa współfinansuje Urząd m. st. Warszawy

Szczegóły spektaklu

MENELLO SHOW - sztuka iluzji, humor, muzyka

Komedia

Menello Show to pokaz iluzji zmiksowany z solidną dawką absurdalnego humoru i doprawiony odrobiną liryki. Sztuka ściemy w czystej postaci!
A do tego grana na żywo muzyka gitarowa, śpiew i inne cymesy. Weźcie zapasowe oczy i szczęki na wypadek gdyby te z podstawowego zestawu jednak Wam wypadły. Pękających ze śmiechu prosimy o nie rozlatywanie się po całej widowni.

Spektakl trwa 2 razy po 40 minut z przerwą na kawę, herbatę, zimne napoje, rozprostowanie kości, lub papierosa, czy co tam sobie jeszcze wymyślicie.
Nie zabierajcie dzieci bo na scenie pojawi się alkohol, nikotyna i cztery brzydkie wyrazy. Jeden wyraz opcjonalnie, drugi po angielsku, trzeci w geście, a czwarty niewypowiedziany.

Szczegóły spektaklu

SZAŁ TIME 2 | Jak zostałam lesbijką

Komedia

Szał Time 2, czyli jak zostałam lesbijką.

Kontynuacja legendarnego Szał Time 1!
(Na prawach do jego ekranizacji w Bollywood Ola zbiła grubą kasę tyle, że… w rupiach, za które w Polsce kupowała sobie gofry przez miesiąc. Nie do końca jej to posłużyło.)
Ola Love powraca! Jeszcze bardziej samotna, jeszcze bardziej zagubiona w walce o miłość. Ostatni facet Oli, Pan Świętojebliwy, był księdzem. Jak to możliwe, że się spotkali? On uciekając z Czarnego Protestu zaplątał się w sutannę i zahaczył o jej wieszak.
Tak się zaczyna ostatnia piękna, choć krótka Oli Love Story w starym heteryckim świecie. Ola Love zmęczona facetami postanawia zostać lesbijką. Znajduje swoją Śpiącą Królesbę, a z nią nadzieję na szczęście i radość życia.


Premiera warszawska 22 września 2018

Szczegóły spektaklu

RUBINOWE GODY

Komedia

Czy po czterdziestu latach wspólnego życia wiemy wszystko o naszym partnerze? Nie chodzi tu nawet o jakieś skrywane tajemnice, ale o jego nigdy niewypowiedziane pragnienia, aspiracje czy preferencje. Grażyna i Marian po raz pierwszy w życiu wyjeżdżają razem do luksusowego hotelu, by czterdziestą rocznicę ślubu uczcić inaczej, niż wszystkie poprzednie. Nie znają jednak praktycznego znaczenia słowa "luksus", co powoduje choćby problem z dostaniem się do pokoju, czy awersję do egzotycznego - jak na ich gusta - menu w tutejszej restauracji. Wydawałoby się - standardowa sytuacja małżeństwa z prowincji. I z pewnością wspólny weekend dałoby się jakoś przecierpieć, gdyby nie gość spod łóżka (świeżo upieczony minister, który znalazł się w bardzo niezręcznej dla siebie sytuacji) oraz portier, który zależność pomiędzy państwem z- i spod łóżka definiuje jako erotyczny trójkąt, będący odskocznią od szarej, małżeńskiej codzienności. Premier wzywa ministra-elekta do siebie, ten nie może się ujawnić w obawie przed skandalem (w opinii publicznej słynie bowiem jako człowiek moralnie nieskazitelny), starsi państwo zaczynają przebudowywać swoje życie (również jego sferę erotyczną) na nowo, a portier Danny (Daniel, tylko tak go koledzy zdrabniają) najchętniej zamieniłby trójkąt w czworokąt. Kto wyjdzie obronną ręką z sytuacji, która dla każdej ze stron jest - delikatnie mówiąc - niekomfortowa?

Działalność Teatru Druga Strefa współfinansuje Urząd m. st. Warszawy

Szczegóły spektaklu

CREDITORS

After going trough the hardest time in his life, Adolph, an aclaimed painter, has just made a new friend in a seaside resort hotel. Their conversation leads to a whole new truth which will shake his beliefs and make him question the reality of his marriage. His wife will be there any minute and she doesn’t see what is coming…

English language performance.

Cast:
Adolph – Piotr Gilbert Zwolski
Gustav – Kiril Denev
Tekla – Judyta Turan

Written by August Strindberg
Directed by Kiril Denev
Scenic design by Sylwester Biraga

Szczegóły spektaklu

Nie lubię pana, Panie Fellini

Monodram

"Nie lubię pana, Panie Fellini" to monodram Małgorzaty Bogdańskiej w reżyserii Marka Koterskiego. Biograficzna opowieść o włoskiej aktorce Giulietcie Masinie staje się pretekstem do spojrzenia na kobietę uniwersalną, ponadczasową, wierną, która zatraca siebie z miłości do genialnego, lecz niewiernego męża. Ale czy geniusz usprawiedliwia nielojalność i niewierność. "Czym jest dla mnie miłość? Całym życiem". Jedni dostrzegą w tym piękno, inni tragizm.

Szczegóły spektaklu