Teatr Druga Strefa

ul. Magazynowa 14A
00-652 Warszawa

Teatr Druga Strefa założony został w 1997 roku, choć faktycznie działał już aktywnie jako grupa teatralna od 1989 roku -- jest to jeden z pierwszych prywatnych teatrów repertuarowych działających na terenie Warszawy. Dyrektorem teatru jest jego założyciel - Sylwester Biraga. Obecnie siedziba teatru znajduje się na warszawskim Mokotowie w postindustrialna przestrzeni przy ul. Magazynowej 14a.

Repertuar Teatru Druga Strefa jest niezwykle bogaty - znaleźć w nim możemy wiele form i gatunków teatralnych m. in. spektakle dziecięce, spektakle lalkowe, a także teatr tańca i burleską. Teatr Druga Strefa w swojej ofercie ma również spektakle reprezentujące klasykę teatralną, a także dzieła współczesne. Teatr Druga Strefa przede wszystkim tworzy własne spektakle, jednak na jego scenie pojawiają się również spektakle gościnne tworzone przez teatralnych debiutantów, artystów offowych, niezależnych oraz alternatywnych. W Teatrze Druga Strefa oglądać możemy również różnego rodzaju wystawy i wernisaże.

Teatr Druga Strefa wystawia swoje spektakle na scenach teatralnych znajdujących się na całym świecie m. in. we Francji, Rosji, na Słowacji, Ukrainie i wielu innych. Teatr Druga Strefa doczekał się również prestiżowej nagrody „Coup de Coeur 2009” na Festiwalu w Avignonie w 2009 roku za spektakl autorski „Fin de...”. Teatr Druga Strefa jest również organizatorem festiwalu Dni Teatru na Mokotowie.

Bilety do Teatru Druga Strefa kupić można przez internet za pomocą portalu www.eWejsciowki.pl, a także w kasie teatru, która czynna jest na 30 minut przed spektaklem.

Spektakle i inne wydarzenia zaczynają się punktualnie, bilet traci ważność z momentem rozpoczęcia spektaklu lub wydarzenia wskazanego na bilecie, co oznacza, że spóźniona osoba nie ma możliwości wejścia na spektakl oraz nie ma prawa do zwrotu ani wymiany biletu na inne wydarzenie. Zalecamy przybycie do teatru na 15 minut przed rozpoczęciem spektaklu.

Vladimir

Dramat

"Vladimir" to tekst słoweńskiego dramaturga Matjaza Zupančiča z 1997 roku. Jeden z pokoi w mieszkaniu Alesa, Masy i Mikiego zajmuje nowy lokator. Vladimir pojawia się w samą porę, bo trójka przyjaciół ma spore problemy z utrzymaniem mieszkania. Sęk w tym, że nowy lokator jest bardzo tajemniczy.

Ale przecież o Vladimirze coś jednak wiemy. Ma za sobą skomplikowany życiorys i służbę w mundurze. Wiadomo, że kiedyś miał żonę, ale nie wiadomo co się z nią stało. Dla przyjaciół jest dobroduszny, dla wrogów — niebezpieczny. Vladimir to silny człowiek na trudne czasy, gotów pomóc każdemu, kto podziela jego zasady. Bo Vladimir ma zasady i wciela je w życie. I ma pieniądze.

Tyle wiemy o nim na początek, ale z czasem dowiemy się więcej. Vladimir nigdy nie wyprowadza się szybko, kiedy już się gdzieś wprowadzi.
Bo Vladimir nie wprowadza się do mieszkania. On wprowadza się do głowy.

Szczegóły spektaklu

MENELLO SHOW - sztuka iluzji, humor, muzyka

Komedia

Menello Show to pokaz iluzji zmiksowany z solidną dawką absurdalnego humoru i doprawiony odrobiną liryki. Sztuka ściemy w czystej postaci!
A do tego grana na żywo muzyka gitarowa, śpiew i inne cymesy. Weźcie zapasowe oczy i szczęki na wypadek gdyby te z podstawowego zestawu jednak Wam wypadły. Pękających ze śmiechu prosimy o nie rozlatywanie się po całej widowni.

Spektakl trwa 2 razy po 40 minut z przerwą na kawę, herbatę, zimne napoje, rozprostowanie kości, lub papierosa, czy co tam sobie jeszcze wymyślicie.
Nie zabierajcie dzieci bo na scenie pojawi się alkohol, nikotyna i cztery brzydkie wyrazy. Jeden wyraz opcjonalnie, drugi po angielsku, trzeci w geście, a czwarty niewypowiedziany.

Szczegóły spektaklu

Performans x 2 / Radosław Lis / Paweł Świerczek

Performance

Dwa solowe debiuty, dwie odmienne estetyki, dwa spojrzenia na tożsamość w kontekście lokalności/prowincjonalności.
*English below>>>

Radosław Lis „Don Lis”

Czy, a jeśli to w jakim stopniu, aktor-tancerz może jednocześnie utożsamiać się jako rolnik? Jaki wpływ na autora miało wychowanie w wiejskiej, wielopokoleniowej rodzinie rolniczej? Korzystając z narzędzi jakie w swoim warsztacie posiada, performer stara się przekodować i wyrazić to, co wyniósł z pracy na roli jako fundament w swojej pracy cielesnej w przestrzeni tańca.

Premiera: 8.12.2018, MAAT Festival (Lublin)
Dramaturgia: Andrzej Michalski
Produkcja: MAAT Festival 2018

Radosław Lis – urodzony w 1991 roku, aktor, tancerz, student AST w Krakowie WTT w Bytomiu. Wychował się we wsi Kuczwały w kujawsko-pomorskim. Od najmłodszych lat fascynował się aktorstwem i sztukami plastycznymi. W 2011 rozpoczął przygodę z ruchem - najpierw taniec irlandzki, następnie taniec współczesny. Współpracował m.in. z Kayą Kołodziejczyk („Harnasie pod Wielką Krokwią”), Rafałem Urbackim ("Jaram Się", „Gatunki Chronione”), Rudolfem Zioło („Tlen”), Błażejem Peszkiem („Psychoterapolityka”), Jerzym Stuhrem ("Bal manekinów"), Janem Peszkiem („Gdzie jest Paweł? Czyli chcemy spokoju!”) . Tancerz Wrocławskiego Teatru Tańca ("Klatka z Łez" - reż. chor. Bożena Klimczak). Występuje także dla Teatru Śląskiego w Katowicach ("Himalaje" reż. Robert Talarczyk, chor. Kaya Kołodziejczyk). Doświadczenie i warsztat zdobywał u m.in. J. Łumińskiego, J. Skubaczkowskiego, S. Hefczyńskiej-Lewandowskiej,E. Makohona, W. Bechtera, M. Kuźmińskiego, B. Klimczak, Shi Bo, J. Gallaghera, S. Majewskiego, J. Święcha, R. Zioło i innych. Wykształcenie plastyczne obudziło w nim fascynację światłem, która zaowocowała współpracą jako reżyser światła z m.in. Piotrem Stankiem ("Emergency Plan"), Kayą Kołodziejczyk ("Ocieram"), Pawłem Urbanowiczem ("Meditations”), Wojciechem Markiem Kozakiem („Multitude”), Why Not? Collective („Nieprzeniknione srebro”). Współpracował z Pawłem Murlikiem jako asystent reżysera światła ("Gdzie jest Paweł? Czyli chcemy spokoju"), („Black is the color”). Spektakle „Nieprzeniknione srebro”, oraz „Black is the color” zrealizował świetlnie na BalletOFFFestival 2018 w Krakowie. Rezydent MAAT Festival 2018, z autorskim solo „Don Liso #dancernawsi”. W swoim dyplomie tanecznym („.Pluto chapter 2nd Trip to Hell”) po za choreografią i tańcem, jest twórcą reżyserii światła. Można go zobaczyć w teledyskach "Królowa Łez" A. Chylińskiej, "All is one" Maria Magdalena / J. Steczkowska, "Sam na sam" Paraliż Band, czy "The game", oraz „Answers” Neeny.


Paweł Świerczek „Wungiel i donga / Of Coal and Rainbow”

Obraz górników wracających z pracy z pomalowanymi na czarno oczami to wspólne dla wielu Ślązaków/Ślązaczek wspomnienie z dzieciństwa. Zanim zdaliśmy sobie sprawę z tego, że to po prostu węgielna sadza, pytaliśmy: Dlaczego ci mężczyźni noszą makijaż? Przecież mówiono nam, że malują się tylko kobiety.

Oko górnika ma w sobie potencjał nieheteronormatywnej wyrwy w patriarchalnej kulturze śląska „Wungiel i donga / Of Coal and Rainbow” konfrontuje to oko z okiem drag queen (najstarszej na Górnym Śląsku). Co wynika ze zderzenia tych dwóch tradycji i jak śląska społeczność queerowa może użyć ich obu do wykreowania unikatowej lokalnej tożsamości? Czy jej wytworzenie jest w ogóle możliwe a może samokolonizacja jest jedynym sposobem na bycie queer we Wschodniej Europie?


Premiera: 28.09.2018 w ramach projektu Dirty Debüt w Sophiensaele (Berlin)

Idea, na scenie: Paweł Świerczek
Na wideo: Roman Świerczek, drag queen Tara&Krystiano
Produkcja: Dirty Debüt (Sandra Umathum, Björn Pätz & Joshua Wicke)
Podziękowania: Noemi Berenstein, Patryk Chromik, Joanna Rzepka-Dziedzic & Łukasz Dziedzic (Galeria Szara), Beata Głubisz, Martyna Poważa


Paweł Świerczek – absolwent kulturoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim oraz Laboratorium Nowych Praktyk Teatralnych na Uniwersytecie SWPS. W 2016 roku wystąpił w roli Stańczyka/Bobby’ego Sandsa w „Weselu” wg Wyspiańskiego w reż. R. Rychcika (Teatr Śląski w Katowicach). W 2017 przetłumaczył na język polski książkę „Chroma. Księga kolorów” Dereka Jarmana (wyd. Silesia Film) oraz napisał dramat „Odwołany”, wystawiony przez Teatr Wóz Tespisa/Teatr Naumiony (reż. I. Woźniak) w ramach projektu Katowicka Runda Teatralna, w którym spektakl zdobył I miejsce. W październiku 2018 wystąpił w performansie „Hybris cz. 1” w reż. D. Biernat i M. Borczucha w ramach Festiwalu Pomada. „Wungiel i donga / Of Coal and Rainbow” jest jego solowym debiutem performerskim.



EN

Two solo debuts, two different aesthetics, two looks at identity in context localness/provinciality.


Radosław Lis „Don Lis”

Can, and if so, to what extent actor-dancer identify as a farmer at the same time? What kind of impact on the author of this piece has the fact of being raised in rural, multigenerational family of farmers? Using the tools he has, the performer tries to transcode and express what he took from working on the farm as a foundation of body work on the field of dance.

Premiered 8.12.2018 at MAAT Festival (Lublin)
Dramaturgy: Andrzej Michalski
Production: MAAT Festival 2018

Radosław Lis – born in 1991, actor, dancer, student at National Academy of Theatre Arts in Cracow, Dance Theatre Department in Bytom. He was raised in Kuczwały village in kujawsko-pomorskie district. Since his childhood he has been into acting and fine arts. In 2011 he started his adventure with movement – first with Irish dance, than contemporary dance. He has been working among the others with Kaya Kołodziejczyk („Harnasie pod Wielką Krokwią”), Rafał Urbacki ("Jaram Się", „Gatunki Chronione”), Rudolf Zioło („Tlen”), Błażej Peszek („Psychoterapolityka”), Jerzy Stuhr ("Bal manekinów"), Jan Peszek („Gdzie jest Paweł? Czyli chcemy spokoju!”). He is a dancer of Wrocław Dance Theatre ("Klatka z Łez" - dir. chor. Bożena Klimczak). He performs also in the Silesian Theatre in Katowice ("Himalaje" dir. Robert Talarczyk, chor. Kaya Kołodziejczyk). His teachers were among the others J. Łumiński, J. Skubaczkowski, S. Hefczyńska-Lewandowska, E. Makohon, W. Bechter, M. Kuźmiński, B. Klimczak, Shi Bo, J. Gallagher, S. Majewski, J. Święch, R. Zioło. His fine arts education led him to fascination with light, which resulted in cooperations as a stage light designer with Piotr Stanek ("Emergency Plan"), Kaya Kołodziejczyk ("Ocieram"), Paweł Urbanowicz ("Meditations”), Wojciech Marek Kozak („Multitude”), Why Not? Collective („Nieprzeniknione srebro”). He coworked with Paweł Murlik as a stage light designer assistant (“Gdzie jest Paweł? Czyli chcemy spokoju"), („Black is the color”). He was an implementer of light in performances „Nieprzeniknione srebro” and „Black is the color” at BalletOFFFestival 2018 in Cracow. He was resident at MAAT Festival 2018, where he prepared his solo performance „Don Liso #dancernawsi”. In his dance diploma („.Pluto chapter 2nd Trip to Hell”) except being a dancer and choreographer, he is also the light designer. He can be seen in music videos such as "Królowa Łez" by A. Chylińska, "All is one" by Maria Magdalena / J. Steczkowska, "Sam na sam" by Paraliż Band or "The game" and „Answers” by Neena.



Paweł Świerczek „Of Coal and Rainbow”

The picture of miners coming back home from work with their eyelines painted black is a common childhood memory among Silesians. Before we realized it’s just coal dirt, we’d been asking ourselves: Why do those men wear makeup? Don’t they say make up is just for women?
Miner’s eye is a potential queer rupture in patriarchal Silesian culture. “Of Coal and Rainbow” confronts this eye with an eye of the drag queen (the oldest one in the Upper Silesia). What comes up of mixing up those two traditions and how Silesian queer community can use it to create unique local identity? Is it even possible or is self-colonization the only way to be queer in Eastern Europe nowadays?

Premiered 28.09.2018, Dirty Debüt project at Sophiensaele (Berlin)

Idea, performance: Paweł Świerczek
On the video: Roman Świerczek, DQ Tara&Krystiano
Editing, photos: Natalia Kaniak
Production: Dirty Debüt (Sandra Umathum, Björn Pätz & Joshua Wicke)
Special thanks: Noemi Berenstein, Patryk Chromik, Joanna Rzepka-Dziedzic & Łukasz Dziedzic (Galeria Szara), Beata Głubisz, Martyna Poważa

Paweł Świerczek – graduated from culture studies at the University of Silesia and Laboratory of New Theatrical Practices at SWPS University. In 2016 he played a role of Stańczyk/Bobby Sands in “Wesele” (“The Wedding”) based on stage play by Wyspiański directed by R. Rychcik (Teatr Śląski in Katowice). In 2017 he translated to Polish “Chroma. A Book of Color” by Derek Jarman (published by Silesia Film) and wrote stage play “Odwołany” (“Cancelled”) staged by Teatr Wóz Tespisa/Teatr Naumiony (directed by I. Woźniak) during Katowicka Runda Teatralna project – the play won 1st prize. In October 2018 he performed in “Hybris, part 1” directed by D. Biernat and M. Borczuch at Pomada Festival in Warsaw. “Of Coal and Rainbow” is his solo performance debut

Szczegóły spektaklu

SZAŁ TIME 2 | Jak zostałam lesbijką

Komedia

Szał Time 2, czyli jak zostałam lesbijką.

Kontynuacja legendarnego Szał Time 1!
(Na prawach do jego ekranizacji w Bollywood Ola zbiła grubą kasę tyle, że… w rupiach, za które w Polsce kupowała sobie gofry przez miesiąc. Nie do końca jej to posłużyło.)
Ola Love powraca! Jeszcze bardziej samotna, jeszcze bardziej zagubiona w walce o miłość. Ostatni facet Oli, Pan Świętojebliwy, był księdzem. Jak to możliwe, że się spotkali? On uciekając z Czarnego Protestu zaplątał się w sutannę i zahaczył o jej wieszak.
Tak się zaczyna ostatnia piękna, choć krótka Oli Love Story w starym heteryckim świecie. Ola Love zmęczona facetami postanawia zostać lesbijką. Znajduje swoją Śpiącą Królesbę, a z nią nadzieję na szczęście i radość życia.


Premiera warszawska 22 września 2018

Szczegóły spektaklu

CREDITORS

After going trough the hardest time in his life, Adolph, an acclaimed painter, meets Gustav - a teacher with mysterious past. They are having a conversation which will reveal that Adolph's wife (Tekla) was not so honest and faithful to her husband. Gustav is proposing a plan to reveal Tekla's true nature by meeting her while Adolph is hiding in the adjoining room. When Tekla arrives on the scene, the things start to get out of control and nobody really have a clue what will happen. Who is the enemy and who is the saviour? Prepare to find out...

English language performance.

Cast:
Adolph – Piotr Gilbert Zwolski
Gustav – Kiril Denev
Tekla – Judyta Turan

Written by August Strindberg
Directed by Kiril Denev
Scenic design by Sylwester Biraga

Szczegóły spektaklu

Bette & Joan

Dramat

Dwie garderoby, dwa gwiazdorskie krzesła i dwie kobiety: Bette Davis i Joan Crowford. Niegdyś gwiazdy wielkiego formatu, teraz zrobią niemal wszystko, żeby jeszcze raz stanąć w świetle reflektorów, usłyszeć klaps filmowy i magiczne słowo „action”. Nawet zagrają razem w jednym filmie, chociaż ich niechęć do siebie jest niemal legendarna.
„Bette & Joan” to sztuka, która pokazuje jeden dzień gwiazd na planie filmowym Boba Aldricha „Co się zdarzyło Baby Jane”. I chociaż obydwie są perfekcjonistkami, obydwu zależy na filmie i obydwie chcą znowu zabłysnąć, to nie przeszkodzi im to jednak w większych i mniejszych złośliwościach względem siebie. A wszystko to może i wrednie, ale w białych rękawiczkach i ze specyficznym poczuciem humoru.

Obsada:
Halina Chrobak - Joan Crawford
Marzena Trybała - Bette Davis

Autor: Anton Burge
Reżyseria i scenografia: Sylwester Biraga.
Tłumaczenie: Michał Ignar.
Kostiumy: Marcin Żak.
Make-up: Natalia Kida

Prapremiera polska – 27 grudnia 2018
Działalność Teatru Druga Strefa współfinansuje Urząd m. st. Warszawy

Szczegóły spektaklu

COACHELLO SHOW

Komedia

Coachello Show to humorystyczny głos w dyskusji nad miejscem i sensem coachingu. To opowiedziana lekkim tonem historia iluzjonisty stojącego przed życiową szansą. Na jego drodze do sukcesu stoi jeden magiczny trik.Niestety jego wykonanie nie jest wcale proste. Sytuację dodatkowo komplikują traumatyczne wspomnienia.

Czy rozwój osobisty będzie skutecznym panaceum na wszystkie trudności? Czy warto dać się zkołczować? Ile może zmienić słynna mowa motywacyjna? Kim jest Paweł Coachello? Jak żyć? Jak wielu brzytew może chwytać się tonący?

Wyjdź ze swojej strefy komfortu i poznaj odpowiedzi!

Kupując bilet dołożysz śrubkę do naszego czerwonego ferrari.

Szczegóły spektaklu

BURLESQUE DREAMS REVUE

Taneczny

Spełniają się marzenia miłośników burleski i boyleski!
Urzeczywistni je ojciec polskiej boyleski, Master B., prezentując w Teatrze Druga Strefa show, jakiego jak Polska długa i szeroka jeszcze nie widzieliśmy. Burleskowa rewia, a w niej specjalnie skomponowane preludium muzyczne, podniebne ewolucje, duety i solowe występy, śpiew i muzyka na żywo. Wszystko to obsypane obficie brokatem.
Przyjdźcie, usiądźcie wygodnie i rozkoszujcie się niczym niezmąconym widokiem na scenę, gdzie w premierowych numerkach wystąpią przed wami najlepsze performerki i performerzy polskiej sceny: Master B. i Maggie Rabbit w zaskakującym wizualnie i wokalnie duecie, Rebel Ballerina w perfekcyjnym, olśniewającym tańcu, królowa klasycznej burleski Rose de Noir, jak nikt łącząca glamour z komedią Juicy Jane, bujająca w obłokach Niksa Aerial Poetry, i czarodziejka saksofonu Kasia Kasiopołek.

Dreams Come True w Teatrze Druga Strefa!

Szczegóły spektaklu

RUBINOWE GODY

Komedia

Czy po czterdziestu latach wspólnego życia wiemy wszystko o naszym partnerze? Nie chodzi tu nawet o jakieś skrywane tajemnice, ale o jego nigdy niewypowiedziane pragnienia, aspiracje czy preferencje. Grażyna i Marian po raz pierwszy w życiu wyjeżdżają razem do luksusowego hotelu, by czterdziestą rocznicę ślubu uczcić inaczej, niż wszystkie poprzednie. Nie znają jednak praktycznego znaczenia słowa "luksus", co powoduje choćby problem z dostaniem się do pokoju, czy awersję do egzotycznego - jak na ich gusta - menu w tutejszej restauracji. Wydawałoby się - standardowa sytuacja małżeństwa z prowincji. I z pewnością wspólny weekend dałoby się jakoś przecierpieć, gdyby nie gość spod łóżka (świeżo upieczony minister, który znalazł się w bardzo niezręcznej dla siebie sytuacji) oraz portier, który zależność pomiędzy państwem z- i spod łóżka definiuje jako erotyczny trójkąt, będący odskocznią od szarej, małżeńskiej codzienności. Premier wzywa ministra-elekta do siebie, ten nie może się ujawnić w obawie przed skandalem (w opinii publicznej słynie bowiem jako człowiek moralnie nieskazitelny), starsi państwo zaczynają przebudowywać swoje życie (również jego sferę erotyczną) na nowo, a portier Danny (Daniel, tylko tak go koledzy zdrabniają) najchętniej zamieniłby trójkąt w czworokąt. Kto wyjdzie obronną ręką z sytuacji, która dla każdej ze stron jest - delikatnie mówiąc - niekomfortowa?

Działalność Teatru Druga Strefa współfinansuje Urząd m. st. Warszawy

Szczegóły spektaklu

Nie lubię pana, Panie Fellini

Monodram

"Nie lubię pana, Panie Fellini" to monodram Małgorzaty Bogdańskiej w reżyserii Marka Koterskiego. Biograficzna opowieść o włoskiej aktorce Giulietcie Masinie staje się pretekstem do spojrzenia na kobietę uniwersalną, ponadczasową, wierną, która zatraca siebie z miłości do genialnego, lecz niewiernego męża. Ale czy geniusz usprawiedliwia nielojalność i niewierność. "Czym jest dla mnie miłość? Całym życiem". Jedni dostrzegą w tym piękno, inni tragizm.

Szczegóły spektaklu