Pelikan. Zabawa z ogniem - zdjęcie Pelikan. Zabawa z ogniem - zdjęcie Pelikan. Zabawa z ogniem - zdjęcie Pelikan. Zabawa z ogniem - zdjęcie Pelikan. Zabawa z ogniem - zdjęcie Pelikan. Zabawa z ogniem - zdjęcie Pelikan. Zabawa z ogniem - zdjęcie Pelikan. Zabawa z ogniem - zdjęcie Pelikan. Zabawa z ogniem - zdjęcie Pelikan. Zabawa z ogniem - zdjęcie

Średnia ocena

36 oddanych głosów
5 zainteresowanych osób

7,8 / 10

Pelikan. Zabawa z ogniem

Spektakl Pelikan. Zabawa z ogniem bierze udział w konkursie na najlepszy spektakl 9 edycji ITSELF . Prezentowany jest z napisami w języku polskim i angielskim.

Pelikan. Zabawa z ogniem” to wnikliwy portret dwóch rodzin prowadzących ze sobą swoistą grę namiętnościami i uczuciami. Grę, w której kat niepostrzeżenie staje się ofiarą, szlachetność okrucieństwem, a okrucieństwo słabością.

W spektaklu występują między innymi Ewa Prus jako Matka/Eliza, Kamil Studnicki jako Syn/Fryderyk, Michalina Łabacz jako Córka/Gerda, Maria Sobocińska jako Córka/Gerda/Matka, Mateusz Kmiecik jako Zięć/Aksel, Hubert Zapiór jako Zięć/Aksel.

Czas trwania: 150 minut

Obsada

Ewa Prus - zdjęcie

Ewa Prus
Matka/Eliza

Kamil Studnicki - zdjęcie

Kamil Studnicki
Syn/Fryderyk

Michalina Łabacz - zdjęcie

Michalina Łabacz
Córka/Gerda

Maria Sobocińska - zdjęcie

Maria Sobocińska
Córka/Gerda/Matka

Mateusz Kmiecik - zdjęcie

Mateusz Kmiecik
Zięć/Aksel

Hubert Zapiór - zdjęcie

Hubert Zapiór
Zięć/Aksel

Izabela Zwierzyńska - zdjęcie

Izabela Zwierzyńska
Margret/Matka

Realizacja

Akademia Teatralna im. A. Zelwerowicza w Warszawie, reż. Jan Englert

Autor: August Strindberg

Tłumaczenie: Zygmunt Łanowski

Reżyseria: Jan Englert

Scenografia, kostiumy i światło: Anna Skupień i Katarzyna Szczurowska

Muzyka: Jakub Gawlik

Asystentki reżysera: Anna Gryszkówna i Michalina Żemła

Opinie naszych widzów (13)

  • 10,0/ 10

    Zawodowy spektakl!

    nz.....@....pl / 22 maja 2017

  • 10,0/ 10

    Godny polecenia spektakl, a w zasadzie pierwsza część - "Pelikan" . Świetna gra Aktorów ( chociaż gra to niefortunnie określenie - byli autentyczni, weszli w rolę całkowicie, trzymając w napięciu i ciekawości przez cały czas). Wielkie brawa dla wszystkich, ale największe dla Pani Ewy Prus za autentyczność. Godny wspomnienia jest również Pan Filip Krupa za epizodyczną, ale dobrą grę aktorską.

    em.....@....pl / 05 kwietnia 2017

  • 10,0/ 10

    Genialne przedstawienie w reżyserii Pana Englerta. Młodzi aktorzy stworzyli sztukę, która jest dużo lepsza od niejednej aktualnie granej przez "profesjonalny" teatr. Na pochwałę zasługują przede wszystkim aktorzy występujący w pierwszym akcie.

    wl.....@gm...il.com / 15 marca 2017

  • 10,0/ 10

    Naprawdę wysoki poziom gry aktorskiej, dla ich kreacji warto zobaczyć spektakl.

    ol.....@ic...ud.com / 10 marca 2017

  • 9,0/ 10

    Świetny spektakl, duże zaangażowanie aktorów, dobrze ukazana złożoność relacji ludzkich oraz emocjonalność.

    pr.....@gm...il.com / 01 czerwca 2017

  • 9,0/ 10

    Bardzo dobre główne role kobiece w pierwszym i drugim akcie polecam

    gc.....@gm...il.com / 10 marca 2017

  • 8,0/ 10

    Świetne role kobiece.

    a......@gm...il.com / 10 marca 2017

  • 8,0/ 10

    Świetne główne role kobiece w Pelikanie i Zabawie z ogniem.

    or.....@gm...il.com / 01 marca 2017

  • 7,0/ 10

    Spektakl pt. "Pelikan. Zabawa z ogniem" wywarł na mnie pozytywnie wrażenie. Zarówno wykonanie, jak i scenografia, kostiumy, dialogi prezentowały wysoki poziom. Osobiście uważam, że dialogów mogłoby być więcej a niektóre sceny krótsze ale mimo wszystko całość wykonania oceniam wysoko.

    ag.....@in...ia.pl / 11 kwietnia 2017

  • 6,0/ 10

    Temat bardzo ciekawy. Psychologiczne studium postaci dramatu - ich wewnętrznych rozterek i wzajemnych relacji między nimi. Widzimy życie toczące się na niebezpiecznej krawędzi, czyli tytułową zabawę z ogniem, a właściwie mieszankę wybuchową, do której ktoś wrzucił przeciwieństwa nie do pogodzenia. Mamy zatem dominację i patologiczne skąpstwo jednych, skutkujące poczuciem odrzucenia i poniżenia u innych, lodowaty cynizm próbujący bezskutecznie ostudzić gorące emocje, rozgrywające się w dziwnym trójkącie męsko-damsko-męskim. Mamy też rezygnację i bunt przeciw niej i pewność, że to wszystko zmierza do nieuchronnej klęski, której apogeum będzie wzniecenie tytułowego ognia. Gdyby chcieć w jednym zdaniu zawrzeć streszczenie tej sztuki, można by to zrobić tak - dorośli bawiący się zapałkami. Słabością przedstawienia jest jego nierówny poziom. Pierwsza część chce zadusić widza szarą, burą, brunatną i zielonkawą scenerią tak gęstą, że można by ją kroić. W scenerię tę, wpisują się też aktorzy, grając nużąco i monochromatycznie. W pierwszej części nie dostajemy ani chwili oddechu, co dobrze ujęła moja żona mówiąc, że czuje się jak w rodzinnym grobie. Podobnego zdania była chyba część publiczności, opuszczając teatr w czasie antraktu, Dała o tym znać pewna liczba pustych krzeseł, na początku drugiej aktu, który jakby na złość tym co wyszli, okazał się znacznie lepszy. Było w nim więcej światła, powietrza i aktorzy też, jakby zdolniejsi. Utwierdziło mnie to w i tak mocnym przekonaniu, że każdą książkę, każde dzieło teatralne, czy filmowe, powinno się czytać i oglądać od początku do końca.

    st.....@....pl / 21 kwietnia 2017

  • 6,0/ 10

    Spektakl bardzo ciekawy, w zasadzie dobrze zagrany, brawo dla młodych aktorów, którzy dają z siebie wszystko!

    E......@tr...ax.eu / 06 kwietnia 2017

  • 6,0/ 10

    To jest spektakl, w którym grają studenci/nowi absolwenci Szkoły Teatralnej. Oczywiście nie wszyscy reprezentują równy poziom. Ale warto zobaczyć rzadziej już dziś grywanego Strinberga.

    me.....@po...ta.onet.pl / 10 marca 2017

  • 3,0/ 10

    Znakomita Lidia Pronobis. Niektórzy młodzi aktorzy natomiast chyba nie powinni dotrzeć aż do roku dyplomowego, Jeśli powaznie traktować tytul absolwenta AT. Niska ocena spektaklu dotyczy też reżyserii niestety.

    mg.....@ne...4u.pl / 10 marca 2017

Teatr Collegium Nobilium - Adres i dojazd

ul. Miodowa 22/24
00-246 Warszawa

http://tcn.at.edu.pl/

Kup bilet