Mistrz i Małgorzata - zdjęcie Mistrz i Małgorzata - zdjęcie

Średnia ocena

32 oddanych głosów
232 zainteresowanych osób

8,2 / 10

Mistrz i Małgorzata

Jak daleko rzeczywistość NEPu różni się od współczesności? Czy można tu mówić o wolności jednostki, o demokracji? Jak w takiej rzeczywistości mają się odnaleźć artyści? Jaką rolę odgrywa w niej religia i Bóg? Czy punkowy performans na tle ikonostasu jest wyrazem bezsilności, wołaniem o pomoc, czy zaczątkiem nowej rewolucji?

Wielką powieść Michaiła Bułhakowa traktujemy jako studium zmagania się jednostki z systemem – nie tylko totalitarnym. Wszak „wszelka władza jest gwałtem zadawanym ludziom”. Jest to również próba wprzęgnięcia metafizyki w proces odnowy społeczeństwa, nawet za cenę mitycznego paktu z diabłem. Kto jest Wolandem XXI wieku?

Na scenie występują między innymi Katarzyna Ucherska jako Stalin, Katarzyna Pośpiech jako Małgorzata, Jelena, Aleksander Sosiński jako Behemot, Jagoda, Jowita Stępniak jako Asasello, Woroszyłow, asystent Strawińskiego, Mateusz Łapka jako Iwan Bezdomny, Mateusz Lewita, Żdanow, Kim Grygierzec jako Natasza, Kaganowicz.

Czas trwania: 100 minut

Obsada

Katarzyna Pośpiech - zdjęcie

Katarzyna Pośpiech
Małgorzata, Jelena

Aleksander Sosiński - zdjęcie

Aleksander Sosiński
Behemot, Jagoda

Jowita Stępniak - zdjęcie

Jowita Stępniak
Asasello, Woroszyłow, asystent Strawińskiego

Mateusz Łapka - zdjęcie

Mateusz Łapka
Iwan Bezdomny, Mateusz Lewita, Żdanow

Kim Grygierzec - zdjęcie

Kim Grygierzec
Natasza, Kaganowicz

Łukasz Borkowski - zdjęcie

Łukasz Borkowski
Berlioz, Hella, Mikojan

Maciej Hanczewski - zdjęcie

Maciej Hanczewski
M, Jeszua Ha-Nocri

Malwina Turek - zdjęcie

Malwina Turek
Korowiow, Mołotow

Eryk Kulm - zdjęcie

Eryk Kulm
Woland, Strawiński

Realizacja

Reżyseria i adaptacja: Waldemar Raźniak

Asystent reżysera: Łukasz Borkowski

Scenografia: Urszula Bartos-Gęsikowska

Kostiumy: Martyna Kander

Muzyka: Karol Nepelski

Ruch sceniczny : Liwia Bargieł

Opinie naszych widzów (10)

  • 10,0/ 10

    Jak dla mnie bomba! Czwarty obejrzany spektakl w TCN w tym roku i pełen zachwyt. Młodzi aktorzy grają wspaniale, bardzo udana adaptacja Mistrza i Małgorzaty, scenografia w pełni profesjonalna, dodatkowo wykwintne efekty. Mnie wpadł w oko Korowiow/Mołotow - będę śledził karierę Pani Malwiny. Bardzo gorąco polecam sztukę

    ce.....@gm...il.com / 15 kwietnia 2015

  • 10,0/ 10

    Gorąco polecam Wszystkim! Fantastyczny spektakl! Zostały w nim uchwycone wszystkie najistotniejsze i najbardziej znane fragmenty/dialogi z książki. Rola Wolanda - wyśmienita! Behemot - super! Do tego w treść wpisana historia o prześladowaniach pisarzy w tamtych czasach. Naprawdę rzecz warta obejrzenia!

    ka.....@gm...il.com / 25 marca 2015

  • 10,0/ 10

    Bardzo ciekawy i nowocześnie zaadaptowany spektakl w wykonaniu dobrze rokujących aktorów. Podejście do powieści jest momentami tak odważne, jak sama powieść w momencie jej pisania.

    ol.....@po...ta.onet.pl / 11 stycznia 2015

  • 9,0/ 10

    Bardzo dobra gra aktorska, ciekawe efekty. Przedstawienie bardzo mi pomogło w zrozumieniu ksiązki.

    ba.....@gm...il.com / 18 kwietnia 2015

  • 9,0/ 10

    super

    ma.....@ou...ok.com / 23 marca 2015

  • 9,0/ 10

    Zachwycający spektakl, fenomenalnie prezentujący szeroki wachlarz umiejętności młodych Aktorów. Dodatkowo zaskakuje innowacyjnym spojrzeniem na treść powieści i jej powiązania z życiorysem autora.

    jg.....@....pl / 21 marca 2015

  • 9,0/ 10

    Zdumiewająco profesjonalny jak na studentów czwartego roku

    ni.....@po...ta.fm / 13 stycznia 2015

  • 8,0/ 10

    Doskonała zabawa dla miłośników tak Mistrza i Małgorzaty, jak i Michaiła Bułhakowa. Spektakl powstał na podstawie książki i życiorysu jej autora, a wszystko to na tle doskonale w swej istocie przestawionych realiów władzy Iossifa Wisaarionowicza Dżugaszwilego. Nie wiadomo kto jest tu bardziej diaboliczny - Woland, czy Stalin, wiadomo natomiast kto ma większą klasę. Wielkie brawa dla Eryka Kulma - jego Woland, jest i diaboliczny, i intrygujący. i... rzekłbym, doskonale Bułhakowowski. Podobała mi sie także Jowita Stępniak w roli Asasella - obsadzenie w tej roli kobiety było ciekawym pomysłem, ale wykonie pani Jowity to dojrzała, uwodząca widza kreacja aktorska. Spektakl gwarantuje doskonała zabawę miłośnikom Bułhakowa, lub znawcom Stalinowskiego ZSRR. Nie nadaje się jednak na bryk zamiast szkolnej lektury- obejmuje bowiem jakieś 60% scen z książki, niekoniecznie przedstawionych zgodnie z chronologią oryginału. zatem.. pora zacząć historię: W białym Płaszczu z p[odbiciem koloru krwawnika, posuwistym krokiem kawalerzysty wczesnym rankiem czternastego dnia wiosennego miesiąca nisan pod krytą kolumnadę łączącą oba skrzydła pałacu Heroda wielkiego wszedł procurator Judei Poncjusz Piłat...

    ju.....@po...ta.fm / 17 lutego 2015

  • 6,0/ 10

    Spektakl ok - spodziewałem się trochę bardziej błyskotliwej pracy reżysera.Ale to moje odczucie.

    ma.....@....pl / 08 stycznia 2015

  • 3,0/ 10

    Raczej dla największych fanów książki, którzy znają każdą stronę na pamięć. Powieść czytałem raz kilka lat temu i niewiele zrozumiałem z całego spektaklu.

    ef.....@gm...il.com / 14 stycznia 2015

Teatr Collegium Nobilium - Adres i dojazd

ul. Miodowa 22/24
00-246 Warszawa

http://tcn.at.edu.pl/

Kup bilet
× 1 osoba obecnie przegląda tę ofertę.