- Warszawa
- Repertuar
- Teatr Centrala
- Orestes
Średnia ocena
57 oddanych głosów
Orestes
Spektakl muzyczny o tym, jak mordercy czekają na wyrok: “Orestes” CENTRALI.
Przedstawienie Michała Zadary z muzyką Budynia było największym wydarzeniem teatralnym lata 2016. Bilety na pokazy w Zachęcie zostały wyprzedane, a na ostatni spektakl przyszło o 40 osób więcej niż sala mogła pomieścić.
Elektra i Orestes zamordowali swoją matkę, królową. Ich motywacją była chęć odwetu, ale ich czyn wtrąca kraj w kryzys polityczny. Zostają skazani na karę śmierci. Walcząc o sprawiedliwość, zaczynają zabijać niewinnych ludzi. CENTRALA wystawia tę opowieść w Zachęcie, miejscu politycznego morderstwa popełnionego na prezydencie Narutowiczu.
Jak uleczyć kraj z cyklu nienawiści i frustracji? CENTRALA zadaje pytania, na które demokracje szukają odpowiedzi od 2500 lat.
Na scenie występuje Mariusz Kiljan, Bartosz Porczyk, Barbara Wysocka.
Czas trwania: 120 minut
więcej
Realizacja
Reżyseria: Michał Zadara
Dramaturgia: Daniel Przastek
Muzyka: Jacek "Budyń" Szymkiewicz
Scenografia: Robert Rumas
Kostiumy: Arek Ślesiński
Światło: Artur Sienicki
Produkcja: Anna Czerniawska, Marta Kuźmiak
Menedżerka projektu: Marta Kuźmiak
więcej
Opinie naszych widzów (21)
-
10,0/ 10
Mimo bardzo skromnej scenografii, szczególnie dla tragedii antycznej, sztuka pełna i bogata w emocje dzięki niezawodnym aktorom :) bardzo dobra muzyka, choć momentami zbyt głośna. Stali bywalcy TPL Wroc z czasów Mieszkowskiego zdecydowanie powinni regularnie stanowić publiczność Centrali.
ol.....@gm...il.com / 29 listopada 2017
-
10,0/ 10
super przedstawienie...
sa.....@....pl / 27 listopada 2017
-
10,0/ 10
niesamowity... nie wiadomo kiedy wciąga...
al.....@gm...il.com / 21 listopada 2017
-
10,0/ 10
Spektakl podobał mi się zarówno pod względem aktorskim jak i oprawy muzycznej-świetne kawałki. Czy istnieje szansa na udostępnienie ich? Poza tym, jak dosyć sceptycznie podchodzę do nowoczesnych wersji klasyków dramatu, tak zostałam bardzo pozytywnie i miło zaskoczona. Dziękuję za pełen wrażeń wieczór:)
na.....@gm...il.com / 21 listopada 2017
-
10,0/ 10
Rewelacyjnie zagrany, świetne środki wyrazu. Brakowało mi głębi tekstu, czegoś do zadumy, refleksji. Tekst był narracyjny, ale nic nie wnoszący. Pan Zadara i Pani Wysocka oraz osoby, które zapraszają zawsze fundują nam cudowne przeżycia. Zwracam też krótko uwagę na stroje-świetnie skomponowane. Dziękuję.
ew.....@za...tc.pl / 14 marca 2017
-
10,0/ 10
Bardzo aktualna i preznikliwa analiza mechanizmów politycznych, świetne aktorstwo, porywająca muzyka
an.....@au...af.pl / 12 marca 2017
-
10,0/ 10
Dawno nie widzieliśmy tak rewelacyjnego przedstawienia Wspaniala gra aktorow Prosimy o więcej i czesciej
sm.....@gm...il.com / 03 września 2016
-
9,0/ 10
Słabym punktem była kiepska akustyka sali, w której spektakl miał miejsce. W momentach kiedy aktorzy byli odwróceni tyłem do widowni lub daleko od miejsca, gdzie siedziałam, z trudem zarówno ja jak i osoba mi towarzysząca odróżnialiśmy poszczególne słowa.
al.....@ga...ta.pl / 17 listopada 2017
-
9,0/ 10
Wspaniała gra aktorska, ciekawy scenariusz - oparty na połączeniu dwóch filarów dramatu: tragedii i komedii. Bardzo ciekawie rozwiązana kwestia chóru. To co mi nieco przeszkadzało to zbyt głośna "muzyka" chóru, która zagłuszała tekst, nie wszystkie fragmenty muzyczne pasowały w moim odczuciu do dynami tekstu.
ka.....@bo...is.org.pl / 13 marca 2017
-
9,0/ 10
znakomite tak poproszę dalej animowane to miejsce...
mo.....@fa...ns.pl / 13 marca 2017
-
9,0/ 10
Spektakl bardzo mi się podobał. Mądry i ponadczasowy. Aktorstwo znakomite. Świetny pomysł z drzewem genealogicznym i plamami krwi. Jedyne, co mi przeszkadzało, to odgrywanie mężczyzn przez kobietę i odwrotnie.
ku.....@gm...il.com / 01 września 2016
-
8,0/ 10
Grecka tragedia opowiedziana na świeżo, z humorem i bez zadęcia. Nie gubiąca jednak tego co w oryginalnej treści najważniejsze, czyli dramatu jednostki zderzonej z prawami boskimi. Świetny pomysł na nowoczesne podanie greckiego dramatu (chór!) i super wykonanie, Rewelacyjna rola Barbary Wysockiej.
Jo.....@gm...il.com / 21 listopada 2017
-
8,0/ 10
Orestes nie jest zwykłym greckim dramatem. To trochę tragedia, trochę komedia, o nierównym tempie i nagłych zwrotach akcji.Pytania, które Eurypides postawił Ateńczykom u schyłku V wieku przed Chrystusem, są aktualne, i to dziwnie, na początku XXI wieku po Chrystusie. Co to jest mądrość w polityce? Co to jest przyjaźń i dochowanie umów? Po co sądy? Czy prawo boskie przed ludzkim? Lud czy motłoch? Jakie prawo? Jaka sprawiedliwość? Czyje? I to wszystko w trojkę aktorów. Oni i reżyser dali radę. Notę obniżam za muzykę Budynia i zespół rockowy jako chór. I to nie za nie jako takie, bo muzyka sama się broni. Niepotrzebne uwspółcześnienie, które wyszło jak udziwnienie. Szkoda, że Zadara nie zaufał tu sobie samemu, Eurypidesowi i wyobraźni widza. Eurypides broni się po tysiącach lat sam, chór u niego jest dodatkiem, komentatorem. U Zadary wyszedł miejscami na pierwszy plan. Szkoda.
ol.....@....pl / 21 listopada 2017
-
8,0/ 10
Ciekawa formuła ulatwiajaca zrozumienie tekstu tym, którzy nie są na bieżąco z mitami i pozwalajaca skupić się na dyskutowanym dylemacie. Bardzo zaangażowani aktorzy, grający kilka ról w tym spektaklu - widać gamę ich możliwości aktorskich.
pi.....@....pl / 19 listopada 2017
-
8,0/ 10
Gra aktorska Barbary Wysockiej stoi w tym spektaklu na najwyżsyzm poziomie, a dwaj pozostali aktorzy również nie odstają. Świetnie dobrana muzyka i ceikawa koncepcja artystyczna. Można jedynie mieć wątpliwości do liczby aktorów, która ma wpływ na poziom trochę rwanego zakończenia. Uważam jednak, że dla aktorstwa Wysockiej i początku warto zobaczyć ten spektakl. Gorąco polecam i pewnie sam wybiorę się ponownie.
ma.....@....pl / 17 listopada 2017
-
8,0/ 10
Spektakl surowy, ciekawy, trochę na opak, ale bardzo do rzeczy... a muzyka urzeka
ol.....@gm...il.com / 12 marca 2017
-
8,0/ 10
świetnie pokazuje nam współczesnych, życie płytkie, szybkie
da.....@is...an.pl / 11 września 2016
-
5,0/ 10
Nie rozumiem sposobu przedstawienia dramatu przez reżysera. Przyszedłem zachęcony jego wywiadem w Tok fm. To co zobaczyłem zupełnie nie korespondowało z jego wypowiedzią.
ma.....@ne...da.pl / 27 listopada 2017
-
3,0/ 10
Niewykluczone, że spektakl był dobry, ale przy tak beznadziejnej akustyce sali trudno było to stwierdzić. Ponad połowa tekstu była kompletnie niezrozumiała. Szkoda.
be.....@ho...il.com / 20 listopada 2017
-
2,0/ 10
Trudno oceniać spektakl, skoro nie rozumiało się nic z mówionego czy krzyczanego tekstu. Przypuszczalnie to sprawa skandalicznej akustyki. Nie wolno było widzą na to narażać! Właściwie organizatorzy powinni zwrócić koszty imprezy.
sa.....@gm...il.com / 21 listopada 2017
-
1,0/ 10
Od strony technicznej: fatalna akustyka sali, więc niewiele można było zrozumieć. Spektakl bardzo infantylny, zawiodłam się ogromnie, ale właściwie mogłam się spodziewać, ponieważ Michał Zadara idzie w ostatnich latach w kierunku niepokojących uproszczeń. Jest mi tym bardziej przykro, bo byłam przez lata wielką fanką teatru Zadary, pierwszy raz się z nim zetknęłam w Krakowie, Ksiądz Marek był naprawdę świetny. Barbara Wysocka znakomita. Natomiast z biegiem lat nabrała jakiejś dziwnej maniery, od której nie może/ nie chce się uwolnić.
an.....@....pl / 01 grudnia 2017
Teatr Centrala - Adres i dojazd
http://www.centralateatr.pl/
Wybierz termin
Orestes
Orestes
Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzących miesiącach
Nasze benefity
-
Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem
-
Powiadomienia o zmianie w repertuarze
-
Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia (nie dotyczy w trakcie epidemii COVID-19)
Widzowie, którym podobało się to wydarzenie, byli również na:
Ustaw przypomnienie
Sprzedaż wejściówek na spektakl () zaczyna się o . Podaj swój adres email a damy Ci znać o rozpoczęciu sprzedaży.
Przypomnienie zostało ustawione.