Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

Pan Kleks. Powrót

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Bitwa o Broadway I bilety dla grup (55zł) dostępne pod nr tel. 660442160

Gdynia
Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

#kopciuszek

Warszawa
Teatr Capitol

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

KALYANI School Edition I bilety dla grup (55zł) dostępne pod nr tel. 660442160

Warszawa
Teatr Syrena

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Wzrusz Moje Serce

Warszawa
Teatr Ateneum

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Kwartet

Warszawa
Teatr Ateneum

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Boeing Boeing

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Once

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

VICTORIA / True Woman Show

Warszawa
Garnizon Sztuki

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

Shida Shahabi - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Nic się nie stało

Warszawa
Garnizon Sztuki

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

SEN NOCY LETNIEJ / FELIX MENDELSSOHN-BARTHOLDY

Warszawa
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

Gaye Su Akyol - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Dziady

Kraków
Teatr Współczesny w Krakowie

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Kraków
Sala Teatralna Parafii św. Jadwigi

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Berlin Alexanderplatz

6.22
(23 oceny)
Spektakl okrzyknięty przez krytyków jednym z najważniejszych wydarzeń sezonu 2016/17. Berlin Alexanderplatz w reżyserii Natalii Korczakowskiej to dzieło wyjątkowe - imponujące swoim rozmachem, znakomitymi kreacjami aktorskimi, warstwą wizualną i dźwiękową. Adaptacja jednej z najgłośniejszych niemieckich powieści lat 20, porównywanej do Ulissesa Jamesa Joyce’a. Alfred Döblin stworzył wielowymiarowy portret międzywojennego Berlina, na który składają się różne punkty widzenia, m.in. fragmenty artykułów prasowych, sprawozdania sądowe, mity greckie, popularne piosenki, treść miejskich afiszy, efekty dźwiękowe i cytaty z innych utworów. Jest to obraz chaosu wielkiego europejskiego miasta XX wieku, w którym dojrzewał współczesny nacjonalizm i faszyzm. Obraz ten w niepokojący sposób przypomina dzisiejszy świat, który rehabilituje myślenie skrajnie prawicowe. Dla reżyserki Natalii Korczakowskiej, Berlin to przede wszystkim stan umysłu, przestrzeń wolności i awangardy, zagrożona przez pospolite ruszenie moralistów (tak zwanych „porządnych” ludzi) i fanatyków władzy nad ludem. W takim Berlinie rozgrywa się przypowieść o Frankciszku Biberkopfie robotniku, alfonsie i mordercy, któremu dane jest przeżyć wewnętrzną przemianę, poprzez odrzucenie, a następnie zintegrowanie odkrytego w sobie zła. Spektakl przeznaczony dla widzów pełnoletnich.

Czas trwania: 200 minut

Występują

Ewa Błaszczyk

Marcin Bosak

Stanisław Brudny

Anna Paruszyńska-Czacka

Marcin Pempuś

więcej+

Realizacja

AUTOR: Alfred Döblin SCENARIUSZ I REŻYSERIA: Natalia Korczakowska SCENOGRAFIA: Anna Met ŚWIATŁO: Bartosz Nalazek KOSTIUMY: Marek Adamski DRAMATURGIA i OPRACOWANIE MUZYCZNE: Wojtek Zrałek-Kossakowski KONSULTACJE CHOREOGRAFICZNE: Tomasz Wygoda OPERATOR KAMERY: Anu Czerwiński MUZYKA: Marcin Lenarczyk, Bartłomiej Tyciński KONSULTACJE CHOREOGRAFICZNE: Tomasz Wygoda INSPICJENTKA: Beata Szaradowska KIEROWNIK PRODUKCJI: Justyna Pankiewicz ASYSTENT REŻYSERA: Radosław Mirski ASYSTENTKA SCENOGRAFA: Małgorzata Dzik ASYSTENTKA KOSTIUMOGRAFA: Justyna Białowąs ASYSTENTKA PRODUKCJI: Agata Odolczyk

Opinie naszych Widzów

(9)

9/10

Myszki, w 2018 przechodziły plastikowe krzeselka w 2022 NIE. Pozdrawiam, P.

pa.....@gm...il.com | 16.02.2022

8/10

Ciekawy wizualnie, zaskakujący.

do.....@ic...ud.com | 21.02.2023

8/10

1. Pomysł z mikrofonami, kamerzystą i "mikrofoniarzem" zasłaniającyii widzom spektakl mocno chybiony. Nie mówiąc, że części tekstu nie słychać. Wystarczyło aktorom dać mikroporty. 2. Z jakiego powodu telebim wisi za reflektorem - niewiele widać? 3. Telebim może oglądać tylko ta część widowni, której i tak nie zasłaniają widoku pracownicy obsługi sprzętu. Czemu, jeżeli ma wisieć, nie wisi z boku widowni?

Mo.....@in...ia.pl | 7.11.2019

7/10

Ciekawy i nowoczesny. Nie dla każdego, ale warty uwagi.

wl.....@ga...ta.pl | 27.06.2017

7/10

Sorki. Wejściówkę oddałam synowi ze względu na pilny wyjazd. Wiem, ze sie podobała sztuka. Syn 40/letni kawaler dlatego ,,pornografia,, nie robi juz na nim wrażenia (cokolwiek to znaczy)😊🤗

ju.....@tl...en.pl | 25.06.2017

7/10

taki trochę Warlikowski a trochę Lupa

pa.....@po...ta.onet.pl | 3.02.2017

6/10

Nowość w Studio i klika dni po premierze - dwugłos środowiska teatralnego dot. spektaklu. Niewątpliwie jest to sztuka, która wymaga dużo od widza, stąd nie polecam jej osobom, które chcą doświadczyć czegoś łatwo przyswajalnego. Należy docenić duże zaangażowanie aktorów oraz formułę przedstawienia fabuły powieści przez reżyserkę, szczególnie uchwycenia strumienia świadomości. Korczakowska stosuje mnóstwo ciekawych metod - od uzyskania kontaktu z widzem lokując scenę na środku widowni, przez pomieszanie czasoprzestrzeni, a tym samym osadzenie sztuki w bliżej nieokreślonym czasie, aż po duży nacisk na elastyczność i kondycję fizyczno-ruchową aktorów, charakteryzację oraz - odzwierciedlającą ówczesny Berlin i zamieszkujący go lumpenproletariat - scenografię. Niestety muszę przyznać, że wpisuję się w negatywny odbiór sztuki w ramach wspomnianego dwugłosu środowiska. Przede wszystkim z uwagi na niespójność niektórych scen (oczywiście po uwzględnieniu faktu, że w samej powieści często zmieniana jest czasoprzestrzeń), bardzo duże skomponowanie różnych środków artystycznego wyrazu (od scenografii do zachowania aktorów), które stają się męczące po blisko 4h sztuki. Może, gdyby była krótsza, byłaby ciekawsza, niestety pod koniec - już wcale nie zaskakuje, a wręcz nuży. Przyznana ocena nie jest dezaprobatą dla takiej formy teatru, jednakże jest próbą wyśrodkowania tego, co chciała przekazać reżyserka (bardzo doceniam nawiązanie do problemów dzisiejszych czasów), a tym, co z tego powstało. Na pochwałę zasługuje gra Bartosza Porczyka, Marcina Bosaka oraz występujących gościnnie Haliny Rasiakównej i Tomasza Wygody.

ba.....@gm...il.com | 1.02.2017

4/10

Świetne aktorstwo i show. Za cicho wszyscy mówili, słabo było słychać. Zbyt skomplikowana narracja oraz za długie przedstawienie - 4h! Wyszliśmy w po pierwszej przerwie

an.....@gm...il.com | 31.10.2022

1/10

Bez ladu I skladu nawet przy duzej otwartosci na wspolczesna forme teatralna

ag.....@....pl | 23.12.2018

Zwiastuny

Berlin Alexanderplatz

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!