Studio Buffo

ul.Konopnickiej 6
00-491 Warszawa Śródmieście

Teatr Studio Buffo to jeden z najpopularniejszych teatrów muzycznych w Polsce. Mieści się w samym sercu Warszawy w budynku Głównej Kwatery Harcerstwa Polskiego. Powstał w 1992 roku na miejscu dawnego Teatru Buffo, który istniał od 1956 roku. Studio Buffo założone zostało przez znanego kompozytora, Janusza Stokłosa, który do dnia dzisiejszego pełni funkcję prezesa, oraz wybitnego reżysera i choreografa, Janusza Józefowicza, który jest dyrektorem artystycznym teatru.

Studio Buffo powstało w wyniku ogromnego sukcesu musicalu „Metro” - spektakl, który zyskał niesamowitą popularność, potrzebował własnej sceny teatralnej. Pierwszym wydarzeniem, które otworzyło działalność teatru, była premiera spektaklu „Do grającej szafy grosik wrzuć”.

Teatr Studio Buffo ma niezwykle bogaty repertuar - są to przede wszystkim spektakle muzyczne. Wciąż na deskach teatru możemy zobaczyć słynny musical „Metro”, który cały czas cieszy się wielką popularnością wśród widzów. Oprócz tego Studio Buffo organizuje wiele różnych spektakli mających charakter wieczorów tematycznych, które poprzez muzykę, taniec i śpiew zabierają widzów w muzyczną podróż po innych krajach m. in. „Wieczór Bałkański”, „Wieczór Rosyjski”, „Wieczór Włoski”.

Bilety i wejściówki na spektakle znajdujące się w repertuarze Studio Buffo kupić można przez internet - za pomocą portalu www.eWejsciowki.pl lub strony internetowej teatru oraz w kasie teatru, która czynna jest od poniedziałku do piątku od godziny 10.00 do godziny 18.00 oraz w soboty do godziny 16.00.

Ze Studiem Buffo związanych było wielu znanych polskich muzyków i artystów m. in. Edyta Górniak, Katarzyna Groniec, Robert Janowski, Edyta Geppert, Anna Maria Jopek. Sława Przybylska, Magda Umer, Marian Opania, Bogusław Linda, Cezary Pazura i wielu innych.

Przy teatrze działa również Studio Artystyczne „Metro”, które organizuje dla dzieci zajęcia aktorskie, wokalne oraz taneczno-ruchowe, a także restauracja.

Piotruś Pan

Musical

Musical „Piotruś Pan” miał swoją światową prapremierę 27 lutego 2000 roku na scenie Teatru Muzycznego Roma w Warszawie, gdzie gościł przez 3 sezony i obejrzało go 200 000 widzów.

A oto co na temat „Piotrusia Pana” napisał w programie autor libretta, legendarny Jeremi Przybora:
„Piotruś Pan” Jamesa M. Barrie’go należy do arcydzieł literatury wielo-, a co najmniej dwupokoleniowej. Jest przeznaczony zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców. Przeznaczenie takie charakteryzuje zresztą wszystkie mądre, nazwijmy to, baśnie: „Alicje w krainie czarów”, „Kubusia Puchatka”, „Mary Poppins”[… ] Co jednak sprawiło, że z tej wielkiej dziecięcej literatury właśnie „Piotruś Pan” urzekł mnie szczególnie?... Chyba jednak nie sprawiła tego jedynie mądrość i niezwykłość opowieści o Piotrusiu. O napisaniu tego musicalu przesądziło to, co różni dzieło Barrie’go od innych dzieł tego gatunku. A różni je tak silnie zarysowany wątek miłosny, […] w postaci tak wysublimowanej i subtelnej, że chciałoby się rzec – wyrafinowanej, gdyby nie chodziło tu o miłość najczystszą i najpiękniejszą, bo – macierzyńską.”

„Premiera „Piotrusia Pana” Jeremiego Przybory i Janusza Stokłosy przygotowana przez Janusza Józefowicza w warszawskiej Romie zelektryzowała artystów i publiczność. Widzowie i krytycy uznali ją już następnego dnia za wydarzenie sezonu. …”
Jan Bończa – Szabłowski „Rzeczpospolita”, luty 2000r.

Dostępny i wysmakowany, bajeczny i głęboko życiowy musical „Piotruś Pan” jest nośnikiem niesłychanej, pozytywnej energii. W aktualnej ofercie kulturalnej łatwo dostrzec duży deficyt spektakli kierowanych zarówno do bardzo młodego odbiorcy jak i do całej rodziny. Chcemy zapełnić tą lukę oferując widzom spektakl na najwyższym artystycznym poziomie, który jednocześnie będzie przystępny i mądry. Odbiorcą musicalu będzie cała rodzina, od wnuka po babcię.

Szczegóły spektaklu

Imię

Komedia

„Imię”, to francuska sztuka, której ekranizacja ściągnęła do kin rekordową liczbę widzów. Nakręcony w 2013 roku film otrzymał dwa Cezary oraz trzy nominacje (w tym za najlepszy scenariusz adaptowany). Dobrze napisane, dowcipne dialogi i wyraziste postaci, to komediowe atuty „Imienia”, porównywanego często do „Boga mordu” (filmowa „Rzeź” Romana Polańskiego). I podobnie, jak sztuka Rezy, „Imię” nie jest komedią pozbawioną refleksji, a śmiech bywa tutaj gorzki.

Akcja rozgrywa się w ciągu jednego wieczoru, podczas kolacji wyprawianej przez profesora literatury Pierre'a i jego żonę Elisabeth w ich paryskim mieszkaniu. Zaproszeni goście, to przyjaciel domu, puzonista – Claude , brat Elisabeth, błyskotliwy przedsiębiorca – Vincent oraz jego dużo młodsza, ciężarna partnerka Anna. W tym gronie przebieg spotkania wydawał się doskonale przewidywalny. Jednak tym razem typowe, drobne sprzeczki przerodzą się w prawdziwą bitwę. A całe zamieszanie wywoła niewinne z pozoru pytanie: Czy macie już jakiś pomysł na imię?

Szczegóły spektaklu

Musical METRO

Musical

Grupa młodych wykonawców opowiada o swoich marzeniach, a każda wyśpiewana nuta, każdy wytańczony takt jest tych marzeń spełnieniem. Widzimy więc na scenie pasję i entuzjazm, taniec i śpiew jakiego nie znał polski teatr. Jest tam miłość, szaleństwo i młodość. I to wszystko sprawia, że granica między teatrem a rzeczywistością staje się płynna, akcja spektaklu zdaje się wykraczać daleko poza teatralne foyer, a czas staje się wyłącznie funkcją wyobraźni.

"METRO”. Gdzieś między fikcją a rzeczywistością… Uliczni grajkowie, śpiewacy i tancerze wystawiają na podziemnych peronach metra spektakl dla pasażerów. Jego twórcą i animatorem jest Jan, dla którego metro jest domem, a underground – sposobem na życie. Spektakl budzi sensację, a młodzi artyści otrzymują propozycję pracy w komercyjnym teatrze. To opowieść o marzeniach i rozczarowaniach, o pasji i zdradzie, o młodzieńczych ideałach i władzy pieniądza, a przede wszystkim - historia romantycznej miłości.

Szczegóły spektaklu

Nikt nie jest doskonały

Komedia

To komedia, która bawi, śmieszy i nigdy się nie starzeje. W Wielkiej Brytanii, Australii i całej Europie tekst Simona Williamsa „Nikt nie jest doskonały” został uznany za klasykę komedii romantycznej. Autor wpadł na pomysł scenariusza, po rozmowie z własną agentką, która na wieść, że planuje napisać komedię romantyczną skonstatowała: "ależ faceci nie piszą romansów!". I tak na przekór tej opinii autor stworzył postać Leona.

Nikt i nic w życiu Leona nie jest doskonałe, żona odeszła, dorastającą córka Dee Dee zaczęła palić papierosy, a do tego jego ojciec Gus, rubaszny i niesforny pomimo wieku, drażni go swoją ekscentryczną naturą i towarzyskimi ekscesami. Leon jest introwertykiem, nudnym statystykiem, ale posiada talent…. niestety, też niedoskonały, bo to talent do pisania romantycznych powieści. To iście niemęskie zajęcie ukrywa pod kobiecym pseudonimem Marty Banbury i bez nadziei na sukces wysyła swoje teksty do kobiecych wydawnictw.

Nikt nie przewidział, że pewnego dnia życie Leona zmieni jeden telefon z wydawnictwa „MJW”- powieść Marty Banbury została nagrodzona w konkursie najlepiej napisanych powieści dla kobiet, za którą autorka może otrzymać ogromną nagrodę… Sic! Cokolwiek by o Marcie Banbury nie mówić, to Marta kobietą nie jest… Szansa uzyskania nagrody może lec w gruzach, chyba że… wyjścia nie ma… Leon musi przebrać się za kobietę!

Szczegóły spektaklu

ROMEO I JULIA - musical w 3D

Musical

Oryginalna muzyka Janusza Stokłosy, polski tekst zainspirowany dramatem Szekspira „Romeo i Julia”, reżyseria i choreografia Janusza Józefowicza, scenografia Marka Chowańca, kreacja nowych talentów – to gwarancje wielkiego wydarzenia artystycznego.

Tematem musicalu jest miłość dwojga młodych ludzi, nie umiejących odnaleźć porozumienia ze światem dorosłych w chwili rodzącej się wielkiej miłości.

To dramat pokoleń rodziców i dzieci, którzy nie umieją ze sobą rozmawiać, słuchać się i szanować swoich potrzeb.
Młodzieńcza bezkompromisowa miłość napotyka bezwzględność komercyjnego świata rodziców, pochłoniętych swoimi sprawami.

Szczegóły spektaklu

TANGO ATTACK

Koncert

Tango Attack łączy tradycję tanga argentyńskiego z nowoczesnymi eksperymentami brzmieniowymi. Muzycy proponują słuchaczom porywające argentyńskie tanga w nowych interpretacjach, a jednocześnie atmosferę roztańczonych uliczek portowych, muzykę największych mistrzów tanga na świecie oraz poezję argentyńską w znakomitych tłumaczeniach..
W repertuarze znajdą się największe przeboje tanga argentyńskiego (np. Cumparsita, El Choclo, Por una Cabeza), kompozycje Astora Piazzolli (np. Maria de Buenos Aires, Otoño Porteño, Libertango) oraz kompozycje własne.

Szczegóły spektaklu