Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Bitwa o Broadway

Poznań
Aula ARTIS

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Wzrusz Moje Serce

Warszawa
Teatr Ateneum

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Moje Ateneum AGATA KULESZA

Warszawa
Teatr Ateneum

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

Gaye Su Akyol - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

SEN NOCY LETNIEJ / FELIX MENDELSSOHN-BARTHOLDY

Warszawa
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Once

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Września
Wrzesiński Ośrodek Kultury w Wrześni

LA FINTA GIARDINIERA / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Koncert jubileuszowy – Hity Bohema House!

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

Klaus - obsesja miłości

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Pomoc domowa

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

THE TURN OF THE SCREW / BENJAMIN BRITTEN

9.83
(12 oceny)
„Ceremonia niewinności poszła na dno” – ten złowieszczy cytat ze słynnego wiersza The Second Coming irlandzkiego poety Williama Butlera Yeatsa otwiera drugi akt opery The Turn of the Screw (Dokręcanie śruby) Benjamina Brittena, stanowiąc poniekąd klucz do jej interpretacji. Libretto dzieła zostało oparte na pełnej niedopowiedzeń i symboli noweli Henry’ego Jamesa. Nowa guwernantka przybywa do rezydencji Bly, by objąć opieką osierocone rodzeństwo – Miles’a i Florę. Czy jednak ma szansę uchronić je przed mocą upiorów zamieszkujących domostwo? Jakie tajemnice skrywa rodzeństwo? Jaką rolę w ich historii odgrywa nieżyjący już kamerdyner Peter Quint i poprzednia nauczycielka panna Jessel? Atmosferę grozy podkreśla genialne wykorzystanie orkiestry złożonej z zaledwie trzynastu instrumentów oraz wyrafinowana muzyczna forma utworu. Otwierający dzieło prolog pełni funkcję tematu, a następujące po nim krótkie sceny są poprzedzone jego kolejnymi wariacjami. Tytułowe dokręcanie śruby odzwierciedla także struktura harmoniczna dzieła. Wraz z rozwojem wydarzeń odbiorca zanurza się coraz głębiej w tym, co nieuniknione, a ukryte w dziele Brittena autobiograficzne aluzje pobudzają do refleksji o dojrzewaniu, sile pożądania i ludzkiej naturze. Marta Dziewanowska-Pachowska 🔴 Dojście do Teatru Królewskiego w Łazienkach od ul. Agrykola. 🔴 Spóźnieni widzowie mogą nie zostać wpuszczeni na widownie. 🔴 Widownia w Teatrze Królewskim jest nienumerowana. 🔴 Godzinę przed przedstawieniem, a także przez godzinę po jego zakończeniu, publiczność może skorzystać z meleksów kursujących między Teatrem Królewskim a bramą Łazienek na rogu ulic Myśliwiecka/Agrykola. ________________________________________________________________________________________________________ Regulamin zakupu biletów dostępny na stronie --> KLIKNIJ TUTAJ ________________________________________________________________________________________________________ W razie pytań jesteśmy do dyspozycji telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424

Czas trwania: 120 minut

Występują

GOVERNESS - ANNA FARYSEJ (23.10) / ANNA WOLFINGER (22.10) FLORA - KAROLINA RÓŻA KOWALCZYK (23.10) / JULITA MIROSŁAWSKA (22.10) MILES - MARCIN GADALIŃSKI (23.10) / JAKUB FOLTAK(22.10) QUINT - JACEK SZPONARSKI (23.10) / RAFAŁ ŻUREK(22.10) GROSE - OLGA RUSIN (23.10) /ANETA ŁUKASZEWICZ (22.10) JESSEL - ALEKSANDRA KLIMCZAK (23.10) / ANNA WIERZBICKA(22.10) LORD (TANCERZ) - GIEORGIJ PUCHALSKI DZIECI ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ DYRYGENTKA -LILIANNA KRYCH

Realizacja

KIEROWNICTWO MUZYCZNE - LILIANNA KRYCH REŻYSERIA, WIZUALIZACJE - KAMILA SIWIŃSKA SCENOGRAFIA, REŻYSERIA ŚWIATŁA - AGATA SKWARCZYŃSKA CHOREOGRAFIA, RUCH SCENICZNY - GIEORGIJ PUCHALSKI LALEK - KATARZYNA PIETRZYKOWSKA KONSULTACJE ANIMACJI LALEK - PIOTR MICHALCZUK REALIZACJA ŚWIATŁA - PIOTR RUDZKI ASYSTENT DYRYGENTKI - KAROL SZWECH ASYSTENCI REŻYSERKI - SŁAWOMIR JURCZAK, AGNIESZKA KOZŁOWSKA ASYSTENTKA SCENOGRAFKI - ANNA ROGÓŻ INSPICJENTKI - AGNIESZKA ORLIKOWSKA, TATIANA HEMPEL-GIERLACH

Opinie naszych Widzów

(7)

10/10

Bardzo dobre wydarzenie. Piękna gra oraz wspaniałe śpiewy arii.

st.....@gm...il.com | 3.11.2022

10/10

WSPANIAŁA OPERA

kr.....@gm...il.com | 24.10.2022

10/10

Wybitne dzieło, świetni wykonawcy.

ts.....@gm...il.com | 24.10.2022

10/10

Dokręcanie śruby (co za tytuł dla opery, równie dobry byłby Wzmacnianie niepokoju). Premiera w Polskiej Operze Królewskiej. Nie lubię muzyki atonalnej i nie chciałbym jej słuchać w domu ale w kombinacji z dziś opowiedzianą historią, zdarzył się prawdziwy cud, było genialnie. Historia trochę jak z dziewiętnastowiecznego opowiadania grozy. Młodziutka Guwernantka zostaje zatrudniona do opieki nad dwojgiem rodzeństwa Florą i Milsem. Inne ważne postacie spektaklu to stara gospodyni Grose i dwa duchy: dawnego kamerdynera i poprzedniej guwernantki (są bardzo złe). Pięknie plastycznie, światło, projekcja na przezroczystych ekranach, filmowe zwielokrotnianie postaci, dużo krwawej czerwieni. Mimo że znałem historię, wiedziałem co, kto, kiedy i z kim to skutecznie podkręcono moją śrubę emocji. Wszystko było na pograniczu prawdy, snu, fantazji. Lęki i postacie ze snu nie znikały po przebudzeniu:) rozgaszczały się z tej strony lustra i było coraz straszniej. Muzyka i śpiew potęgowały w każdej następnej scenie strach. Teatr jak zwykle piękny w Łazienkach, w Starej Oranżerii. Sala pełna w 80%. Miałem bardzo dobre miejsca 3 rząd po środku. Słyszalność i selektywność dźwięków taka jaką lubię. Kontakt wzrokowy że śpiewakami. Nie było owacji na stojąco ale oklaski, okrzyki i tupanie trwało uczciwe 10 minut. Warto zobaczyć.

ad.....@he...ka.com | 23.10.2022

10/10

Wspaniała opera, zachwycająca muzyka i śpiew oraz dekoracje sceniczne, doskonale dopasowane do treści - mrocznej, tajemniczej i zagadkowej, pozwalającej na różną interpretację dzieła.

h......@up...ta.pl | 23.10.2022

10/10

Dla mnie (i nie tylko): bomba!

to.....@....pl | 23.10.2022

10/10

Jak zawsze spektakl na najwyższym poziomie muzycznym oraz inscenizacyjnym.

1p.....@gm...il.com | 23.10.2022

THE TURN OF THE SCREW / BENJAMIN BRITTEN

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!