RODELINDA / GEORG FRIEDRICH HAENDEL - zdjęcie

Średnia ocena

14 oddanych głosów

9,6 / 10

RODELINDA / GEORG FRIEDRICH HAENDEL

Miejsca na widowni są nienumerowane.

Uwaga: dojście do Teatru Królewskiego w Łazienkach od ul. Agrykola.

Godzinę przed przedstawieniem, a także przez godzinę po jego zakończeniu, publiczność może skorzystać z meleksów kursujących między Teatrem Królewskim a bramą Łazienek na rogu ulic Myśliwiecka/Agrykola

.

Zapraszamy do zapoznania się z zasadami uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych organizowanych przez Polską Operę Królewską:

Jeśli nie czujesz się dobrze, jesteś chory, miałeś styczność z osobą zainfekowaną – zostań w domu.

Zabierz ze sobą maseczkę. Po wejściu do budynku Teatru obowiązuje Cię noszenie maseczki zakrywającej usta i nos.

Przy wejściu do budynku poddaj się pomiarowi temperatury.

Po wejściu do budynku Teatru zdezynfekuj dłonie.

Koniecznie podpisz Oświadczenie Uczestnika. Jeśli masz taką możliwość, przynieś wydrukowane i podpisane oświadczenie, jeśli nie – wypełnij je w Teatrze, w miejscu wskazanym przez obsługę.

Zajmij miejsce na widowni wskazane przez obsługę.

Prosimy o wcześniejsze przybycie na wydarzenie – osoby spóźnione nie zostaną wpuszczone na widownię.

Dbamy o bezpieczeństwo naszych Widzów!

Przy wejściu do budynku dostępne są środki do dezynfekcji rąk.

Przy wejściu do budynku obsługa widowni może dokonać pomiaru temperatury.

Przestrzeń wspólna oraz sanitarna jest dezynfekowana.

Widownia będzie zapełniona w max 50%.

Zachowujemy bezpieczną odległość.

W razie pytań jesteśmy do dyspozycji na miejscu wydarzenia lub telefonicznie +48 500 309 424.

Rodelinda to jedna z najznakomitszych oper Georga Friedricha Haendla. Po premierze, która miała miejsce 13 lutego 1725 roku w King’s Theatre w Londynie, przedstawienie zostało pokazane jeszcze trzynastokrotnie. Nie mniejszym powodzeniem cieszyło się wznowienie opery z nową obsadą w roku 1731. Dzieło zostało zrealizowane także w Hamburgu (w 1735 i 1736), po czym zniknęło ze scen operowych na niemal dwieście lat. W 1920 roku Rodelinda, szczęśliwie odkryta na nowo przez Oskara Hagena – wykładowcę historii sztuki na Uniwersytecie w Getyndze, zainaugurowała powrót Haendlowskich dzieł na sceny operowe.

Zamiłowanie Haendla do opery jest powszechnie znane. Autor ponad czterdziestu tytułów, poświęcił wszak temu gatunkowi połowę swojego twórczego życia, nie szczędząc nie tylko zdrowia i energii, ale i środków finansowych. Powstanie Rodelindy przypada na okres rozkwitu prowadzonej przez Haendla Royal Academy of Music, hojnie wspieranej przez króla Jerzego I.

Zwarte, bardzo dobrze skonstruowane libretto przygotował Nicola Francesco Haym na podstawie wcześniejszego libretta autorstwa Antonia Salviego, fabuła zaś znajduje swe źródło u Pawła Diakona z Akwilei. To właśnie ten autor w swojej Historii Longobardów przywołuje opowieść o wiernej i niezłomnej królowej Rodelindzie. Niewykluczone zresztą, że i sam Haendel brał udział w ostatecznym ukształtowaniu tekstu wykorzystanego w operze. Znajduje on doskonałe odbicie w klarownej, a pod względem dramaturgicznym znakomicie rozplanowanej formie dzieła. Kontrastujące ze sobą afekty niosą niezwykle silne emocje – miłość spotyka się z nienawiścią, rozpacz z nadzieją.

Marta Dziewanowska-Pachowska

Wydarzenie pod mecenatem PZU

Czas trwania: 180 minut

Obsada

RODELINDA OLGA PASIECZNIK

BERTARIDO KACPER SZELĄŻEK

GRIMOALDO SYLWESTER SMULCZYŃSKI

EDUIGE NATALIA KUKHAR

UNULFO RAFAŁ TOMKIEWICZ

GARIBALDO ARTUR JANDA

FLAVIO FRANCISZEK KACZOROWSKI

STRAŻ SŁAWOMIR JURCZAK, PAWEŁ LIPOWSKI, MIKOŁAJ ZGÓDKA

ZESPÓŁ INSTRUMENTÓW DAWNYCH POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ CAPELLA REGIA POLONA

DYRYGENT KRZYSZTOF GARSTKA

Realizacja

REŻYSERIA ANDRZEJ KLIMCZAK

SCENOGRAFIA MARLENA SKONECZKO

OPIEKA ARTYSTYCZNA OLGA PASIECZNIK

KIEROWNICTWO MUZYCZNE, DYRYGENT KRZYSZTOF GARSTKA

KOSTIUMY MARLENA SKONECZKO

ASYSTENT REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK

II ASYSTENT REŻYSERA AGNIESZKA KOZŁOWSKA

INSPICJENT DOROTA LACHOWICZ

Opinie naszych widzów (4)

  • 10,0/ 10

    Rewelacyjna opera. Soliści i orkiestra - dali z siebie wszystko. Czekam na kolejne przedstawienia...

    da.....@gm...il.com / 17 marca 2021

  • 10,0/ 10

    Poszukiwaczom Piękna każdego rodzaju polecam wizytę w Operze Królewskiej. "Rodelinda" zachwyci nie tylko maestrią Haendla ale i pięknem jej wykonania. Rozmarzony, zachwycający miłosny duet "Obejmuję Cię" przenosi do krainy ukojenia, szczęścia i harmonii. Mistrzowskie wykonanie Pani Oli i Pana Kacpra zapiera dech w piersiach,... chwilo trwaj, jesteś piękna. Elektryzująca aria rozpaczy w wykonaniu Pana Sylwestra budzi podziw. Piękna Pani Natalia, trochę nieśmiały Pan Rafał i głęboki Pan Artur dopełniają wspaniałości przeżycia estetycznego najwyższej klasy. Tej recenzji nie sposób napisać nie nadużywając słowa Piękno. Zauroczona Teatrem, muzyką, śpiewakami i doskonałą orkiestrą gorąco polecam tą Świątynię Urody Świata

    sa.....@....pl / 07 marca 2021

  • 10,0/ 10

    Duet Olgi Pasiecznik i Kacpra Szelążka - REWELACJA!

    sa.....@....pl / 07 marca 2021

  • 8,0/ 10

    Znakomite a nawet wybitne muzycznie glosowo i instrumentalnie! P Pasieczik i i P Szelązek światowy poziom Reżyseria nienachalna żeby nie powiedzieć słaba Dekoracje(tron i skrzynia w 1 akcie -szkolne) Kostiumy - Król i syn jakby w rubaszkach Muzyka cudowna

    an.....@....pl / 06 marca 2021

Polska Opera Królewska - Adres i dojazd

https://operakrolewska.pl/

Kup bilet
× 1 osoba obecnie przegląda tę ofertę.