L’INCORONAZIONE DI POPPEA / CLAUDIO MONTEVERDI - zdjęcie L’INCORONAZIONE DI POPPEA / CLAUDIO MONTEVERDI - zdjęcie L’INCORONAZIONE DI POPPEA / CLAUDIO MONTEVERDI - zdjęcie L’INCORONAZIONE DI POPPEA / CLAUDIO MONTEVERDI - zdjęcie L’INCORONAZIONE DI POPPEA / CLAUDIO MONTEVERDI - zdjęcie L’INCORONAZIONE DI POPPEA / CLAUDIO MONTEVERDI - zdjęcie L’INCORONAZIONE DI POPPEA / CLAUDIO MONTEVERDI - zdjęcie L’INCORONAZIONE DI POPPEA / CLAUDIO MONTEVERDI - zdjęcie L’INCORONAZIONE DI POPPEA / CLAUDIO MONTEVERDI - zdjęcie

Średnia ocena

50 oddanych głosów

9,1 / 10

L’INCORONAZIONE DI POPPEA / CLAUDIO MONTEVERDI

L’incoronazione di Poppea (Koronacja Poppei) po raz pierwszy zachwyciła publiczność podczas karnawału w 1643 roku w Wenecji. Doskonale skonstruowane libretto Giovanniego Francesca Busonellego opatrzone genialną muzyką mistrza Monteverdiego znakomicie wpisuje się w karnawałową atmosferę odwracania porządku świata. Dotyczy to nie tylko treści opery (wszak kurtyzana zostaje cesarzową), ale przede wszystkim jej społeczno-kulturowego wydźwięku. Twórcy sprzeciwiają się bowiem dominującej w ówczesnej operze konwencji idealizowania rzeczywistości, zwracając się ku przedstawianiu świata takim, jakim jest.

Wśród głównych bohaterów arcydzieła próżno szukać wzorów postaw godnych naśladowania. Motywy i postępki Poppei, Nerona czy Ottone nie wzbudzają sympatii, jednak dramatyczno-muzyczna charakterystyka oddająca psychologiczną głębię tychże postaci nie tylko zadziwia, ale i wprawia w zachwyt. Otwierająca operę dysputa Fortuny, Cnoty i Amora jest zapowiedzią druzgocącej gry, w której namiętność – mająca niewiele wspólnego z miłością – nie cofnie się przed żadnym niegodziwym czynem, by tylko osiągnąć swój cel. Czy jednak boski twórca Orfeusza mógłby pozostawić widza zanurzonego w ciemnych myślach o podłej naturze człowieka? Przecież nowatorski, jak na ówczesne czasy, wybór na bohaterów postaci historycznych nie jest przypadkowy, a świadomość ich tragicznego – choć niemieszczącego się w ramach przedstawienia – losu sprawia, że zwycięstwo Amora nad Fortuną i Cnotą wcale nie jest jednoznaczne.

Marta Dziewanowska-Pachowska

🔴 Dojście do Teatru Królewskiego w Łazienkach od ul. Agrykola.

🔴 Spóźnieni widzowie mogą nie zostać wpuszczeni na widownie.

🔴 Widownia w Teatrze Królewskim jest nienumerowana.

🔴 Godzinę przed przedstawieniem, a także przez godzinę po jego zakończeniu, publiczność może skorzystać z meleksów kursujących między Teatrem Królewskim a bramą Łazienek na rogu ulic Myśliwiecka/Agrykola.

________________________________________________________________________________________________________

Regulamin zakupu biletów dostępny na stronie --> KLIKNIJ TUTAJ

________________________________________________________________________________________________________

W razie pytań jesteśmy do dyspozycji telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424

Czas trwania: 220 minut
Źródło zdjęcia: https://operakrolewska.pl/

Obsada

POPPEA - MAŁGORZATA TROJANOWSKA

NERONE - KACPER SZELĄŻEK

OTTONE - JAN JAKUB MONOWID

OTTAVIA - ANETA ŁUKASZEWICZ

SENEKA - SŁAWOMIR JURCZAK

ARNALTA/NUTRICE - DOROTA LACHOWICZ

AMOR/DAMIGELLA - MARTA SCHNURA

DRUSILLA - PAULINA HORAJSKA

FORTUNA - MARTA BOBERSKA

VIRTU/PALLADE/VENUS - IWONA LUBOWICZ

LITTORE/MERCURIO - ROBERT SZPRĘGIEL

LUCANO/PRIMO SOLDATO - SYLWESTER SMULCZYŃSKI

LIBERTO/SECONDO SOLDATO - JAKUB A. GRABOWSKI

VALETTO - JAKUB FOLTAK

TANCERZ - KAROL URBAŃSKI, SANTI BELLO

MIMOWIE - JERZY KLONOWSKI

ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ

ZESPÓŁ INSTRUMENTÓW DAWNYCH POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ CAPELLA REGIA POLONA

DYRYGENT - KRZYSZTOF GARSTKA

Realizacja

KIEROWNICTWO MUZYCZNE KRZYSZTOF GARSTKA

REŻYSERIA - NATALIA BABIŃSKA

SCENOGRAFIA - MARTYNA KANDER

KOSTIUMY - ALEKSANDRA REDA

RUCH SCENICZNY - KAROL URBAŃSKI

REŻYSERIA ŚWIATEŁ - MACIEJ IGIELSKI

REALIZACJA OŚWIETLENIA - PIOTR RUDZKI

PROJEKCJE - JAGODA CHALCIŃSKA

REALIZACJA PROJEKCJI - MAREK ZAMOJSKI

PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO - JAKUB SZAFRAŃSKI

ASYSTENT REŻYSERA - SŁAWOMIR JURCZAK

II ASYSTENT REŻYSERA - AGNIESZKA KOZŁOWSKA, SŁAWOMIR JURCZAK

INSPICJENTKI - AGNIESZKA ORLIKOWSKA, TATIANA HEMPEL-GIERLACH

Opinie naszych widzów (25)

  • 10,0/ 10

    Wybrałam najlepszy sposób na spędzenie wieczoru 23 września 2022 r. Spektakl dostarczył mi wielu wzruszeń - piekna muzyka, ciekawe libretto (i młody i starszy mógł w nim znaleźć coś pouczającego dla siebie), ciekawa scenografia i kostiumy oraz mistrzowskie wykonanie - wokalne i aktorskie. Do kilku fragmentów będę wracać pamięcią. :)

    an.....@....pl / 25 września 2022

  • 10,0/ 10

    Super

    ka.....@....pl / 24 września 2022

  • 10,0/ 10

    Cudowna interpretacja- zespół instrumentalne oraz soliści, szczególnie Poppea i Neron!!

    in.....@gm...il.com / 24 września 2022

  • 10,0/ 10

    Doskonale wydarzenie

    m......@....edu.pl / 24 września 2022

  • 10,0/ 10

    Wspaniałe, niezapomniane przedstawienie. Kameralna atmosfera. Beznadziejne siedzenia: po 30 minutach boli...

    ku.....@ho...il.com / 24 września 2022

  • 10,0/ 10

    Genialna inscenizcja super wykonanie

    ba.....@po...ta.onet.pl / 23 września 2022

  • 10,0/ 10

    Sam spektakl świetny, ale gdyby był jakiś bufet z herbatą/kawą i czymś do przekąszenia byłoby jeszcze lepiej

    sy.....@gm...il.com / 23 września 2022

  • 10,0/ 10

    Znakomity Kacper Szełążek w roli Nerona

    te.....@tl...en.pl / 20 marca 2022

  • 10,0/ 10

    Bardzo podobała mi sie inscenizacja, przepiękne i interesujące kostiumy, piekne głosy. Bardzo udane wydarzenie, dziękuję

    m......@gm...il.com / 16 marca 2022

  • 10,0/ 10

    Doskonała scenografia i kostiumy. Wspaniałe wykonanie artystów.

    sz.....@....pl / 15 marca 2022

  • 10,0/ 10

    Dawno nie widziałam tak wspaniałego przedstawienia - wszystko było perfekcyjne. Śpiewacy, głosy - super , interpretacja każdej postaci bardzo indywidualna i oddająca uczucia, dopracowany gest oraz ruch sceniczny, wysmakowane kostiumy aktorów oraz scenografia. Orkiestra z instrumentami z epoki wspaniała, muzyka z wyczuciem i delikatnością. Wspaniałe przedstawienie pod każdym aspektem. Nie zauważyłam płynącego czasu, polecam znajomym, jeszcze raz chętnie zobaczę.

    hb.....@....pl / 10 marca 2022

  • 10,0/ 10

    Doskonaly spektakl, muzycznie, wizualnie i dramaturgicznie. Polecam!

    go.....@gm...il.com / 10 marca 2022

  • 10,0/ 10

    Dziwi fakt, że nikt z personelu nie zwraca osobom ostentacyjnie nie noszącym maski uwagi, że wciąż funkcjonują przepisy sanitarne.

    pi.....@gm...il.com / 09 marca 2022

  • 10,0/ 10

    Wspaniała kompozycja, bardzo dobre wykonanie i pomysły inscenizacyjne.

    ma.....@gm...il.com / 09 marca 2022

  • 10,0/ 10

    Zachwycające

    ju.....@....pl / 09 marca 2022

  • 10,0/ 10

    Znakomite!

    sa.....@....pl / 09 marca 2022

  • 10,0/ 10

    Po prostu trzeba zobaczyć. Trochę długie wydawać się może dla mniej doświadczonych, ale warto się poświęcić. Ogólne wrażenie fantastyczne. Niezwyczajna gra aktorska śpiewaków, na wysokim poziomie. Odważne i wspaniałe kostiumy. A przede wszystkim... Kacper!!!!! Unikat!

    mi.....@ro...ko.pl / 09 marca 2022

  • 10,0/ 10

    Inscenizacja wspaniała, śpiewacy na bardzo wysokim poziomie. Jedyną wadą jest miejsce, a konkretnie bardzo płytkie ławki w łazienkowskim teatrze - szalenie niewygodne.

    b......@gm...il.com / 09 marca 2022

  • 10,0/ 10

    Super polecam jedyny minus to lokalizacja ale tylko w znaczeniu dojścia do komunikacji publicznej . Artystycznie ,muzycznie Polecam

    ki.....@ya...oo.com / 09 marca 2022

  • 10,0/ 10

    Uczta dla oczu i uszu. Maestria.Przedstawienie na najwyższym światowym poziomie.

    do.....@po...ta.onet.pl / 06 marca 2022

  • 10,0/ 10

    Jestem zachwycona. To mój drugi spektakl z Polską Operą Królewską i nam bilety na kolejny. Prawdziwa uczta dla uszu ale i dla oczu. Serdecznie polecam.

    an.....@gm...il.com / 06 marca 2022

  • 10,0/ 10

    Rzadko wystawiana opera we wspaniałej realizacji na wysokim muzycznym poziomie.

    1p.....@gm...il.com / 06 marca 2022

  • 9,0/ 10

    Bardzo dobre.

    is.....@gm...il.com / 07 marca 2022

  • 8,0/ 10

    Śpiew 10/10, Muzyka 10/10, Libretto 10/10, Stroje 7/10, Scenografia 6/10, Wnętrze 10/10, Miejsca do siedzenia 3/10 (jak na tym można wysiedzieć dłużej niż godzinę bez wiercenia się?)

    gr.....@gm...il.com / 09 marca 2022

  • 5,0/ 10

    Opera „pieknie wydana”, ale nie jestem miłośniczka, muzyki z tego okresu. Robi wrazenie „przegadanej” z muzycznym tłem. No takie było założenie twórcy. Początki tego gatunku w mojej ocenie nie były zbytnio udane. Brakuje harmonii między muzyka i śpiewem. Coś góruje nad czymś. Dla mnie Puccini to szczyt operowych możliwości. Spektakl bez zarzutu dla tych, którzy kochają ten okres.

    so.....@gm...il.com / 09 marca 2022

Polska Opera Królewska - Adres i dojazd

https://operakrolewska.pl/

Kup bilet
× 2 osoby obecnie przeglądają tę ofertę.