Le Nozze di Figaro / INSCENIZOWANA WERSJA KONCERTOWA - zdjęcie

Le Nozze di Figaro / INSCENIZOWANA WERSJA KONCERTOWA

INSCENIZOWANA WERSJA KONCERTOWA

Inscenizacja opery Le nozze di Figaro (Wesele Figara) Wolfganga Amadeusza Mozarta przygotowana przez Polską Operę Królewską cieszy się niegasnącym zainteresowaniem publiczności. Dzieło, które od ponad dwustu lat jest obecne w repertuarze teatrów operowych całego świata, zachwyca bowiem doskonałością formy i lekkością muzycznych przebiegów.

Libretto opery sporządził Lorenzo da Ponte. Jest ono adaptacją komedii Le mariage de Figaro, ou La folle journée Pierre’a Augustina Beaumarchais’go. Choć pomysł na wykorzystanie tej właśnie sztuki należał do Mozarta, to Da Ponte doskonale wywiązał się z zadania. Natomiast Mozart, otrzymawszy świetnie skomponowany scenariusz, stworzył muzyczne arcydzieło. W rzeczywistości libretto opery jest skutecznym połączeniem ciekawej i wartkiej akcji z szeregiem komediowych intryg. Na szczególną uwagę zasługuje też wachlarz portretów ludzkich charakterów, co w doskonały sposób potrafi wykorzystać Mozart. Rozterki i radości postaci ukazane są w popisowych ariach oraz licznych scenach zespołowych. Tymczasem duety i tercety ożywiają akcję, a ich muzyczna treść świadczy o wrażliwości kompozytora na zmienność i głębię ludzkich emocji.

Słowa i dźwięki, a także środki sceniczne i muzyczne, zostały w Le nozze di Figaro doskonale zespolone. Geniusz muzyczny i dramatyczny, uniwersalne przesłanie oraz komizm sytuacji sprawiają, że ta czteroaktowa opera buffa – począwszy od swej wiedeńskiej prapremiery w 1786 roku, aż po dziś – bawi i wzrusza kolejne pokolenia muzycznych koneserów.

Marta Dziewanowska-Pachowska

SPIS WYKONYWANYCH NUMERÓW MUZYCZNYCH

Uwertura

No.1 Duettino Figaro Susanna - ,,Cinque,dieci”

Rec. Cosa stai misurando… (całość)

No.2 Duettino Figaro, Zuzanna - ,,Se a caso madama…”

Rec. ,,Bravo, signor padrone!”

No.3 Aria Figara ,,Se vuol ballare,signor contino”

Rec. przed tercetem od Zuzanna - ,,Scellerato,e perche andate …’’ (do końca)

No.7. Tercet Hrabia, Basilio, Zuzanna -,,Cosa sento!”

Rec. przed arią Figara od Hrabiego - ,,Via per l’ultima volta la Susanna abbracciate…” (do końca)

No.9. Aria Figara ,,Non piu andrai…”

Rec. przed arią Cherubina od Hrabiny - ,,Prendi la mia chitarra e l’accompagna” (do końca)

No.11. Aria Cherubina - ,,Voi,che sapete…”

Rec. przed tercetem od Hrabiego - ,,In gabinetto qualche cosa e caduta!” (do końca)

No.13 Tercet Hrabia, Hrabina, Zuzanna - ,,Susanna or via sortite”

No.15 Finał od Allegro assai Marcellina, Basilio, Bartolo - ,,Voi signor,che giusto siete…” (do końca)

No.16.Duettino Hrabia, Zuzanna -,,Crudel, perche finora…”

Rec. przed arią Hrabiego od Hrabiego -,,Carissima!....”Hrabia i Susanna ,Figaro (do końca)

No.17.Rec i aria Hrabiego ,,Hai gia vinta la causa!”

,,Vedro,mentre io sospiro..”

Rec. przed sekstetem od Marceliny - ,,Oh Dio, e egli!...” (do końca)

No.18. Sekstet ,,Riconosci in questo amplesso…”

No.19. Rec i aria Hrabiny - ,,E Susanna non vien!”

,,Dove sono i bei momenti”

Rec. przed Duettino Hrabina, Zuzanna, od -,,Cosa mi narri…” (do końca)

No.20 Duettino Hrabina, Zuzanna -,,Sull’ aria…”

No.27 Rec i aria Zuzanna - ,,Giunse alfin il momento”

,,Deh vieni ,non tardar…”

No.28 Finał od Allegro assai od Hrabiego - ,,Gente, gente, all’armi, all’armi”

Miejsca na widowni są nienumerowane.

Przedstawienie w oryginalnej wersji językowej z napisami w języku polskim.

Uwaga: dojście do Teatru Królewskiego w Łazienkach od ul. Agrykola.

Drogi Widzu!

Zapraszamy do zapoznania się z zasadami uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych organizowanych przez Polską Operę Królewską:

* Jeśli nie czujesz się dobrze, jesteś chory, miałeś styczność z osobą zainfekowaną – zostań w domu.

* Zabierz ze sobą maseczkę. Po wejściu do budynku Teatru obowiązuje Cię noszenie maseczki zakrywającej usta i nos.

* Po wejściu do budynku Teatru zdezynfekuj dłonie.

* Koniecznie podpisz Oświadczenie Uczestnika. Jeśli masz taką możliwość, przynieś wydrukowane i podpisane oświadczenie, jeśli nie – wypełnij je Teatrze, w miejscu wskazanym przez obsługę. Link do Oświadczenia: https://operakrolewska.pl/wp-content/uploads/2020/06/oswiadczenie-z-klauzula-rodo.pdf

* W dniu koncertu szatnia będzie nieczynna. Prosimy o zabranie okryć wierzchnich na widownię.

* Zajmij miejsce na widowni wskazane przez obsługę.

* Prosimy o wcześniejsze przybycie na wydarzenie – osoby spóźnione nie zostaną wpuszczone na widownię.

Dbamy o bezpieczeństwo naszych Widzów!

Przy wejściu do budynku dostępne są środki do dezynfekcji rąk.

Przestrzeń wspólna oraz sanitarna jest dezynfekowana.

Widownia będzie zapełniona w max 50%.

Zachowujemy bezpieczną odległość.

W razie pytań jesteśmy do dyspozycji na miejscu wydarzenia lub telefonicznie +48 500 309 424.

Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych!

#tęskniliśmy :)

BRAK SPRZEDAŻY BILETÓW PRZED WYDARZENIEM STACJONARNIE - BILETY SĄ DOSTĘPNE JEDYNIE NA PORTALU EWEJŚCIÓWKI W FORMIE ELEKTRONICZNEJ.

Zakup biletu elektronicznego wiążę się z akceptacją REGULAMINU SPRZEDAŻY BILETÓW ORAZ UCZESTNICTWA W WYDARZENIACH ARTYSTYCZNYCH ORGANIZOWANYCH PRZEZ POLSKĄ OPERĘ KRÓLEWSKĄ

Regulamin ten dostępny jest w poniższym linku:

https://operakrolewska.pl/wp-content/uploads/2020/06/regulamin.pdf

Źródło zdjęcia: https://operakrolewska.pl/

Obsada

HRABIA Witold Żołądkiewicz

HRABINA Anna Wierzbicka

ZUZANNA Marta Boberska

FIGARO Grzegorz Żołyniak

CHERUBIN Justyna Reczeniedi

MARCELINA Tatiana Hempel

BASILIO/CURZIO Leszek Świdziński

BARTOLO Sławomir Jurczak

KLAWESYN Dagmara Dudzińska

Dyrygent: Dawid Runtz

Realizacja

INSCENIZACJA, SCENOGRAFIA, REŻYSERIA RYSZARD PERYT

KOSTIUMY, REKWIZYTY MARLENA SKONECZKO

Polska Opera Królewska - Adres i dojazd

https://operakrolewska.pl/

Widzowie, którym podobało się to wydarzenie, byli również na:

Inne wydarzenia w tej instytucji:

Kup bilet
× 2 osoby obecnie przeglądają tę ofertę.