Il Barbiere di Siviglia / Gioacchino Rossini - zdjęcie

Średnia ocena

64 oddanych głosów

9,4 / 10

Il Barbiere di Siviglia / Gioacchino Rossini

Il barbiere di Siviglia (Cyrulik sewilski) to jedno z najsłynniejszych dzieł Gioacchina Rossiniego. Choć jego napisanie zajęło ponoć kompozytorowi zaledwie trzy tygodnie, to okazało się jednym ze szczytowych osiągnięć w gatunku opera buffa. Skrząca się od oryginalnych muzycznych pomysłów kompozycja obfituje w kunsztowne arie i zabawne dialogi. Zaś doskonałość muzycznych rozwiązań potęguje znakomite libretto, które Cesare Sterbini ułożył na podstawie sztuki Pierre’a Beaumarchais’go.

Dziś nie każdy pamięta, że prapremiera słynnej opery Rossiniego odbyła się pod tytułem Almaviva, ossia L’inutile precauzione (Almaviva lub Zbyteczna ostrożność). Zmiana oryginalnego tytułu stanowiła jeden z licznych zabiegów mających na celu zjednanie rzymskiej publiczności. Spodziewano się bowiem, że wykorzystanie przez młodego Rossiniego tekstu, na kanwie którego powszechnie szanowany Giovanni Paisiello skomponował wcześniej własną operę, może wzbudzić negatywne emocje. I rzeczywiście. Na nic zdało się uzyskanie zgody mistrza oraz wyjaśnienie dołączone do programu. Wszelkie próby załagodzenia sytuacji okazały się daremne, a premiera, która odbyła się w Teatro Argentina w Rzymie 20 lutego 1816 roku, zakończyła się fiaskiem.

Jednak już drugie przedstawienie publiczność przyjęła z należytym uznaniem. Wkrótce zaś opera zyskała sławę nie tylko we Włoszech, ale i na całym świecie. Przyjąwszy ostatecznie tytuł tożsamy z literackim pierwowzorem, Il barbiere di Siviglia Rossiniego bawi i zachwyca również dziś.

Przedstawienie w oryginalnej wersji językowej.

Uwaga: dojście do Teatru Królewskiego w Łazienkach od ul. Agrykola.

Godzinę przed przedstawieniem, a także przez godzinę po jego zakończeniu, publiczność może skorzystać z meleksów kursujących między Teatrem Królewskim a bramą Łazienek na rogu ulic Myśliwiecka/Agrykola.

Czas trwania: 180 minut

Obsada

07.02:

HRABIA ALMAVIVA LESZEK ŚWIDZIŃSKI

FIGARO WITOLD ŻOŁĄDKIEWICZ

ROSINA IWONA HANDZLIK

DON BARTOLO PIOTR KĘDZIORA

DON BASILIO TOMASZ RAFF

BERTA JUSTYNA STĘPIEŃ

FIORELLO / NOTARIUSZ PAWEŁ MICHALCZUK

AMBROGIO JAKUB A. GRABOWSKI

OFICER SŁAWOMIR JURCZAK

ROSSINI WOJCIECH PAŁĘCKI

DZIEWCZYNA I MARTA SCHNURA

DZIEWCZYNA II MARIA ZŁOTEK

GITARZYSTA I MIROSŁAW ZALEWSKI

GITARZYSTA II MACIEJ GRONEK

MIMOWIE RAFAŁ KARNICKI, JERZY KLONOWSKI, MACIEJ JAN KRAŚNIEWSKI

PIANOFORTE KRZYSZTOF TRZASKOWSKI

08.02:

HRABIA ALMAVIVA SYLWESTER SMULCZYŃSKI

FIGARO WITOLD ŻOŁĄDKIEWICZ

ROSINA ANNA RADZIEJEWSKA

DON BARTOLO ANDRZEJ KLIMCZAK

DON BASILIO TOMASZ RAFF

BERTA TATIANA HEMPEL–GIERLACH

FIORELLO / NOTARIUSZ PIOTR KĘDZIORA

AMBROGIO JAKUB A. GRABOWSKI

OFICER PAWEŁ MICHALCZUK

ROSSINI WOJCIECH PAŁĘCKI

DZIEWCZYNA I MARTA SCHNURA

DZIEWCZYNA II MARIA ZŁOTEK

GITARZYSTA I MIROSŁAW ZALEWSKI

GITARZYSTA II MACIEJ GRONEK

MIMOWIE RAFAŁ KARNICKI, JERZY KLONOWSKI,MACIEJ JAN KRAŚNIEWSKI

PIANOFORTE MONIKA KOLASIŃSKA

ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ

ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ

DYRYGENT DAWID RUNTZ

Realizacja

KIEROWNICTWO MUZYCZNE DAWID RUNTZ

REŻYSERIA JITKA STOKALSKA

SCENOGRAFIA MARLENA SKONECZKO

REŻYSERIA ŚWIATEŁ KAROLINA GĘBSKA

RUCH SCENICZNY ALISA MAKARENKO

PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO LILIANNA KRYCH / ANDRZEJ BORZYM JR

ASYSTENT REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK

II ASYSTENT REŻYSERA AGNIESZKA KOZŁOWSKA

II DYRYGENTKA LILIANNA KRYCH

ASYSTENT REŻYSERA ŚWIATEŁ MAREK ZAMOJSKI

REALIZACJA OŚWIETLENIA PIOTR RUDZKI

KONSULTACJE ILUZJONISTYCZNE MACIEJ POL

INSPICJENT AGNIESZKA ORLIKOWSKA

Opinie naszych widzów (26)

  • 10,0/ 10

    Świetny spektalk, bardzo dobrze zaśpiewany, Wspaniałe dekoracje i lokalizacja miejsca. Dzięki kameralnejn sali ma się wrażenie, że jest się cześcią spektaklu.

    so.....@gm...il.com / 18 lutego 2020

  • 10,0/ 10

    Increible!!!

    pb.....@....pl / 18 lutego 2020

  • 10,0/ 10

    "Cyrulik z Sewilli" zachwycający pod każdym względem. Obsada, scenografia i muzyczna oprawa w idealnej harmonii. Umiejętność nawiązania kontaktu z publicznością i pełna uroku gra głównych bohaterów wzbudziła zasłużony aplauz. Rośnie apetyt na kolejną ucztę artystyczną. Co zobaczymy wkrótce na deskach Opery Królewskiej? .

    sl.....@if...an.edu.pl / 11 lutego 2020

  • 10,0/ 10

    Znakomita reżyseria - cały czas świetne tempo. Scenografia wspaniała, nareszcie hiszpańska i wyróżniająca się pięknem i prostotą w zalewie tych obrzydliwych eksperymentów. Ruch sceniczny naturalny i atrakcyjny dla widza przez cały spektakl. Najważniejsze zaś, że muzycznie spektakl jest perełką. Orkiestra gra czysto i perfekcyjnie a soliści poza pierwszymi wejściami są fenomenalni. Po raz pierwszy w życiu krzyczałem po finale BRAWO !, BRAWO ! BRAWO !..

    An.....@....com.pl / 11 lutego 2020

  • 10,0/ 10

    Rewelacyjne przedstawienie

    dk.....@gm...il.com / 09 lutego 2020

  • 10,0/ 10

    świetny spektakl (07.02.2020r).Wspaniała scenografia , kostiumy.Wyśmienita obsada i wykonanie muzyczne.

    te.....@....pl / 08 lutego 2020

  • 10,0/ 10

    Spektakl cudowny, klimatyczne wnętrza. Polecam

    bo.....@....pl / 08 lutego 2020

  • 10,0/ 10

    wspaniale przedstawienie. Doskonala obsada.

    la.....@me...is.edu / 21 stycznia 2020

  • 10,0/ 10

    Doskonały spektakl. Muzyka to oczywiste, ze swietna i głosy, ale forma wystawienia zabawna i przyciągająca wspołczesnego widza. Na tle często statycznych oper, ta urzekla "urodą"

    wp.....@....pl / 13 stycznia 2020

  • 10,0/ 10

    Najwyższy światowy poziom. Wspaniałą scenografia i kostiumy, jak zawsze w Operze Królewskiej.

    ba.....@gm...il.com / 12 stycznia 2020

  • 10,0/ 10

    świetny spektakl, choreografia współgrała z inscenizacją , sporo humoru i wdzieku

    da.....@gm...il.com / 12 stycznia 2020

  • 10,0/ 10

    Cudowna opera. Zarówno mi jak i mojemu 5-o letniemu synowi bardzo podobało się.

    mb.....@gm...il.com / 12 stycznia 2020

  • 10,0/ 10

    Wspaniała opera z epoki, z doskonałymi wykonawcami i scenografią. Do tego wystawiana chyba najodpowiedniejszym miejscu, jaki jest Teatr Stasnisławowski w Łazienkach

    ja.....@ho...il.com / 12 stycznia 2020

  • 10,0/ 10

    Świetny i naprawdę śmieszny

    ja.....@gm...il.com / 11 stycznia 2020

  • 10,0/ 10

    Obsada super szczególnie Figaro i Hrabia. Mistrzowskie wykonanie

    d......@....pl / 11 stycznia 2020

  • 10,0/ 10

    Очень атмосферный театр. Опера «Севильский цирюльник», это моя любимая опера, Хорошая постановка, красивая сцена с 3D, эффектами, яркие костюмы, Хорошая актерская игра и приятные голоса исполнителей оперы, оркестр на уровне «королевского». В антракте был фуршет с чаем,, кофе, водой и соком. Я бы дополнила фуршет бокалом вина или шампанского.. В целом очень понравилось,, если вы любитель оперы советую посетить.

    tv.....@....net / 11 stycznia 2020

  • 10,0/ 10

    Po prostu świetny. 😍😍

    dy.....@gm...il.com / 11 stycznia 2020

  • 9,0/ 10

    Dowcipny spektakl, bardzo miły wieczór!

    b......@gm...il.com / 19 lutego 2020

  • 9,0/ 10

    Dziękuję Artystom , Muzykom i Spiewakom, że nie opuszczają swojej szlachetnej Muzy dla kuszących w dzisiejszych czasach łatwiejszych komercyjnych pokus... I ze dzięki temu możemy przeżyć tak czarowmy wieczór, pełen wdzięku i beztroski. Karolina z Rodzina ( trzy pokolenia )

    kr.....@po...ta.onet.pl / 09 lutego 2020

  • 9,0/ 10

    Wspaniała reżyseria, scenografia i muzyka. Jedyny słabszy punkt męski głos w roli Figaro.

    ew.....@gm...il.com / 12 stycznia 2020

  • 8,0/ 10

    Wbrew pozorom opera komiczna ,,Cyrulik Sewilski" jest trudnym do zagrania dziełem. Dominują cały czas wręcz karkołomne spięcia słowne i śpiewane, Za to jakże przyjemne w słuchaniu. Pomimo wielu odsłuchań innych wykonawców uważam, że byłem mile zaskoczony poziomem artystycznym. Wysoko oceniam przedstawienie i życzę dalszych sukcesów.

    sl.....@if...an.edu.pl / 24 lutego 2020

  • 8,0/ 10

    bardzo ciekawe pomysły reżyserskie, niestety nie wszystkie głosy podolały

    zb.....@gm...il.com / 10 lutego 2020

  • 8,0/ 10

    Ładna sceneria, Dobry i pięknie połączony śpiew z przyjemną muzyką. Właściwe miejsce dla takich przedstawień.

    ro.....@....pl / 08 lutego 2020

  • 8,0/ 10

    Bardzo dobry spektakl (11.01.2020r.). zagrany i zaśpiewany z polotem oraz dowcipem. Polecam :)

    an.....@in...ia.pl / 18 stycznia 2020

  • 8,0/ 10

    Atutem spektaklu jest przede wszystkim miejsce, w jakim jest grany. Poza tym cechuje go wdzięk i lekkość. Piękna scenografia, barwne kostiumy i komediowe zacięcie aktorów także przydają widowisku uroku. Opera śpiewana jest przyzwoicie, choć daje się zauważyć, że zespołowi POK przydałoby się nieco świeżej krwi.

    an.....@....pl / 13 stycznia 2020

Polska Opera Królewska - Adres i dojazd

https://operakrolewska.pl/

Kup bilet
× 2 osoby obecnie przeglądają tę ofertę.