Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

Bitwa o Broadway

Gdynia
Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

#kopciuszek

Warszawa
Teatr Capitol

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Wzrusz Moje Serce

Warszawa
Teatr Ateneum

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

GREASE

Warszawa
Scena Relax

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Kwartet

Warszawa
Teatr Ateneum

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

Boeing Boeing

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

SEN NOCY LETNIEJ / FELIX MENDELSSOHN-BARTHOLDY

Warszawa
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

Once

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Gaye Su Akyol - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Niepamięć

Warszawa
Garnizon Sztuki

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Września
Wrzesiński Ośrodek Kultury w Wrześni

LA FINTA GIARDINIERA / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

DIDO AND AENEAS / HENRY PURCELL

9.19
(67 ocen)
Dido and Aeneas (Dydona i Eneasz) to pierwsze dzieło dramatyczne „brytyjskiego Orfeusza” – Henry’ego Purcella. Okoliczności powstania tej trzyaktowej opery do libretta Nahuma Tate’a spowijają jednak mroki historii. Oryginalny rękopis zaginął. Brak też pewności co do tego, czy prawykonanie opery w Chelsea w 1689 roku nie było w istocie wznowieniem wystawianego już wcześniej spektaklu. Pewnym jest natomiast, że w XX wieku dzieło to zyskało należytą sławę i stało się jedną z najczęściej nagrywanych oper sprzed epoki Mozarta. Podstawą dla jednego z najgenialniejszych utworów angielskiego baroku jest historia tragicznej miłości Dydony i Eneasza, przekazana w Wergiliuszowej Eneidzie. Henry Purcell zdołał zaś przełożyć na język dźwięków dramat postaci i różnorodność emocji bohaterów. W niewielkiej pod względem rozmiarów formie kompozytor mieści bogactwo symboliki starożytnej opowieści o sile miłości i przeznaczenia. Nie dziwi fakt, iż Dido and Aeneas jest uznawana za pierwszą angielską operę narodową. W doskonale skonstruowanym libretcie świat mitu łączy się z lokalną tradycją. Śródziemnomorską scenerię uzupełniają rysunki postaci (wiedźm i czarownic) bliższe opowieściom brytyjskim i irlandzkim, zaś w samej muzyce odnaleźć można cały wachlarz obowiązujących w tym czasie w Europie form i technik. Purcell dba bowiem o muzyczną różnorodność, doskonale integrując wzory francuskie i włoskie z angielskim folklorem. Marta Dziewanowska-Pachowska 🔴 Dojście do Teatru Królewskiego w Łazienkach od ul. Agrykola. 🔴 Spóźnieni widzowie mogą nie zostać wpuszczeni na widownie. 🔴 Widownia w Teatrze Królewskim jest nienumerowana 🔴 Godzinę przed przedstawieniem, a także przez godzinę po jego zakończeniu, publiczność może skorzystać z meleksów kursujących między Teatrem Królewskim a bramą Łazienek na rogu ulic Myśliwiecka/Agrykola. ________________________________________________________________________________________________________ Regulamin zakupu biletów dostępny na stronie --> KLIKNIJ TUTAJ ________________________________________________________________________________________________________ W razie pytań jesteśmy do dyspozycji telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424

Czas trwania: 80 minut

Występują

OBSADA PROLOGU FEBUS - MICHAŁ JANICKI PIERWSZA NEREIDA - MAŁGORZATA GRZEGORZEWICZ-RODEK (25.11) / JUSTYNA RECZENIEDI (26.11) DRUGA NEREIDA - IWONA LUBOWICZ WENUS - ANETA ŁUKASZEWICZ ((25.11) / OLGA PASIECZNIK (26.11) WIOSNA - MARTA BOBERSKA PIERWSZA PASTERKA - AGNIESZKA KOZŁOWSKA DRUGA PASTERKA - JOANNA TALARKIEWICZ ON - GRZEGORZ ŻOŁYNIAK ONA - MARTA SCHNURA OBSADA OPERY BELINDA - MARTA BOBERSKA DYDONA - ANETA ŁUKASZEWICZ (25.11) / OLGA PASIECZNIK (26.11) DRUGA DAMA - AGNIESZKA KOZŁOWSKA ENEASZ - MICHAŁ JANICKI CZAROWNICA - MAŁGORZATA BARTKOWSKA (25.11) / DOROTA LACHOWICZ (26.11) PIERWSZA WIEDŹMA - MAŁGORZATA GRZEGORZEWICZ-RODEK (25.11) / JUSTYNA RECZENIEDI (26.11) DRUGA WIEDŹMA / DUCH - IWONA LUBOWICZ MARYNARZ - JAKUB A. GRABOWSKI TANCERZE - ANNA KORBOLEWSKA / JOANNA LICHOROWICZ-GREŚ / SŁAWOMIR GREŚ ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ ZESPÓŁ INSTRUMENTÓW DAWNYCH POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ CAPELLA REGIA POLONA DYRYGENT - KRZYSZTOF GARSTKA

Realizacja

KIEROWNICTWO MUZYCZNE - KRZYSZTOF GARSTKA REŻYSERIA - NATALIA KOZŁOWSKA SCENOGRAFIA - MARLENA SKONECZKO CHOREOGRAFIA - ANNA KORBOLEWSKA PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO - JAKUB SZAFRAŃSKI ASYSTENT REŻYSERA - SŁAWOMIR JURCZAK INSPICJENT - TATIANA HEMPEL-GIERLACH

Opinie naszych Widzów

(22)

10/10

We greatly enjoyed the performance

na.....@gm...il.com | 6.12.2023

10/10

Wspaniałe wykonanie pierwszej opery angielskiej, bardzo ciekawe i warte zobaczenia. Teraz wiem, skąd swoje koncepty muzyczne ma uwielbiany przeze mnie Benjamin Britten. Warto posłuchać. :)

h......@up...ta.pl | 29.11.2023

10/10

Absolutnie wspaniały spektakl, Polska Opera Królewska nigdy nie zawodzi. Cudowne głosy, świetny zespół, piękna sala. Jak zawsze rewelacyjne doświadczenie!

ar.....@gm...il.com | 27.11.2023

10/10

Bardzo ciekawy przykład angielskiej opery barokowej i rzetelne wykonanie.

ni.....@....pl | 27.11.2023

10/10

Fantastyczne przedstawienie pod każdym względem!

ju.....@gm...il.com | 27.11.2023

10/10

Znakomita inscenizacja i wykonanie. Muzyka sprzed lat a brzmiała bardzo współcześnie. Przepiękne wnętrze teatru

mw.....@gm...il.com | 27.11.2023

10/10

Mało że świetny, cudowny

da.....@sc...ak.com.pl | 26.11.2023

10/10

Znakomite wykonanie w idealnych historycznych wnętrzach. Gdyby jeszcze większa pewność, że schodząc Agrykolą przy bardzo słabym oświetleniu, nie połamie się nóżek.

mo.....@gm...il.com | 26.11.2023

10/10

To była wielka przyjemność, po wielu miesiącach, wreszcie posłuchać ulubionej opery na żywo.

an.....@w2...on.com | 2.02.2022

10/10

To wystawienie, jak właściwie wszystko w "Królewskiej", piękne. Inscenizacja nie wyszukana ale bardzo przemyślana , Głosy, poza małymi wyjątkami, bez zarzutu a instrumentacja bardzo, bardzo...

wi.....@....pl | 1.02.2022

10/10

Perełka insenizacyjna, Świetne wykonanie.

pa.....@gm...il.com | 1.02.2022

10/10

Bardzo dobry spektakl, z ciekawą scenografią. Wreszcie można było zobaczyć mniej znane dzieło. Oby jak najwięcej takich produkcji

ma.....@....pl | 23.01.2022

10/10

Cudowne, pure beauty. Więcej, więcej.

ma.....@....pl | 22.01.2022

10/10

Wybrałabym się ponownie

Ag.....@....pl | 22.01.2022

10/10

Wspaniały spektakl. Jak przystało na POK, inscenizacja w pełni historyczna, wykonanie muzyczne zgodne z pierwotną praktyką.

ar.....@gm...il.com | 22.01.2022

10/10

Doskonała realizacja muzyczna, świetna scenografia. Reżyseria nie narzucająca swojej interpretacji, tylko pozwalająca widzowi samemu wyciągać wnioski

ig.....@gm...il.com | 4.10.2021

9/10

Udana inscenizacja,, pozatym lubimy muzykę barokowā

wa.....@gm...il.com | 2.02.2022

9/10

Bardzo podobała mi się inscenizacja- potencjał scenografii (mimo że skromny w elementach) został wykorzystany do maksimum poprzez zabawę efektami świetlnymi (widocznymi zwłaszcza w scenie z wiedzmami). Piękne stroje, których krój oddawał rzeczywisty styl ubioru w starożytnej Kartaginie (tzw. Delphos gown, wskrzeszony przez Mariano Fortunego). Złote maski w 1 scenie skojarzyły mi się z barokowymi inscenizacjami, dzięki czemu czułam się jak widz z XVIII wieku. W obsadzonych rolach wystąpili bardzo dobrzy śpiewacy operowi, najbardziej spodobała mi się gra Czarownicy. Nie mam jakichkolwiek zastrzeżeń zarówno do wizualnej strony, jak i muzycznej aranżacji. Jestem bardzo zadowolona, że byłam na tej operze.

mo.....@gm...il.com | 22.01.2022

8/10

Bardzo uboga scenografia. Na Acis i Galatea była cudowna. Reszta jak zawsze super.

do.....@ya...oo.it | 7.12.2023

6/10

Z przykrością muszę stwierdzić, że spektakl nie przypadł mi do gustu. Wspaniała orkiestra i chór, natomiast co do solistów, niestety, miałam wrażenie, że niektóre partie sprawiały im duży problem, a w rezultacie partie solowe nie wywarły na mnie dużego wrażenia i nie trafiły do serca. Najlepiej oceniam występ Bellindy, która podołała tak bardzo niskim, jak i wysokim partiom i której słuchałam z nieukrywaną przyjemnością. Wykonawcom nie sprzyjała również sama fabuła, tendencyjna i nieciekawa.

ma.....@....pl | 7.10.2021

5/10

spektakl nudny. (1) Orkiestra słaba, grała bez polotu. Przykładowo: wilolonczelista i lutnista (teorban, gitara barokowa) bardzo słabi; smyczki o nieciekawym brzmieniu. (2) Reżysersko słabo: pomysły powielane z poprzednich spektakli (z"zabawa" wielką tkaniną "wielofunkcyjną"). (3) żenujące choreografie taneczno-"baletowe", bo z baletem nie ma to nic wspólnego. Tańce na poziomie osiedlowego klubu kultury. (4) Jedyny jasny punkt to Olga Pasiecznik

PI.....@GM...IL.COM | 4.10.2021

2/10

Silny zespół, fajna kameralna atmosfera

le.....@gm...il.com | 23.01.2022

Adres i dojazd

Muzeum Łazienki Królewskie

ul. Agrykola 1, Warszawa

DIDO AND AENEAS / HENRY PURCELL

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!