Rożnych Stanow piękne grono
Gęstą Smiercią przepleciono
Zyiąc wszystko tańcuiemy
Aże obok Smierc niewiemy
Znajdująca się w centralnej części obrazu Taniec śmierci inskrypcja stanowi główną sentencję tego słynnego malowidła z kościoła oo. Bernardynów w Krakowie. Najstarsze polskie barokowe przedstawienie średniowiecznego motywu stało się punktem wyjścia dla koncepcji nowego utworu Tomasza J. Opałki, jednego z najciekawszych polskich kompozytorów młodego pokolenia. Uniwersalizm podjętego tematu znajduje odzwierciedlenie w muzyce – zakorzenionej pospołu w bogactwie tradycji i nieprzebranych możliwościach współczesnych technik kompozytorskich. Zarówno dla samego twórcy, jak i dla artystów oraz przyjaciół Polskiej Opery Królewskiej jest to kompozycja o szczególnym znaczeniu. Opera powstała bowiem z inicjatywy śp. Ryszarda Peryta, którego życie aż do samego końca nierozerwanie łączyło się ze sztuką w jej namacalnym, ale i transcendentnym wymiarze.
Marta Dziewanowska-Pachowska
Ars Moriendi. Requiem Giocoso to opera o śmierci oparta na trzech płaszczyznach: „symboliczno-antropologicznej”, ludycznej wizji śmierci, mocno zakorzenionej w polskiej i europejskiej kulturze; „ontologicznej” warstwie poetyckiej, traktującej w sposób filozoficzny o odejściu, stracie oraz różnych obliczach śmierci oraz „biologicznej” warstwie pozbawionej emocji, odnoszącej nas do pytań, które pozostawiają człowieka w poczuciu szczególnego niepokoju poznawczego. Wszystkie te trzy warstwy łączy wspólny mianownik – nieuniknioność ostatecznego końca. […]
W warstwie muzycznej zderzam ze sobą język współczesny z pewnymi elementami tradycyjnymi. Obok siebie występują inspiracje barokowe i folklorystyczne oraz muzyka elektroniczna i nowoczesna faktura orkiestrowa. […]
Tomasz J. Opałka
Zapraszamy do zapoznania się z zasadami uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych organizowanych przez Polską Operę Królewską:
________________________________________________________________________________________________________
Regulamin zakupu biletów dostępny na stronie --> KLIKNIJ TUTAJ
________________________________________________________________________________________________________
Jeśli nie czujesz się dobrze, jesteś chory, miałeś styczność z osobą zainfekowaną – zostań w domu.
Zabierz ze sobą maseczkę. Po wejściu do budynku obowiązuje Cię noszenie maseczki zakrywającej usta i nos.
Po wejściu do budynku zdezynfekuj dłonie.
Zajmij miejsce na widowni wskazane przez obsługę.
Prosimy o wcześniejsze przybycie na wydarzenie – osoby spóźnione nie zostaną wpuszczone na widownię.
Przy wejściu do budynku dostępne są środki do dezynfekcji rąk.
Przestrzeń wspólna oraz sanitarna jest dezynfekowana.
W razie pytań jesteśmy do dyspozycji na miejscu wydarzenia lub telefonicznie +48 500 309 424
Wydarzenie organizowane pod mecenatem PZU.
Występują
ŚMIERĆ - JOANNA FRESZEL
KOBIETA I / KRÓLOWA / CHŁOPKA - KATARZYNA KRZYŻANOWSKA
KOBIETA II / SENATORKA - ANNA RADZIEJEWSKA
PAPIEŻ / KARDYNAŁ - RAFAŁ ŻUREK
MĘŻCZYZNA / BISKUP / MIESZCZANIN - WITOLD ŻOŁĄDKIEWICZ
CESARZ / SZLACHCIC - PAWEŁ MICHALCZUK
KSIĄŻĘ / POETA - MARCIN GADALIŃSKI
NARRATOR - KRZYSZTOF ŁAZICKI
PERKUSJA SOLO - LESZEK LORENT
ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
CHÓR KAMERALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
RENATA SZCZYPIOR - PRZYGOTOWANIE CHÓRU
DAWID RUNTZ - KIEROWNICTWO MUZYCZNE, DYRYGENT
ARS MORIENDI – REQUIEM GIOCOSO / TOMASZ J. OPAŁKA
Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie,
ale gdy pojawi się nowy termin,
damy Ci znać!
Nasze benefity
Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem
Powiadomienia o zmianie w repertuarze
Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia