Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Bitwa o Broadway

Gdynia
Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

#kopciuszek

Warszawa
Teatr Capitol

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

Wzrusz Moje Serce

Warszawa
Teatr Ateneum

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

Dzień Świra

Warszawa
Teatr Ateneum

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Gaye Su Akyol - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Śluby Panieńskie

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Września
Wrzesiński Ośrodek Kultury w Wrześni

VICTORIA / True Woman Show

Warszawa
Garnizon Sztuki

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Zemsta

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

Rubinowe gody

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

ARIE KONCERTOWE – SYMFONIA / WOLFGANG AMADEUS MOZART

9.87
(15 ocen)
Nieprzypadkowo baletowe fragmenty z trzeciego aktu opery Idomeneo napisanej w 1781 roku otwierają i zamykają program koncertu. Dzięki zachowanej bogatej korespondencji do ojca dotyczącej tego dzieła wiemy, jak bliska współpraca z mającymi wcielić się w poszczególne role śpiewakami kształtowała twórczą postawę młodego kompozytora. Walory wokalne solistów stanowiły inspirację dla ciekawych rozwiązań, zaś bezpośredni kontakt z wykonawcami uczył stawiania granic wobec zewnętrznych ingerencji w kształt utworu. Barwa głosu wielokrotnie inspirowała Mozarta. Choćby wtedy, gdy ponownie sięgnął do swego Idomeneo w 1786 – powstała wówczas dodatkowa scena Non temer amato bene KV 490, którą najpewniej pisał już z myślą o głosie Nancy Storace. Oczarowany śpiewaczką kompozytor – jak to doskonale ujął Alfred Einstein – połączył w tym utworze „intymność listu z najwspanialszą formą”. O szczególnej relacji z Nancy świadczy zarówno dedykacja sceny i arii Ch’io mi scordi di te KV 505 – „Dla Mselle Storace i dla mnie”, jak i niezwykła sugestywność i ekspresja dialogu partii wokalnej oraz fortepianu. Mozart nie pozostawał obojętny także na biegłość techniczną i doskonałość wyrazową instrumentalistów. Aria Per questa bella mano KV 612 nie powstałaby bez zachwytu nad wirtuozowską grą na kontrabasie Pischlbergera, zaś Parto, parto – aria Sesta z opery La clemenza di Tito KV 621 z pewnością brzmiałaby inaczej, gdyby Mozart nie poznał możliwości klarnecisty Antona Stadlera. Całości barwnego programu koncertu dopełni Symfonia g-moll, którą Robert Schumann scharakteryzował jako dzieło „greckiej lekkości i gracji”. Marta Dziewanowska-Pachowska PROGRAM I WYKONAWCY Wolfgang Amadeus Mozart Chaconne z opery Idomeneo KV 367 Per questa bella mano KV 612 PAWEŁ MICHALCZUK - BAS ALBERT MYCZKOWSKI - KONTRABAS Non temer amato bene KV 490 JACEK SZPONARSKI - TENOR TOMASZ KULISIEWICZ - SKRZYPCE Symfonia g-moll nr 25 KV 183 Allegro con brio – Andante – Menuetto e Trio – Allegro Ch’io mi scordi di te KV 505 GABRIELA KAMIŃSKA - SOPRAN KRZYSZTOF TRZASKOWSKI - FORTEPIAN Parto, parto – aria Sesta z opery La clemenza di Tito KV 621 MONIKA LEDZION-PORCZYŃSKA - MEZZOSOPRAN JULIAN PAPROCKI - KLARNET Pas seul z opery Idomeneo KV 367 ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ MARTA KLUCZYŃSKA DYRYGENT

Czas trwania: 75 minut

Występują

GABRIELA KAMIŃSKA - SOPRAN MONIKA LEDZION-PORCZYŃSKA - MEZZOSOPRAN JACEK SZPONARSKI - TENOR PAWEŁ MICHALCZUK - BAS ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ MARTA KLUCZYŃSKA - DYRYGENT

Opinie naszych Widzów

(7)

10/10

Bardzo dobra wokalistyka, interesująca aranżacja akompaniamentu w partiach wokalnych , dobry repertuar

j......@up...ta.pl | 18.09.2022

10/10

Jestem pod dużym (bardzo pozytywnym) wrażeniem koncertu. Przyjechałam z Suwałk. Był dostępny program a jednak brakowało mi słowa mówionego, tytułem wprowadzenia i o prezentowanych utworach

wa.....@gm...il.com | 17.09.2022

10/10

Pięknie zarówno muzycznie jak i wokalnie. Naprawdę super koncert.

al.....@po...ta.onet.pl | 17.09.2022

10/10

Bardzo dobre wykonanie. Świetnie prowadzona, profesjonalna orkiestra. Soliści i ich śpiew, ujmujący... Utwory doskonale dobrane. Będziemy stałymi bywalcami. Donata i Zbigniew.

zb.....@gm...il.com | 17.09.2022

10/10

Bardzo ciekawy wybór repertuaru, który dał możliwość zaprezentowania 4 zupełnie innych głosów. Śpiewacy - zarówno panie i panowie genialni, a dodatkowo panie przepiękne w przepięknych sukniach. Super koncert. Świetna pani dyrygent - jako dodatkowa atrakcja bo dała niezły show.

ba.....@gm...il.com | 17.09.2022

10/10

Estetyczne wykonanie utworów Mozarta zostało okryte burzą oklasków, ale bez bisów.

ba.....@gm...il.com | 17.09.2022

10/10

Rewelacja

pa.....@gm...il.com | 17.09.2022

ARIE KONCERTOWE – SYMFONIA / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!