Osy - zdjęcie Osy - zdjęcie Osy - zdjęcie Osy - zdjęcie Osy - zdjęcie Osy - zdjęcie Osy - zdjęcie Osy - zdjęcie Osy - zdjęcie Osy - zdjęcie

Średnia ocena

10 oddanych głosów

7,9 / 10

Osy

7,9/ 10

Dwóch mężczyzn i jedna kobieta, nie wiedząc, co zrobić ze swoim życiem i jak poradzić sobie z absolutną samotnością we wszechświecie, ruszają w odważną i tragikomiczną podróż do świata splątanych relacji pomiędzy nimi samymi. Próbują znaleźć wyjście z sytuacji, w której normalne środki komunikacji zawodzą. Żeby uwolnić się od samotności i samooszustwa, bohaterowie sztuki podejmują szaloną próbę wyrwania się z pułapki czasu, bytu i własnego ja. Jest to jednocześnie i bardzo śmieszne, i niezwykle przejmujące. Jak zawsze w sztukach Wyrypajewa: bardzo śmiesznie, trochę smutno, trochę okrutnie i wreszcie trochę o tym, jaki jest sens życia.

Iwan Wyrypajew uważa OSY za swój najlepszy dramat. Po pierwsze, to bardzo śmieszna i błyskotliwa komedia na ważny temat, po drugie zaś, ta sztuka ma nietypową strukturę, w której zawiera się ukryty przed spojrzeniem widza kod. Zgodnie z zamierzeniem autora powinien on wpływać na percepcję odbiorcy – czynić ją świadomą i klarowną. To sztuka o tym, jak widz ją odbiera.

Czas trwania: 80 minut
Źródło zdjęcia: Fot: Katarzyna Chmura

Zwiastuny

Realizacja

Reżyseria: Iwan Wyrypajew

Tłumaczenie: Agnieszka Lubomira Piotrowska

Scenografia: Anna Met

Kostiumy: Katarzyna Lewińska

Muzyka: Jacek Jędrasik

Reżyseria światła: Adam Czaplicki

Asystent scenografa i kostiumografa: Małgorzata Domańska

Producent: Piotr Duda (WEDA Dom Artystyczny)

Producent wykonawczy: Jan Malawski

Asystenci reżysera: Jan Malawski, Michał Rogalski

Opinie naszych widzów (8)

  • 10,0/ 10

    A WSZYSTKIEMU WINIEN DESZCZ........ NIE CZŁOWIEK

    2n.....@....pl / 27 czerwca 2019

  • 10,0/ 10

    świetna gra aktorów !

    ma.....@ba...sh.edu.pl / 24 czerwca 2019

  • 10,0/ 10

    Trochę jak performance czy psychodrama. Przesłanie trafia poprzez uczucia wywołane uczestnictwem w tym przedsięwzięciu. Intrygująca gra aktorów , każe cały cały czas poszukiwać odpowiedzi na pytanie które kryje się za tym wielokrotnie powtarzanym, gdzie był Marcus tamtego wieczora. Rozedrganie i przerysowanie obecne w sposobie podawania tekstu, mowie ciała, współbrzmi z rytmem obecnego życia przeładowanego informacjami w których się gubimy i i wiedząc tak wiele nic już nie wiemy, świata rozhisteryzowanego z jednej strony i spolaryzowanego zarazem na wzór paranoidalnego obrazu rzeczywistości. Doświadczamy tego na co dzień, ale ironia zawarta w tonie całego przedstawienia pozwala zobaczyć to ostrzej i równocześnie nabrać dystansu. Spektakl jest jak wir który na wciąga i nie pozwala nawet na chwilę oderwać się od tego co się dzieje na scenie, a po zakończeniu skłania do myślenia o tym co się właściwie wydarzyło, dlaczego tak i co to znaczy. Jest jak pasaż w muzyce, nieprzerwany, dobrze skomponowany, ma swój rytm i tempo na wzór utworów muzycznych

    kr.....@....pl / 24 maja 2019

  • 9,0/ 10

    Bardzo fajna gra aktorów., poza tym jestem pod wrażeniem przekazu całego spektaklu. ;-)

    ja.....@tl...en.pl / 26 czerwca 2019

  • 9,0/ 10

    Spektakl bardzo dobry, Z pozoru luźny, niezobowiązujący, uniwersalny pod kątem mnogości sensów. Każdy wyciągnie z niego coś dla siebie. Aktorsko - świetny. Polecam!

    ep.....@gm...il.com / 12 maja 2019

Och-Teatr

Fundacja Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury to Fundacja rodzinna. Założycielami i fundatorami są Krystyna Janda – aktorka, Edward Kłosiński – operator filmowy i Maria Seweryn – aktorka. W życiu prywatnym – rodzina. Głównym celem statutowym Fundacji jest wspieranie i upowszechnianie kultury, w szczególności poprzez prowadzenie teatrów. Kolejne to pomoc ludziom w dostępie do kultury i teatru, opieka nad osobami „wykluczonymi”, współpraca z domami dziecka, warszawskimi szpitalami, domami opieki, domami wychowawczymi, Uniwersytetami Trzeciego Wieku, domami spokojnej starości itp., a także działalność charytatywna oraz promocja młodych artystów.

Sukces, rozrastający się repertuar oraz rosnąca liczba widzów, a także niewielka liczba miejsc na widowni (Teatr Polonia liczy 266 miejsc) sprawiły, że Fundacja w 2009 r. wynajęła od przedsiębiorstwa MAX-FILM budynek dawnego Kina Ochota i przystąpiła do remontu zaniedbanego kina.

16 stycznia 2010 r. nastąpiło otwarcie Och-Teatru z 447. miejscami na widowni. Scena zaczęła „życie” premierą „Wassy Żeleznowej” Gorkiego. Od tego momentu teatr zaczął grać regularnie, przejmując część repertuaru od Teatru Polonia oraz tworząc własny, kierunkując tę scenę także na scenę muzyczną.

Wiosną 2011 r. doszło do osłabienia kondycji finansowej Fundacji, spowodowanej zarówno problemami organizacyjnymi, jak i przyczynami zewnętrznymi. Zarząd Fundacji zarządził reorganizację działania obu teatrów – począwszy od zmiany koncepcji repertuarowej scen, po zmiany formalne i organizacyjne. Po 18 miesiącach kryzysu Fundacja stanęła na nowo na nogi. Sprofilowano wszystkie sceny. Teatr Polonia ze sceną Fioletowe Pończochy podejmuje w tej chwili tematy trudniejsze, Och-Teatr został przeznaczony do grania repertuaru lżejszego, choć te profile scen nie są sztywne.

Latem roku 2013 został przeprowadzony dalszy remont budynku Och-Teatru, a 21.09 premierą spektaklu „Pierwsza Dama” w reż. Grzegorza Warchoła zainaugurowana została nowa scena, Och-Cafe Teatr, mieszcząca się w kawiarni i obszernych holach teatru, z planami grania odmiennego od pozostałych scen repertuaru – poruszającego problemy aktualne, społeczne. Nowa scena zakłada także inne relacje z widzami, bardziej interaktywne.

Adres i dojazd

ul. Grójecka 65
05-077 Warszawa

http://www.ochteatr.com.pl/

Widzowie, którym podobało się to wydarzenie, byli również na:

9,3
Średnia ocena

02.08 / 19:30

+ inne terminy

Gatunek: Komedia
9,1
Średnia ocena
Spektakl naprawdę bardzo mnie rozbawił. Wyszłam odprężona i zrelaksowana
- Magda

17.09 / 19:00

+ inne terminy

Gatunek: Komedia

Inne wydarzenia w tej instytucji:

9,5
Średnia ocena

19.07 / 19:30

+ inne terminy

Gatunek: Komedia
-,-
Średnia ocena

26.07 / 19:30

+ inne terminy

Gatunek: Muzyczny
Kup bilet