Lutosławski - Hesitant – Direct

Koncert Wiolonczelowy Witolda Lutosławskiego w wersji kameralnej opracowanej przez Cezarego Duchnowskiego na zespół i elektronikę w wykonaniu najwybitniejszych wiolonczelistów najmłodszej generacji przygotowujących się do startu w Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelistów im. W.Lutosławskiego (2022) oraz improwizowana kompozycja zbiorowa inspirowana motywami Koncertu - drugie wykonanie w Polsce. Kwadrofonik - Zespół powstał w 2005 z połączenia Lutosławski Piano Duo oraz duetu perkusistów Hob-beats Duo[1]. Wszyscy członkowie zespołu są absolwentami Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Wykonują utwory pisane na skład perkusyjno-fortepianowy pisane przez współczesnych kompozytorów XX wieku: Bartóka, Crumba, Berio. Drugą równie ważną częścią działań zespołu jest wykonywanie utworów własnej kompozycji. Muzycy skupiają się na poszukiwaniach nowych brzmień i źródeł inspiracji. Fortepiany prowadzą dialog z instrumentami perkusyjnymi, zamieniają się rolami – fortepiany stają się instrumentami perkusyjnymi, a instrumenty perkusyjne przejmują funkcję instrumentów melodycznych. Koncerty zespołu mają formę opowieści dźwiękami. Jednym ze źródeł z których czerpie zespół jest muzyka ludowa. Chain Ensemble – orkiestra kameralna tworzona pod patronatem Towarzystwa im. Witolda Lutosławskiego, koncentrująca się na graniu nowej muzyki na najwyższym światowym poziomie – jest projektem o ogromnym potencjale artystycznym i edukacyjnym. Zbiera grupę pełnych energii, kreatywnych muzyków o dużym doświadczeniu, skupionych na pragnieniu tworzenia znaczących muzycznych wydarzeń artystycznych w kraju. Filarem pracy zespołu są działania edukacyjne, realizowane poprzez włączanie do wspólnego muzykowania najzdolniejszej młodzieży, poprzez organizację warsztatów muzycznych. Chain Ensemble pracuje również nad stworzeniem nowej formuły koncertu, w której ramach bliższy będzie kontakt wykonawców i publiczności. Zespół adresuje swoje produkcje przede wszystkim do młodej generacji odbiorców, chcąc otworzyć ją na obiór najnowszej muzyki artystycznej. Ideą towarzyszącą powstaniu Chain Ensemble jest przywrócenie zainteresowania słuchaczy muzyką artystyczną tworzoną w obecnym czasie. Słowa „przywrócenie” używamy w sposób świadomy, gdyż zainteresowanie to z wielu powodów zanikło w przeciągu XX wieku, a programy koncertowe zdominowała muzyka poprzednich epok. Obserwujemy zjawisko utożsamiania muzyki „klasycznej” z muzyką wieków minionych oraz poszukiwania skojarzeń dla hasła „muzyka współczesna” w muzyce rozrywkowej czy wywodzącej się z nurtu amatorskiego. Zjawisko to powodowane jest między innymi brakiem należytego akcentowania wartości i znaczenia muzyki dla rozwoju człowieka na wszystkich szczeblach edukacji. Wychodząc naprzeciw młodym słuchaczom, wykonawcom oraz twórcom, chcielibyśmy wypełnić powstającą lukę i powołać do życia projekt-zespół, który w niedługim czasie może stać się adwokatem nowej muzyki w Polsce i jej ambasadorem za granicą oraz poprzez swoją wielotorową działalność edukacyjną i koncertową przywróci muzykę naszego czasu szerszemu gronu odbiorców. Andrzej Bauer - wiolonczelista, dyrygent, pedagog, animator wydarzeń artystycznych, założyciel Warszawskiej Grupy Cellonet i Chain Ensemble. Jest laureatem konkursów muzycznych: im. Dezyderiusza Danczowskiego w Poznaniu (I nagroda, 1983), „Praska Wiosna” (III nagroda, 1989), Międzynarodowego Konkursu ARD w Monachium (I nagroda, 1992). W 1989 otrzymał nagrodę Parlamentu Europejskiego i Rady Europy. Artysta dokonał rejestracji archiwalnych dla Polskiego Radia oraz wielu zagranicznych rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych (BBC, ORTF, Norddeutscher Rundfunk, Südwestfunk, Bayerischer Rundfunk). Pierwsza jego płyta, nagrana dla wytwórni Koch/Schwann, zawierająca m.in. utwory Franza Schuberta, Johannesa Brahmsa i Roberta Schumanna, została wyróżniona Nagrodą Niemieckiej Krytyki Płytowej. Na kolejnych płytach kompaktowych utrwalił utwory Dymitra Szostakowicza, Sergiusza Prokofiewa i Igora Strawińskiego (Koch), Lila - Koncert na skrzypce, wiolonczelę i orkiestrę Konstantego Regameya (Swiss Radio International), Koncert wiolonczelowy Witolda Lutosławskiego (Naxos) oraz 6 Suit na wiolonczelę solo Johanna Sebastiana Bacha (CD Accord) – za ten krążek artysta otrzymał nagrodę polskiej Akademii Fonograficznej – „Fryderyk 2000”. Koncert realizowany w ramach cyklu „Scena Muzyki Nowej” organizowanego przez Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego we współpracy z Nowym Teatrem. Projekt współfinansuje m. st. Warszawa oraz Austriackie Forum Kultury.

Czas trwania: 90 minut

Występują

Kwadrofonik: Magdalena Kordylasińska - perkusja Piotr Maślanka - perkusja Emilia Sitarz - fortepian Bartłomiej Wąsik - fortepian Cezary Duchnowski - komputer Andrzej Bauer - wiolonczela Maria Leszczyńska - wiolonczela Gustaw Bafeltowski – wiolonczela Ewa Guziołek - Tubelewicz - projekcja dźwięku

Lutosławski - Hesitant – Direct

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!