Agata Maszkiewicz „Still Life (martwa natura)” - zdjęcie

Średnia ocena

5 oddanych głosów

10,0 / 10

Agata Maszkiewicz „Still Life (martwa natura)”

Czy pamiętasz swoją pierwszą kupioną rzecz? Czy jest coś, co chciałabyś przekazać innym po śmierci? Gdybyś był Faraonem, z czym chciałbyś zostać pochowany? 

„Still life” to spektakl, który skupia się na relacji człowieka z codziennymi przedmiotami i naturą. Agata Maszkiewicz wraz z Vincentem Tirmarche, przywołują do życia wypowiedzi Alexa, Jenny, Marco i Emmy na temat ich najbliższego otoczenia, natury rzeczy oraz śmierci. Na scenie, unikając fizycznej obecności przedmiotów, tancerka poprzez ruch stara się odnieść do pytań postawionych swoim rozmówcom. W efekcie kolażowa kompozycja tańca, światła, kostiumów oraz projekcji wideo staje się Martwą Naturą per se.

Z recenzji:

„Czerpiąc garściami, choć nienachalnie, ze współczesnej myśli humanistycznej i posthumanistycznej (…) Maszkiewicz i Tirmarche starają się na polu sztuki porzucić antropocentryczne hierarchie i wytworzyć nowe relacje w obrębie ludzkich i nie-ludzkich interakcji.”

Przekraczając niemożliwe, Monika Kwaśniewska, Didaskalia, 143/2018 str.116

“The piece is absolutely moving and mesmerizing, questioning that which is physical and that which is not readily present, leaving us with that precise lasting impression which persists, like an attachment to an object we long cherished.”

Confronting The Limits: Konfrontacje Festival 2017, Agata Tumiłowicz-Mazur

htps://thetheatretimes.com/confronting-limits-konfrontacje-festival-2017/

„Agata Maszkiewicz, zarówno na poziomie koncepcji, jak i praktycznej realizacji, mnoży pytania, prowokuje, ale nigdy nie daje gotowych odpowiedzi. Zręcznie unika także jakichkolwiek konkluzji, pozostawiając je widzom. (…) Pozostaje tylko pytanie, czy odbiorcy odważą się utracić komfort oczywistości i utrwalonej (choć nic nie wnoszącej) wiedzy na rzecz ryzyka podążania za tym co niejednoznaczne, twórcze i otwarte.”

W poszukiwaniu życia martwej natury (Still life), Agnieszka Dziedzic, Teatralia Kraków

Internetowy Magazyn „Teatralia”, numer 246//2018

„Każdy element, nawet ten utrzymany w szybkim tempie, wypływa z ciała powoli, a dbałość o szczegóły i wykończenie ruchu (gesty dłoni, stóp, głowy, kierunek spojrzenia) sprawia, że nasz wzrok nie jest w stanie oderwać się od tańczącej postaci.”

Martwa natura wiecznie żywa – recenzja spektaklu „Still Life” Agaty Maszkiewicz , Izabela Stańdo, taniecPOLSKA.pl, 2018

„Choreografie Maszkiewicz ukazują wycinek naszej rzeczywistości, odnosząc się do jej konkretnych aspektów z wyraźnym dystansem. Humor i ironia, ale także rodzaj prowokacji, to sprawdzone elementy twórczości tej artystki (…) W jej nowej pracy subtelny żart pojawia się w zasadzie tylko w nagraniach wideo, w dość niecodziennych pytaniach skierowanych do rozmówców. Pomimo zmiany w języku i sposobie komunikacji z widzem w stosunku do poprzednich prac, Still Life nie sposób odmówić wdzięku i lekkości. (…) Element werbalnej prowokacji, dobrze znany z wcześniejszych prac Maszkiewicz, uległ w Still Life zredukowaniu na rzecz konceptualnych gestów.”

Natura rzeczy – recenzja spektaklu Agaty Maszkiewicz „Still Life” (XXII Konfrontacje Teatralne) , Marcin Miętus, taniecPOLSKA.pl, 2017

Zwiastuny

Obsada

pomysł/choreografia/taniec: Agata Maszkiewicz

video/dramaturgia: Vincent Tirmarche

światło: Henri Emmanuel Doublier

kostiumy: Sofie Durnez

muzyka: Wouh Nicolas Jaar, Gosh Jamie XX

muzyka oryginalna: Goneril & Cocoon/Christophe Demarthe; remiks Vincent Tirmarche

reżyseria dźwięku: Goneril

produkcja: teatr L’Avant-Scène Cognac, Francja

koprodukcja: Art Stations Foundation, Poznań

rezydencja: Maison de la Culture Amiens/Francja; L’Avant-Scène Cognac/Francja; BUDA Art Center Kortrijk/Belgia; Art Stations Foundation, Poznań

przy dofinansowaniu Ministerstwa Kultury – DRAC Nouvelle-Aquitaine/Francja oraz wsparciu kolektywu SUPERAMAS

podziękowania dla festiwalu Konfrontacje Teatralne XXI

premiera: 12 i 13 października 2017, festiwal Konfrontacje Teatralne, Lublin

Opinie naszych widzów (1)

  • 10,0/ 10

    Metafizyczny plaster łagodności na moją umęczoną okolicznościami przyrody duszę.

    jp.....@gm...il.com / 27 kwietnia 2019

Komuna// Warszawa

Komuna// Warszawa (w latach 1989-2009: Komuna Otwock) powstała w 2009 roku. To jeden z najważniejszych teatrów niezależnych w Polsce. Eksperymentuje na styku sztuk performatywnych, wideoinstalacji i muzyki i miesza zjawiska i osobistości mainstreamu z awangardą.

Repertuar Teatru Komuna// Warszawa ma charakter wyjątkowy. Oprócz własnych, autorskich spektakli prezentowane tu są cykle kuratorskie, produkcje innych artystów i spektakle gościnne. Swoje prace wyprodukowali i pokazywali tu m.in. Akademia Ruchu, Monika Strzępka i Paweł Demirski, Krzysztof Skonieczny, Marcin Liber, Paweł Passini, Krzysztof Garbaczewski i Marcin Cecko, Iwona Pasińska, Agata Siniarska, Mikołaj Mikołajczyk, Weronika Szczawińska, Wojtek Ziemilski, Markus Orhn, Marta Ziółek, Iza Szostak, Magda Jędra, Weronika Pelczyńska.

Cyklem kuratorskim prezentowanym w latach 2016-2017 jest Mikro Teatr Tomasza Platy, który spotkał się ogromnym zainteresowaniem publiczności i ciepłym przyjęciem krytyków. W cyklu swe prace pokazali m.in: Anna Smolar, Paweł Łysak, Michał Borczuch, Justyna Sobczyk, Iga Gańczarczyk, Marin Liber, Anna Karasińska, Romuald Krężel.

Spektakle, które wystawiane były przez teatr Komuna// Warszawa, zobaczyć można było również na wielu festiwalach międzynarodowych m. in. w Edynburgu, Moskwie, Nowym Jorku, Teheranie i wielu innych miejscach na całym świecie.

Najważniejsze przedstawienia Komuna// Warszawa to m. in. „Bez tytułu”, „Design/Gropius”, „Perechodnik/Bauman”, „Przyszłość świata”, „Księgi”, „Sierakowski”„ Atatürk, albo dlaczego pojechałem do Istambułu”, „Paradise Now? Re//Mix Living Theatre”, „Tocqueville. Życie codzienne po Wielkiej Rewolucji”, "Terry Pratchett. Nauki Społeczne", "Projekt B.R.I.N."

Komuna// Warszawa jest także inicjatorem i producentem innych wydarzeń, w tym: projektów dla mieszkańców Kamionka (Muzeum Społeczne), akcji, dyskusji, pokazów i koncertów.

Siedziba teatru Komuna// Warszawa jest dobrze skomunikowana: znajduje się w kamienicy przy ul. Lubelskiej 30/32 na południowopraskim Kamionku, przy Dworcu Wschodnim; ok. 8 min. pieszo od stacji metra Stadion i 5 min. od tramwajów, autobusów zatrzymujących się przy Teatrze Powszechnym. W okolicy łatwo znaleźć miejsce do parkowania.

Bilety to teatru Komuna// Warszawa kupić można przez internet za pomocą portalu www.eWejsciowki.pl lub w kasie teatru, która czynna jest na 15 minut przed rozpoczęciem spektaklu - w miarę dostępności miejsc.

Adres i dojazd

ul. Lubelska 30/32

http://komuna.warszawa.pl/pl/

Widzowie, którym podobało się to wydarzenie, byli również na:

10,0
Średnia ocena

12.08 / 19:00

+ inne terminy

Gatunek: Monodram
10,0
Średnia ocena

26.10 / 19:00

+ inne terminy

Gatunek: Koncert
-,-
Średnia ocena

27.09 / 19:00

+ inne terminy

Gatunek: Taneczny
Kup bilet
× 1 osoba obecnie przegląda tę ofertę.