FUTURE PRESENCE + DANCE, PILGRIM, DANCE | Iza Szostak, Kasia Wolińska | Festiwal C/U - zdjęcie FUTURE PRESENCE + DANCE, PILGRIM, DANCE | Iza Szostak, Kasia Wolińska | Festiwal C/U - zdjęcie FUTURE PRESENCE + DANCE, PILGRIM, DANCE | Iza Szostak, Kasia Wolińska | Festiwal C/U - zdjęcie

FUTURE PRESENCE + DANCE, PILGRIM, DANCE | Iza Szostak, Kasia Wolińska | Festiwal C/U

Spektakle i prace w procesie:

IZA SZOSTAK „FUTURE PRESENCE”

KASIA WOLIŃSKA „DANCE, PILGRIM, DANCE”

„FUTURE PRESENCE” IZA SZOSTAK

Projekt artystyczno–badawczy, nad którym choreografka pracuje od marca 2020 roku, czyli od ogłoszenia lockdownu z powodu koronawirusa. Artystka podejmuje działania oparte na analizie rzeczywistości wirtualnej (ang. virtual reality, VR), której społeczność, gromadząc się kolektywnie, zastępuje fizyczną bliskość ciał – ciałem wirtualnym. Podczas wykładu performatywnego Szostak zaloguje się do Future Presence swoją wirtualną tożsamością, aby oprowadzić widzów i widzki po zaprojektowanym przez siebie świecie. Odsłoni swoje post–ludzkie ciało, tym razem ucieleśniające duchową patronkę tej edycji Festiwalu C/U – Isadorę Duncan. Premiera spektaklu planowana jest na rok 2021.

Solo „DANCE, PILGRIM, DANCE”, KASIA WOLIŃSKA

Lenin we własnej osobie nagrodził oklaskami Duncan po obejrzeniu jej występu w Moskiewskim Teatrze Bolshoi w czwartą rocznicę Rewolucji Październikowej. Po powrocie do Stanów Zjednoczonych, Sowieci wysłali jej telegram: „Rząd rosyjski w pełni Cię rozumie. Przyjedź do nas, ufundujemy Ci szkołę.” Na początku XX wieku Isadora Duncan zrewolucjonizowała taniec, by następnie w Moskwie uczynić tańczące ciało narzędziem propagandy na rzecz idei rewolucyjnych. Choreografia „The Revolutionary” powstała około

1923 roku i przyczyniła się do zrujnowania opinii o Duncan za oceanem. Spektakl podejmuje próbę odkrycia nie w pełni dotąd opowiedzianych historii modern dance i choreografii oraz ich związków ze Związkiem Radzieckim i dziedzictwem marksizmu. Solo powstało w ramach SOLO PROJEKT PLUS 2017 – programu rezydencyjnego Art Stations Foundation.

***

Trwa 19. Ciało/Umysł – Międzynarodowy Festiwal Tańca i Performansu pod hasłem „Przestrzeń jak powietrze”. Od 6 czerwca odbywa się na e-SCENIE C/U 2020, ale przygotowania do spotkania z publicznością w realu idą pełną parą. Festiwal na warszawskich SCENACH C/U 2020 potrwa do 10 października.

W tym roku C/U stawia na premiery i na polskich artystów. Niebawem 4 premiery: Iwony Olszowskiej, Ilony Trybuły, Pawła Sakowicza i Marty Ziółek. Swoje polskie premiery będą miały 2 spektakle z zagranicy: Jerome’a Bela i Sarah Vanhee.

Natomiast na e-SCENIE C/U 2020 wszystko idzie zgodnie z planem. Dostępne i ciągle aktualizowane są trzy cykle:

• Prosto z wnętrza | PORTRET i PROCES – reportaże Anny Sańczuk, prezentujące sylwetki autorów premier i relacje z prób --> KLIKNIJ TUTAJ

• Re:Isadora | DO POSŁUCHANIA – eseje praktyczek i teoretyczek tańca o Isadorze Duncan pod redakcją Hanny Raszewskiej-Kursy --> KLIKNIJ TUTAJ

• 21 lekcji tańca na XXI wiek – seria prac wideo, w których artyści proponują jeden gest, ruch lub praktykę, ich zdaniem mający moc zmieniania świata; kuratorka projektu: Edyta Kozak. --> KLIKNIJ TUTAJ

więcej na www.facebook.com/cialoumysl

Fundacja Ciało/Umysł - Adres i dojazd

www.cialoumysl.pl

Kup bilet