Globalna wojna domowa (GLOBAL CIVIL WAR) - zdjęcie Globalna wojna domowa (GLOBAL CIVIL WAR) - zdjęcie Globalna wojna domowa (GLOBAL CIVIL WAR) - zdjęcie Globalna wojna domowa (GLOBAL CIVIL WAR) - zdjęcie Globalna wojna domowa (GLOBAL CIVIL WAR) - zdjęcie Globalna wojna domowa (GLOBAL CIVIL WAR) - zdjęcie

Średnia ocena

42 oddanych głosów

8,5 / 10

Globalna wojna domowa (GLOBAL CIVIL WAR)

Nowa konstelacja ruchów politycznych, w których powraca widmo idei faszystowskiej stała się faktem. Wszystkie te ruchy przedstawiają szereg wspólnych cech, a wśród nich są przejawy ksenofobii i islamofobii oraz odrzucenie globalizacji na rzecz społecznie regresywnego i nacjonalistycznego protekcjonizmu. Włoski historyk Enzo Traverso charakteryzuje te polityczne ruchy mianem post-faszystowskiej konstelacji w tym sensie, że mają różne ideologiczne matryce i pochodzenie. Niektóre formacje mają wyraźnie neofaszystowski profil, taki jak Złoty Świt w Grecji lub organizacje, starające się ożywić nacjonalistyczną tradycję lat trzydziestych, jak choćby Obóz Narodowo-Radykalny nawiązujący do przedwojennego ugrupowania faszyzującego o tej samej nazwie. Niektóre ruchy w Europie Zachodniej, takie jak Front Narodowy we Francji, mają neofaszystowskie pochodzenie, ale starają się ewoluować poprzez zmianę ich dyskursu; inne mają różne korzenie, ale zbliżają się do tej samej orientacji. Tak jest choćby w przypadku UKIP w Wielkiej Brytanii i Alternative für Deutschland (AfD) w Niemczech.

Na naszych oczach przemoc ponownie jest upolityczniana. Tylko, że tym razem odbywa się w demokratycznych ramach, bez ambicji autorytarnych, jak miało to miejsce w latach 30. ubiegłego wieku. Odpowiedzią na barbarzyństwo neoliberalnego świata, staje się równie barbarzyński kontrprojekt narodowo-konserwatywny, cynicznie wykorzystywany przez populistów. Trwa globalna wojna domowa ludzkości, przed którą trudno szukać schronienia.

Na scenie występują między innymi Beata Bandurska, Magdalena Celmer, Maciej Pesta, Martyna Peszko, Jan Sobolewski, Konrad Wosik.

Czas trwania: 105 minut
Źródło zdjęcia: Monika Stolarska / Biennale Warszawa

Realizacja

Koncept, reżyseria i scenografia: Paweł Wodziński

Opracowanie dramaturgiczne: Piotr Grzymisławski

Muzyka: Karol Nepelski

Asystent kompozytora: Sławek Kyrylow

Video: Magda Mosiewicz

Opinie naszych widzów (11)

  • 10,0/ 10

    Nowatorski, dajacy pole do przemyśleń, motywujacy do dalszej edukacji.

    Em.....@gm...il.com / 10 lipca 2018

  • 9,0/ 10

    Świetny spektakl, pełen ekspresji i dobrej gry aktorskiej. Sztuka poruszająca ważne problemy społeczne, pokazane nieco w krzywym zwierciadle i z nutką ironii. Najmilej wspominam aktorkę, która odgrywała rolę Margaret Thatcher, należy pogratulować jej przekonywującego sposobu odgrywania roli, zaciekawienia widza specyficznym spojrzeniem na poruszaną kwestię oraz siły głosu i mimiki. Polecam każdemu !

    bo.....@gm...il.com / 27 kwietnia 2019

  • 9,0/ 10

    Już sam pomysł na spektakl jest bardzo ciekawy - "zagranie" istotnych politycznych tekstów i manifestów z ostatnich blisko 50 lat. Gra aktorska na wyoskim poziomie, bardzo zaangażowana i sugestywna, momentami fascynująco zaskakująca. To jeden z tych spektali, po których prowadzisz długie dyskusje ze znajomymi, o tym w jakim kierunku zmierza ludzkość i polityk, co nas czeka, jak się przed tych uchronić, co możemy zrobić, jak reagować. Szczerze polecam!

    k......@po...ta.onet.pl / 10 lipca 2018

  • 9,0/ 10

    Spektakl interesujący, poruszający ważny i jakże aktualny temat, w sposób ciekawy i awangardowy z intrygującą, interaktywną scenografią, Dobra gra aktorów.

    si.....@....pl / 04 lipca 2018

  • 9,0/ 10

    Wspaniali aktorzy, grający z oddaniem. Świetny start nowej instytucji na mapie Warszawy - Biennale Warszawa.

    lu.....@gm...il.com / 26 kwietnia 2018

  • 9,0/ 10

    miła niespodzianka. świetie zagrany i ciekawie zrealizowany jak na istniejące warunki sceniczne. polecam!

    ka.....@....pl / 15 kwietnia 2018

  • 9,0/ 10

    Bardzo na dziś - dla krytycznie myślących Polaków i nie tylko Polaków, wszystkich mieszkających w Polsce!

    ju.....@ta...ka.pl / 13 kwietnia 2018

  • 7,0/ 10

    bardzo wyczerpujące doświadczenie, nierówne wykonawczo. aktorzy początkowo potwornie stremowani (amatorzy? początkujący adepci szkoły teatralnej?) zaskakuje mnie brak jakiejkolwiek prezentacji autorów spektaklu (imiona-nazwiska-dotychczasowe działania)... wymowa cytowanych/ inscenizowanych wypowiedzi: jasna dla mnie. historia toczy się kołem i po okresie świetności/ stabilności nadchodzi zmiana. ani dobra, ani zła zmiana, zbliża się inność

    ma.....@....de / 03 lipca 2018

  • 6,0/ 10

    Zbyt dużo ruchu i gestów a jak wiadomo ten sposób grania odciąga uwagę od treści i wymaga od widza wzmożonego skupienia.

    jo.....@....pl / 15 kwietnia 2018

  • 5,0/ 10

    spektakl mial byc o wspolczesnym niewolnictwie, spodziewalam sie wiec tej tematyki. Otrzymalam natomiast publicystyczne teksty, przemowienia i innej tematyce. Niektore ciekawe, jednak spodziewalam sie spektaklu teatralnego.

    he.....@gm...il.com / 11 lipca 2018

  • 5,0/ 10

    Spektakl był trochę za długi (powinna być przerwa 10 min). Poza tym były momenty, że aktorzy nie dostosowali głosu do wielkości sali (krzyczeli), przez co było za głośno.

    re.....@in...ia.pl / 02 lipca 2018

Biennale Warszawa - Adres i dojazd

www.biennalewarszawa.pl

Kup bilet