Globalna wojna domowa (GLOBAL CIVIL WAR) - zdjęcie Globalna wojna domowa (GLOBAL CIVIL WAR) - zdjęcie Globalna wojna domowa (GLOBAL CIVIL WAR) - zdjęcie Globalna wojna domowa (GLOBAL CIVIL WAR) - zdjęcie Globalna wojna domowa (GLOBAL CIVIL WAR) - zdjęcie Globalna wojna domowa (GLOBAL CIVIL WAR) - zdjęcie

Średnia ocena

42 oddanych głosów

8,5 / 10

Globalna wojna domowa (GLOBAL CIVIL WAR)

Nowa konstelacja ruchów politycznych, w których powraca widmo idei faszystowskiej stała się faktem. Wszystkie te ruchy przedstawiają szereg wspólnych cech, a wśród nich są przejawy ksenofobii i islamofobii oraz odrzucenie globalizacji na rzecz społecznie regresywnego i nacjonalistycznego protekcjonizmu. Włoski historyk Enzo Traverso charakteryzuje te polityczne ruchy mianem post-faszystowskiej konstelacji w tym sensie, że mają różne ideologiczne matryce i pochodzenie. Niektóre formacje mają wyraźnie neofaszystowski profil, taki jak Złoty Świt w Grecji lub organizacje, starające się ożywić nacjonalistyczną tradycję lat trzydziestych, jak choćby Obóz Narodowo-Radykalny nawiązujący do przedwojennego ugrupowania faszyzującego o tej samej nazwie. Niektóre ruchy w Europie Zachodniej, takie jak Front Narodowy we Francji, mają neofaszystowskie pochodzenie, ale starają się ewoluować poprzez zmianę ich dyskursu; inne mają różne korzenie, ale zbliżają się do tej samej orientacji. Tak jest choćby w przypadku UKIP w Wielkiej Brytanii i Alternative für Deutschland (AfD) w Niemczech.

Na naszych oczach przemoc ponownie jest upolityczniana. Tylko, że tym razem odbywa się w demokratycznych ramach, bez ambicji autorytarnych, jak miało to miejsce w latach 30. ubiegłego wieku. Odpowiedzią na barbarzyństwo neoliberalnego świata, staje się równie barbarzyński kontrprojekt narodowo-konserwatywny, cynicznie wykorzystywany przez populistów. Trwa globalna wojna domowa ludzkości, przed którą trudno szukać schronienia.

W spektaklu występują między innymi Beata Bandurska, Magdalena Celmer, Maciej Pesta, Martyna Peszko, Jan Sobolewski, Konrad Wosik.

Czas trwania: 105 minut
Źródło zdjęcia: Monika Stolarska / Biennale Warszawa

Realizacja

Koncept, reżyseria i scenografia: Paweł Wodziński

Opracowanie dramaturgiczne: Piotr Grzymisławski

Muzyka: Karol Nepelski

Asystent kompozytora: Sławek Kyrylow

Video: Magda Mosiewicz

Opinie naszych widzów (11)

  • 10,0/ 10

    Nowatorski, dajacy pole do przemyśleń, motywujacy do dalszej edukacji.

    Em.....@gm...il.com / 10 lipca 2018

  • 9,0/ 10

    Świetny spektakl, pełen ekspresji i dobrej gry aktorskiej. Sztuka poruszająca ważne problemy społeczne, pokazane nieco w krzywym zwierciadle i z nutką ironii. Najmilej wspominam aktorkę, która odgrywała rolę Margaret Thatcher, należy pogratulować jej przekonywującego sposobu odgrywania roli, zaciekawienia widza specyficznym spojrzeniem na poruszaną kwestię oraz siły głosu i mimiki. Polecam każdemu !

    bo.....@gm...il.com / 27 kwietnia 2019

  • 9,0/ 10

    Już sam pomysł na spektakl jest bardzo ciekawy - "zagranie" istotnych politycznych tekstów i manifestów z ostatnich blisko 50 lat. Gra aktorska na wyoskim poziomie, bardzo zaangażowana i sugestywna, momentami fascynująco zaskakująca. To jeden z tych spektali, po których prowadzisz długie dyskusje ze znajomymi, o tym w jakim kierunku zmierza ludzkość i polityk, co nas czeka, jak się przed tych uchronić, co możemy zrobić, jak reagować. Szczerze polecam!

    k......@po...ta.onet.pl / 10 lipca 2018

  • 9,0/ 10

    Spektakl interesujący, poruszający ważny i jakże aktualny temat, w sposób ciekawy i awangardowy z intrygującą, interaktywną scenografią, Dobra gra aktorów.

    si.....@....pl / 04 lipca 2018

  • 9,0/ 10

    Wspaniali aktorzy, grający z oddaniem. Świetny start nowej instytucji na mapie Warszawy - Biennale Warszawa.

    lu.....@gm...il.com / 26 kwietnia 2018

  • 9,0/ 10

    miła niespodzianka. świetie zagrany i ciekawie zrealizowany jak na istniejące warunki sceniczne. polecam!

    ka.....@....pl / 15 kwietnia 2018

  • 9,0/ 10

    Bardzo na dziś - dla krytycznie myślących Polaków i nie tylko Polaków, wszystkich mieszkających w Polsce!

    ju.....@ta...ka.pl / 13 kwietnia 2018

  • 7,0/ 10

    bardzo wyczerpujące doświadczenie, nierówne wykonawczo. aktorzy początkowo potwornie stremowani (amatorzy? początkujący adepci szkoły teatralnej?) zaskakuje mnie brak jakiejkolwiek prezentacji autorów spektaklu (imiona-nazwiska-dotychczasowe działania)... wymowa cytowanych/ inscenizowanych wypowiedzi: jasna dla mnie. historia toczy się kołem i po okresie świetności/ stabilności nadchodzi zmiana. ani dobra, ani zła zmiana, zbliża się inność

    ma.....@....de / 03 lipca 2018

  • 6,0/ 10

    Zbyt dużo ruchu i gestów a jak wiadomo ten sposób grania odciąga uwagę od treści i wymaga od widza wzmożonego skupienia.

    jo.....@....pl / 15 kwietnia 2018

  • 5,0/ 10

    spektakl mial byc o wspolczesnym niewolnictwie, spodziewalam sie wiec tej tematyki. Otrzymalam natomiast publicystyczne teksty, przemowienia i innej tematyce. Niektore ciekawe, jednak spodziewalam sie spektaklu teatralnego.

    he.....@gm...il.com / 11 lipca 2018

  • 5,0/ 10

    Spektakl był trochę za długi (powinna być przerwa 10 min). Poza tym były momenty, że aktorzy nie dostosowali głosu do wielkości sali (krzyczeli), przez co było za głośno.

    re.....@in...ia.pl / 02 lipca 2018

Biennale Warszawa - Adres i dojazd

www.biennalewarszawa.pl

Kup bilet
× 2 osoby obecnie przeglądają tę ofertę.