Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego - Scena w Malarni

#VQRV

Spektakl opowiada historie siedmiu młodych ludzi, wspólnie podróżujących pociągiem po kraju. Tekst sztuki powstał w oparciu o wypowiedzi studentów i dotyka aktualnych, często trudnych tematów, z którymi zmaga się pokolenie urodzone w latach 90. Będzie więc o fałszywej tolerancji, obłudzie portali społecznościowych, mowie nienawiści czy obojętności konsumpcjonizmu, ale też o bólu bezradności.

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

Sztuka

Czy jeden obraz jest w stanie zniszczyć wieloletnią przyjaźń? O tym przekonają się bohaterowie jednej z najsłynniejszych komedii Yasminy Rezy. Marc, Serge i Yvan to starzy przyjaciele, którzy od lat mogą na siebie liczyć, choć różni ich praktycznie wszystko (pochodzenie, wykształcenie, poglądy, klasa społeczna). W przededniu ślubu Serge kupuje dzieło sztuki współczesnej za dwieście tysięcy. Jego gust nie znajduje jednak wsparcia w przyjaciołach. Kilka krytycznych uwag ujawnia narastające od lat napięcia i zatajone konflikty, które wystawią męską przyjaźń na najtrudniejszą z prób…

Yasmina Reza to jedna z najpopularniejszych francuskich dramatopisarek. Międzynarodową rozpoznawalność przyniosła jej wielokrotnie nagradzana komedia „Sztuka”. Jest także autorką granego na naszej Scenie Kameralnej „Boga mordu”, na podstawie którego Roman Polański nakręcił w 2011 roku głośny film „Rzeź”. Autorka doskonale ukazuje złożoność międzyludzkich relacji i dostrzega to, co zazwyczaj skrywamy pod warstwą codziennych uprzejmości. Właśnie dlatego Tadeusz Bradecki postanowił sięgnąć po jej tekst, do którego realizacji zaprosił trzech charyzmatycznych aktorów naszego Teatru.

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

Ostatnie tango w Paryżu

„Był to początek tańca. Dwoje obcych sobie ludzi idących przez most, w tym samym kierunku, co za dziwny zbieg czasu i okoliczności sprowadził ich tutaj. On miał jastrzębi profil, arogancki i nieugięty nawet w przygnębieniu, bo płakał, wlokąc się bez celu. Miał jakieś czterdzieści pięć lat i w przystojnej twarzy coś rozwiązłego. Dziewczyna była ze dwa razy młodsza.. Jej chód był wyzywający, aż do impertynencji. Ona go pierwsza spostrzegła i nie odwróciła oczu, gdy on skierował na nią roztargniony lecz pewny wzrok; coś zaszło w tej pierwszej wymianie spojrzeń. Odczuła przelotną chęć, aby dotknąć jego wilgotnych, nieogolonych policzków. On zdziwił się, że drgnęło w nim pożądanie…” Tak brzmią pierwsze słowa powieści Roberta Alleya napisanej na kanwie scenariusza do słynnego filmu Bernardo Bertolucciego „Ostatnie tango w Paryżu” (1972). Czy są granice seksualnego wyzwolenia, czy miłość, seks, rodzina są pop!?. Ciemny tunel erotycznych fantazji pełen psychoanalitycznych symboli, pełen śmierci i kipiącego z niesamowitą siłą życia, który prowadzi do… ukojenia.

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

Psubracia

Kolejny spektakl na Scenie w Galerii to słodko-kwaśna opowieść inspirowana kinem Quentina Tarantino. Opowieść o mężczyznach, którzy pomiędzy kolejnymi piwami nie tylko rozmawiają o kobietach i opowiadają sobie dowcipy, ale też planują wielki skok. Jednak czy potrafią się do niego przygotować? Jak mogą ze sobą współpracować, skoro nie mogą nawet używać własnych imion? A jeśli wpadną w policyjną zasadzkę? Czy będą w stanie wyjść z tego cało? I przede wszystkim: czy w takiej zbieraninie typów spod ciemnej gwiazdy można sobie wzajemnie zaufać?



Reżyserem „Psubraci” jest Mateusz Znaniecki, który wspólnie z Arturem Pałygą tworzy tekst sztuki na podstawie aktorskich improwizacji z prób.

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

Antygona w Nowym Jorku

Po ponad dwóch dekadach od druku na scenę wraca „Antygona w Nowym Jorku”. Sztuka Janusza Głowackiego powstała na zamówienie amerykańskiego teatru Arena Stage, szybko jednak trafiła na sceny nie tylko Stanów Zjednoczonych, ale i Europy. Do tematu emigrantów w obcym mieście postanowił wrócić trzydziestoletni twórca. Przedstawienie na Scenie w Malarni przygotowuje młody reżyser Filip Gieldon. Artysta urodzony w 1983 r. w Sztokholmie w wieku 26 lat postanowił wrócić do kraju, z którego pochodzą jego rodzice i rozpocząć studia na Wydziale Reżyserii w PWSFTViT w Łodzi. Łączy zamiłowanie do teatru i filmu z doświadczeniem kulturowym, które dało mu życie w Szwecji, Londynie i wreszcie w Polsce. W ostatnim czasie zakończył dwa filmy – dokument „Egzamin dojrzałości” i film fabularny „Luna” oraz przedstawienie muzyczne „Oś” w Teatrze Powszechnym w Łodzi (na podstawie piosenek Agnieszki Osieckiej). Współpracował także z teatrem WARSawy i Teatrem Powszechnym w Warszawie. Był asystentem Pawła Łysaka („Krzyczcie, Chiny!”) i Nikołaja Kolady („Marzenie Nataszy”). Był także zapraszany do reżyserii wizualizacji do spektakli.

Szczegóły spektaklu

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue

31.01Wed

01.02Thu

02.02Fri

03.02Sat

17.12Sun

18.12Mon

19.12Tue

20.12Wed

21.12Thu

22.12Fri

23.12Sat

24.12Sun

25.12Mon

26.12Tue

27.12Wed

28.12Thu

29.12Fri

30.12Sat

31.12Sun

01.01Mon

02.01Tue

03.01Wed

04.01Thu

05.01Fri

06.01Sat

07.01Sun

08.01Mon

09.01Tue

10.01Wed

11.01Thu

12.01Fri

13.01Sat

14.01Sun

15.01Mon

16.01Tue

17.01Wed

18.01Thu

19.01Fri

20.01Sat

21.01Sun

22.01Mon

23.01Tue

24.01Wed

25.01Thu

26.01Fri

27.01Sat

28.01Sun

29.01Mon

30.01Tue