Teatr Praska 52

ul. Praska 52
Kraków

Budynek Teatru Praska 52 w Krakowie powstał jeszcze przed II wojną światową w 1938 roku - w miejscu tym działał niegdyś Dom Społeczny. Lokalna społeczność mogła realizować tutaj wszystkie swoje pasje - taniec, malarstwo, teatr, kino. W latach 1945-2006 znajdowało się tu Kino Tęcza, zaś w 2006 roku w miejscu tym zaczęła działać Scena Tęcza.

Teatr Praska 52 w Krakowie jest teatrem stosunkowo młodym - powstał on 7 listopada 2014 roku. Obecnie Opiekunem Naczelnym Teatru Praska 52 jest Jakub Baran, zaś funkcję Opiekuna Artystycznego pełni Agnieszka Cianciara-Frohlich.

Repertuar Teatru Praska 52 jest niezwykle wyjątkowy - znajdujące się w nim spektakle Teatru Praska 52 bardzo często mają charakter komediowy, bawią widzów, ale jednocześnie poruszają ważne tematy i komentują istotne wydarzenia. Teatr Praska 52 oferował do tej pory w swoim repertuarze m. in. takie spektakle jak „Pan i sługa”, „Gino i Suzi”, „Sąsiadka” i wiele innych.

Teatr Praska 52 jest również współorganizatorem ważnego wydarzenia - Grechuta Festival. Na scenie Teatru Praska 52 odbywały się finały konkursu na interpretację piosenek z repertuaru Marka Grechuty, koncerty towarzyszące, warsztaty artystyczne i wiele innych wydarzeń związanych z festiwalem.

Bilety do Teatru Praska 52 kupić można między innymi przez internet za pomocą portalu www.eWejsciowki.pl.

Kosztowny Romans

Komedia

"Pąsowa suknia", "Kosztowny romans" i "Niedokończona symfonia" jednoaktówki dorosłego Jana Brzechwy i Mariana Hemara. "Powróćmy jak za dawnych lat, w zaczarowany bajek świat...." Lata trzydzieste XX wieku - szampan, muzyka, czarujące kobiety w oszałamiających toaletach i eleganccy dżentelmeni....
Szalone noce w Adrii i Małej Ziemiańskiej...Powroty nad ranem...

Gorące uczucia, a jak kłótnie to na zabój. Komediowy wieczór dla dorosłych z niespodziankami godnymi przedwojennych czasów !!!

Szczegóły spektaklu

Pocieszne wykwintnisie. Komedia Pana Moliera.

Komedia

„Pocieszne Wykwintnisie” to najbardziej znienawidzona przez Francuzów molierowska sztuka. Dlaczego? Ostrze satyry godzi w prowincję, a ściślej w „ prowincjałki” – ich bezguście, pęd za modą, ale też piętnuje zadzieranie nosa tych ze stolicy…Wieczny podział na lepszy i gorszy sort! Paryżanie i pogardzana reszta. To świat, w którym nie można być sobą, „trza” przywdziać maskę kogoś lepszego. Jakże daleko jeszcze tym Francuzom do „wolności równości i braterstwa” Ale czy tylko im?

Szczegóły spektaklu

Oberża pod złamanym groszem

Komedia

W stojącej na uboczu oberży krzyżują się drogi różnych postaci. Przybywa tam bogaty starzec Pantalone mający nadzieję poślubić młodziutką Rosalię, córkę gospodyni. To także miejsce spotkania innej przyszłej pary małżeńskiej : Madame Lukrecji oraz Florina, syna Dottore, stojącego u progu bankructwa, który w intratnym ożenku syna widzi jedyny ratunek. Los chce jednak, aby młode serca zapłonęły wzajemną miłością, wbrew woli rodziców.

Trupa KOMEDIANTY po raz kolejny przedstawia w teatralnym zwierciadle galerię komediowych typów. Nie zabraknie znamiennych dla włoskiej komedii przebieranek, nagłych zwrotów akcji oraz klasycznych sytuacji qui pro quo. Trupa KOMEDIANTY powstała w 2012 r. pod egidą atelier teatralnego Studio Dono. Trupa tworzy spektakle według tradycyjnych reguł komedii dell’arte. To jednocześnie rzemieślnicy i artyści, sami piszą ramowe scenariusze – canevas, które w trakcie prób, podczas improwizacji, wypełniają działaniem i tekstem. Wierzą, że maski, charakterystyczny krok i kunszt aktorów są w stanie opowiedzieć więcej o naturze człowieka niż niejeden realistyczny spektakl.

Komedia dell’arte, która pojawiła się w XVI w. we Włoszech i przez prawie dwa wieki podbijała serca publiczności na dworach królewskich oraz na placach miast, dziś ponownie wraca do łask. Umowność, konwencja i wyrazista forma tego teatru pomaga odetchnąć od codzienności, co więcej - może stać się antidotum na dzisiejszą rzeczywistość.

Szczegóły spektaklu

Biedermann i podpalacze

Komedia

Wyobraź sobie, że do Twojego domu przychodzą podpalacze i uczciwie zapewniają Cię, że są podpalaczami, ale Ty im nie wierzysz. Mało tego, zapraszasz ich nawet do swojego domu. Cały sekret tkwi bowiem w tym, że ludzie bardzo często nie chcą wierzyć w prawdę. Tak mniej więcej przedstawia się historia pana Biedermanna.

Spektakl z zaskakującym, kryminalnym finałem, dawką czarnego humoru oraz ze świetnie napisanymi rolami. To także komentarz do obecnej epoki różnego rodzaju terrorystów, którzy przenikają społeczeństwo. Konfrontuje widza z tymi, którzy nie potrafią spojrzeć prawdzie w oczy.

Mówi o świecie, w którym osiągnięcie stabilizacji wyklucza prawdę i moralność oraz gdzie zgoda na mniejsze lub większe zło, to jak podpisanie cyrografu z diabłem. Zgrabnie napisana sztuka, autorstwa Maksa Frischa z roku 1953, zdaje się nie tracić na aktualności. Bawi w równym stopniu, jak i każe zastanowić się nad tym, na ile jesteśmy w stanie oswoić i zrozumieć zło. Bardzo często bowiem, zamiast próbować go wytłumaczyć, należałoby po prostu powiedzieć dość.

Szczegóły spektaklu

Ostatnia wola Papy

Tragikomedia

Historyczne zaszłości między dwoma wielokrotnie zwaśnionymi narodami, trudne wzajemne relacje, dobrodziejstwo, jakie niesie ze sobą przebaczenie,
trud codziennej egzystencji. Fred Apke stworzył bardzo wciągającą historię – naładowaną emocjami, humorem… i ciepłem.

Szczegóły spektaklu