Speaking Concert - Ostatnie Requiem, czyli M jak Mozart

Fundacja Fabryka Sztuki dla Ukrainy Szanowni Państwo, Nie pozostajemy obojętni. Jesteśmy solidarni. Podczas najbliższego Speaking Concertu – „Ostatnie Requiem, czyli M jak Mozart” wraz z Polskim Czerwonym Krzyżem będziemy organizować zbiórkę funduszy #napomocUkrainie. Przed koncertem, w przerwie i po koncercie wolontariusze PCK będą kwestować we foyer Auli UAM. Bardzo Państwa prosimy o przyłączenie się do zbiórki. Nie pozostańmy obojętni. Speaking Concert Team SPEAKING CONCERT - OSTATNIE REQUIEM W programie koncertu poświęconego jednemu z największych arcydzieł literatury muzycznej, poza analizą dzieła, okolicznościami jego powstania i historią wykonań, padają odpowiedzi na szereg pytań związanych z mitami i legendami, które przylgnęły do tego utworu na przestrzeni ponad dwóch stuleci od jego powstania. Odpowiemy na następujące pytania: Kto był zleceniodawcą napisania “Requiem”? Ile zainkasował Mozart za swój ostatni utwór? Czy na pewno skończył komponowanie “Requiem” na pierwszych taktach “Lacrimosy”? Czy w dniu pogrzebu Mozarta padał deszcz? Dlaczego nie znamy miejsca jego pochówku? SPEAKING CONCERT jest autorskim cyklem koncertów Fundacji Fabryka Sztuki, wychodzącym naprzeciw nawet najbardziej wybrednym gustom. Każdy z programów poświęcamy konkretnemu zagadnieniu, ukazując zarówno omawiane dzieło, jak i jego kompozytora w kontekście historycznym i kulturowym. Poprzez fuzję muzyki, multimediów, tradycji i dobrego humoru tworzymy atrakcyjny i unikalny w skali europejskiej format. Wykonywanie muzyki łączymy z błyskotliwymi komentarzami charyzmatycznego dyrygenta, Marcina Sompolińskiego, oraz autorskimi filmami i prezentacjami. Jak wyglądają̨ Speaking Concerts? Jak najprawdziwsze… śledztwo! Marcin Sompoliński, dyrygent i prelegent w jednej osobie, z wnikliwością̨ godną detektywa odkrywa tajemnice historii muzyki, dekonspirujący pilnie strzeżone sekrety kompozytorów i melomanów, i zdzierając maskę̨ powagi z muzyki, która poważną wcale nie jest. W sprawach największej wagi ogromną rolę odgrywa plotka – kwestia pozornie nieistotna, która dyskretnie zmienia bieg zdarzeń. Podczas dwudziestu koncertów z serii Speaking Concerts publiczność́ dowiedziała się m.in. o statusie majątkowym Antonio Vivaldiego, o tym, jak to możliwe, że premiera Święta Wiosny Igora Strawińskiego skończyła się̨ interwencją służb porządkowych i kim byłby Jan Sebastian Bach, gdyby nie jego pracowite dzieci.

Czas trwania: 120 minut

Występują

Wykonawcami koncertu będą m.in.: Marcin Sompoliński – dyrygent, profesor klasy dyrygentury Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. jest pomysłodawcą i realizatorem nowatorskiego cyklu multimedialnych koncertów edukacyjnych Speaking Concerts, które od blisko dekady cieszą się olbrzymim zainteresowaniem i uznaniem publiczności w całym kraju. Występował z wieloma orkiestrami symfonicznymi w kraju i za granicą, towarzysząc wybitnym solistom w najbardziej prestiżowych salach koncertowych. Orkiestra Collegium F – zespół złożony z wybitnych młodych i kreatywnych muzyków – studentów i absolwentów najlepszych polskich Akademii Muzycznych. Pełne pasji interpretacje Collegium F przysporzyły orkiestrze uznania ze strony melomanów i współpracujących z nią artystów. Przez ponad dziesięć lat swojej działalności Collegium F współpracowało z wieloma wybitnymi artystami. Do grona muzyków, z którymi orkiestra miała przyjemność pracować, należą m.in.: AudioFeels, Alicja Majewska, Artur Andrus, Irena Santor, Edyta Górniak, Leszek Możdżer, Tomasz Szymuś, Michał Szpak, Krzysztof Skiba, Bogusław Kaczyński, Andrzej Jagodziński, Marzena Michałowska, Jacek Kortus, Krzysztof Jabloński, Dariusz Stachura, Paweł Skałuba, Iwona Hossa i wielu innych. Poznański Chór Chłopięcy – Założycielem chóru był Jerzy Kurczewski (1924-1995) wybitny dyrygent i pedagog, autorytet w dziedzinie chóralistyki, twórca istniejącej od 1957 roku jedynej w Polsce szkoły chóralnej. Jego Poznański Chór Chłopięcy koncertował ponad 2200 razy w wielu krajach na 4 kontynentach. Brał udział w licznych prestiżowych festiwalach muzycznych, występował m.in. w Carnegie Hall, Filharmonii Berlińskiej, Wiedeńskim Musikverein. Zespół zarejestrował wiele płyt, dokonał światowych prawykonań znaczących dzieł kompozytorów współczesnychDyrektorem nowego Poznańskiego Chóru Chłopięcego jest Jacek Sykulski – kompozytor i dyrygent. Więcej informacji na http://pchch.pl Anna Mikołajczyk – Niewiedział – sopranistka, absolwentka Warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie prof. Małgorzaty Marczewskiej. Jest solistką Warszawskiej Opery Kameralnej, stale współpracuje z Operą Bałtycką, , gdzie śpiewa pierwszoplanowe role oper W. A. Mozarta, P. Czajkowskiego, G. Verdiego czy I. Strawińskiego. Jest odtwórczynią wielu dzieł współczesnych. Prawykonania swoich kompozycji powierzają jej między innymi tacy kompozytorzy jak Zygmunt Krauze, czy Paweł Łukaszewski. Jan Jakub Monowid – kontratenor, absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Członek International Opera Studio przy Opernhaus Zürich. Od lat związany z Warszawską Operą Kameralną. Dysponuje szerokim repertuarem, obejmującym zarówno muzykę dawną, klasyczno-romantyczną, jak i współczesną (ze szczególnym uwzględnieniem utworów Z. Krauzego, E. Pałłasza, D Przybylskiego, M. Dobrzyńskiego). Współpracował z wieloma czołowymi orkiestrami i występował na deskach najsłynniejszych teatrów operowych. Uczestniczył w nagraniach serii płytowej poświęconej polskiej muzyce barokowej (komplet dzieł G.G. Gorczyckiego i S.S. Szarzyńskiego). Jest laureatem licznych nagród i wyróżnień, m.in. dwukrotnym zdobywcą Fryderyka. Aleksander Kunach – tenor, jest absolwentem Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jerzego Knetiga. Od 2007 roku współpracuje z Warszawską Operą Kameralną, gdzie w 2004 roku zadebiutował jako Eumete w Il ritorno d’Ulisse in patria i Lucano w Koronacji Poppei Monteverdiego. Od 2010 roku regularnie gości na scenie Opery Bałtyckiej w Gdańsku, a w 2012 nawiązał współpracę również z Operą Podlaską, gdzie wystąpił w roli Damazego w Strasznym dworze Moniuszki. Jarosław Bręk – bas, absolwent Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina), muzyczną karierę rozpoczynał w Poznańskich Słowikach, w których śpiewał W latach 1984-1996. Od 2000 roku artysta jest solistą Warszawskiej Opery Kameralnej. Śpiewał także na scenach i estradach Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Holandii, Austrii, Rumunii, Ukrainy, Bułgarii, Rosji, Francji, Monako, Szwajcarii, Belgii, Czech, Litwy, Łotwy, Anglii, Izraela. Libanu i Japonii, występując m.in. w tak prestiżowych salach jak Filharmonia Berlińska, Palau de la Música de València, Tonhalle w Zurychu, Laeiszhalle w Hamburgu, Tokyo Bunka Kaikan, Kyoto Concert Hall). Współpracował ze znakomitymi orkiestrami, m.in. Berliner Philharmoniker, Symphoniker Hamburg, NDR Radiophilharmonie, BBC Concert Orchestra, Orquesta Sinfónica del Principado de Asturias, Real Filharmonia de Galicia, Neue Düsseldorfer Hofmusik.

Speaking Concert - Ostatnie Requiem, czyli M jak Mozart

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!