Wolfgang Amadeus Mozart
"WESELE FIGARA" ("Le Nozze di Figaro")
Opera komiczna w czterech aktach we włoskiej wersji językowej
Recytatywy w języku polskim w przekładzie Stanisława Barańczaka
Kompozytor | Wolfgang Amadeus Mozart
Libretto | Lorenzo Da Ponte
Premiera | 27 kwietnia 2019 r.
Inscenizacja i reżyseria – Grzegorz Chrapkiewicz
Kierownictwo muzyczne – Piotr Sułkowski
Scenografia – Wojciech Stefaniak
Kostiumy – Katarzyna Szczurowska, Anna Skupień
Choreografia Jarosław Staniek
Reżyseria światła Piotr Pawlik
Asystent reżysera Jacek Ornafa
Asystent kierownika muzycznego – Kuba Wnuk
Asystent choreografa – Katarzyna Zielonka
Inspicjent – Maria Grąbkowska
OBSADA:
Hrabia Almaviva | Łukasz Motkowicz
Hrabina Rozyna | Bożena Bujnicka
Zuzanna | Maria Domżał
Figaro | Jan Żądło
Cherubin | Michał Sławecki
Marcelina | Anna Bernacka
Basilio | Aleksander Kunach
Bartolo | Krzysztof Borysiewicz
Antonio | Maciej Miecznikowski
Barbarina | Paulina Tuzińska
Don Curzio | Jacek Ornafa
Tancerze | Jarema Andrzejewski, Arkadiusz Jarosz, Jakub Piotrowicz, Patryk Rybarski, Sebastian Piotrowicz, Jan Kosianko
Orkiestra Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej
Musicae Antiquae Collegium Varsoviense
Klawesyn | Barbara Brzezińska
Dyrygent
Piotr Sułkowski
Występują
OBSADA:
Hrabia Almaviva | Tomasz Kumięga
Hrabina Rozyna | Karina Skrzeszewska
Zuzanna | Aleksandra Orłowska
Figaro | Artur Janda
Cherubin | Jan Jakub Monowid
Marcelina | Elżbieta Wróblewska
Basilio | Łukasz Wroński
Bartolo | Dariusz Machej
Antonio | Maciej Miecznikowski
Barbarina | Paulina Tuzińska
Don Curzio | Jacek Ornafa
Tancerze | Patryk Rybarski, Jarema Andrzejewski, Jakub Piotrowicz, Arkadiusz Jarosz
Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej
Musicae Antiquae Collegium Varsoviense
Dyrygent
Piotr Sułkowski
Realizacja
Reżyseria: Grzegorz Chrapkiewicz
Kierownictwo muzyczne: Piotr Sułkowski
Scenografia: Wojciech Stefaniak
Kostiumy: Katarzyna Szczurowska, Anna Skupień
Choreografia: Jarosław Staniek, Katarzyna Zielonka
Reżyseria światła: Piotr Pawlik
10/10
Jestem pod wrażeniem niesamowitości nowoczesnej, ale szanującej oryginał inscenizacji. Bajeczne kostiumy; może scenografia ciut za skromna. Umiejętności ruchowe (poza głosami) solistów na 5 !
22.....@gm...il.com | 4.07.2021
10/10
Doskonała inscenizacja, świetnie oddająca humor dzieła. Uwspółcześniona, ale nie przesadnie, bez zbędnych udziwnień. Wspaniałe kreacje solistów od strony wokalno-aktorskiej, szczególnie p. Domżał. Ogólnie 10/10 dla miłośników Mozarta.
ma.....@gm...il.com | 1.07.2021
10/10
Świetny spektakl! Gratulacje dla aktorów! Szczególne gratulacje dla odtwórcy głównej roli Figaro oraz Zuzanny!
ka.....@gm...il.com | 1.07.2021
10/10
rewelacyjna scenografia i koncepcja spektaklu
wk.....@gm...il.com | 30.06.2021
10/10
Rewelacyjny spektakl. Opera, która powstała 250 lat temu, dzięki tej interpretacji nie tylko nie traci, ale wręcz zyskuje na wartości. Wspaniałe wykonanie,
ma.....@fu...ti.pl | 1.02.2020
10/10
Znakomite głosy i gra aktorska. Szczególnie ujmujący sopran Pani Orłowskiej !!!
Rz.....@gm...il.com | 31.01.2020
10/10
Znakomite głosy, udana scenografia, dobra reżyseria i orkiestra. Wyważony melanż tradycji z nowoczesnością. No i ludzie, którym praca najwyraźniej sprawia przyjemność. Mozart by klaskał...
ja.....@gm...il.com | 27.01.2020
10/10
Ciekawa minimalistyczna scenografia doskonale kontrastuje z kolorowymi strojami aktorów. Świetna muzyka, dobra aktorska gra. Wszyscy (no może zdecydowana większość) aktorów to młodzi ludzie, jak widać zdolni, znający scenę. Całość ciekawa, zachęca, by ponownie odwiedzić operę.
ro.....@....pl | 24.06.2019
10/10
Wspaniały spektakl w mistrzowskim wykonaniu
ka.....@....pl | 9.05.2019
10/10
Spektakl figara rewelacyjny , szacunek dla głosów młodych artystów . Jestem pod wrażeniem całej oprawy spektaklu i bohaterów. REWELACJA!!!!!!
sy.....@in...ia.pl | 6.05.2019
9/10
Świetne, lekkie wykonanie. Pięknie wykonane recytatywy, stroje i cała konwencja tworzą spójną całość. Polecam gorąco :)
m......@in...ia.pl | 10.07.2022
9/10
Dobry spektakl z trochę dziwną reżyserią
kr.....@op...na.pl | 11.07.2021
8/10
Wszystko w porządku wolę jednak scenografię i kostiumy osadzone w epoce Mozarta. Pewnie taki przywilej wieku. Mam również uwagi do realizacji. Brak kamery na orkiestrę to jednak spore niedopatrzenie bo chyba nie lekceważenie imstrumentalistów.
a......@....pl | 11.07.2021
8/10
Bardzo surowa scenografia, prawie jej brak. Dla mnie przedstawienie operowe to widowisko, a nie tylko głosy śpiewaków. Scenografia i kostiumy wspomagają wrażenia artystyczne (patrz Treliński).
Nie wiem po co reżyser dodał wijących się tancerzy.
ma.....@gm...il.com | 30.06.2021
8/10
ni.....@gm...il.com | 26.01.2020
8/10
Nowoczesna odsłona, świetni tancerze bez koszulek, śpiewacy dawali radę i stworzyli zapadajace w pamięć postacie.
sa.....@gm...il.com | 9.05.2019