Wojciech Trela - zdjęcie

Wojciech Trela

8,0 / 10

1 oddany głos

Wiek: 34 lat

W latach 2011-2013 występował w Narodowym Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Związany z Krakowskim Teatrem Scena STU - znany z takich spektakli jak "Hamlet" oraz "Wesele", czyli pierwszej części tryptyku "Wędrowanie".
Spektakle z udziałem tego aktora:

Emigranci

Dramat

Emigranci/Teatr Nowy w Nowym Sączu
17 marca w Teatrze Nowym w Nowym Sączu miał premierę spektakl „Emigranci” (S. Mrożek) w reż. Krzysztofa Pomietło. Wspólnie udało nam się pokazać tamtejszej publiczności naszą inscenizację tego kultowego dramatu, która wzruszyła niektórych widzów do łez.

Mnóstwo przychylnych opinii, zachwyt! Ogrom naszej pracy, w niełatwych warunkach został należycie doceniony! To była dla nas ogromna satysfakcja! Motywacja, która będzie nam zawsze towarzyszyć! Wspólnie odważyliśmy się rozmawiać. Po raz kolejny porozmawiać o tym niezwykle ważnym temacie. Skonstruowaliśmy skondensowaną opowieść, której zakończenie przyniosło odpowiedzi na liczne pytania! Zdobyliśmy się na odwagę pokazania tego spektaklu i obejrzenia go. Tym razem nie rozmawialiśmy o emigracji przy stole wigilijnym, czy kawiarni, czy szkolnej ławce. Rozmawialiśmy o emigracji w Teatrze jako widzowie i aktorzy. W Teatrze Nowym, który jest niewielką instytucją, jednak wszystko wskazuje na to, że dzięki spektaklom takim ja te, zaangażowaniu widzów, wspólnej realizacji kolejnych projektów- uda się konsekwentnie utwierdzać pozycję tego właśnie miejsce jako teatru profesjonalnego w pełni zasługującego na takie miano!

EMIGRANCI – dramat Sławomira Mrożka. Intelektualista i robotnik – dwa pozornie różne światy i skrajne osobowości, połączyła emigracja i związane z nią wyalienowanie jednostki, nie mogącej odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Problem emigracji jest obecny w naszej historii od stuleci – zmieniają się jedynie jej cele. Jaka jest tożsamość współczesnego Emigranta? Czy “mieć” zastąpiło już “być”?

Szczegóły

Goście w Polskim: Wyzwolenie i Akropolis

Dramat

W historii teatru polskiego nie wystawiono nigdy dotąd Wesela, Wyzwolenia, Akropolis jako całościowego przedsięwzięcia. Żaden teatr nie wystawił po kolei tych trzech tytułów. Ze względu na kontaminację dramatów w jeden spektakl, zostały z nich wydobyte ich esencjalne wątki, podporządkowane tematowi nadrzędnemu: wtajemniczeniu w los polski.Czy możliwe jest przełamanie koła owego losu poprzez jednostkowe wyzwolenie i samoświadomość prowadzące ku ogólnonarodowemu przebudzeniu? Czy – jak wyobrażali to sobie Romantycy – zadaniu temu może sprostać tylko wybrana jednostka, czy może to nasz wspólny obowiązek?

Wyspiański w autorskim zestawieniu trzech tekstów wyprowadza widza z izby bronowickiej chaty, wiedzie go przez piekła i nieba prób, jakim poddają go Maski z Wyzwolenia i prowadzi na wzgórze wawelskie - centralne miejsce polskiej świadomości historycznej, które zostaje niejako nawiedzone przez wielkie mity judeochrześcijańskie. Ostatecznym tematem sztuki jest imperatyw duchowego zmartwychwstania rozumianego jako wyzwolenie z duchowej nędzy, odnowienie duszy polskiej, a zarazem zadanie stojące przed każdym z nas.

Teatr STU z Krakowa - spektakle "Wyzwolenie" i "Akropolis" według Stanisława Wyspiańskiego w adaptacji Krzysztofa Jasińskiego (II i III część Tryptyku "Wędrowanie")

Szczegóły